جاباما
۹۰۹۴۰۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شرط نتانیاهو برای کناره‌گیری از صحنه سیاسی

شبکه ۱۳ تلویزیونی رژیم صهیونیستی جمعه شب فاش کرد، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در صدد است به شرط تبرئه شدن از اتهامات، از صحنه سیاسی کناره گیری کند.

ایرنا: شبکه ۱۳ تلویزیونی رژیم صهیونیستی جمعه شب فاش کرد، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در صدد است به شرط تبرئه شدن از اتهامات، از صحنه سیاسی کناره گیری کند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از شبکه ۱۳ اسرائیل گزارش داد: نتانیاهو ماه‌هاست که در صدد است از "رووین ریولین" رئیس اسرائیل بخواهد که وی را از اتهامات تبرئه کند و در مقابل او هم از صحنه سیاسی کناره گیری کند.

این شبکه تلویزیونیافزود: نتانیاهو دستکم در این خصوص با یک نفر صحبت کرده اما وی نسبت به جلب نظر ریولین در این مورد خوش بین نیست، بویژه آن که "آویخای مندلبلیت" دادستان کل اسرائیل قاطعانه با آن مخالفت خواهد کرد، چرا که این اقدام را نقض قانون می داند.

شرط نتانیاهو برای کناره‌گیری از صحنه سیاسی

شبکه تلویزیونی ۱۳ اسرائیل گزارش داد: شاید "اسحاق هرتزوگ" رهبر معارضان کابینه کنونی، حلقه ارتباط نتانیاهو و ریولین باشد که بنظر می رسد، رهبر معارضان این موضوع را نپذیرد.

نتانیاهو سخت نگران است که ناکامی اش در تشکیل کابینه موجب شود در تصویب قانونی شکست بخورد که مانع محاکمه اش در ارتباط با پرونده های فساد شود.

در بیست و دومین انتخابات کنست که سه شنبه هفته جاری (۱۷ سپتامبر/ ۲۶ شهریور) برگزار شد، ائتلاف "آبی و سفید" به رهبری "بنی گانتس" رئیس ستاد پیشین مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، ۳۳ کرسی را کسب کرد و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نتوانست بیشتر از ۳۲ کرسی به دست آورد، همین امر موجب شد، هیچ حزبی نتواند اکثریت قاطع کنست را بدست آورد و تشکیل کابینه دهد.

تشکیل دولت در سرزمین های اشغالی نیازمند به دست آوردن دستکم ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست؛ یعنی نصف به اضافه یک است و چنانچه این تعداد کرسی بدست نیاید، کابینه ائتلافی تشکیل نمی‌شود.

تاکنون هیچ حزبی در تاریخ نامشروع اسرائیل نتوانسته اکثریت قاطع کنست را کسب کند و همین امر موجب شده که کابینه ها در سرزمین های اشغالی همواره به صورت ائتلافی بوجود آیند.

نتانیاهو در چهار پرونده فساد شامل " ۱۰۰۰"، "۲۰۰۰"، "۳۰۰۰"، "۴۰۰۰" متهم به دریافت رشوه، سوء استفاده از قدرت و خیانت است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده نخست متهم است که حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سرمایه داران یهودی دریافت کرده است. در پرونده دوم نیز متهم به زد و بند با «ارنون موزس» صاحب امتیاز روزنامه معروف "یدیعوت آحارونوت" است تا پوشش مثبتی از او و فعالیت هایش در این روزنامه منعکس شود و روزنامه خصوصی "اسرائیل هیوم" (اسرائیل امروز) یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت توسط دولت زیر فشار قرار گیرد.

پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو پرونده ۳۰۰۰ مربوط به خرید سه زیر دریایی از آلمان است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان کنست (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، به شدت از نتانیاهو انتقاد کردند.

پرونده موسوم به ۴۰۰۰ نیز مربوط به زد و بند نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مالک شرکت "بزک" که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری "واللا" است که بر اساس گزارش دادستانی رژیم اسرائیل، وی در این پرونده متهم به فساد گسترده است.

نتانیاهو در این پرونده متهم است که میلیون ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاؤول الویچ» مالک این شرکت قرار داده است تا پایگاه خبری واللا رسانه زیر نظر این شرکت از نخست وزیر و خانواده اش حمایت رسانه ای کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج