جاباما
۹۰۹۸۷۴
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

قیمت واقعی فوق‌ستاره‌های تاریخ فوتبال

با تبدیل قیمت ستاره‌های سابق دنیای فوتبال، رونالدوی برزیلی عنوان گرانترین بازیکن تاریخ را به خود اختصاص داده است.

خبرورزشی: یک تحقیق که بر حسب برنامه‌ای طراحی شده در کامپیوتر انجام گرفته، مشخص کرده که بزرگترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال اگر با قیمت‌های فعلی انجام می‌شدند چقدر می‌ارزیدند و نتیجه این شده که رونالدو نازاریو، ستاره برزیلی سابق فوتبال، عنوان گرانترین بازیکن تاریخ را به خود اختصاص داده است.

با در نظر گرفتن فاکتور‌های متعدد که یکی از اصلی‌ترین آنها، انتقال نجومی و ۱۹۶ میلیون پوندی نیمار از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن است، مشخص شد که انتقال رونالدو از بارسلونا به اینتر میلان اگر در سال ۲۰۱۹ اتفاق می‌افتاد، با مبلغ ۳۸۳ میلیون پوند (حدود ۴۳۰ میلیون یورو) رخ می‌داد.

بعد از انتقال ستاره برزیلی که در سال ۱۹۹۷ رخ داد، نوبت می‌رسد به خرید دیگو مارادونا توسط ناپولی که در سال ۱۹۸۴ رخ داد و اگر امسال این انتقال انجام می‌شد قیمت آن ۳۰۵ میلیون پوند (۳۴۲ میلیون یورو) بود. سایت تحلیلی ایتالیا به‌نام «پلی ریتینگز»، فرمول و الگوریتمی را طراحی کرده است که معین می‌کند فوق‌ستاره‌های قدیمی فوتبال اگر در زمان امروز ترانسفر می‌شدند، چه قیمتی داشتند.

فاکتور نیمار
اولین موضوعی که آن‌ها در نظر گرفتند این بود که قیمت هر انتقال در زمان خودش تا چه حد منطقی بود، در این مورد مثلاً انتقال ۳۲ میلیون یورویی رونالدو یک انتقال بسیار باارزش و منطقی به‌حساب می‌آمده است. آمار‌های مربوط به عملکرد نظیر گلزنی و سن نیز در این فرمول گنجانده شدند و البته «فاکتور نیمار» اصلی‌ترین عامل در این الگوریتم به‌حساب می‌آید. طبق این فاکتور، هر قیمتی که در فرمول به‌دست آید ضرب در ۲۲۰ درصد می‌شود چراکه فرضیه اصلی این است که قیمت واقعی نیمار ۱۰۰ میلیون یورو بوده، اما او با ۲۲۰ میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن منتقل شد.

قیمت واقعی فوق‌ستاره‌های تاریخ فوتبال

رونالدو، مارادونا
رونالدوی برزیلی طی فقط یک سال بازی در بارسلونا، ۴۷ گل در ۴۹ مسابقه به‌ثمر رساند تا هم توپ طلا را از آن خود کند، هم عنوان گرانترین بازیکن دنیا را. مارادونا هم در ایتالیا یک سوپراستار بود و قهرمانی جهان و دو قهرمانی سری A را طی دوران طلایی اش در ناپولی به‌دست آورد. سایت «پلی ریتینگز» به این فرضیه رسیده که قیمت مارادونا در پایان فصل ۸۷-۱۹۸۶ که با قهرمانی ناپولی به پایان رسید به ۳۹۰ میلیون پوند (با محاسبات امروزی) رسیده است.

قیمت واقعی فوق‌ستاره‌های تاریخ فوتبال

پلاتینی بزرگ
با تمرکز بر بزرگترین نقل و انتقالات سری A ایتالیا، «فاکتور نیمار» ثابت می‌کند که ستاره‌هایی مثل کریستین ویری و میشل پلاتینی هر دو در شرایط فعلی ۲۹۶ میلیون پوند (۳۳۲ میلیون یورو) قیمت داشتند. ویری مهاجم سابق ایتالیا در سال ۱۹۹۹ از لاتزیو به اینتر رفت و پلاتینی نیز در سال ۱۹۸۲ به‌عنوان یک ستاره جوان از سنت‌اتین به یوونتوس منتقل شد. تعجبی ندارد که در این فهرست نام مارکو فان‌باستن فوق‌ستاره هلندی سابق فوتبال جهان را هم ببینیم. انتقال او در سال ۱۹۸۷ از آژاکس به میلان در شرایط فعلی ۳۲۶ میلیون یورو ارزش داشت. در نهایت نیز در این فهرست، انتقال سال ۲۰۰۰ گابریل باتیستوتا به رم را می‌بینیم که اگر در سال ۲۰۱۹ رخ می‌داد قیمت واقعی آن ۲۴۹ میلیون پوند بود.

قیمت واقعی فوق‌ستاره‌های تاریخ فوتبال

ایگواین
اما همه انتقال‌های این جدول به بازیکنان قدیمی مربوط نمی‌شود. انتقال گونسالو ایگواین از ناپولی به یوونتوس در سال ۲۰۱۶ (یعنی یک سال قبل از تحولی که نیمار در بازار نقل و انتقالات ایجاد کرد) با ۸۵ میلیون پوند انجام شد، اما با استفاده از این الگوریتم و به کار گیری «فاکتور نیمار» قیمت واقعی آن انتقال، باید ۲۳۴ میلیون پوند یا ۲۶۲ میلیون یورو می‌بود.

قیمت واقعی فوق‌ستاره‌های تاریخ فوتبال

روزنامه سان انگلیس هم با همین فرمول چند انتقال بزرگ فوتبال انگلیس را بررسی کرده است. انتقال الن شیرر از بلک‌برن به نیوکاسل که با ۱۵ میلیون پوند در زمان خودش یک رکورد به‌حساب می‌آمد در سال ۲۰۱۹ باید با قیمت ۱۸۹ میلیون پوند انجام می‌شد. همچنین با توجه به شرایطی که رحیم استرلینگ در سال ۲۰۱۵ از لیورپول به منچسترسیتی منتقل شد (با مبلغ ۴۹ میلیون پوند) اگر «فاکتور نیمار» در مورد آن قرارداد اعمال شود، قیمت انتقال استرلینگ به سیتی در سال ۲۰۱۹ به ۱۷۶ میلیون پوند می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد حیدری

      همش چرته هرچند اگر سن رو در نظر نگیرن کریس رونالدو معقول ترین بازیکنه تاریخه چون سرنوشت رئال و منچستر رو تغیر داد پنج قهرمانی اروپا گرفت که هیچ بازیکنی در تاریخ این کارو نکرده و نخواهد کرد

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ پنالدو خخخخخخخخخ پنالدو رو با مسی مارادونا پله کرایف و .... مقایسه میکنی

    • بدون نام

      سرنوشت خوبه حالا تو فینال منچستر بارسا قلطی نکرد و جلوی مسی زانو زد

    • بدون نام

      فقط مسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج