۹۰۹۹۶۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

وضعیت هوای تهران در آخرین روز تابستان

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای هم اکنون پایتخت با شاخص میانگین ۱۰۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و طی فردا (۱ مهر) نیز هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی شرایط لازم برای تجمع ذرات معلق و سایر آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای هم اکنون پایتخت با شاخص میانگین ۱۰۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و طی فردا (۱ مهر) نیز هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی شرایط لازم برای تجمع ذرات معلق و سایر آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده برقراری جوی نسبتاً آرام و آسمانی صاف طی صبح امروز (۳۱ شهریور) است که با آغاز تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب در برخی مناطق را به دنبال دارد.

به‌تدریج با افزایش سرعت باد و رشد ناپایداری جوی از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و با روند کاهشی دما نسبت به روزهای قبل انتظار می‌رود بیشینه غلظت آلاینده ازن در بعد ازظهر امروز از میزان کمتری نسبت به روز گذشته برخوردار باشد.

هر چند وزش باد شدید (بیش از ۸ متر بر ثانیه) در برخی ساعات سبب گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد می‌شود و به‌ تبع آن کاهش کیفیت هوا در این مناطق را پیش‌رو داریم همچنین با ازدیاد تردد خودروها در بعضی ساعات شبانگاهی افزایش نسبی در غلظت ذرات معلق دور از انتظار نیست ولی به دلیل وزش باد نسبتاً شدید پراکندگی آلاینده‌ها و کاهش غلظت آن‌ها نسبت به شب پیش مشاهده می‌شود.

با کاهش تدریجی ناپایداری جوی و افزایش چشمگیر ترافیک صبحگاهی همزمان با آغاز سال تحصیلی طی فردا (۱ مهر) شرایط لازم برای تجمع ذرات معلق و سایر آلاینده‌ها فراهم می‌شود و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.

کاهش دما نیز شرایط را برای شکل‌گیری آلاینده ازن طی فردا محدود می‌کند و از این‌رو غلظت این آلاینده در اکثر مناطق پایتخت در شرایط مطلوب قرار خواهد داشت همچنین با حاکمیت جو آرام و نسبتاً پایدار همراه با ازدیاد تردد خودروها در اکثر مناطق، برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۹۷ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۱۰۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج