۹۱۱۰۵۵
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

سایت‌های جاده ابریشم شناسایی شده است

نماینده چین در اجلاس راه ابریشم گفت: این کشور با کمک باستان‌شناسان سایت‌های تاریخی جاده ابریشم را شناسایی کرده است.

ایرنا: نماینده چین در اجلاس راه ابریشم گفت: این کشور با کمک باستان‌شناسان سایت‌های تاریخی جاده ابریشم را شناسایی کرده است.

هوآنگ شباآفانگ در دومین روز از ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم در همدان در نشست معرفی میراث جهانی برای ثبت زنجیره‌ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم افزود: طرح ثبت میراث جهانی راه ابریشم از سه سال پیش توسط یونسکو آغاز شده و برای انجام این امر همکاری خوبی بین کشورهای چین و نپال صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه جاده ابریشم به ۵۱ کریدور با موقعیت‌های مشخص تقسیم شده است، افزود: نوع تعامل و ارتباط کشورها وجه مشترک کریدورها در این جاده است.

سایت‌های جاده ابریشم شناسایی شده است

نماینده کشور چین در اجلاس راه ابریشم با بیان اینکه کریدور جنوب آسیا، نپال، چین، افغانستان و پاکستان را در برمی گیرد، عنوان کرد: جاده ابریشم در چین به سه راه شرقی، میانی و غربی تقسیم می‌شود و قبل از قدرت گرفتن توباکی ها در قرن ۱۷ کاوشگران و تجار از راه شرقی عبور می‌کردند.

وی اضافه کرد: جاده ابریشم مسیر اصلی تعاملات چین، نپال، ایران و افغانستان و برخی دیگر از کشورها بوده است و مسیر غربی جاده ابریشم در چین از قرن چهارم تا بیستم به راه چای و اسب معروف بوده است.

هوآنگ شباآفانگ افزود: چین اهمیت زیادی برای حفاظت تاریخی و مدیریت سایت ها در استان های غربی جاده ابریشم قائل است و دولت چین با حفاظت تاریخی از سایت‌های باستانی قصد حفظ سنت تاریخی و فرهنگی گذشتگان را دارد.

نماینده کشور چین با بیان اینکه چین با کمک باستان شناسان سایت‌های تاریخی جاده ابریشم را شناسایی کرده است، گفت: برای انجام اقدامات حفاظتی و پایش؛ بودجه خوبی از طرف دولت چین تامین شده است.

شیاآفانگ افزود: سایت‌های جنوب شرق آسیا حفاظت شده است و دولت چین از حفاظت سایت های باستان شناسی جاده ابریشم حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه تحقیقات و آنالیز سایت های باستانی و حفاظت آنها به انجام بهتر کارها در سطح فراملی کمک خواهد کرد، ادامه داد: تقویت و بهبود روابط دولت چین با کشورهای حاشیه جاده ابریشم، آمادگی به اشتراک گذاشتن پایش و مدیریت و حفاظت از سایت‌های باستانی و برگزاری کارگاه میراث فرهنگی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ از اقدامات چین برای حفاظت از سایت‌های باستان‌شناسی جاده ابریشم است.

وی گفت: چین آمادگی میزبانی از هفتمین اجلاس جهانی راه ابریشم را دارد و کشورهای عضو این مجمع باید در راستای حفاظت از آثار ملی و فرهنگی جاده ابریشم با چین همکاری کنند.

نماینده کشور نپال در اجلاس راه ابریشم نیز گفت: حفاظت از سایت های تاریخی نپال با استفاده از توان جوامع محلی انجام شده است.

شکیر افزود: جاده ابریشم از چین، هند و نپال عبور کرده و آسیای مرکزی و جنوبی را به هم مرتبط می‌کند.

وی اظهار کرد: جاده ابریشم مسیری فعال در حوزه تجارت بوده است و تجار هند و نپال مراودات زیادی در این مسیر داشته‌اند.

شکیر با بیان اینکه کارگاه‌های متعددی برای نامزدی میراث جهانی راه ابریشم در نپال برگزار شده است، عنوان کرد: مطالعه، نقشه برداری و مستندسازی سایت‌های باستان‌شناسی و میراث فرهنگی در نپال انجام شده است.

وی با اشاره به وجود نقاشی‌های تاریخی در غارهای جاده ابریشم اضافه کرد: حفاظت از سایت‌های تاریخی نپال با استفاده از توان جوامع محلی انجام شده است.

نماینده نپال در پایان با تاکید بر حفاظت از آثار تاریخی و سایت های باستانی عنوان کرد: کشور نپال در حوزه اشیای فرهنگی به حمایت مالی و فنی کشور چین و هند نیاز دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      اول بایستی زیر ساخت‌های ایران درست شودتا سرمایه گذاران تشویق به انجام این کارها شوند دولت با دست خالی توان انجام این کارها را ندارد دوم اینکه چینی ها خیلی زرنگ هستند آنها همینطور وبی گدار دست به چنین پروژه هایی که سود ومنفعت درش نیست به عهده نمی گیرن آنها کشور آزاد از هر جهت میخوان نه اینکه همه چیز دست وپاگیر برایشان باشد آنها هدفشان اینه که ایران مثل ترکیه آزاد باشد وراحت بتوانند سرمایه گذاری کنند وهیچ ارگانی مزاحمتی واسه شان درست نکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج