جاباما
۹۱۱۲۷۲
۷۲۸۱
۷۲۸۱
پ

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی و البته درمانی در میان زنان جوانسازی واژن است که این روزها مورد استقبال بسیاری از خانم ها قرار گرفته است. قصد داریم در این مقاله به موضوع روش‌های جوانسازی واژن و همینطور مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال بپردازیم پس تا پایان همراه ما باشید.

 انسان همواره در تلاش بوده تا با رسیدگی به عواملی که در زیبایی او نقش دارند خود را زیباتر جلوه دهد چه از نظر چهره و چه بدن! 

اما کاهش وزن های غیر اصولی، ورزش های نامناسب، دوچرخه سواری های طولانی مدت، بالا رفتن سن، زایمان‌های متعدد و شروع یائسگی و کاهش هورمون‌های زنانه، از مواردی است که می‌تواند روی زیبایی و سلامت ناحیه تناسلی بانوان تاثیر بگذارد. لازم است بدانید که جوانسازی واژن تنها مربوط به زیبایی آن نمی‌شود. این موضوع روی سلامت جنسی فرد، کیفیت روابط جنسی و اعتماد به‌ نفس او در رابطه نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت. به همین دلیل است که امروزه روش‌های متعددی برای جوانسازی واژن و ناحیه تناسلی بانوان به وجود آمده است.

یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی و البته درمانی در میان زنان جوانسازی واژن است که این روزها مورد استقبال بسیاری از خانم ها قرار گرفته است. قصد داریم در این مقاله به موضوع روش‌های جوانسازی واژن و همینطور مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال بپردازیم پس تا پایان همراه ما باشید.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینالروش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

منظور از جوانسازی واژن چیست؟

رابطه جنسی یکی از ارکان مهم زندگی است و کیفیت آن می‌توان تاثیر زیادی در سلامت زندگی زناشویی داشته باشد. جوانسازی ناحیه تناسلی باعث حفظ سلامت آن شده و اعتماد به‌ نفس خانم‌ها را در زمان رابطه بالا می‌برد. در نتیجه باعث افزایش میل جنسی خانم‌ها میشود و آن ها راحت‌تر به ارگاسم می‌رسند. روش‌های مختلف جوانسازی واژن باعث از بین رفتن خشکی این ناحیه شده و رابطه جنسی را برای خانم راحت‌تر می‌کنند. این موضوع در کنار تحریک بهتر ناحیه کلیتوریس می‌تواند روی کیفیت رابطه و رضایت از آن نیز تاثیر بگذارد.

مانند تمام قسمت های بدن، پوست ناحیه تناسلی هم با گذشت زمان و در اثر کاهش کلاژن‌ و الاستین پوست و مراقبت نادرست آسیب می‌بیند و نشانه‌های پیری در آن ظاهر می‌شود. علاوه بر افزایش سن عوامل دیگری مانند ژنتیکی، اختلالات هورمونی، زایمان و بارداری و کمبود ویتامین‌ها و ... می‌تواند روی پوست این ناحیه تاثیر منفی بگذارد.

در کنار مشکلات ظاهری ناحیه تناسلی، اعتماد به‌ نفس جنسی خانم ها هم تحت تاثیر قرار میگیرد و آن‌ها را در برقراری روابط جنسی با مشکل مواجه میکند. پس می‌توان گفت که هدف از جوانسازی واژن افزایش اعتماد به‌ نفس بانوان، درمان بعضی مشکلات و زیباتر کردن این ناحیه است.

روش‌های مختلف جوانسازی ناحیه تناسلی برای برطرف کردن آسیب‌هایی مانند دفرمه شدن واژن، تغییر شکل لابیاها، تیرگی ناحیه تناسلی، افزایش یا کاهش حجم لابیا، تغییر رنگ واژن، فرسودگی واژن، شل و افتاده شدن پوست این ناحیه، ایجاد چین و چروک و روشن‌سازی این ناحیه انجام می‌شوند. در واقع باید گفت که منظور از جوانسازی این ناحیه زیباتر کردن آن و رفع چین و چروک ناحیه تناسلی و سفید کردن واژن است. لازم به ذکر است که انتخاب استفاده از این روش‌ها برای جوانسازی ناحیه تناسلی بر عهده پزشک زنان متخصص است و همه روش‌ها را نمی‌توان برای همه افراد استفاده کرد.

چه افرادی به جوان سازی واژن نیاز دارند؟

جوانسازی واژن روشی برای رفع مشکلات جنسی در زنان است. اما اگر بخواهیم به طور دقیق تر بگوییم که چه افرادی به جوان سازی واژن نیاز دارند، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • زنانی که زودتر از زمان معمول یائسه شده اند
  • زنانی که رابطه جنسی دردناکی دارند
  • زنانی که به دلیل ضعیف بودن عضلات کف لگن با مشکل بی اختیاری ادرار مواجه شده اند
  • زنانی که به دلیل زایمان های مکرر دچار شلی یا گشادی واژن شده اند (شل شدگی و افتادگی مثانه در نهایت منجر به عدم کنترل نگهداری ادرار (بی اختیاری) می‌شود.)
  • زنانی که به دلایل مختلف و به سرعت دچار عفونت واژینال می شوند
  • زنانی که دچار عدم تعادل Ph واژن هستند
  • زنانی که به دلایل مادرزادی با گشادی واژن مواجه هستند
  • زنانی که در اثر رژیم‌های لاغری، به چاقی و لاغری‌های متعددی دچار شدند.

روش‌های جوانسازی واژن کدامند؟

بسیاری از بانوان، در اثر کاهش کراتین بافت واژن دچار پیری واژن شده و به این ترتیب میل جنسی این افراد کاهش پیدا می‌کند. فرآیند جوانسازی واژن باعث افزایش الاستین و افزایش کراتین بافت واژن و در نهایت افزایش خاصیت ارتجاعی دستگاه تناسلی و جوانسازی آن می‌شود. در ادامه با روش‌های جوانسازی واژن که موجب زیبایی و همچنین بازگشت به حالت طبیعی واژن می شوند آشنا میشوید:

لابیاپلاستی برای جوانسازی واژن

لابیاپلاستی به معنی جمع کردن، کوچک کردن و متقارن کردن لب واژن است که توسط متخصص زنان و زایمان انجام می شود. در طی لابیاپلاستی، پوست و بافت اضافی لابیا مینور و لابیا ماژور (ماژوروپلاستی لابیا) فرد کوتاه می شود. این روش می تواند با بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام گردد. جراح بر اساس مشکل لابیا، ضخامت لابیا، وجود چین های پوستی اطراف کلیتوریس، بزرگی و افتادگی هود یا کلاهک (پوسته) روی کلیتوریس، نوع عمل را مشخص می کند. لابیا پلاستی به دو روش انجام می‌شود: با عمل جراحی و بیهوشی یا با لیزر و بدون درد و بیهوشی،  روش های انجام عمل لابیاپلاستی عبارتند از: 

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

عمل جراحی لابیاپلاستی

دو روش Trim و Wedge رایج ترین تکنیک های جراحی لابیاپلاستی هستند. در تکنیک Trim جراح زیبایی زنان لبه ای از لابیا که بزرگتر است به اندازه مناسب برمیدارد و سپس لبه ها به هم بخیه زده می شود. این روش جراحی، حدود 1 ساعت زمان لازم دارد.

در تکنیک wedge، قسمتی از لابیای مینور به صورت V شکل برداشته می شود و سپس جراح برش را به چین های طبیعی لب های واژن منتقل می کند.

مونسپلاستی یک عمل جراحی است که برای از بین بردن پوست اضافی و بافت چربی مورد استفاده قرار می گیرد ، زمانی که برآمدگی قابل توجهی در ناحیه فوقانی شرمگاه به دلیل افزایش وزن یا افتادگی پوست ایجاد می شود. جراحی پلاستیک مونسپلاستی معمولا همزمان با جراحی لابیاپلاستی انجام می شود.

لابیاپلاستی با لیزر

در این روش با استفاده از لیزر واژینال بافت لابیا برش داده میشود و همزمان انعقاد خون انجام میشود. در نتیجه خونریزی در این روش بسیار کمتر است و نیاز به بخیه زدن ندارد. این روش معمولا توسط لیزر مونالیزا تاچ که روشی کم تهاجمی است انجام میشود. یکی از مزیت های این روش سرپایی بودن آن است که نیازی به بستری شدن ندارد اما برای افتادگی‌ها و شل شدگی‌های شدیدتر یا تغییر شکل و فرم پزشکان معمولا جراحی را پیشنهاد می‌دهند. لازم به ذکر است پس از اتمام جلسات جوانسازی ئاژن با لیزر مونالیزا تاچ به میزان قابل توجهی، جوانسازی و افزایش ترشحات داخلی و رفع خشکی اتفاق می افتد. همینطور به دنبال تنظیم ترشحات واژن، Ph واژن نرمال شده و از عفونت های مکرر واژن پیشگیری می کند.

تزریق فیلر (ژل)

 یکی از روش‌های غیر تهاجمی و موثر برای رفع چین و چروک و اصلاح فرم واژن تزریق فیلر (ژل) است. در این روش معمولا از ژل‌های هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. مزیت اصلی این روش تعداد جلسات کم و اثرگذاری سریع است؛ اما ماندگاری آن نسبت به دیگر روش‌ها کمتر است. البته بسته به اینکه در این روش از کدام برند ژل برای تزریق استفاده می‌شود، ماندگاری آن متفاوت خواهد بود؛ اما به‌ طور کلی می‌توان گفت که ماندگاری تزریق ژل از ۶ ماه تا یک سال متفاوت است.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

تزریق چربی

تزریق چربی به واژن روشی برای رفع چین و چروک و روشن‌سازی ناحیه ژنیتال است. در این روش از قسمت‌های مختلف بدن خود فرد مانند شکم و پهلوها یا ران ها، چربی خارج شده و به واژن و ناحیه تناسلی تزریق می‌شود. تزریق چربی یک درمان سرپایی است و با بی‌حسی موضعی انجام میشود. معمولا در روش تزریق چربی به واژن از سرنگ‌های ۱ تا ۳ سی‌سی استفاده می‌شود. تزریق چربی عملی تخصصی است و پزشک باید مهارت کافی برای تشخیص محل تزریق و نوع تزریق را داشته باشد. زیرا چربی‌های تزریق شده باید بتوانند مویرگ‌ها را تحریک کنند تا خون‌رسانی به این ناحیه بهتر شود و در نهایت سبب جوانسازی این ناحیه شود.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

کاهش کلاهک کلیتورال

جراحان زیبایی زنان برای برداشتن پوست اضافی اطراف هود کلیتورال و رفع ظاهر نامناسب کلیتوریس به محض کوتاه کردن لابیا مینور، عمل کاهش کلاهک کلیتورال را انجام می دهند. جراح زمانی که بافت لابیا مشخص شد، بافتی را که قرار است برداشته شود، علامت گذاری می کند و با تشخیص پزشک زنان متخصص بر اساس آناتومی بدن فرد تکنیک برش تعیین می شود و عمل کاهش کلاهک کلیتورال انجام میشود.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

کربوکسی تراپی برای جوان سازی واژن

در روش کربوکسی تراپی از گاز کربن دی اکسید برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود؛ این روش یکی از کم خطرترین و البته موثرترین روش ها برای رفع چین و چروک و تیرگی ناحیه تناسلی است. در روش لیزر CO2 دوز مناسبی از گاز CO2 به طور مستقیم به زیر پوست تزریق می‌شود. افزایش غلظت گاز کربن دی اکسید در بخشی از پوست باعث می‌شود که بدن خون بیشتری به آن ناحیه پمپاژ کند. در نتیجه افزایش گردش خون باعث میشود حجم بیشتری مواد معدنی به سلول های ناحیه تناسلی برسد و در نتیجه فرآیند ساخت کلاژن افزایش می یابد. این روش باعث میشود، به مرور بافت‌های آسیب دیده پوست ترمیم شوند.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

عمل جراحی واژینوپلاستی

واژینوپلاستی شامل استفاده از تکنیک های جراحی زیبایی به منظور تقویت و سفت کردن دیواره های کانال واژن و دهانه واژن است. برای انجام این عمل معمولا از بی حسی موضعی استفاده میشود اما گاهی ممکن است به بیهوشی کامل  نیاز باشد. با انجام این عمل معمولا اهداف زیر برآورده میشود:

  • برداشتن بخشی از پوست و گوشت که روی کلیتور را پوشانده است.
  • تقویت نقطه G که در تحریک هر چه بهتر و بیشتر زنان موثر است.

لازم به ذکر است که زمانی که کانال واژن و عضلات آن دچار سستی و شلی میشود و استحکام خود را از دست میدهد،ورودی کانال واژن هم گشاد می شود و بیمار احساس می کند دیگر قدرت قبلی خود را ندارد و مورد دیگر اینکه ارگان ها و قسمت هایی از بدن که در اطراف این کانال قرار دارند، مانند مثانه، رکتوم یا روده کوچک، ممکن است که به داخل کانال واژن بی افتد. در این موارد بیمار دچار افتادگی شده است.

در ضمن این عمل برای کسانی که دچار بیماری آژنزی واژن (فاقد مجرای تناسلی) هستند نیز انجام میشود.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

لیفت با نخ برای جوانسازی واژن

نخ واژن جهت لیفت واژن و ترمیم قسمت خلفی واژن و اصلاح فرم پرینه استفاده می شود. نخ های واژینال از جنس قابل جذب هستند و به صورت دو سورنه با دو نیدل ساخته شده و مخصوص جمع کردن عضله پرینه است. با توجه به قابل جذب بودن و راحتی استفاده یک روش با تهاجم خیلی کم و سریع است. لیفت واژن با نخ روشی کاملا سرپایی است که نیاز به بیهوشی ندارد و توسط بی حسی موضعی انجام می شود. این نخ ها 6 تا 9 ماه زمان می برد تا جذب شوند.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

لیزر برای جوانسازی واژن (زیبایی واژینال)

در روش جوانسازی واژن با لیزر یک پروب لیزر وارد واژن شده که توانایی چرخش 360 درجه را دارد. اشعه ای از این پروب به بافتها میخورد، موجب تحریک آنها برای تولید بیشتر کلاژن میشود. مهمترین نکته ای که در خصوص این شیوه درمان باید به آن اشاره کرد، عدم نیاز به بیهوشی و حداقل میزان درد در زمان درمان است. بیماران می توانند فعالیت های روزمره خود را پس از عمل از سر بگیرند. اما پزشکان توصیه می کنند برای مدت پنج روز نباید هیچ چیزی وارد واژن شود. بنابراین رابطه جنسی بعد از لیزر واژینال تا چند روز ممنوع است.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

هایفوتراپی

 هایفو یا HIFU به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است؛ امواج به کار رفته در فناوری هایفو در واقع همان ارتعاشات به کار رفته در سونوگرافی (امواج اولتراسوند) بوده و برای بدن هیچ ضرری ندارد. در هایفوتراپی واژن هندپیس دستگاه هایفو، در داخل واژن قرار گرفته و امواج متمرکز فراصوت از آن ساطع خواهند شد. فرکانس فراصوت متمرکز، به عمق 2 تا 5 میلی‌متری به صورت بخش بخش نفوذ کرده و با ورود به لایه‌های عمیق پوست، سلول‌ها را به کلاژن سازی تشویق کرده و باعث سفتی و لیفتینگ بافت ناحیه مورد نظر می‌شوند.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

عمل جراحی تنگ کردن واژن برای جوانسازی

پرینورافی نام دیگری است که به جراحی تنگ کردن واژن اطلاق می شود. بسیاری از افرادی که به دلایل متفاوتی مانند: زایمان طبیعی مکرر، یبوست مزمن و سایر موارد به افتادگی یا شل شدگی دستگاه تناسلی مبتلا شده اند، در صدد تنگ کردن واژن و جبران این افتادگی هستند. کولپورافی یا پرینورافی یا پرینوپلاستی جراحی است که بافت ناحیه پرینه (منطقه بین واژن تا مقعد) را ترمیم می کند. این عمل باید توسط جراح متخصص انجام گیرد تا دچار عوارضی مانند عفونت، خونریزی یا تورم ناحیه  و ایجاد جای اسکار یا زخم در محل مورد نظر نشود.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

جوان سازی واژن با روشPRP

جوان سازی واژن با روش پی آر پی (Platelet rich plasma) روشی است که در آن از پلاکت های خون فرد برای جوانسازی ارگان های مختلف بدن استفاده می شود. امروزه ثابت شده است که استفاده از این روش در مبحث زنان برای ارگاسم بهتر استفاده می شود. خانم هایی که بعد از زایمان طبیعی دچار اپیزیوتومی شده اند از تکینیک اوشات O-SHOT می توانند استفاده کنند. این تکنیک به صورت کاملا سرپایی و با انجام PRP انجام می شود مشروط بر اینکه پزشک زنان متخصص بداند تزریق در چه نواحی از دستگاه تناسلی انجام شود. در روش PRP خون از بیمار گرفته می شود و پلاسمای آن در آزمایشگاه جدا شده و برای تزریق آماده می شود. این پلاسما حاوی فاکتورهای رشد است که می تواند به بهینه سازی و جوانسازی واژن کمک کند.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

مزوتراپی

مزوتراپی کوکتل هایی است که به صورت آماده وجود دارند و ترکیبی از ویتامین ها، املاح، آنزیم ها، مواد ضروری برای پوست، بدن و مخاط واژن را در بر دارند. در مزوتراپی برای جوانسازی واژن، تزریق مستقیما روی بافت و سلول های ناحیه تناسلی انجام می گیرد. یک متخصص و جراح زیبایی زنان آشنایی کامل از گیرنده های این مواد در نواحی مختلف اندام تناسلی دارد و می تواند به بهترین شکل ممکن تزریق را انجام دهد. پزشک بر اساس نوع اختلالی که تشخیص می دهد در ناحیه پرینه و واژینال وجود دارد مانند خشکی ناحیه پرینه، خشکی واژن، چروک خوردگی این نواحی، ریسک عفونت های مکرر، حساسیت های زیاد، شل شدگی و افتادگی بافت و یا تیرگی و لکه های زیاد در ناحیه تناسلی از مزوتراپی برای تزریق این املاح و مواد استفاده می کند.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

جوانسازی واژن با روش RF

تکنیک Rf یا رادیوفرکانس روشی دیگر در جوانسازی واژن است. در این روش پزشک متخصص با استفاده از امواج رادیویی به افزایش کلاژن سازی، جوانسازی و تنگ کردن واژن می پردازد. امواج الکتریکی با گرم کردن بافت های ناحیه تناسلی باعث بهبود فرایند خونرسانی و تولید کلاژن می‌شوند. این روش غیر تهاجمی است و  هیچگونه خونریزی و دردی به همراه ندارد. روش آر اف برای درمان بیماری هایی مانند خشکی و آرتروفی واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انجام حرکات ورزشی

یکی از روش های طبیعی تنگ کردن واژن در خانه، انجام برخی از تانجام حرکات ورزشی ساده است. که شما با انجام آنها می توانید تا حد زیادی عضلات لگن و ناحیه تناسلی خود را تقویت کرده و از شل شدن آنها جلوگیری کنید. به عنوان مثال انجام فعالیت هایی مانند یوگا، تمرینات کگل، اسکات، کشش لگن، توپک بن وا، واژینال کونز و … توصیه میشود.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

مزایای جوانسازی واژن

  • افزایش رطوبت واژن
  • رفع مشکل بی‌اختیاری ادرار در بانوان
  • کم شدن درد در رابطه جنسی
  • تقویت عضله واژن
  • بهبود تحریک پذیری واژن
  • رفع افتادگی واژن
  • افزایش گردش خون در ناحیه تناسلی
  • کاهش خشکی واژن
  • رفع سوزش دستگاه تناسلی

بهترین و موثرترین روش برای جوانسازی واژن (زیبایی واژینال) کدام است؟

نتایج روش‌های مختلف روی افراد با شرایط متفاوت یکسان نیست، نمی‌توان پاسخی قطعی به این سوال داد؛ اما بنا بر تجربه و میزان رضایت افراد از نتیجه هر عمل می‌توان گفت که لیزر جوانسازی ناحیه تناسلی بانوان یکی از پرطرفدارترین و موثرترین روش‌ها است. برای افرادی که آسیبی شدید دارند یا دوست دارند که برای مدتی بسیار طولانی و تقریبا به‌صورت دائمی نتایج جوانسازی را حفظ کنند، جراحی روش مناسب‌تری است؛ اما افراد معمولا به دلیل خطرات و عوارض بیشتر و ترس از جراحی، لیزر یا دیگر روش های کم تهاجمی و غیر تهاجمی را انتخاب می‌کنند. در هر حال انتخاب موثرترین و بهترین روش برای هر فرد برعهده پزشک خواهد بود.

عوارض احتمالی عمل جوانسازی واژن چیست؟

عمل جوانسازی واژن به طور کلی عمل خطرناکی نیست و علائم و عوارضی که در ادامه می‌گوییم، بخشی طبیعی از پروسه‌ی التیام بعد از عمل جوانسازی واژن هستند و ممکن است شما تنها برخی از آن‌ها را تجربه کنید یا حتی دچار هیچکدام آن‌ها نشوید.

تورم بعد از جوانسازی واژن

ممکن است بعد از عمل جوانسازی واژن دچار مقداری تورم در اطراف ناحیه مورد نظر شوید که این مسئله با کمپرس سرد یا با دراز کشیدن و بالاتر قرار دادن سطح لگن برای تخلیه‌ی مایعات از ناحیه‌ی عمل قابل رفع است. بیشتر تورم‌ها در عرض شش هفته برطرف می‌شوند، اما ممکن است تورمی خفیف تا شش ماه باقی بماند.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینالروش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینالروش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینالروش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

کبودی بعد از جوانسازی واژن

این طبیعی است که اطراف ناحیه مورد عمل کبود شود. کبودی نیز مانند تورم با استفاده از کمپرس یخ یا داروی ضد التهاب قابل رفع است، اما طی پروسه‌ی التیام خودش نیز برطرف خواهد شد.

خونریزی بعد از جوانسازی واژن

مانند هر عمل دیگری، انتظار کمی خونریزی بعد از عمل جوانسازی واژن نیز وجود دارد. پزشک جراح شما به شما خواهد گفت چه اندازه خونریزی برای عمل شما طبیعی است و چه زمانی باید به او خبر بدهید.

اسکار بعد از جوانسازی واژن

برش‌هایی که در عمل جوانسازی واژن انجام می‌شوند بسیار ریز هستند، اما به هر حال کمی اسکار و جای زخم طبیعی است. برش‌های انجام شده حین لابیا پلاستی اغلب با چین‌های لابیا پوشش داده می‌شوند و خیلی از اسکار‌های مربوط به واژینوپلاستی داخلی بوده و به چشم نمی‌آیند.

درد خفیف تا متوسط بعد از جوانسازی واژن

ریکاوری بعد از جوانسازی واژن می‌تواند دردناک باشد. این درد بیشتر در مورد لابیا پلاستی وجود دارد. از طرفی دیگر، درد مرتبط با واژینوپلاستی نیز ممکن است درد عمیقی باشد.

هزینه جوان سازی واژن و عوامل مؤثر بر آن

هزینه جوان سازی واژن با توجه به سابقه و تجارب متخصصان کلینیک یا بیمارستان معمولا از پایه قیمتی ۷میلیون تومان شروع خواهد شد .

عوامل متفاوتی می توانند بر هزینه‌های جوانسازی واژن تاثیرگذار باشد از جمله این عوامل عبارتند از:

  • تجربه و مهارت پزشک معالج
  • شکل و ظاهر لابیا
  • نوع روش انتخابی برای جوانسازی ناحیه تناسلی (جراحی یا غیر جراحی)
  • ابزار‌ها و موارد مصرفی برای انجام درمان
  • محل کلینیک یا بیمارستان 
  •  دارا بودن بیمه
  • تعداد جلسات مورد نیاز 
  • آزمایش‌های قبل و بعد از عمل جوانسازی

آگاهی نسبت به آناتومی واژن در جوانسازی واژن اهمیت دارد

واژن یک لوله توخالی است که در حالت عادی دیواره‌های آن روی هم قرار گرفته‌اند. این کار سبب محافظت از اندام‌های درونی دستگاه تناسلی می‌شود. واژن ساختاری کاملا انعطاف‌پذیر دارد، تا حدی که یک جنین را می‌تواند از خود عبور دهد. داخل بافت واژن چین‌های ریز و درشتی وجود دارد که همین موضوع باعث افزایش سطح واژن و انعطاف‌پذیری آن می‌شود. ساختار داخلی واژن به گونه‌ای است که بسیار به هورمون‌های تخمدان حساس است.

سلول‌های داخلی واژن، با ترشح مایع مخصوصی که خاصیت اسیدی دارد، محیط واژن را ضد عفونی و محافظت می‌کنند. به همین دلیل با کاهش این مایع مخاطی، واژن محلی مناسب برای رشد عوامل بیماری‌زا شده و شرایط برای رشد میکروب‌ها به خوبی فراهم می‌شود. عضلات کف لگن، در ساختار واژن نقش مهمی دارند. این عضلات به قدری مهم هستند که با کوچکترین آسیب و ضعف ممکن است فرد دچار، افتادگی رحم، افتادگی مثانه، شلی واژن، بی‌اختیاری ادرار، عفونت‌های مزمن و گشادی واژن شود

سؤالات متداول درباره جوان سازی واژن

آیا روش های جوانسازی ناحیه تناسلی بر باکرگی تأثیر می‌گذارند؟

روش‌های مختلف جوانسازی واژن و ناحیه تناسلی معمولا در دهانه واژن و روی لابیا و دیگر نواحی ظاهری ناحیه تناسلی انجام می‌شوند. در بیشتر روش ها شی خارجی وارد واژن نمی‌شود و به همین دلیل دختران باکره می‌توانند با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنند. البته در بعضی از انواع لیزر و جراحی ممکن است دستگاه‌های ریزی وارد واژن شود تا بافت داخلی آن را نیز بهبود دهد. این روش‌ها معمولا مخصوص خانم‌های سن بالا است و برای دختران باکره استفاده نمی‌شود.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینالروش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

جوان سازی واژن، در چه سنی امکان‌پذیر است؟

معمولا روش‌های مختلف جوانسازی واژن از نظر سنی محدودیتی ندارند. اما با این وجود معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که این روش‌ها را در سنین ۳۰ تا ۵۵ سالگی انجام شوند. زیرا در دوران قبل از ۳۰ سالگی پوست شخص در بهترین حالت خود قرار دارد و نیازی به استفاده از روش‌های جوانسازی نیست. در سنین بعد از ۵۵ سالگی نیز تاثیرات روش‌ها ممکن است کمتر باشد.

آیا بعد از زایمان و در دوران بارداری می‌توان از روش‌های جوانسازی واژن استفاده کرد؟

روش‌های مختلف جوانسازی ناحیه تناسلی معمولا در دوران بارداری خطرناک نیستند و خطری برای جنین نخواهند داشت؛ اما پزشکان توصیه می‌کنند که این روش‌ها را بعد از دوران بارداری انجام دهید. زیرا زایمان می‌تواند به واژن فشار وارد کند و شکل آن را تغییر دهد. همچنین ورم بدن و تغییرات هورمونی در دوران بارداری هم روی شکل ناحیه تناسلی تاثیر خواهد گذاشت.

برای جوان سازی واژن، لیزر مناسب‌تر است یا عمل جراحی

در عمل جراحی برش‌هایی در ناحیه واژن برای ترمیم ایجاد می‌شود که این مساله می‌تواند عوارض متعددی را برای فرد به همراه داشته باشد. علاوه بر این، عمل جراحی دوره نقاهت طولانی تر دارد در ضمن فرد باید از داشتن رابطه جنسی خودداری کند؛ زیرا هر نوع تحریکی در ناحیه واژن احتمال خونریزی را افزایش می‌دهد.

اما لیزر یک روش درمانی غیرتهاجمی است که با افزایش کلاژن‌سازی موجب ترمیم واژن و جوانسازی آن می‌شود و دوره نقاهت کوتاهی دارد. نداشتن درد، خونریزی، عدم احتمال بروز عفونت، دوران نقاهت کوتاه و ... از جمله مزایای لیزر نسبت به جراحی است که همین امر موجب شده لیزر به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی واژن در خانم‌ها در دنیا رایج شود. اما برای افرادی که آسیبی شدید دارند یا میخواهند برای مدتی بسیار طولانی و تقریبا دائمی نتایج جوانسازی را حفظ کنند، جراحی روش مناسب‌تری است. در هر حال انتخاب مناسب‌ترین روش با توجه به شرایط فرد و ویژگی‌های پوست او بر عهده متخصص خواهد بود.

آتروفی یا خشکی واژن چیست؟

در سنین یائسگی ناحیه تناسلی خانم‌ها به دلیل کاهش تولید هورمون استروژن و از بین رفتن عروق و کلاژن موجود در بافت و در نتیجه سخت شدن و کاهش قطر بافت، دچار خشکی، درد و سوزش و خارش می‌شود که به آن آتروفی یا خشکی واژن می‌گویند. این اتفاق می‌تواند باعث خشکی، خونریزی و درد در هنگام رابطه جنسی شده و به دنبال آن مشکلات ناخواسته‌ی دیگری ایجاد کند، مانند کاهش میل جنسی و سردی در روابط زناشویی. خشکی واژن در بهداشت و سلامت بدن نیز موثر است و باعث تغییرات PH بافت واژن و افزایش احتمال رشد میکروب‌های بیماری زا و بروز عفونت در واژن خواهد شد.

خارش‌های متعدد، سوزش، بوی غیرطبیعی واژن، ترشحات زیاد و غیرطبیعی نیز از دیگر عوارض خشکی واژن هستند. با گذشت زمان، اگر خشکی واژن درمان نشود، عضلاتی که در نگه داشتن مثانه و رحم در وضعیت درست خود نقش دارند، دچار ضعف و مشکل می‌شوند. به همین دلیل، رحم و مثانه به مرور دچار افتادگی خواهند شد. همچنین، اگر به موقع خشکی واژن درمان نشود، واژن به مرور ضعیف و شکننده شده و همین خود باعث می‌شود رحم و مثانه نیز بیفتند. از طرفی شل شدن عضلات واژن سبب شل شدن خود واژن نیز شده و فرد دچار گشادی واژن می‌شود.

روش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینالروش‌های جوانسازی واژن | مزایا، عوارض، هزینه و لیزر در زیبایی واژینال

درمان خشکی واژن چگونه است؟

برای درمان خشکی واژن می‌توانید از گزینه‌های جراحی پلاستیک، هورمون درمانی و لیزر درمانی استفاده کنید. جراحی پلاستیک هزینه بالایی دارد و خطرات مربوط به خود جراحی و مراقبت‌های بعد از آن و نیاز بیهوشی، بخیه، خونریزی و مدت طولانی استراحت مطلق و عدم رابطه جنسی حداقل تا دو ماه و مهم‌تر از آن عدم امکان زایمان طبیعی پس از عمل جراحی برای بیشتر خانم‌ها سخت و غیرقابل تحمل است. در مورد هورمون درمانی نیز با توجه به احتمال بروز سرطان با این روش درمانی، این راهکار چندان مورد پسند نیست و ضمنا روشی قطعی و دائمی محسوب نمی‌شود.

اما لیزر درمانی برای رفع خشکی واژن مزایای زیادی دارد که به آن اشاره می‌کنیم:

  • کمترین عوارض جانبی را نسبت به سایر روش‌ها دارد.
  • دوران نقاهت پس از لیزر درمانی بسیار کوتاه است.
  • مدت جلسه درمان بسیار کوتاه بوده و در کمترین زمان ممکن نتیجه دیده می‌شود.
  • الاستیته و کشسانی پوست افزایش می‌یابد و نرمی مخاط داخلی واژن بازیابی خواهد شد.
  • عمق نفوذ بالایی داشته و سطوح داخلی پوست نیز تا حد زیادی ترمیم می‌شود.

درمان خشکی واژن با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

  • جلسه درمان معمولا سه الی هفت دقیقه طول می‌کشد و نیاز به بیهوشی ندارد.
  • در طول پروسه درمان، پزشک متخصص زنان و زایمان، پروب مخصوص دستگاه لیزر را وارد واژن می‌کند.
  • هر بار که اشعه لیزر به سطح پوست می‌رسد موجب بازسازی پوست واژن شده و رطوبت آن را افزایش می‌دهد.
  • عوارض جانبی این روش بسیار کم بوده و شامل احساس سوزش بسیار کم و مقداری ناراحتی به علت وارد کردن پروب دستگاه لیزر می‌شود. این موارد نیز پس از اتمام لیزر درمانی رفع خواهند شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج