۹۱۱۹۰۲
۲۳ نظر
۵۰۰۸
۲۳ نظر
۵۰۰۸
پ

نرخ ویزیت پزشکان واقعی می‌شود

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، گفت: موضوع تعرفه از بحث‌های اصلی حوزه سلامت است و استراتژی ما عمل به قانون است.

خبرگزاری مهر: معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، گفت: موضوع تعرفه از بحث‌های اصلی حوزه سلامت است و استراتژی ما عمل به قانون است.

محمد جهانگیری، در جلسه گفتگوی آزاد فعالین صنفی جامعه پزشکی در مورد تعرفه‌ها، افزود: موضوع تعرفه از بحث‌های اصلی حوزه سلامت است و استراتژی ما عمل به قانون است. قانون تکیلف را روشن کرده و باید طبق قانون عمل کنیم.

وی ادامه داد: موضوع اصلی قیمت تمام شده خدمات است. در تعرفه حداقل ۳۵ درصد زیر قیمت واقعی پول می‌گیریم و این را مردم باید بدانند که براساس آن قضاوت‌ کنند و پزشکان را زیر سوال نبرند.

جهانگیری گفت: اولین اقدام در حوزه ویزیت است. مبنای محاسبات ویزیت پزشک عمومی است. باید قیمت تمام شده آن را داشته باشیم و براساس آن متخصصین را مشخص کنیم. طرحی نوشته شده و برون‌سپاری شده که بر اساس آن کار علمی صورت گیرد. قیمت تمام شده ویزیت پزشک عمومی در تهران را مبنا قرار دادیم و براساس آن پروپوزال تهیه شده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، افزود: قرار است این طرح تا پایان آبان ۹۸ تمام شود. ۴۵ روز دیگر فرصت داریم که این کار را نهایی کنیم و قیمت تمام شده ویزیت را برای پزشکان عمومی و سایر مقاطع تعیین کنیم.

وی ادامه داد: جداسازی جزء حرفه‌ای از جزء فنی از موارد مهم دیگر است که باید انجام گیرد. موضوع ویزیت از موضوع‌های دیگر است. با توجه به اینکه وزارت بهداشت موضوع پرونده الکترونیک سلامت و نسخه الکترونیک را در دستور کار دارد، این متد می‌تواند با شرایط الکترونیک انجام شود. با ویزیت استاتیک نمی‌توانیم شرایط نظام ارجاع مناسب داشته باشیم. باید روش‌های سطوح مختلف مشخص باشد و انگیزه ایجاد کند. در بحث ویزیت‌ همه ویزیت‌ها را با یک رقم می‌بینیم که این باید اصلاح شود که این هم در کتاب هست.

جهانگیری گفت: بحث جزء فنی ۲ قسم داریم که خدمات و هتلینگ است که بررسی‌های لازم را کردیم که براساس قیمت واقعی خدمت باید حرکت کنیم. استارت آن خورده است و با چندین بیمارستان کار می‌کنیم. استراتژی اصلی ما این است که قیمت واقعی خدمات احصا و به شورای عالی بیمه اعلام شود و برای اجرای آن پیگیری شود.

وی افزود: بحث تدارک خدمت خیلی مهم است. وزرای مختلف گفتند که می‌خواهند نظام پرداخت را به DRG تغییر دهند. ما باید در این نظام پرداخت حضور داشته باشیم که جامعه پزشکی براساس پرداخت‌ها و نظام پرداخت‌ها تحت الشعاع قرار نگیرد. تدارک خدمت استراتژی لازم خود را دارد. کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت را باید تا پایان سال نهایی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حیدر

      پزشکا هم هر چقدر بخوان میگیرن هیچکس هم هیچی نمیگه خدا نکنه کارت به دکتر بیافته

    • بدون نام

      حقوق بازنشسته های تامین اشتباهی را کی واقعی میکنید

    • بدون نام

      بی شرم هر از این مافیای پزشکی نداریم. با اختلاف خیلی زیاد خودرو سازی مقام دوم را دارد

    • مهدی

      هزینه دندان پزشکی بسیار زیاد است و نرخ ان نجومی است.چه خواسته که به بهانه های دیگر اضافه هم میگیرند.
      ادعای آنها هزینه مواد است و برابری قیمت با آمریکا.
      مگر ما درآمد برمبنای آمریکا داریم که نرخ آنها بر مبنای آمریکا باشد.
      مگر پزشکان در ایران هزینه های آمریکا را پرداخت میکنند که درآمد مقایسه ای اجرا میکنند.
      دولت تحت هیچ شرایطی نباید افزایش نرخ ها را تائید کند.تا زمانی که پایه پرداخت دستمزد به واقعی تغییر نکرده باشد.
      کشور در اکثر مایحتاج با نرخ دلار عمل میشود .اما در آمد حقوق بگیر با ریال.
      حقوق 20% است با توجه به هزینه ها
      این چندگانگی نرخ ها فاصله فقر و غنی را بسیار کرده و تعداد فقرا 95% جامعه شده است.

    • بدون نام

      چرا حقوق معلمان واقعی نمی شود ؟ یعنی خدا وکیل چیزی که گفتی رو خودت قبول داری ؟

    • بدون نام

      احسنت دلاور
      الآن پزشکان از فقیر ترین افراد کشور هستند و درآمدهای ناچیزی دارند .
      خدا رو خوش نمی‌آید عموم مردم در ناز و نعمت باشند و پزشکان با این درآمدهای ناچیز زندگی کنند .
      باید حتماً درآمد پزشکان را بالا برد تا آنها هم در رفاه قرار گیرند .

    • بدون نام

      فرق شما با یک دکتر در سایر رشته چیست جز اینکه چون سلامت جامعه را در گروگان شماست مانند یک گرونگیر رفتار می کنید!

    • م

      گرون هست گرونتر بکنید.

    • بدون نام

      اتفاقا میخوایم زیر سوال ببریم ویزیت تا ۲۸هزار تومان رفته حالا چی میخوای ثابت کنی بیمه که نام داره بیمه هست فقط چکش میکنید هرروز یک بساط گرانی واقعی هست قیمتها

    • بدون نام

      واقعا باید به حال پزشکان خون گریست که با این ارزان فروشی ها حتما برای نان شب معطل هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      نه که پزشکا درامدشون کفاف زندگیشونو نمیده میخان از جیب مردم ثروتمند در بیارن

    • بدون نام

      انشالا فقط حرف و شعار نباشه
      اوضاع حوزه درمان داغونه با این تورم و افزایش حقوق ناچیز کارمندان و کارگران تعرفه پزشکان نجومی بالا میره درحالیکه استاندارد افزایش حقوق کارمندان ده درصد که بخش خصوصی همون رو هم مضایقه میکنه و سوال اینه این تعرفه ها با توجه به معشیت و وضعیت مالی مردم کدوم ملکته این مملکت که نمیتونه باشه؟؟؟ !!!! آیا مسئولان در حوزه بهداشت و درمان خبر از اوضاع درامد مردم و میانگین حقوق اکثریت جامعه دارند اینطور تعرفه میدن

    • علیرضا

      نرخ تعرفه پزشکان همین الآن هم فوق العاده زیاد است . بالا بردن حق ویزیت پزشک در وضع فعلی مردم ،ظلم مضاعف در حق مردم بیچاره است. ای کاش به جای بالا بردن تعرفه های پزشکی به بهانه های مختلف، کمی هم به فکر بیماران بودیم!!

    • بدون نام

      ۸عمومی ۲۰ تخصصی ۳۰ برگه اضافی هم از دفتر نکنند اگه ادمهای خوب و سالم زیادی پیدا شد سلام برسونین

    • ب

      آررررره قضیه نونه که به اسم نظام مند شدن گرون کردن. حالا نوبت ویزیت پزشکای مفت خوره که نظام مند, بشه

    • علی اکبر

      بازهم مالیات آقایان پزشک از جیب مردم.مثل اینکه قراره مردم هیچ آسایشی نبینند!؟

    • بی نام

      مدرک یک دکتر متخصص پزشکی معادل مدرک یک دکترای تخصصی غیر پزشکی است و از لحاظ زحمت اخذ دکتر تخصصی غیر پزشکی مشکل تر است در صورتی که آن دکتر متخصص غیر پزشکی حتی با مرتبه استاد تمام برای هر ساعت تدریس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بین 40 تا 60 هزار تومان میگیرد در صورتی که یک پزشک متخصص برای هر 5 دقیقه 50 هزار تومان میگیرد یعنی 10 برابر یک استاد تمام دانشگاه و این انصاف نیست و باید ویزیت یک دکتر متخصص به زیر 10 هزار تومان برسد. متاسفانه وزارت بهداشت و حتی مجلس هم از پزشکان حمایت میکنند!!!!!!!!!!!! ولی کسی از مریض و توان مالی آنها حمایت نمیکند. لطفا سر از زیر برف درآوردی و مقایسه ای بین درآمد یک دکتر متخصص در اروپا و استرالیا با ایران داشته باشید ببینید چه ظلمی به بیماران کشورمان میشود. در ایران پزشک سالاری است نه مالیات میدهند نه قانون را رعایت میکنند و دستگاهی هم که نظارت داشته باشد نیست. بیچاره به کسی که مریض شود!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما درس خوندن در رشته پزشکی و دکتری تخصصی رو یکی میدونی؟؟؟؟
        صرفا چند روز حاضری یک روز در میون 36 ساعت کشیک باشی و یک سره استرس مریض داشته باشی؟؟؟؟
        پزشکی در دوره تخصص همین طوره. حالا شما نرخ ویزیت پزشک متخصص رو با نرخ تدریس در کلاس یکی بدون....

    • بدون نام

      هرچه تعرفه بالاتر باشد مالیات حقه!دولت خدمتگزار هم بیشتر است.

    • ر ی

      خجالت هم خوب چیزیه تنها قشری که همیشه از مردم مثتثنی کردن و راضی نگه داشتن(به جز آقازاده ها)همین پزشکان هستند البته من دعاگوی باسوادهاشون هستم باز هر چی خوردن نوش جونشون لااقل کاربلدها پولی رو هم که گرفتن به شفا و بهبودی کسی کمک کردن اما امان از دست بیسوادهای ناکارآمد که هم خوردن هم مردم رو بیچاره کردن که با توجه به سهمیه ها من بعد فراوون خواهیم دید

    • بی نام

      این آقا یا دکتر محترمی که یک ساعت تدریس در دانشگاه را قابل مقایسه با کشیک بیمارستان یک دکتر نمیداند؟ برایم جای تعجب است برای یک ساعت تدریس نظری در دوره دکتری و ارشد در دانشگاه آنهم درس نظری استاد مربوطه باید حداقل 20 ساعت مطالعه کند و مطالب جدید و به روز آماده کند. آیا این قابل مقایسه با کشیک یک دکتر است ؟ اگر دکتر با سواد باشد و به کار خود مسلط باشد چر استرس داشته باشد!!!!!!. آیا واقعا دروس دوره دکتری با دروس رشته های فنی قابل مقایسه است؟ بعضی از این دکترای متخصص پزشکی که جزو برترینهای دوره دستیاری خود بوده اند و در امتحان ارتقاء هم نمره عالی کسب کرده اند و توانسته اند عضو هیات علمی دانشگاه شوند از ارایه یک مقاله علمی پژوهشی هم ناتوان هستد و چند سالی است که رکود علمی دارند و بعصی از آنها هم از دانشگاه به علت رکود علمی اخراج شده اند ولی همان دکتر در مطب آزاد تا یک شب کار میکند و درآمد میلیاردی دارد. پس دکتر عزیز کار عملی همانند کشیک با کار علمی (تدریس و پژوهش) قابل مقایسه نیست

    • چاووش

      ویزیت جدید پزشکان عمومی 10000هزارتومان،ویزیت پزشکان متخصص20000تومان،ویزیت پزشکان فوق تخصص30000، وازاین تاریخ ابلاغ میشود هیچ بیماری حق پرداخت ویزیت را ندارد طبق استانداردهای وزارت بهداشت وبیمه ها مبلغ هرویزیت ازحقوق بیماران هرماه کسرمیشود،ولازم نیست هیچ بیماری حتی یک ریال پرداخت نماید،ضمنا داروها هم بهمین منوال رایگان دراختیار بیماران قرارخواهدگرفت باین میگن مملکت گل،بلبل،سنبل

    • بدون نام

      خدا به داد مردم برسد . تازه میخواد تعرفه ها واقعی بشه !!! حالا که واقعی نیست !!!! مردم باید مرگ را احساس کنند تا دگتر یرن وای به روزی که قانونی و واقعی شود!! واقعی و قانونی به زعم چزشکان یعنی گرانی ویزیت !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج