۹۱۲۱۳۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

بی‌اعصابی استرا روی مخ بازیکنان استقلال

تیم فوتبال استقلال به امید کسب اولین پیروزی بعد از ۴ هفته در لیگ برتر راهی اصفهان شد تا در دیداری حساس با تیمی که اتفاقا هدایت آن را هم یک استقلالی برعهده داشت، اولین ۳ امتیازش را دشت کند؛ اتفاقی که هرگز محقق نشد تا آبی‌ها بعد از ۵ هفته همچنان با خط تیره مقابل بردهایشان مواجه باشند.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال به امید کسب اولین پیروزی بعد از ۴ هفته در لیگ برتر راهی اصفهان شد تا در دیداری حساس با تیمی که اتفاقا هدایت آن را هم یک استقلالی برعهده داشت، اولین ۳ امتیازش را دشت کند؛ اتفاقی که هرگز محقق نشد تا آبی‌ها بعد از ۵ هفته همچنان با خط تیره مقابل بردهایشان مواجه باشند.

بی‌اطلاعی استرا از قوانین

در اصفهان همه‌چیز قبل از بازی و در کنفرانس خبری شروع شد؛ جایی که استراماچونی درخصوص اخراج فرشید اسماعیلی در دیدار با نفت مسجدسلیمان این‌طور اظهار داشت: «هم داور و هم کمک‌داور از صحنه دور بودند. اگر به کمک‌داور ویدئویی رجوع می‌کردند متوجه می‌شدند که اسماعیلی مستحق دریافت کارت نبود. اگر همین اتفاق در دربی بیفتد، وقتی VAR نظر می‌دهد تمام طرفداران از این تصمیم راضی خواهند بود. مثل اتفاقی که برای کریمی افتاد و حتی پنالتی‌ای که گرفته شد. این نظر شخصی من است. داور هم به هر حال انسان است و ممکن است اشتباه کند. داور یک رهبر و لیدر در زمین است. کمک‌داور ویدئویی به داور کمک می‌کند.»

این اظهارنظر سرمربی ایتالیایی به هر حال از دو حالت خارج نبود؛ یا استرا اصلا قوانین را نمی‌داند و احاطه‌ای روی آنها ندارد یا اینکه به خاطر عدم‌تمرکز کافی و عصبانیتی که این روزها بلای جان خود و تیمش شده، برخی مسائل مهم را فراموش کرده یا به آن دقت نمی‌کند.

طبق قوانین جدید فوتبال VARفقط در ۴ حالت زیر می‌تواند به داور کمک کند.

موارد استفاده VAR:

گل یا عدم گل
پنالتی یا عدم پنالتی
کارت قرمز مستقیم (نه کارت زرد دوم)
اشتباه در تشخیص بازیکنی که کارت زرد یا قرمز گرفته(مثلا باید به شماره ٢ کارت داده می‌شد ولی به شماره ٦ کارت داده است)

پس مرور ۴ شرط بالا نشان می‌دهد هیچ‌کدام از موارد فوق ربطی به اخراج فرشید اسماعیلی نداشت و عجیب اینکه وقتی حتی هواداران فوتبال هم ذهن خود را با قوانین جدید آپدیت کرده‌اند، چطور شخصی که سابقه کار در سری آ را دارد، چنین گافی را می‌دهد!

عصبانیت مرد ایتالیایی بلای جان استقلال

از روزی که آندره‌آ استراماچونی سکان هدایت استقلال را عهده‌دار شده، این تیم با مصائب زیادی مواجه بوده؛ از برکناری معاونی که استرا را به استقلال آورد تا بحران و چالش‌های مختلف درباره مواردی مثل مترجم این مربی، ناداوری‌ها علیه استقلال به‌زعم آبی‌ها و...، در این بین مسائل فنی و شکست هفته اول و باخت در دیدار حیثیتی در دربی و ناکامی در اولین پیروزی و البته لبریز شدن صبر هواداران باعث شده فشار زیادی روی کادرفنی استقلالی‌ها باشد.

براین اساس به نظر می‌رسد همین فشارهای روانی باعث شده سرمربی استقلال از آرامش لازم برای هدایت تیم بزرگی مثل استقلال به دور باشد. هنوز به یاد داریم که در تیم ملی فوتبال ایران هم هر زمان کی‌روش عصبانی می‌شد و بی‌دلیل و با دلیل به در و دیوار می‌تاخت، دود ناشی از نداشتن تمرکز و آرامش برای سرمربی پرتغالی در چشم تیم ملی و هواداران رفته و این تیم درست در بزنگاه لازم از رسیدن به موفقیت دور می‌ماند.

حالا نمونه همان رفتار کی‌روش را امروز در استقلال شاهد هستیم و عصبانیت و رفتار پرخاشگرایانه استراماچونی به معنای واقعی، آرامش را در درون زمین از بازیکنان و مجموعه تیم گرفته و این روزها آبی‌پوشان به تبعیت از مرد اول کادرفنی خود با شتابزدگی و استرس خاصی فوتبال بازی می‌کنند.

برای این بحث فقط ذکر یک مثال کافی است؛ شاید، شاید و شاید اگر استراماچونی اخراج نمی‌شد، بعد از گل دقیقه ۸۹ اسماعیلی، می‌توانست با تدابیر و دستورات تاکتیکی‌اش تیم را جمع‌وجور کرده و با تزریق تمرکز و آرامش به تیم، جلوی ثبت گل تساوی حریف اصفهانی را بگیرد!

اخراج‌های بی‌پایان

در مذمت رفتار سرمربی استقلال همین بس که با اخراج خود او در دیدار با ذوب‌آهن، آبی‌ها رکورد بی‌نظیر و زشت ۴ اخراجی طی ۵ هفته را ثبت کرده‌اند و مشخصا همین موضوع نشان می‌دهد تا چه اندازه رفتار توام با عصبانیت استراماچونی بر پیکره نحیف استقلال تاثیر‌گذار بوده و این تیم به‌راحتی آب‌ خوردن برای خودش با محروم کردن بازیکنانش، دردسر درست می‌کند.

فرهاد درس گرفت؟

نکته قابل‌توجه اینکه این اتفاقات و اخراج استراماچونی جلوی دیدگان سرمربی تیم امید که اتفاقا در روزهای پایانی فصل گذشته هدایت همین استقلال را برعهده داشت، به وقوع پیوست. درواقع سرمربی ایتالیایی استقلال با رفتارش چاره‌ای جز اخراجش برای داور باقی نگذاشت و جالب اینکه فرهاد مجیدی نیز از نزدیک این اتفاقات را تماشا می‌کرد و مطمئنا او هم شب برزخی دیدار با نفت آبادان و رفتارش بعد از مردود شدن گل استقلال با داوری را در ذهن مرور کرده و چه‌بسا از اتفاقات میدان اصفهان نیز درس گرفته باشد.

دلیل بی‌اخلاقی تبریزی

بعد از بازی با ذوب‌آهن تصاویری از عصبانیت مرتضی تبریزی و شوت به کلمن آب هنگام تعویضش منتشر شد. در این خصوص شایعات زیادی منتشر شده و دلایل متعددی نیز درخصوص رفتار این بازیکن گفته شد، اما واقعیت این است که تبریزی از شعار «حیا کن، رها کن» هواداران استقلال به‌شدت شاکی بوده و بعد از تعویض که دیگر کاسه صبرش لبریز شده بود، سعی کرد اعتراض و گلایه‌اش را به رفتار هواداران به این شکل با بی‌اخلاقی نشان دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا اشتباهات داوری هیچ موقع به ضرر کیسه اتفاق نمی افته

      پاسخ ها

      • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

        اگ شرف داشته باشی میفهمی و میبینی ک بدترین داوریها برعلیع استقلال بوده. اون ازپارسال ک پنج گل سه امتیازی استقلالو مردود کردن. اینم ازامسال ک هنو چهاربازی ازلیگ نرفته ک چهارامتیاز رو از استقلال گرفتن. بازی بانفت مسحدسلیمان ک پنالتی روی دیاباته رونگرفتن. و بازی باذوب ک ذوب باگل آفساید بازی رو مساوی کرد. و اگ وجدان داشته باشی اقرار میکنی هیچ تیمی تودنیا ب اندازه لنگ ازداوری سود نبرد.بدبختای حقیر معروف شدین ب حمایت ازسوی کمیته داوران و کمیته عنضباطی. لنگی کثیف

    • علی

      بروپیازتوبخور.دولنگی بی خاصیت دودی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج