جاباما
۹۱۲۲۲۵
۱۶۱ نظر
۵۱۶۸
۱۶۱ نظر
۵۱۶۸
پ

اون، مثلِ «مانکن» بود؛ بی‌کیفیت اما پرطرفدار!

به نظر می‌رسد با نگاهی هر چند گذرا به ویژگی‌های آثاری، چون «مانکن»، بتوان به چشم انداز مناسب تری از اوضاع و احوال این روز‌های بخشی از سینمای ایران رسید که الگو‌های تولیدی اش را همچنان در فیلمفارسی‌های پنجاه سال پیش می‌جوید.

برترین‌ها: بازار تولید و توزیع سریال در شبکه نمایش خانگی بعد از موفقیت آثاری، چون شهرزاد و عاشقانه، داغ‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. ممیزی کمتری که وزارت ارشاد در مقایسه با سازمان صدا و سیما نسبت به ساخت این گونه آثار اعمال می‌کند، در کنار فاصله زمانی کمی که میان تولید و نمایش این دسته از سریال‌ها وجود دارد باعث شده که تهیه کننده و سرمایه گذار با این نیت که بر خلاف تولیدات سینمایی (که گاه زمان اکران فیلم آماده نمایش در چرخه اکران، به یک تا دو سال بعد موکول می‌شود) می‌تواند خیلی سریعتر به بازگشت سرمایه خود فکر کند، اشتیاق فراوانی برای کار در این زمینه را در میان آن‌ها بوجود آورده است.

اون، مثلِ «مانکن» بود؛ بی‌کیفیت اما پرطرفدار!

اما در این بین سریال‌هایی نیز به بازار ارائه شده، که با همان سرعت بالایی که به تولید رسیده‌اند، به همان سرعت نیز به فراموشی سپرده شده‌اند.

شاید برای بسیاری از ما یادآوری نام سریال‌هایی، چون: «آسپرین»، «عالیجناب»، «گلشیفته»، «عشق تعطیل نیست» و «دندون طلا» کار دشواری باشد، اما واقعیت این است که همه این آثار فراموش شده با اتکا به بازیگران مطرح و خوشنام سینما و تلویزیون به تولید رسیده و بیش از اینکه حافظه مخاطب را نشانه رفته باشند، کیف پول آن‌ها را هدف قرار گرفته اند.

این جریان وقتی جالب‌تر می‌شود که مطلع می‌شویم تعداد بسیار زیادی از سینماگران برای دسترسی سریعتر به این بازار، پروژه‌های تولیدی خود را آغاز کرده و در آینده‌ای نه چندان دور باید شاهد هجوم نام‌های دیگری از سریال‌های شبکه خانگی نیز باشیم.

«حسین سهیلی زاده» که در کارنامه کاری‌اش، سریال‌های پر مخاطبی، چون "دلنوازان" و "فاصله‌ها" دیده می‌شود، این روز‌ها با سریال پر سروصدای مانکن (که محمدرضا فروتن را در اولین نقش آفرینی‌اش در شبکه نمایش خانگی با خود به همراه دارد) پا به رقابت در این عرصه گذاشته است.

در این بین استفاده از متن فیلمنامه «بابک کایدان»، که نویسندگی آثار پر حاشیه‌ای، چون «رحمان ۱۴۰۰» و «آینه بغل» را بعهده داشته است، می‌تواند برای تولید کنندگانش اطمینان خاطر و برای بینندگان، اشتیاق و هیجان تماشای اثر را به همراه آورد.

نکته مهم، اما در استقبالی است که از سریال «مانکن» بعمل آمده. استقبالی که علیرغم همه ضعف‌ها و ایرادات اثر، رضایت نسبی تماشاگرانش را به همراه داشته است. تماشاگرانی که اشتیاق آن‌ها برای دیدن آثاری، چون «مانکن» و «آینه بغل»، مسیر بسیاری از تولیدات این روز‌های سینمای ما را نیز مشخص کرده است.

به نظر می‌رسد با نگاهی هر چند گذرا به ویژگی‌های آثاری، چون «مانکن»، بتوان به چشم انداز مناسب تری از اوضاع و احوال این روز‌های بخشی از سینمای ایران رسید که الگو‌های تولیدی اش را همچنان در فیلمفارسی‌های پنجاه سال پیش می‌جوید.

اون، مثلِ «مانکن» بود؛ بی‌کیفیت اما پرطرفدار!

عوامل سریال:

نویسنده: بابک کایدان / کارگردان: حسین سهیلی زاده / تهیه کننده: ایرج محمدی

بازیگران: امیر حسین آرمان، محمد رضا فروتن، نازنین بیاتی، مریلا زارعی، فرزاد فرزین، لیندا کیانی، حسین پاکدل

خلاصه داستان:

کاوه صوفیان (امیر حسین آرمان) با زیر پا گذاشتن عشقی که به همتا (نازنین بیاتی) دارد، بعلت مشکلات مالی خانواده و پدری که به خاطر بدهی در زندان است، علیرغم خواسته درونی اش با کتایون صوفیان (مریلا زارعی) که از نظر سنی سال‌ها از او بزرگتر است ازدواج می‌کند به این شرط که کتایون تمام بدهی‌های پدرش را پرداخت کرده و او را از زندان آزاد کند. اما شروط ضمن عقد و ضمانت‌هایی که کاوه به کتایون داده است، او را بیش از هر چیز به برده‌ای بی اختیار تبدیل کرده است...

از کارگردان سریال چه می‌دانیم؟

«حسین سهیلی زاده» کارگردان ۵۹ ساله که عمده فعالیت‌های خودش را به تلویزیون معطوف کرده، در سال ۸۸ و پس از ساخت چیزی حدود یازده سریال برای شبکه‌های مختلف تلویزیونی، با کارگردانی سریال «دلنوازان» و استقبال دور از انتظاری که از این اثر بعمل آمد، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. ترکیب بازیگران جوان و کمتر شناخته شده آن روز‌ها که شاهرخ استخری، سیاوش خیرابی و سحر قریشی را کنار یکدیگر قرار داده بود، باعث شد که رابطه عاشقانه شکل گرفته میان شخصیت‌های سریال به مذاق بینندگان تلویزیون خوش آید و «دلنوازان» سرآغازی باشد بر تولیدات جوانانه تلویزیون که تا آن روز‌ها کمتر به آن پرداخته می‌شد. مسیری که با اثر بعدی حسین سهیلی زاده (فاصله‌ها) توانست مسئولین تلویزیون را برای تولید درام‌های جوانانه ترغیب نماید.

«مانکن»، که این بار توسط همین کارگردان و با اتکا به آزادی‌های بیشتر شبکه نمایش خانگی روانه سایت‌ها و وی او دی‌ها شده است، کوشیده است به پدیده اجتماعی کمتر پرداخته شده‌ای موسوم به «شوگر مامی» بپردازد.

مانکن چه تفاوتی با دیگر سریال‌هایی که دیده ایم دارد؟

مانکن از لحاظ ساختاری یک عقب‌گرد تمام عیار در تاریخ فیلم و سریال ایران محسوب می‌شود. آخرین دستاورد پر هزینه کارگردانی «حسین سهیلی زاده» به شکل تاسف باری از فیلمفارسی‌های باری به هر جهت دهه سی و چهل سینمای ایران نیز عقب‌تر می‌ایستد. بی‌دقتی و عجله در تولید را می‌توان در همان سکانس ابتدایی مانکن که گفتگوی طولانی و کسالت‌بار «کاوه» و «همتا» را در میان آن همه برف مصنوعی و استودیویی که به شکل ناشیانه‌ای می‌کوشد، فضای سرد خیابان‌های تهران را به بیننده القا نماید نظاره کرد.

گفتگونویسی تاثیر گرفته از سریال‌های نازل هندی و ترکی، درکنار موسیقی سوزناکی که هر دم با صدای «فرزاد فرزین» تبدیل به یک کلیپ موسیقیایی در حال پخش از کانال‌های ماهواره‌ای می‌شود، باعث شده که نشانه‌های تولید چنین آثاری را برای تحت تاثیر قرار دادن تماشاگران بیشتر درک کنیم. بی‌حوصلگی کارگردان در کار با بازیگرانش را می‌توان نقش‌آفرینی بی‌روح «امیر حسین آرمان» (که حتی در عاشقانه‌ترین لحظات هم از عهده ابراز احساسات درونی اش برنیامده است) و بازی اغراق‌آمیز «مریلا زارعی» و «نازنین بیاتی» دریافت کرد که انگار کلیه عوامل سریال را در یک اقدام دسته جمعی وادار به ارائه بدترین عملکرد‌های کاری خود کرده است.

اون، مثلِ «مانکن» بود؛ بی‌کیفیت اما پرطرفدار!

طراحی سکانس عروسی مجللی که کارگردان آن را با برگزاری یک مهمانی اشتباه گرفته است درکنار تصویر سازی ناشیانه از تیپ‌های همیشگی سینما که کلیشه‌هایی چون" مادر همیشه دلواپس وگریان" (با بازی الهام پاوه‌نژاد) و "مرد بیکار معتاد " (با باری بهشاد شریفیان) را با اجرای بد بازیگرانش تبدیل به آزاردهنده‌ترین لحظات سریال می‌کند، تا جایی که صحنه‌های اکشن و درگیری و بزن بزن فیلم «آقای جاهل» محصول سال ۱۳۵۲، دلپذیرتر و واقع بینانه‌تر از لحظه عصبانیت مرد معتاد و نواختن کشیده او به صورت زن مظلوم سریال «مانکن» از آب در آمده است.

از همه بامزه‌تر نوع اجرای صحنه برگشتن دزد‌ها به محل دزدی است. جایی که آن‌ها با اتکا به تاریکی شب و قطع کردن برق خانه، به قصد کشتن «همتا» وارد خانه می‌شوند، اما با دیدن صحنه سکته مادربزرگ، پا به فرار گذاشته و عطای کشتن «همتا» را به لقایش می‌بخشند. انگار نه انگار که آن دو شرور‌مخوف برای کشتن اعضای خانواده پا به آنجا گذاشته‌اند.

این عقب ماندگی در اجرا که «حسین سهیلی زاده» را در کارگردانی، عقب مانده‌تر از کارگردانان دهه سی و چهل سینمای ما نشان می‌دهد، از آن دست رویکرد‌های باری به هر جهتی است که می‌خواهد تمام ضعف‌های خود را در پشت تصاویر پر زرق و برقی که پیش روی تماشاگر قرار می‌دهد پنهان سازد.

نگاهی به نقش آفرینی بازیگران سریال مانکن

امیر حسین آرمان

اون، مثلِ «مانکن» بود؛ بی‌کیفیت اما پرطرفدار!

شمایل تمام عیار یک مانکن که نه می‌تواند عصبانیت خود را به شکل صحیح و اصولی نشان دهد و نه توانایی آن را دارد که عشق را در نگاه و رفتارش به ما نشان دهد. شاید "انفعال" به معنای واقعی کلمه، همه آن چیزی است که بتوان درباره بازی امیر حسین آرمان و کاراکترش در سریال به آن اشاره کرد. تصویر سازی یک جوان خوش‌بر و‌روی امروزی که تنها دغدغه‌اش بدون اینکه چیزی برای خود بخواهد، فداکاری در راه خانواده و نجات پدر از شر زندان است، با شخصیت پردازی ناقص نویسنده، صورتی غیرواقعی به خود گرفته است.

اشاره نویسنده به پدیده این روز‌ها فراگیر " شوگر مامی " که پسر‌های خوش بر و رو را به سمت زن‌های پولدار مسن‌تر از خودشان می‌کشاند، دستمایه جذابی است که در پناه دیدگاه نویسنده‌ای که خود را دلبسته فیلمفارسی و ملودرام‌های ترکی نشان می‌دهد، از دست رفته است.

نازنین بیاتی

اون، مثلِ «مانکن» بود؛ بی‌کیفیت اما پرطرفدار!

یکی از بدترین انتخاب‌های این بازیگر جوان برای نقش آفرینی کلیشه‌ای در قامت دختری بی پناه و مظلوم که کاری به جز گریه کردن و از فرط استیصال به دنبال پناهگاه گشتن ندارد. نحوه مواجهه او با ناپدری معتاد و نمایش مادر منفعل او که تصویر سازی عقب مانده و توهین‌آمیز سریال از زنان را (به همراه مادرکاوه با بازی الهام پاوه نژاد) کامل میکند، تنها نمونه‌های کوچکی است که نازنین بیاتی را در انتخاب نقش تا لبه پرتگاه سقوط پیش برده است. فصل نمایش آشنایی او با کاوه در پارک که مقدمه ظهور عشقی آتشین را در سایه تاب بازی و موتور سواری به نمایش می‌گذارد، ما را به یاد نحوه آشنایی «فرزان دلجو» با «آیلین ویگن» در سری فیلم‌های عاشقانه تین ایجری دهه پنجاه می‌اندازد.

مریلا زارعی

اون، مثلِ «مانکن» بود؛ بی‌کیفیت اما پرطرفدار!

نقش آفرینی در قامت «کتایون صوفیان» که قرار است علیرغم میانسال بودنش با اتکا به وضعیت مالی مناسب و زیبایی ظاهری که دارد، برای اطرافیانش جذاب و دلربا به نظر برسد، می‌توانست برای «مریلا زارعی» نقطه عطفی در کارنامه کاری‌اش به حساب آید، که متاسفانه با نگاه کلیشه‌ای نویسنده، «کتایون» به کاراکتری کسالت‌بار تبدیل شده که چاره‌ای جز اینکه مدام به کاوه یادآوری کند که او را خریده است ندارد.

شاید اگر اتفاقا نویسنده و کارگردان تمرکز بیشتری بر روی نمایش رفتار‌های کلیشه‌ای یک زن مستقل، اغواگری که برای رسیدن به خواسته هایش حاضر به انجام هر کاری می‌شود می‌داشتند، می‌توانستند به نتایج بهتری از تصویر سازی تلف شده کنونی برسند. تصویری که ظاهرا خود مریلا زارعی هم تلاش چندانی برای نزدیکی و درک و نمایش ابعاد مختلف شخصیتی آن به خرج نداده است.

محمد رضا فروتن

اون، مثلِ «مانکن» بود؛ بی‌کیفیت اما پرطرفدار!

اگر به دنبال پیدا کردن بدل «دون کورلئونه» در سریال‌های ایرانی می‌گردید، کاراکتر «اخگر» با بازی «محمدرضا فروتن» را در سریال «مانکن» از دست ندهید. دستگاه مبدل ایرانی آقای سهیلی‌زاده، چنان تصویر با نمکی از "صاحبان قدرت در سایه" پیش چشم ما می‌گشایند، که در نگاه اول شمایل جناب «اخگر» را با یکی از آیتم‌های طنز برنامه «خنده بازار»، همچون یک میان برنامه مفرح در اواسط سریال مانکن اشتباه خواهید گرفت.

سکانس پیشنهاد دادن مبلغی کلان به پدر و پسری آسیب دیده برای صرف‌نظر کردن از شکایت‌شان به مراجع قضایی، از آن دست فصل‌هایی است که اجرای طنز آمیز لحظاتی ازفیلم «پدر خوانده» را به ما یادآور می‌شود. نمایش کاراکتر مرموز و سیاهپوشی که با یک پیامک و تماس کوتاه رفقای گرفتارش، در کسری از ثانیه همانند غول چراغ جادو در صحنه حاضر شده و به رتق و فتق امور می‌پردازد، از آن ابتکارات نبوغ آمیزی است که پیوند مبارک «پریزاد» سیامک یاسمی با «پدر خوانده» فرانسیس فورد کاپولا را اعلام می‌کند.

پی‌نوشت: تا این زمان که پنج قسمت از سریال «مانکن» در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است، مسیر پیش رو، نکته مثبت چندانی را برای عوامل این سریال پیش چشم ما نمی‌گشاید. این حجم از واپسگرایی در متن و اجرا که «مانکن» را فرسنگ‌ها دورتر از نمونه‌های نازل کلیشه تقابل "دارا و ندار" قرار می‌دهد، نگرانی ما را برای تولیدات مشابهی که در آینده‌ای نزدیک چشم به راه آنان هستیم، دو چندان میکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازیگری ها وحشتناک بد وتصنعی است خشم پدر کاوه بعد از فهمیدن ازدواج او - قیافه وگریم بد مادر وخواهرش نقش لوده وبد فرزاد فرزین ونقش ودیالوگهای بد لیندا کیانی کلا سریال خسته کننده و پوچی را داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو
        بعد بیست سال فیلم دیدن و سریال دیدن میتونم قسم بخورم بهترین سریال ایرانی همین مانکن بوده که ارزش دیدن داشته
        همون سکانس اول قسمت اول میخو کوبوند

      • بد بختی !

      • بدون نام

        تویی که ادعا میکنی بیست سال فیلم دیدی و تعریف میکنی از این سریال،باید بهت گفت که احتمالا فقط کارتون دیدی یا فیلم هندی میدیدی...

      • بدون نام

        بابا تو نگاه نکن اصلن

      • ملینا

        من به نظرم این بهترین فیلم بود . زورت که نکردن . می تونی فیلم نبینی

      • بدون نام

        خ

    • saho

      به نظر میرسه شما هم مجبور شدید نویسنده ...به اختیار جذب کنید گویا!!!!انقد منفی نگری برای چیه؟هرکسی که علاقه منده حمایت کنه از این گروه میره محصولشونو قانونی و با اختیار میخره .خیلیام دانلود مجنی میکنن میبینن .جیب مردمو نشونه رفتن و این حرفا دیگه قدیمی شده اخوی!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

      • بدون نام

        والا من فكر ميكنم يه عده تو زندگيشون فقط يوسف پيامبر و مختارو نگاه ميكنن و هرچيزي غير از اون از نظر اونا سخيف، سطحي، مبتذل، بي ارزش و فاقد اعتبار هست. اخوي شايد همه ي مردم سليقه شون مثل شما نباشه حواست هست؟!

      • ملینا

        . نخور عزیزم نمی دونی زر نزن ...

    • بدون نام

      کاملا مشخصه که این سریال صرفا برای دختران رده سنی زیر 18سال تولید شده و بس....یکی دو تا سکانسشو که دیدم فهمیدم چقدر مزخرفه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا من هم زیر هجده سالم ولی به نظرم جذاب نیومد فیلم ضعیف مخصوص بچه و بزرگ نداره

      • بدون نام

        منظورت از دختران زیر 18سال چیه؟؟ عقاید جنسیتی داری؟ مثلا میخوای بگی دخترای زیر 18سال خیلی بچه و کم عقلن

      • بدون نام

        فکر می کنم دخترای زیر 18 سال هم بخشی از این جامعه هستند

      • بدون نام

        الان منظورت اینه که دختران زیر 18 سال خیلی بچن ولی پسرای زیر 18 سال خیلی اقان؟؟؟ خاک تو سر ذهن جنسیت زدت

      • ربه کا

        عقاید مسخره و مزخرف تو برای خودت نگه دار

        بی نزاکت

      • بدون نام

        واقعا که با این ذهنیتت

      • ملینا

        شما هم که بلدید فقط ایراد بگیرید . تو خودت می تونی یکی از سکانساش رو بسازی که اینقدر فک میزنی ؟ شدی قوم بنی اسرائیل

    • بدون نام

      نقد جالبی بود مخصوصا نقد سکانس اول فیلم با اون برف مصنوعی و بازی بیحال و خشک امیرحسین آرمان کاملا درست و بجا بود انگار عجله ای و مجبوری فیلم و ساختن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من که اون اولشو زدم بره جلو ب اصرار بقیه برگردوندم عقب خیلیییی کسالت بار و مصنوعی بود

      • ملینا

        اسکولا کسی مجبورتون نکرده فیلم نگاه کنین . شما بهتره برین همون فیلم های رامبد جوان رو ببینین . تازه اینجای داستان مهم نبوده که اینجوری شروع شده اولا . دوما بقیه ی جاهاش رو دیدی که زر مفت می زنی ؟

    • الی

      کاملا کاملا موافقم
      اتفاقا چند روز پیش داشتم میدیدمش گفتم سبک این سریال نماهاش ... ادم رو یاد 20سال پیش میندازه...

      پاسخ ها

      • ملینا

        آفرین که موافقی ! تو مگه صد سالته که می دونی بیست سال چطوری بود ؟ سلام بابابزرگ

    • بدون نام

      با وجود همه ی اینا که خودمم میدونستم اشکالات فیلم رو ولی نمیدونم چرا من خوشم اومد و دنبالش میکنم

      پاسخ ها

      • عقاید یک دلقک

        منم همینطور

      • بدون نام

        برای اینکه موضوع جابه

      • ملینا

        من که عاشق فیلم شدم

    • بدون نام

      خدائیش نقد درستی بود، ضعف کارگردانی و نویسندگی کاری کرده که همه بازیگران بد ظاهر بشن، اگه آرمان رو کنار بذاریم که همیشه یخ بازی می کنه، حتی الهام پاوه نژاد که تو تئاتر غوغا می کنه، حسین پاکدل با لحن گرمش، مریلا زارعی که همیشه توانمد ظاهر شده و .... همگی دارن بدترین کارشون رو بازی میکنن، من که با دیدن این چند قسمت فقط یاد نمایشهای دبیرستانی افتادم و دیگه هم دنبال نمی کنم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره نقدش واقعا درسته حیف این سرمایه ها که بخاطر این کارای ضعیف از بین میره

      • بدون نام

        موافقم نقد خیلی درست بود

      • ملینا

        اولا درست حرف بزن . مگه پسر خالته ؟ اگه آرمان رو کنار بذاریم ... . دوما تو خودت می تونی فیلم بازی کنی که الکی لاف می زنی ؟ سوما زورت که نکردن می تونی دنبال نکنی . واقعا که خیلییییییی بی شرفین

    • ارکیده

      حیف که محمد رضا فروتن قدر خودشو ندونست و تو این سریال بنظرم سقوط کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره واقعا حیف آقای فروتن و خانم زارعی که این سریالو بازی کردن خیلی کارگردانیش ضعیفه همین آرمان نقششو توی ممنوعه خیلی خوب بازی کرده ولی اینجا خیلی بی حسو مصنوعیه که بخاطر کارگردان و نویستده بدش هست

      • بدون نام

        پول،‌اركيده جان پول چيزيه كه تو اين دوره زمونه ارزش و وزن آدما رو تعيين ميكنه. سقوطي كه به قيمت پر شدن جيب باشه از صدتا صعود بهتره.

      • ملینا

        کی نظر تو رو خواست ؟!

    • بدون نام

      داریم به کجا می ریم
      این فیلم های بی معنی و مبتذل می خوان چه الگویی برای جامعه باشن

      پاسخ ها

      • ملینا

        خفه بابا

    • بدون نام

      چرت تر از سریال ایرانی ترکی کره ای وجود نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و البته هندی

      • بدون نام

        کره ای عالییییه

      • بدون نام

        مرسی که هندی رو یاداوری کردی

      • بدون نام

        شما تو این سریال های که گفتم یه دیالوگ خوب نمی تونی پیدا کنی همش مزخرف و چرت که مغز های کوچک ساده
        جذب این فیلم ها میشن لطفا واسه خودتون احترام قائل شین

      • بدون نام

        چرت نگو کره ای بهتر ایرانیه ایرانی ها همش دعوا فحش.._

      • زهرا

        واقعا که چرت گفتی.سریال های بی نظیر کره ای رو می ذاری کنار ایرانی؟؟؟رفتی افسانه ی خورشید و ماه نگاه کردی اومدی می گی چرت.درحالیکه کره داره با آمریکا برابر می شه.چه احمقایی پیدا می شه .

      • ملینا

        مردم ایران یکیشون تویی عزیزم

    • بدون نام

      واقعا بازي اميرحسين آرمان در اين سريال افتضاحه! شما لحظات عاشقانه اين سريال رو با سريال شهرزاد و بازي شهاب حسيني يا حتي مصطفي زماني مقايسه كنيد تا به افتضاح بودن بازي بازيگرا پي ببريد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا شهرزاد خیلی خوب بود حیف که پایان بدی داشت

      • بدون نام

        چرت نگو
        بعد بیست سال فیلم دیدن و سریال دیدن میتونم قسم بخورم بهترین سریال ایرانی همین مانکن بوده که ارزش دیدن داشته
        همون سکانس اول قسمت اول میخو کوبوند

      • ملینا

        چرت نگو .
        تو خودت برو یه فیلم بساز نمی خواد ... بخوری

    • بدون نام

      مزخرف

    • بدون نام

      من نمیدونم شما از چی راضی هستید نه به سریالهای ایرانی امتیاز میدید نه به عنوان یک ایرانی تبلیغ میکنید ؟؟!همش شده اون سریال ضعفش اینه این سریال ضعفش اینه
      بسه دیگه بابا اه منتقد نخواستیم

      پاسخ ها

      • ملینا

        والا به خدا من حاضرم قسم بخورم که بهترین فیلمی بود که دیدم . همه فقط بلدن ایراد بنی اسرائیلی بگیرن

    • بدون نام

      جالبه که تو صحنه ها خود فروتن میاد..شخصیت به این بزرگی و ...

    • بابک

      چقدر تحلیل سطحی داشتید!!!!
      کجای گفت و گوی اول فیلم بین کاوه و همتا کسل کننده بود؟اتفاقا گفت و گوی اون ها انقدر واقعی بود که من اون سکانسو 20 بار تماشا کردم.بازی همه بازیگرا هم خوب به بالا هست.هیچ اغراق و شتابزده گی هم نیست.
      در ضمن شمایی که ملودرام های ترکی رو ضعیف میدونید این رو هم بدونید که سریال های ترکیه در اکثر کشور ها طرفداران میلیونی دارند چون با فرهنگ شرق ساخته میشوند نه غربی که با ما تفاوت فرهنگی دارند.

      پاسخ ها

      • لنگی سوز

        آفرین کاملا موافقم

      • لیلا

        شما چند سالتونه؟

      • saeed

        متاسفانه سلیقه ایرانیها سال بسال سطحی تر و نوع نگاه به زندگی و اجتماع کم عمق تر میشه و این نتیجه از بین رفتن فرهنگ مطالعه و آموزش و پرورش ناکارامد ماست

      • زهرا

        همین رو بگو.اینها که اینجوری می گن اصلا ترکیه ای نگاه نکردن.الان تو دبی برای سریال های ترکیه ای سر وکله می شکونن بعد سریال های مزخرف ایرانی رو می ذارن کنارش واقعا که.

      • ملینا

        قربونت برم بابک جون . آخه این فیلم چیش بد بود مردم دارن زر زر می کنن ؟

    • بدون نام

      میدونین یکم غیر واقعیه،اخه مریلا زارعی پر پرش ۶یا۷سال از آرمان بزرگتره،ولی اینجا میگن جای مامانشه:/
      نقش اخگر هم خیلی بزرگ نمایی شده،فرزاد فرزین هم افتضاحه،بازیگر نقش بهار و مادر همتا هم اصلا خوب نیستن

      پاسخ ها

      • ملینا

        . خدایی خیلی فرزاد فرزین خوب بازی کردچون فیلم غمناک بود ، فرزاد فرزین همه رو می خندوند

      • ملینا

        مریلا زارعی اینقدر تو این فیلم آرایش کرده بود که دیگه چروکی هاش خیلی کم شده بود . ولی بدون آرایش انگار پنجاه سالشه . تو حاضری همسرت از خودت ده سال بزرگ تر باشه ؟ اولا . دوما تو همه ی فیلما نقش های منفی بزرگنمایی میشن . سوما فرزاد فرزین عالیه . چهارما آره مامان و خواهر کاوه یکم بد بودن ولی نه خیلی زیاد .

    • سلنا

      واقعا یه کشور چقدر میتونه ...باشه که خواننده بازیگر بشه و بازیگر خواننده اما یه کارگر یا کشاورز یه ادم پول دار نشه که یه شب شکم پر بخوابه

      پاسخ ها

      • ملینا

        تو هم خودت عضو کشوری هااااا

      • ملینا

        خفه بابا

    • H

      سلام
      چه اصراری به مقایسه با فیلمهای سینمایی زمان پیش از انقلاب دارید ؟ ! بابا شما عالی هستین ! آیلین ویگن و فرزان دلجو بد بودن!!! فقط نمی دانم چرا هنوز در یاد و خاطره ایرانیان زنده هستند .خودتان را نقد کنید کجای دنیا به این شکل نقد می کنند ؟! نمی دانم چه موقع یاد می گیریم خودمان را با هم نسل هایمان بسنجیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باریکلا گل گفتی

    • شوکو

      با اینکه سریال رو خیلی دوست دارم و بعد از خواندن این نقد هم همچنان مخاطبش هستم ، ولی واقعااا درست گفتین مخصوصا بازی وحشتناک مصنوعی و اغراق آمیز فروتن و خشکی امیرحسن آرمان

      پاسخ ها

      • ملینا

        منم عاشق این فیلمم . فروتن رو باهات موافقم ولی آقای آرمان رو نه . اون که خیلی خوب بازی کرد

      • ملینا

        حاضرم باهات شرط ببندم که آقای فروتن بخاطر نقش منفی ایش بی حس بازی کرد که من خیلیییییییی خوشم اومد اولا . دوما آقای آرمان با خانم زارعی خشک بود چون زن زوریش شده بود و انگار برده ی کتی بود . لطفا ایراد های درست و حسابی بگیرید .

    • بدون نام

      نقد منصفانه ای بود.چقدر بیجاره ایم که بیضایی ها و تقوایی ها باید کار نکنند و ما ساخته های امسال سهیلی زاده رو ببینیم
      لااقل کاش بازی های خوب داشت .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز امثال درسته نه امسال

      • ملینا

        تو اول برو ببین غلط املایی نداری بعد بیا نقد کن . خیلیییییی هم بازی های خوبی داشت . نمی خوای نبین

    • بدون نام

      اشغال

      پاسخ ها

      • ملینا

        به کی ای تو ؟ اگه به نقدکننده ای که منم موافقم

    • بدون نام

      دقیقا، نقدهایی که کردید به جا و درسته. از بازیگرانی مثل فروتن، مریلا زارعی و نازنین بیاتی انتظار بیشتر از این بود که در چنین سریالی کارنامه هنری خود را زیر سوال ببرند.

      پاسخ ها

      • ملینا

        ترو خدا بگین دو سه تا اشکال کوچولو چیه که به خاطرش افکار بازیگرا رو زیر سئوال می برید ؟ فیلم خیلیییییی هم خوب بود . دلتم بخواد

    • آرمان

      بازی لوس خواهر کاوه واقعا منزجر کنندس و چهره مادر کاوه اصلا به این نقشِ مادر دلسوز و غمخوار نمیخوره. انتخاب بازیگرها و نقش هاشون باهم مچ نیست
      کلا مشکل کارگردانی و بازیگری تو این فیلم بیداد میکنه...
      ولی در سطح عموم جامعه اینجور فیلم های هندی ترکیه ای فروش میره..

      پاسخ ها

      • ملینا

        آره خواهر کاوه خیلیییییی بد بازی کرد

    • ملیحه

      نقد بسیار درست و به جایی بود
      پیروی از یک الگوی کلیشه ای بدون ذره ای خلاقیت!
      با این وجود من موندم چرا این قدر طرف دار داره.یعنی دیدن چند تا بازیگر خوش بر و رو و طراحی صحنه خوش آب و رنگ و لوکس می ارزه به تماشای یه اثر با خلا محتوا!؟

      پاسخ ها

      • ملینا

        به خدا فیلم خوبی بود . همیشه میگن یه آدم خوب ، به اندازه ای که طرفدار داره ، دشمن هم داره . فیلم مانکن هم چون خوبه اینقدر دشمن داره . حتما فیلم های رامبد جوان خوبه

    • بدون نام

      حیف حسین پاکدل وفروتن ومریلا زارعی نیست که اینجوری خودشونو مضحکه کردن؟!!
      امیر حسین آرمان وفرزین هم که رسما حال به هم زنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم حیف از فروتن

      • ملینا

        اولا پاکدل و فروتن و زارعی اونقدر ها خوب نیستن . دوما آقای آرمان و آقای فرزین خیلی خوب بازی کردن . اصلا عشق رو میشد تو چشاشون دید . سوما حال به هم زنم خودتی با این نقدات

    • بدون نام

      من به عشق خانم مریلا این سریال و گرفتم که ببینم ولی واقعن مزخرف ساخته شده و همش هم گردنِ کارگردان و نویسنده ست که اصلن بازیگرها رو حتی درگیرِ کاراکترهاشون نکردن و به یک بازیِ سطحی رضایت دادن.مریلا جانم اگر سریال و دیدی غصه نخوریا ما همچنان دووست داریم؛))))))

      پاسخ ها

      • سارا

        منم عاشق مریلا زارعیم

      • ملینا

        اولا آره اگه بد بود تقصیر کارگردانشه نه بازیگراش . دوما نمی نویسن واقعن ، می نویسن واقعا . لطفا درست بنویسید

    • بدون نام

      یه عاااشقِ وااااقعی تو دنیا باشه(کاراکتر فیلم) اونم آقا قباااادِ دیوان سالاره...بقیه همه سوتفاهمن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقققیییققااا

      • ملینا

        اوووووووووووووووووغ

    • مونا

      خب ادمهایی که با کارهای آمریکایی و اروپایی و کره ای و... ارتباط برقرار نمی کنن و دوست دارن فیلم و سریال ایرانی ببینن انتخابهاشون محدود به همین هاست تعجبی نداره که بیننده داشته باشه

    • بدون نام

      نصف قسمت اول رو دیدم و برای همیشه بستمش. بسیار تصنعی بازی می کنن

      پاسخ ها

      • م

        اشتباه منفی دادنم خوب کاری کردی

      • ملینا

        مجبوری ببینی ؟

    • بدون نام

      اصلا هم بی کیفیت نیست خیلیم خوبه

      پاسخ ها

      • ملینا

        عاشقتممممممممممممممممم . عزیزم الهی من قربونت برم همین رو دوست داشتم بخونم

    • مسلمان

      کلا آثار جدیدی که میاد افتضاحه . حتی به دانلود مجانی هم نمیارزه . واقعا اگه فیلم پدرخوانده ساخته نمیشد ، اینا مجبور بودن از روی تام و جری کپی برداری کنن . حیف از سرمایه سوزی و پول یامفتی که به جیب سلبریتیهای درپیت ریخته میشه .

      پاسخ ها

      • ملینا

        تو خوبی با این نقدت

    • بدون نام

      فقط هیولا :)))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تهش رو سریع جمع جور کردن

    • بدون نام

      همه تقریبا اجماع دارن که سریال نقص هایی داره منم قبول دارم ولی داداش شما معلومه کارشناس نیستی تخریبچی هستی
      اولاکه چرا اینقد اصرارداری با فیلم های قبل انقلاب مقایسه کنی؟فقط فیلمای شما خوبه و اونا بد بوده؟!دوم اینکه اکثر نقدهایی که داشتی منصفانه نبود مثلا انتخاب بازیگران عالی بوده و این بازیگرا الان جز درجه۱های سینمان مخصوصا خانوم زارعی سوم ی آمار بگیر لطفا تا متوجه بشی سریالهای ترکی در کشورهای مختلف دنیا چقد محبوبن و نیازی به نظر شما فک نکنم باشه!

      پاسخ ها

      • کمال پورکاوه

        دوست عزیر ، علت مقایسه مانکن با فیلم‌های قبل از انقلاب
        به یک دلیل ساده اتفاق افتاده است، آن هم اینکه برای
        درک بهتر واژه توصیفی " عقب مانده "چاره ای به جز ارجاع به فیلم‌های سالها پیش نداریم. فیلم آقای جاهل محصول سال 52 و مانکن محصول سال 98 است.اما در کمال تعجب و در بین این 46 سالی که گذشته است هیچ پیشرفتی در کار فیلمساز ما دیده نمیشود هیچ ، حتی در صحنه های اکشن هم از آن فیلم ها عقبتر او باری به هر جهت تر دیده می شود. نکته دوم درباره بازیگر های فیلم است. درست است که مریلا زارعی بازیگر خوبی در سینما محسوب میشود اما میدان بازی بازیگر فیلم به فیلم و بر اساس فیلمنامه و نقشی که برای او نوشته شده است فرق می کند. در جایی که فیلمنامه ناقص نویسنده جای خلاقیت چندانی برای بازیگر باقی نمی گذارد ، رفع و رجوع کردن تنها حسی است که به سراغ بازیگر آمده تا کار محول شده را به اتمام رساند.این است که یک بازیگر در یک فیلم می درخشد و در اثر بعدی ممکن است نا امید کننده به نظر برسد. باقی بقایت

      • ملینا

        فدات بشم . هر کسی یه نقصی داره . مثلا پیامبرا هر کدومشون یه اشتباهی کردن که بزرگ ترین پیامبر نشدن . همه ی ایرادی دارن شما به خوبیییییییی خودتون ببخشید

    • بدون نام

      کاش واسه همه سریالای آبدوخیاری این نقد کوبنده رو بنویسی. مثل ستایش یا سریالای آبکی و پرزرق و برق جناب هادی
      ب نظرم گیرت ب این سریال زیادی بود. از این بدتر و بدترها هم ساخته شدن

      پاسخ ها

      • ملینا

        آفرین فدات شم . مثلا فیلم کیمیا یا ستایش خیلی خوب بود که راجب این فیلم اینقدر نقد آبکی نوشتین ؟ اصلا شما حقتون همون فیلم بروسلیه

    • بدون نام

      وای اصلا دلم نمی خواد جز بازیگران و چهره ها باشم و آنقدر دری وری بشنوم .خودشون چه حالی میشن ؟

      پاسخ ها

      • ملینا

        اولا کیف این فیلم به دعواهاشه . دوما کسی ازت پرسید دلت می خواد ؟

    • صبا

      قبول دارم فرزاد فرزین خیلی بد بازی میکنه و خیلی صحنه ها مصنوعیه ولی دوست دارم بقیه اشو ببینم چی میشه

      پاسخ ها

      • ملینا

        فرزاد فرزین خیلیییییییی هم خوب بازی میکنه . کسایی که تو این فیلم درخشیدن کاوه و همتا و ژیلا و بهرام بودن . بقیش رو که دیدی صورتت از اشک خیس میشه . چون کاوه آخراش به دست آبتین کشته میشه

    • venusesh

      من تصلا سریال ایرانی نمیبینم ولی خداییش قشنگه،بعد همه چی نباید واقعی باشه مگه سریالای خارجی همه چیش واقعیه،کلا سریال با فیلم فرق داره،سریالا معمولا فانتزی هستن

      پاسخ ها

      • ملینا

        عاشقتممممم عزیزم . مگه همه چی باید واقعی باشه ؟ الان فرار از زندان خیلییییی مثلا واقعیه ؟

    • بدون نام

      خوب بازی کرد فرزاد

      پاسخ ها

      • ملینا

        و همچنین آرمان و بیاتی و کیانی

    • بهار

      کسی که میگه بده چرا می بینه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • ملینا

        و همچنین آقای آرمان و خانم بیاتی و خانم کیانی

      • ملینا

        ببخشید این رو اشتباه نوشتم . می خواستم واسه بالا این پیام رو بفرستم دقیقا مگه زورتون کردن ؟

    • L.kh

      اگه توجه کنین اینکه آقای آرمان بی حال بازی کرده بخاطر اینکه اون از همه چی خسته شده و به اقتضای شرایطش در فیلم اینجوری بازی کرده ...بعدش خودمون بازیگری آقای فروتن و خانم زارعی رو دیدیم و میدونیم فیلم های خوبی رو در کارنامه دارن و برای بازی در این سریال هر جفتشون گفتن سریال فوق العاده جذاب بوده که ما فیلمنامه و بازی رو پسندیدیم و قبول کردیم ...

      پاسخ ها

      • ملینا

        آره بابا کاوه همین جور داشت واسش بدبختی میومد .شما تو زندگی واقعیتون این اتفاقات می افتاد شاد و شنگول می بودید ؟ایشون هم خواستن واقعی باشن . تازه فیلم نامش هم خیلییییییییییییییی خوب بود ؛ همچنین بازی بازیگراش

    • آهو

      مانکن سریال خیلی قشنگیه! من خودم به شخصه هر چقدر سکانس اولش رو میبینم سیر نمیشم. چون حقیقت کاملاً درستیه. دخترها همیشه در رابطه ای که توش احساس و عشق به کار برده باشن؛ بیشتر از پسرها آسیب میبینن. شخصیت کاوه هم بنظرم عالی ظاهر شده. از عشقش گذشته؛ هر چقدر هم مجبور باشه جلوی کتی نقش عاشق بازی کنه نمیتونه؛ باید هم بی حوصله باشه! مانکن رو خیلی بیرحمانه توصیف کردین.

      پاسخ ها

      • ملینا

        هآره دخترها احساسی ترن . حقیقت هم کاملا درسته . کاوه که محشر شدن بود . هر کی بود بی حوصله بود توی واقعیت هم همین طوره . وقتی که از عشقت میگذری و از خانوادت دور میشی بایدم ناراحت باشی . خیلی بی رحمن فیلمای خیلیییییی بدتری هم وجود داره که هیچی راجبش نگفتن . بابا کارشناسای کشور! انقدر ایراد نگیرین

    • نگار

      خیلیم فیلم قشنگیه ،اولین سریالیه که به دلم نشست ،حالا انقدر بگین این فیلم بده آخرش اینم توقیفی چیزی کنن واقعا که فیلم به این قشنگی ،واقعا متاسفم

      پاسخ ها

      • ملینا

        عاشقتم نگار جاننننننننن. منم تاحالا از سریال فرار از زندان بهتر ندیده بودم که دیدم . خیلیم قشنگه شما بهتره برید همون کیمیا و ماه و پلنگ رو ببینین . خیلیییییییی براتون متاسفم

    • بدون نام

      حرف زیادی نزنین مانکن یکی از بهترین فیلم هایی هست که من تا به حال دیدم.... نویسنده ای که الکی نوشتی سکانس اول کسالت اور به نظ من تو یه ادم عقده ای هستی که چشم دیدن موفقیت بقیه رو نداری. اقایان امیر حسین ارمان و فروتن و همچنین خانم ها نازنین بیاتی و زارعی هم بازیگران فوق العاده ای هستند و هم در این سریال عالی بازی کردند اقای کایدان هم نویسنده بسیار عالی هستند.
      لطفا سانسور نکنید و متن رو نمایش بدید

      پاسخ ها

      • ملینا

        آفرین . نویسنده ی عقده ای خیلیم طبیعی بود نمی خوای می تونی نبینی زورت که نکردن . آقای آرمان خیلی خوب بازی کرد. و همچنین خانم بیاتی خیلی خوب عشق رو تو نگاهش داشت . می خوای عقدت رو خالی کنی سر دیگران خالی نکن

    • بدون نام

      فقط سریال دل خوب هست که تازه گیا اومده بقیه سریال های مانکن و هیولا مزخرف ترین سریال های جهانه یعنی اگر به ترکی ها سریال هامونو نشون بدیم سکته میکننن

      پاسخ ها

      • ملینا

        خب چرا خودت اول سکته نکردی ؟ باشه تو خوبی و اون سریال دل

    • بهار

      فیلم مانکن واقعاشعورمخاطب روز زیرسوال میبره, حیف فروتن تواین فیلم, حیف فرزادفرزین, حیف هزینه برای این فیلم, فقط میخوان پولشونوبه رخ بکشن, میخوادبگه من پول دارم که باهفت میلیاردآدم میخرم, برده داری رومدکردن, واقعاحیف هزینه براین فیلم

      پاسخ ها

      • ملینا

        نمی خوای نبین زور که نیست

    • رستا

      به نظر من مانکن سریال باحالی است و هرکی هم که دوست نداره مجبور نیست ببینه انقدر هم غر نزنین

      پاسخ ها

      • ملینا

        آفرین رستا جان . همه ی فیلما یه ایرادی داره حالا هی میگن چرا خانم زارعی رفت تو این فیلم بازی کرد ؟ چرا آقای آرمان سرد بازی کرد ؟ چرا ... نمی خوای نبینین

    • رستا

      هرکی دوست نداره نبینه انقدر هم چرت و پرت نگین مانکن خیلی خوبه

      پاسخ ها

      • امین

        ؟پایانش را ندیدی

      • ملینا

        آقا امین پایانش غمناکه فقط . ما ایرانیا عادت کردیم سریالامون رو خوب تموم کنیم . برای تنوع خوب بود

    • زهرا

      سلام کسی میدونه اسم اون پارکی ک تو قسمت ۱۳ ، کاوه با خواهرش رفتن ، اسمه پارکش چیه؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ملینا

    • بدون نام

      من میخوام به این احمق که نقد کرده بگم اونی که بهش میگه مریلا زارعی اسمش لیندا کیانی کاشکی اون بیشعور اینو بخونه

      پاسخ ها

      • ملینا

    • ن

      آشغالترین چیزی که میشد درست کرد. آرایشهای غلیظ و بازیهای افتضاح و داستان بیربط و ابکی

    • بى نام

      با اين پايان مزخرف اگه پولمون رو تو دستشويى ريخته بوديم بهتر بود تو اين مملكت با اين كارگردانها بايد پول بدى غم وغصه به خونه برا بچه ها ببرى از اين داستانهاى افتضاح در تلويزيون دولتى به وفور هست ،كثافتها مثل ميوه فروشها كه ته صندوق ميوه را ميوه گنديده ميزارن قسمت اخر را گند زدند اه اه

      پاسخ ها

      • ملینا

    • بدون نام

      اگه بد بود پربازدید ترین سریال نمایش خانگی نمیشد،شماها که چشم دیدن پیشرفت این جور سریال هارو ندارید چرا الکی خودتونو سبک می کنید

      پاسخ ها

      • ملینا

        دقیقا . نویسنده ی این مقاله عقده داشته . سلاااااااااااااام عقده ااااااااااااااای

    • بدون نام

      اگه بد بود پربازدید ترین سریال نمایش خانگی نمیشد،شماها که چشم دیدن پیشرفت این جور سریال هارو ندارید چرا الکی خودتونو سبک می کنید

    • بدون نام

      اگه بد بود پربازدید ترین سریال نمایش خانگی نمیشد،شماها که چشم دیدن پیشرفت این جور سریال هارو ندارید چرا الکی خودتونو سبک می کنید

    • یه بنده خدا

      سریال مزخرفی بود مانکن آخرش خیلی بعد تموم میشه مثل بقه ی کارهای حسین سهیلی زاده

      پاسخ ها

      • ملینا

        نه دیگه . نشد . آخراش مزخرف شد ؛ اولاش که عالی بود

    • بدون نام

      چ اشتباه بزرگی بود دیدن این سریال مزخرف

      پاسخ ها

      • عاشق مانکن

        دیگه اشتباه نکن . دلتم بخواد نفهم بیشعور

    • ساجد

      با سلام و خسته نباشید . حیف زمانی که برای تماشای سریال مانکن گذاشتیم. به خاطر پایان بی معنی و چرتش و تلخش نشستیم تا پایان دیدیم .کاش اقای کارگردان پایانش را دقت میکردین. ..

      پاسخ ها

      • عاشق مانکن

        آره تا بیست و پنج خوب بود ولی بعدش مزخرف شد

    • ساحل

      عاااااااااااااااالی بود . ولی کاش پایانش بد نبود به خدا من یه هفته فقط گریه می کردم و سرم درد می کرد .فصل دوش رو بسازین . راستی آقا کمال که این نقد رو نوشتی و عقدت رو خالی کردی ؛ از این به بعد خواستی عقده ای بازی در بیاری با من طرفی .
      نمی خواین ببینین ، نبینین چرا الکی شلوغ می کنین ؟! حتما ستایش و کیمیا خوبه

    • غزل

      ۶ماه نشستیم پایه این فیلم آخرش که چی با مرگ کاوه تموم شد اون از اولش این از آخرش هر هفته دوشنبه منتظر این فیلم بودیم آخرش این بخدا ۲هفته افسردگی گرفته بودم

    • رامین

      به نظر من ضعیف ترین سریال از نظر نویسندگی و کارگردانی . واقعا نمیتوانم باور کنم که بشود همچین سریالی تولید کرد. نخود فرنگی سریال میساخت بهتر نتیجه میداد . اخگر اولش یه مرد خیلی باهوشه یهو میشه احمقترین آدم . کتی یه روانپریشه یهو با یه اعتراف مسخره میشه فرشته.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه

    • بدون نام

      من نمی فهمم چرا وقتی یه سریال ساخته میشه که اینقدر طرفدار داره هی ازش انتقاد میشه حالا میخواد شبیه سریالای ترکی باشه مهم اینه که مردم دوسش دارن این سریال حتی مخاطبای غیر ایرانی هم داشته والبته یه صحبتایی هم برای پخشش تو ترکیه شده وقتی قراره تویه کشوری که خودش تو صنعت سریال سازی پیشرفت کرده پخش بشه پس قطعا داستان با ارزشی داره که ارزش تماشارو داره

    • امیر حسین

      یعنی فقط تنها چیزی که میتونم بگم اومدی برای تخریب... نه انتقاد
      یعنی واقعا سریال به این زیبایی هیچ نکته مثبتی نداشت؟؟؟؟
      لااقل وقتی انتقاد میکنید نکات مثبت هم بگید

    • سحر

      اتفاقا فیلم مانکن عالیه

    • بدون نام

      اسم اهنگی کا کتایون با پیانو زد چیه؟؟؟

    • بدون نام

      باسلام اتفاقا سریال مانکن خیلی قشنگ بود و به دل می نشست بعدم این سریالی که همش نکات منفی بنی اسرائیلی ش رو میگین به شبکه های خارجی توزیع شده و پربازدید ترین سریال نمایش خانگی بوده اگه بدبود که اینطور نمیشد
      به نظرم بهتره توی نقد یکمی انصاف به خرج داد اولا که اکثر مردم دوست داشتن
      دوما میدونین برای تک تک سکانس های این سریال کلی ادم زحمت کشیدن اصلا درست نیست که بگید فلان بازیگر اینجوری بود اونجوری بود.بازی بازیگها بایدمتناسب با فیلم باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج