۹۱۳۱۹۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

سیارک‌ها حاوی مقادیر زیادی آب هستند

یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد سیارک‌ها حاوی مقادیر زیادی آب هستند که از آن‌ها می‌توان برای سوخت‌گیری ماهواره‌ها و تامین انرژی اکتشافات فضایی انسان‌ها استفاده کرد.

ایرنا: به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، این مطالعه نشان می‌دهد که تقریبا هزار سیارک غنی از آب نزدیک سیاره ما وجود دارد که دسترسی به آن‌ها از دسترسی به سطح ماه راحت تر است. درحالی‌که اندازه بیشتر این صخره‌های سنگی تنها چند پا است اما بیش از ۲۵ عدد از آن‌ها آنقدر بزرگ هستند که آب قابل توجهی داشته باشند. در مجموع آب گیر افتاده در این سیارک‌ها به اندازه ای است که می‌توانند مکانی به اندازه حدود ۳۲۰ هزار استخر شنای المپیک را پر کنند. این میزان به اندازه کافی بیشتر از مقدار آبی است که در قطب‌های ماه وجود دارد.

سیارک‌ها حاوی مقادیر زیادی آب هستند

همچنین از آنجایی‌که سیارک‌ها کوچک هستند، گرانش کمتری نسبت به زمین و یا ماه دارند که باعث می‌شود سیارک‌ها مقاصد راحت‌تری برای فرود آمدن فضاپیماها بر سطح آن‌ها و یا بلند شدن از سطح آن‌ها باشد. اگر مهندسان بتوانند نحوه استخراج آب از این صخره‌های فضایی را دریابند آن‌ها می‌توانند در فضا یک منبع سوخت آماده تولید کنند که به طراحان فضاپیما اجازه می‌دهد نسل بعدی ماهواره‌ها را از مدل‌های قابل سوخت‌گیری بسازند.

حفاری در سیارک‌ها همچنین می‌تواند انرژی اکتشاف انسانی را تامین کند و موجب صرفه جویی در هزینه سوخت پرتاب از زمین شود. در هر دو مورد، لازم است حفاران صخره های فضایی دریابند که چگونه آب گیر افتاده در مواد معدنی هیدراته را در این سیارک‌ها آزاد کنند.

براساس اعلام دفتر امور فضایی سازمان ملل متحد، بیش از پنج هزار و ۲۰۰ شییء پرتاب شده به فضا هنوز در مدار زمین قرار دارند؛ برخی از آن‌ها فعالند و کار می‌کنند اما بخش زیادی از آن‌ها هر روز بی‌فایده بالای سر ما می‌چرخند. این ماهواره‌ها حامل سوخت هستند و زمانی که سوخت آن‌ها به پایان برسد یا وارد مدارهای پایینی می‌شوند و از بین می‌روند و یا به زباله‌های فضایی تبدیل شده و بی فایده به دور زدن خود ادامه می‌دهند که این امر مشکلات زیادی را برای ماهواره‌های فعال ایجاد می‌کند.

سوخت‌گیری ماهواره‌ها در فضا می‌تواند این الگو را تغییر دهد و مدارگردهای پر بازده و با عمر طولانی را جایگزین آن‌ها کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خالی نبند بابا

    • بدون نام

      این امر شدنی است اما نیاز به تکنولوژی بسیار پیش رفته در علم فضا نیاز دارد حتما انسان در قرنهای آینده پا به اکثر سیارات منظومه شمسی خواهد گذاشت در حال حاظر سیاره مریخ و قمرهای مشتری یا همان ژوپیتر که مهمترین آنان قمر اروپا است که در آن آب بصورت یخ وجود دارد حتی میتوان یک سیارکی که بیشترین سوخت فضا پیما را تامین میکند انتخاب کرد و در آنجا پایگاه ایجاد کرد: پرفسور محمد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج