۹۱۴۲۶۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

سروش و پرسپولیس، جباری و استقلال، قلعه‌نویی و منصوریان

رقابت‌های لیگ برتر فردا با برگزاری ۸ دیدار وارد هفته ششم خواهد شد و این درحالی است که در حساس‌ترین دیدار تیم‌های پرسپولیس و شهرخودرو در مشهد به مصاف هم خواهند رفت. البته دیدار‌های هفته ششم را باید به‌نوعی تقابل همسایه‌ها قلمداد کرد، چراکه در ۴ دیدار از این رقابت‌ها، تیم‌های همسایه ازجمله استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان‌شان به میدان می‌روند.

فرهیختگان: رقابت‌های لیگ برتر فردا با برگزاری ۸ دیدار وارد هفته ششم خواهد شد و این درحالی است که در حساس‌ترین دیدار تیم‌های پرسپولیس و شهرخودرو در مشهد به مصاف هم خواهند رفت. البته دیدارهای هفته ششم را باید به‌نوعی تقابل همسایه‌ها قلمداد کرد، چراکه در ۴ دیدار از این رقابت‌ها، تیم‌های همسایه ازجمله استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان‌شان به میدان می‌روند.

یحیی و رحمتی دوباره به پرسپولیس رسیدند

در اولین دیدار هفته ششم پرسپولیس در مشهد به مصاف شهرخودرو خواهد رفت. بدون‌شک حساسیت این دیدار بدون توجه به وضعیت دو تیم در جدول یک رقابت ۶ امتیازی دیگر به شمار می‌رود، به خاطر حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت مشهدی‌هاست؛ سرمربی‌ای که در ابتدای فصل گزینه هدایت سرخ‌پوشان تهرانی به شمار می‌رفت، اما به‌واسطه مخالفت تیم مشهدی در پدیده سابق و شهرخودروی فعلی ماندگار شد.

یحیی در فصول گذشته معمولا مقابل پرسپولیس نتایج مناسبی کسب نکرده و در بیشتر رقابت‌های رودررو، بازی را واگذار کرده است، با این حال این‌بار شرایط متفاوت است و تیم مشهدی بعد از کسب سهمیه آسیایی، حالا شخصیت ویژه‌ای پیدا کرده و همگان در فوتبال ایران از این تیم به‌عنوان یک مدعی جدی و جدید نام می‌برند. بر همین اساس به نظر می‌رسد دیگر تیم مشهدی آن‌هم در خانه هرگز یک رقیب آسان برای شاگردان کالدرون نخواهد بود و پرسپولیسی‌ها بدون‌شک بعد از شکست از سپاهان، با یک دیدار سنگین دیگر در لیگ برتر مواجه هستند.

نکته قابل‌توجه اینکه دو تیم طی هفته جاری بعد از حذف تیم‌های لیگ برتری آن‌هم به‌عنوان میهمان به مرحله بعدی جام‌حذفی رسیدند. پرسپولیس در یک دیدار جنجالی در تبریز موفق شد ماشین‌سازی را از پیش‌رو بردارد و از سوی دیگر شهرخودرو در قائمشهر نساجی را از پیش‌رو برداشت تا هر دو تیم به جمع ۱۶ تیم برتر جام‌حذفی برسند.

در لیگ برتر نیز دو تیم تقریبا شرایط برابری با هم دارند و اتفاقا تیم مشهدی با یک امتیاز بیشتر در رده سوم همسایه پرسپولیس ۹ امتیازی محسوب می‌شود. در این بین بعد از ۵ هفته پرسپولیس هنوز به تساوی نرسیده ولی شاگردان گل‌محمدی همه خطوط خود در جدول را پر کرده و با ۳ برد و یک تساوی و یک شکست که مقابل فولاد متحمل شدند، با ۱۰ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند. به جز گل‌محمدی، تقابل سیدمهدی رحمتی، گلر سابق استقلال که اتفاقا در آخرین رویارویی‌اش در دربی مقابل این تیم شکست خورد نیز به همراه سروش رفیعی، بازیکن سابق پرسپولیس که او هم امسال عزم سفر کرد و به تیم مشهدی پیوست، می‌تواند از نکات قابل‌توجه و هیجان‌انگیز این دیدار محسوب شود. این درحالی است که سرخ‌ها از حضور شجاع خلیل‌زاده و فرشاد احمدزاده در این دیدار به دلایل انضباطی محروم هستند.

استقلال در کشتی خالی

استقلال در هفته ششم لیگ برتر باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف تیم وینگو بگوویچ یعنی گل‌گهر سیرجان برود. نکته مهم اینکه همان‌طور که پرسپولیس در صدر جدول و بین مدعیان با همسایه جدولی‌اش دیدار می‌کند، استقلال نیز در قعر جدول با همسایه جدولی خود یعنی گل‌گهر سیرجان دیدار می‌کند.

اولین نکته درخصوص این دو تیم به تقابل هفته جاری آنها در جام‌حذفی مربوط می‌شود؛ جایی که استقلال در کرج به سختی از پس تیم دسته اولی گل‌ریحان برآمد و از سوی دیگر گل‌گهر در خانه مقابل نفت مسجدسلیمان شکست خورد تا شاگردان وینگو در اولین جام خود در فصل جاری ناکام بمانند.

استقلال درحالی در این دیدار به مصاف تیم تازه‌وارد در سطح اول فوتبال ایران می‌رود که بعد از از دست دادن دربی و ناکامی در ۵ هفته ابتدایی لیگ برتر، برای این دیدار دو مدافع میانی‌اش یعنی عارف غلامی و سیاوش یزدانی را به خاطر مسائل انضباطی در اختیار ندارد و استراماچونی، سرمربی ایتالیایی این تیم به خاطر اخراج در دیدار قبلی تیمش درمقابل ذوب‌آهن، فردا مجوز هدایت تیمش را از روی نیمکت نخواهد داشت.

نکته حائز اهمیت در این دیدار تقابل مجتبی جباری و بهنام برزای؛ استقلالی‌های سابق مقابل آبی‌پوشان خواهد بود، با این تفاوت که جباری به‌عنوان کادرفنی و برزای به‌عنوان بازیکن، فردا رودرروی استقلال قرار می‌گیرند. البته در خبرها آمده بود که جباری مقابل استقلال روی نیمکت گل‌گهر نمی‌نشیند، اما برزای باز هم از‌ انگیزه‌های بالایی برخوردار است تا بتواند یک‌بار دیگر شایستگی‌هایش را به اثبات برساند. این بازیکن سال گذشته در مشهد مقدمات شکست استقلال را مقابل پدیده فراهم کرد و چه‌بسا اگر گل برزای نبود، استقلالی‌ها می‌توانستند حتی قهرمانی را در پایان فصل جشن بگیرند.

حالا استقلال بدون برد چاره‌ای جز شکست گل‌گهر ندارد و درصورتی که فردا یک‌بار دیگر این تیم از کسب پیروزی محروم بماند، چه‌بسا کادر هدایت این تیم خیلی‌زود دچار تغییرات شده و مقدمات آن درصورت ناکامی مقابل تیم سیرجانی فراهم شود.

پیکان تهران- نفت مسجدسلیمان

تقابل پیکان و نفت مسجدسلیمان، یکی دیگر از تقابل همسایه‌های جدولی لیگ برتر است. دو تیم به‌طور میانگین در هر هفته یک امتیاز کسب کرده و حالا هرکدام از آنها با ۵ امتیاز در رده‌های دهم و یازدهم قرار دارند.

پیکان درحالی به این بازی رسیده که شایعه حضور فرکی در تیم امید می‌تواند این دیدار را تحت‌الشعاع قرار داده و حتی به‌نوعی شاید بازی خداحافظی این مربی باوقار و خوش‌فکر نیز به شمار برود.

دو تیم در آخرین دیدارهای خود در جام‌حذفی با برتری مقابل رقبایشان راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند.

شاهین شهرداری بوشهر- فولاد خوزستان

تقابل شاهین بوشهر و فولاد خوزستان پیش از هر چیزی تقابل مربیان جوان دو تیم را در اذهان متبادر می‌کند. از یک‌سو عبدالله ویسی همراه با تیمی تازه‌وارد در لیگ برتر و از سوی دیگر جواد نکونام که عمر زیادی از حضورش در فوتبال ایران به‌عنوان سرمربی نمی‌گذرد، همراه با فولاد.

شاهین را باید بحران‌زده‌ترین تیم حال حاضر در لیگ نامید؛ تیمی که بعد از ۵ هفته فقط یک امتیاز کسب کرده و با قدرت قعر جدول را از آن خود کرده است. این تیم البته به‌سختی در جام‌حذفی صعود کرد، همان جامی که نکونام و شاگردانش خیلی‌زود از دور رقابت‌هایش حذف شده و با آن وداع کردند.

اگرچه فولاد با ۶ امتیاز در رده نهم قرار دارد، اما هم این تیم و هم رقیب قعرنشین بوشهری برای این دیدار کار سختی را پیش‌رو دارند، آن‌هم از این جهت که شکست در این مسابقه می‌تواند به معنای خداحافظی کادرفنی تیم شکست‌خورده از نیمکت تیم فوق برای همیشه باشد.

تراکتورسازی تبریز- پارس جنوبی‌جم

نکته جالب در این دیدار رسیدن دوباره فراز کمالوند به تراکتورسازی به شمار می‌رود. هنوز به یاد داریم حدود یک دهه پیش چطور تراکتورسازی بعد از سال‌ها دوباره با کمالوند به سطح اول فوتبال ایران بازگشته و خود را به‌عنوان یک مدعی مطرح کرد.

حالا فراز با یادآوری خاطرات خوش در تبریز به این شهر درحالی باز می‌گردد که تیم حریف با ۱۱ امتیاز و فقط به خاطر تفاضل گل از صدرنشینی محروم مانده و تیم خودش یعنی پارس جنوبی نیز با ۶ امتیاز شرایط چندان بدی در جدول رده‌بندی ندارد.

تیم تبریزی در این دیدار درصورت برتری و ناکام ماندن سپاهان در دربی اصفهان می‌تواند در فصل جاری به صدر جدول برسد و از سوی دیگر پارسی‌ها درصورت برتری در این دیدار حتی به جمع مدعیان نیز اضافه خواهند شد.
در آخرین دیدارهای دو تیم و در جام‌حذفی تراکتور حریفش را شکست داده و صعود کرد، اما پارس مقابل ذوب‌آهن شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

نساجی مازندران- ماشین‌سازی تبریز

در این دیدار هم یک مربی دیگر باید به مصاف تیم سابق خود برود، آن‌هم به این ترتیب که رضا مهاجری، سرمربی فصل گذشته ماشین‌سازی این‌بار در وطنی قائمشهر به‌عنوان سرمربی نساجی از ماشین‌سازان تبریزی میزبانی خواهد کرد.

این دیدار از نگاهی دیگر تقابل تیم‌های ناکام جام‌حذفی به شمار می‌رود و دو تیم درحالی فردا به مصاف هم می‌روند که در همان دور اول جام‌حذفی با شکست از رقبای لیگ برتری از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

در جدول رده‌بندی نیز نساجی فقط یک امتیاز از پرسپولیس کمتر و در رده پنجم قرار دارد و از سوی دیگر ماشین‌سازی که با 2 برد و 3 باخت، 6 امتیازی به‌شمار می‌رود، برای رسیدن به مکان مناسب‌تری در جدول چشم به 3 امتیاز این دیدار دارد.

سپاهان اصفهان- ذوب‌آهن اصفهان

دربی اصفهان بعد از دربی تهران یکی از هیجان‌انگیز‌ترین و جذاب‌ترین دربی‌های فوتبال ایران به شمار می‌رود؛ دیداری که در نصف‌جهان توانایی آن را دارد تا یک ورزشگاه را مملو از جمعیت کند و نکته جالب اینکه دربی اصفهان را باید این‌بار به‌واسطه حضور سرمربیان استقلالی تقابل استقلالی‌ها نام نهاد.

در این بین، در یک‌سو قلعه‌نویی و شاگردانش سرمست از برد پرسپولیس قهرمان 3 سال اخیر فوتبال ایران قرار دارند و در سوی دیگر منصوریانی قرار دارد که امسال بعد از حذف از آسیا در لیگ برتر با ذوب‌آهن هنوز به توفیق چندانی دست نیافته است.

همچنین طبق انتظار و روال چند سال اخیر، سپاهان بعد از 5 هفته در بالای جدول و بین مدعیان قرار دارد و صدرنشین فعلی رقابت‌ها به شمار می‌رود، اما ذوبی‌ها شرایط چندان امیدوارکننده‌ای ندارند و به نظر می‌رسد تداوم این روند در آینده کار این تیم را سخت و سخت‌تر کند.

صنعت نفت آبادان- سایپا تهران

در دیگر دیداری که همسایه‌های جدولی لیگ به مصاف هم می‌روند باید شاگردان اسکوچیچ و ابراهیم صادقی در آبادان رودرروی یکدیگر قرار بگیرند.

دو تیم امسال روند خوبی را پی گرفته و از تیم‌های قابل احترام لیگ برتر هستند و این درحالی است که هر دو تیم دور اول جام‌حذفی با حضور لیگ برتری‌ها را با دست پر پشت‌سر گذاشته و به مرحله بعدی صعود کردند.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که با توجه به حضور دو تیم در میانه‌های جدول، برنده این مسابقه می‌تواند خود را به جمع بالانشین‌های جدول اضافه کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هفته ی جذابی می‌شه

    • بدون نام

      سروش رفیعی مقابل لنگ خوب بازی نمی کند تیم پدیده ۱۰ نفره است باسروش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج