چُرت‌زدن انرژی‌بخش و مفید با این ترفند‌ها
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
کتاب لند_1
سمپاشی امحا_1
لایکو_1
اپیلاسیون نانا 1
اپیلاسیون نانا 3
لایکو_3
سمپاشی امحا_3
کتاب لند_3
سمپاشی امحا_4
اپیلاسیون نانا 4
لایکو_4
کتاب لند_4
لایکو_2
اپیلاسیون نانا 2
سمپاشی امحا_2
کتاب لند_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۹۱۵۳۰۸
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
۶۰۴۶
آرام باشید، بدن‌تان را شُل کنید و چُرت بزنید تا ۵۴ درصد هوشیارتر باقی روزتان را ادامه دهید. کارشناسان خواب دریافته‌اند طول مدت چُرتی که می‌زنید تاثیر بزرگی بر هوشیاری که احساس می‌کنید دارد. همه چیز به سیکل خواب‌تان برمی‌گردد.

برترین‌ها: آرام باشید، بدن‌تان را شُل کنید و چُرت بزنید تا ۵۴ درصد هوشیارتر باقی روزتان را ادامه دهید.

کوتاه چُرت بزنید

کارشناسان خواب دریافته‌اند که طول مدت چُرتی که می‌زنید تاثیر بزرگی بر هوشیاری که احساس می‌کنید دارد. همه چیز به سیکل خواب‌تان برمی‌گردد.

ترفند‌هایی برای چُرت‌های انرژی بخش

یک چُرت مرغوب باید بین ۱۰ تا ۲۶ دقیقه طول بکشد (دلیلش این است که دانشمندان ناسا دریافته‌اند یک چُرت ۲۶ دقیقه‌ای، عملکرد خلبانان و هوشیاری‌شان را تا ۵۴ درصد افزایش داده بود).

چُرت یک ساعته باعث ایجاد مرحله‌ی REM خواب (حرکت سریع چشم) می‌شود و به بهبود حافظه کمک می‌کند و یک یک چُرت ۹۰ دقیقه‌ای شما را به یک خواب با سیکل کامل فروخواهد برد که می‌تواند خلاقیت و حافظه هیجانی‌تان را تقویت نماید.

توجه داشته باشید که بیشتر از ۹۰ دقیقه چُرت نزنید، چون دچار اینرسی خواب شده و وارد سیکل جدیدی از خواب می‌شوید و هیچ سودی از این چُرت زدن نخواهید برد. ضمنا خواب شب‌تان نیز دچار اختلال می‌شود.

زمان چُرت زدن‌تان با ساعتی که صبح از خواب بیدار می‌شوید هماهنگ باشد

برای بیشتر افراد، بهترین زمان چُرت زدن بین ساعت یک تا سه بعد ازظهر است، اما اگر ساعت‌هایی غیر از این چُرت بزنید (مثلا ساعات اول صبح یا ساعات پایانی روز)، هم از چُرت زدن‌تان سودی نمی‌برید و هم خواب شب‌تان ممکن است بهم بریزد.

بهترین کار این است که زمان چُرت زدن‌تان را با زمان بیداری‌تان هماهنگ کنید. یعنی زمان چرت زدن شما باید فاصله‌ی مشخصی با زمان بیداری صبح‌تان داشته باشد. این فاصله باید چیزی حدود هفت تا هشت ساعت باشد مثلا اگر صبح ساعت ۷ از خواب بیدار می‌شوید، حدود ۲ تا ۳ بعد از ظهر چُرت بزنید.

برنامه منظمی برای چُرت زدن داشته باشید

برای تازه پدر و مادر‌ها خیلی لازم است که کودک خود را به ساعات منظم خواب و بیداری و چُرت زدن عادت بدهند. البته برای همه‌ی افراد، داشتن برنامه‌ی خواب منظم ضروریست.

هر روز بعد ازظهر سر ساعت مشخصی چُرت زدن کمک می‌کند این خواب اضافی به راحتی وارد در ریتم شبانه روزی بدن‌تان قرار بگیرد. کم کم بدن‌تان می‌فهمد چه زمانی باید چُرت بزنید و برای شما هم چُرت زدن راحت‌تر خواهد شد.

قبل از چُرت زدن قهوه بنوشید

ترفند‌هایی برای چُرت‌های انرژی بخش

ضد و نقیض به نظر می‌رسد، اما نوشیدن قهوه دقیقا قبل از چُرت زدن می‌تواند به شما کمک کند بعد از بیدار شدن در بهترین سطح هوشیاری باشید.

طبق یافته‌های علمی، کافئین تقریبا به ده دقیقه زمان نیاز دارد تا تاثیر کامل خود را بگذارد و شما بعد از چُرت بیست دقیقه‌ای‌تان (قبل از چرت زدن قهوه نوشیده‌اید) احساس بسیار خوبی خواهید داشت. قبل از چُرت زدن قهوه نوشیدن خیلی بیشتر تاثیر می‌گذارد تا فقط قهوه نوشیدن.

در مکانی ساکت و تاریک دراز بکشید و چُرت بزنید

هر کسی که تجربه‌ی چُرت زدن در هواپیما یا قطار را داشته باشد می‌داند که هر چقدر هم که سعی کنید در این مکان‌ها به خواب بروید باز هم خواب‌تان خیلی دلچسب و باکیفیت نخواهد بود. یکی از دلایل آن این است که وضعیت خواب‌تان بر شیوه‌ی پاکسازی مغزتان اثر می‌گذارد.

شما باید در حالت درازکش به پهلو باشید تا مغزتان بهترین عملکرد خود را در پاکسازی‌اش از اطلاعات اضافی داشته باشد. پس اصرار نداشته باشید نشسته چُرت بزنید. یک مکان ساکت و تاریک را برای دراز کشیدن و چُرت زدن پیدا کنید.

محیط تان را خیلی گرم یا خیلی سرد نکنید

دمای اتاقی که در آن می‌خوابید خیلی مهم است و بر کیفیت خواب‌تان بدون تردید اثر می‌گذارد. کارشناسان توصیه می‌کنند دمای بین ۶۰ تا ۶۷ درجه فارنهایت برای خواب بسیار ایده آل است.

در حالتی شبیه به خزیدن بخوابید

این هم یک ترفند بسیار خوب دیگر برای زودتر به خواب رفتن و یک چُرت مرغوب: وضعیت خزیدن نظامی را در نظر بگیرید، برای این کار روی سینه دراز بکشید، سرتان روی بالش و به سمت راست باشد، دو دست را صاف طرفین‌تان قرار دهید و کف دست‌ها به سمت بالا باشد، دست راست‌تان را بالا بیاورید جوری که زیر سرتان یا زیر بالش‌تان قرار بگیرد، زانوی راست را تا حدی خم کنید و بالا بیاورید که زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. این وضعیت باعث می‌شود وول نخورید و در نتیجه سیستم عصبی‌تان زودتر آرام شده و به خواب بروید.

در محل کارتان یک بالش کوچک داشته باشید

ترفند‌هایی برای چُرت‌های انرژی بخش

هر چند امروزه بیشتر شرکت‌ها و مکان‌های کاری به تاثیر چُرت زدن بر عملکرد کاری کارمندان آگاهند، اما این احتمال هم زیاد است که در محل کار شما این موضوع هنوز جا نیفتاده باشد.

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید و دفتر کارتان دری دارد که بتوانید آن را ببندید، پس به احتمال زیاد می‌توانید از یک بالش کوچک برای چُرت زدن بعد از ناهار استفاده کنید. اگر بتوانید چشم بند هم بزنید بسیار عالیست!

بعد از چُرت زدن به فضای باز بروید

اگر وقت دارید بعد از چُرت زدن بیرون بروید. چند دقیقه زیر نور آفتاب بودن کمک‌تان می‌کند ساعت بیولوژیکی‌تان را تنظیم کنید و سر ساعت مشخصی به خواب بروید و از خواب بیدار شوید. نور خورشید کمک‌تان می‌کند فورا احساس انرژی کرده و کسالت بعد از چُرت زدن را از تن‌تان بیرون کنید.

بدنتان را بکشید

وقت ندارید چُرت بزنید؟ روزتان را با دست کم یک یا دو دقیقه انجام حرکات کششی و تنفس عمیق شروع کنید. اگر فقط برای یک تمرین فرصت دارید، دست‌ها را پشت کمرتان قلاب کنید و سی ثانیه نفس عمیق بکشید. این کشش، قفسه سینه‌تان را باز کرده و به شما اجازه می‌دهد عمیق‌تر نفس بکشید و در طول بعدازظهر سرحال‌تر باشید.

مدیتیشن کنید

برای آرام کردن بدن و استراحت دادن به مغز تنها خواب کافی نیست. تمرینات ذهنی و بدنی نیز مانند خواب به شما انرژی می‌دهند. یکی از ورزش‌های توصیه شده، تمرکز کنترل شده است.

چشم‌های‌تان را به بالا بچرخانید، انگار که به سقف خیره شده‌اید. همین طور که به بالا نگاه می‌کنید پلک‌ها را ببندید. روی بالا نگه داشتن چشم‌های‌تان تمرکز کنید و دست کم یک نفس عمیق بکشید. سعی کنید ذهن‌تان را از هر فکری پاک کنید و اگر در این پروسه خواب‌تان گرفت که چه بهتر!

منبع: thehealthy

هدی بانکی
انتشار یافته: 4
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
14:16 - 1398/07/14
افرين خانوم بانكي مطالب شما خيلي كاربردي هست
Iran, Islamic Republic of
15:23 - 1398/07/14
برو بابا من ظهر بخوابم
باید بیدارم کنن
حالا میگی چرت کوتاه!
هه
Iran, Islamic Republic of
00:00 - 1398/07/16
من اصلا ظهر نمیخوابم خیلی هنر کنم 10 دقیقه فقط چشمام رو میبندم
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
استخدام_1
بهمن پور_داخلی1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
شیرآلات زمانی_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
بهمن پور_داخلی3
شیرآلات زمانی_4
بهمن پور_داخلی4
استخدام_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
استخدام_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
شیرآلات زمانی_2
بهمن پور_داخلی2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
کیان برنا_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
شفا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوتر2
کیان برنا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
رستوران پارسیان_فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو