هيولاي سردرد را رام کنيد
۹۱۶۸
۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
۲۶۹۰۵ 
درست راه برويد تا سردرد نگيريد
آيا سردردتان هم مثل نوشيدن يک فنجان چاي يا قهوه صبحانه تبديل به يک عادت شده است؟ پزشکان و بهترين دانشگاه​هاي پزشکي دنيا راه​هايي را براي مبارزه با اين درد پيشنهاد داده​اند، فقط بايد تغييراتي اساسي و پايه​اي در رفتارهاي خود ايجاد کنيد.
برترین مجله اینترنتی ایران


  •  رژيم​هاي غذايي نادرست
افرادي که سردردهاي شديد دارند اغلب از مشکلاتي نظير قندخون، عدم تعادل ميزان آدرنال و يا کمبود ويتامين رنج مي​برند و در آزمايشات خون بسياري از آنها مشخص مي​شود که دچار فقر غذايي مواد اصلي مانند منيزيم هستند. بدن انسان از درد به عنوان اولين هشدار و زنگ خطر استفاده مي​کند. سردرد به شما مي​گويد، يک جاي کار اشکال دارد.
  •  درمان:
تمام مواد غذايي را که در طول يک هفته مصرف مي​کنيد، در يک دفترچه يادداشت کنيد. شايد به نظر شما کمي عجيب برسد، اما گاهي برخي مواد غذايي مي​توانند سردرد شما را تشديد کنند. سپس يادداشت​هاي خود را نزد پزشک ببريد و با او مشورت کنيد.به ازاي هر 23کيلوگرم از وزن بدنتان يک ليتر آب بنوشيد. اگر سلول​ها و بافت​هاي بدن آب کافي نداشته باشند، نمي​توانند عملکرد خوبي داشته باشند و از توانايي​هاي خود استفاده کنند. طب​سوزني را امتحان کنيد. طب سوزني مي​تواند مثل يک مُسکن خوب عمل کند و به عمق بافت​ها نفوذ کند.



چه چيزي باعث سردرد مي​شود؟

  •  استرس ← اصلي​ترين و عمومي​ترين دليل سردرد
استرس اولين چيزي است که مي​تواند باعث بروز سردرد شود، اين شرايط در افراد مختلف، مشکلات مختلفي ايجاد مي​کند.

اولين قدم براي برخورد با اين بيماران آگاهي از سابقه خانوادگي آنها و جزئيات زندگي آنها است. اغلب سردردهاي حاد با عادات رفتاري و احساسي مرتبط هستند؛ خستگي و فشار و تنش که به عضلات و ماهيچه​هاي حمايت​کننده سر منتقل مي​شوند و اثر ناخوشايندي روي ماهيچه​ها مي​گذارند.

  •  درمان:
  •  با حرکات کششي، به عضلات و ماهيچه​هاي خود آرامش را هديه بدهيد.از شانه​هاي خود شروع کنيد و با انجام حرکات کششي مناسب، فشار و استرس را از قسمت​هاي مختلف بدن خود دور کنيد و در انتها اين فشار را از انگشتان پا به بيرون بفرستيد.
  •  گاهي ورزش يوگا انجام دهيد. يوگا باعث آرامش ماهيچه​ها و عضلات مي​شود و به تقويت و بهبود تنفس و تصحيح بافت​هاي رباط​هاي گردن و سر کمک مي​کند. يوگا ورزشي است که باعث مي​شود تا حال عمومي فرد رو به بهبود برود و خلق و خوي او را تغيير مي​دهد.
  •  وسط روز مديتيشن کنيد: فقط 20دقيقه از وقت خود را در طول روز به مديتيشن اختصاص دهيد. اين تکنيک استرس را دور مي​کند و همانند يک مسکن عمل مي​کند.



  •  عادات نادرست نشستن و خوابيدن و راه رفتن
اغلب بيماران مبتلا به سردرد از کمردرد هم شکايت دارند. در حالي که نمي​دانند شايد بدنشستن و همين کمردرد، دليل اصلي سردرد آنها است. يک پزشک ابتدا بايد به نحوه راه رفتن و نشستن بيمار توجه کند، زيرا اين عادات نادرست مي​تواند درد ايجاد کند. به طور مثال ممکن است فردي در تمام روز سر خود را به سمت راست بالا نگه دارد و يا فقط سرش متمايل به سمت راست باشد، در اين صورت يک طرف بدن بيش از حد کشيده مي​شود و همين امر به سيستم عصب​ها فشار وارد مي​کند.

  •  درمان:
  •  به پهلو بخوابيد و يک بالشت کوچک براي جلوگيري از خرخرکردن بين گردن و سر خود قرار دهيد. اگر خرخر نکنيد، بيشتر مي​خوابيد و خواب بيشتر مساوي است با سردرد کمتر.
  •  شانه​هاي خود را ورزش دهيد، چند مرتبه در روز شانه​هاي خود را به عقب و جلو حرکت دهيد. همراه شانه​ها با بازوهاي خود نيز حرکات کششي انجام دهيد، سر خود را به چپ، راست، بالا و پايين حرکت دهيد. به اصطلاح سر خود را نرمش دهيد. اين حرکات باعث بهبود جريان و گردش خون در اين منطقه مي​شود.
  •  به يک فيزيوتراپ مراجعه کنيد و از او بخواهيد تا ورزش​هاي مناسب را به شما آموزش دهد. از او شيوه صحيح نشستن پشت ميز و راه رفتن را ياد بگيريد تا فشاري به اعصاب کمر، گردن و سرتان وارد نشود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مجله اینترنتی برترین ها

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج