جاباما
۹۱۷۰۴۹
۱۳ نظر
۵۰۰۱
۱۳ نظر
۵۰۰۱
پ

قوچان‌نژاد: از کی‌روش بپرسید چرا بازی نکردم

مهاجم سابق تیم ملی ایران بعد از جدایی از تیم ملی باردیگر به فوتبال هلند بازگشته و این بار در تیم فوتبال زووله بازی هایش درخشانی را ارائه می کند و شاید باردیگر لباس ایران را به تن کند.

ورزش سه: رضا قوچان نژاد یکی از بازیکنانی بود که در دوران حضور کارلوس کی روش از تیم ملی ایران خداحافظی کرد. او در روزهایی که تیم ملی برای بازی های مقدماتی جام جهانی و بازی برابر تیم کامبوج آماده می شود در تیم باشگاهی اش زووله در هلند تمرین می کند. او با روزنامه "همشهری" گفت و گویی انجام داده که بخش هایی از آن را می خوانید:

فوتبال هلند به من می سازد

از بازگشت به فوتبال هلند راضی هستم. تیم زووله از لحاظ سبک بازی و سیستم خیلی بیشتر به من می‌سازد. تیمی هستیم که هجومی کار می‌کنیم. این سیستم به نفع من است. آن تیم‌هایی (آپوئل و سیدنی) که گفتی در سال پیش از لحاظ سیستمی و تاکتیکی با من خوب جور درنمی‌آمدند. در آپوئل در لیگ قبرس در ۳‌ماه ۴تا مربی عوض کردیم. این موضوع روی بازی تیم و خود من تأثیر می‌گذاشت. هر مربی جدیدی که می‌آمد با یک سیستم تازه بازی می‌کرد. این موضوع برای من مفید نبود. سرمربی آخر که آمد ایتالیایی بود و طبیعتا خیلی دفاعی کار می‌کرد.

سیستم سیدنی مناسب من نبود

سیدنی خیلی وقت بود من را می‌خواست. آنجا قهرمانی لیگ را به‌دست آوردیم. خیلی هم بازی کردم. اما نکته مهم اینکه آنجا هم متأسفانه سیستم برای من مناسب نبود و خیلی دفاعی بودیم. کم گل زدم چون در آن سیستم خیلی از دروازه دور بودم؛یعنی پستم بیشتر هافبک بود تا فوروارد. به همین دلیل نتوانستم زیاد گل بزنم. اما همین که می‌توانستم زیاد بازی کنم برایم خوب بود.

الان خوشبختانه در تیمی بازی می‌کنم که با سبکم جور است. نتیجه‌اش را هم دیدید که من در همان نخستین بازی در عرض نیم ساعت ۴گل زدم و خوب کار کردم. خدا را شکر اینجا راه افتاده‌ام. فوتبال استرالیا از لحاظ فیزیکی خیلی قوی است. از لحاظ فوتبالی و فنی شاید عین اروپا نباشد.

یعنی از لحاظ فنی یک سطح پایین‌تر باشد اما از لحاظ فیزیکی جلوتر از کشورهای اروپایی است. برای همین حضور در فوتبال استرالیا تجربه خوبی بود؛ چیزهای زیادی یاد گرفتم. حالا از بازگشت به فوتبال هلند راضی هستم. اینجا از عقب زمین برنامه داریم؛ زیاد پاس‌کاری می‌کنیم و زیر توپ نمی‌زنیم. برای همین خوشحالم.

از ایران پیشنهاد داشتم

پیشنهاد از ایران زیاد داشتم. حالا اسم‌ تیم‌ها مهم نیست. همیشه پیشنهاد داشتم. همین امسال هم پیشنهاد زیاد بود. اما تصمیم گرفتم در اروپا بمانم. هنوز در خودم این توانایی را احساس می‌کنم که در فوتبال اروپا بازی کنم و خیلی هم انگیزه دارم که در فوتبال اروپا باشم. برای همین هم تصمیم گرفتم فعلا به ایران نیایم.

من خاطرات شیرینی‌ از هواداران فوتبال در ایران دارم. دوران حضورم در تیم ملی فراموش نشدنی است. هر دفعه که به ایران آمدم خدا را شکر استقبال خوبی از من شده. مملکتم را هم دوست دارم. حالا ببینیم خدا چه می‌خواهد. الان از شرایطم راضی‌ام. خدا را چه دیدید؟ ببینیم در آینده چه می‌شود.

می گفتند فوتبالم تمام شده

عده‌ای می‌گفتند فوتبال قوچان‌نژاد تمام شده اما من اصلا کاری ندارم اشخاص دیگر در مورد من چه فکری می‌کنند. من خودم می‌دانم چه کاری را دارم انجام می‌دهم. یعنی با کارهای خوب و بد خودم و تجربیاتی که به‌دست آوردم تلاش می‌کنم کاری را به درستی انجام دهم که در نهایت برایم مفید باشد. برای اینکه زندگی خودم است. به‌نظرات مردم احترام می‌گذارم اما نمی‌گذارم نظرات خوب و بد مردم راهم را تغییر دهد.

سعی می‌کنم کاری را که فکر می‌کنم درست است انجام دهم. من همیشه اعتماد به نفس داشتم. می‌دانم کیفیت بازی‌ام در چه سطحی است. می‌دانم اگر در تیمی بازی کنم که شرایط درستی داشته باشد و هم تیمی‌هایی داشته باشم که بازی‌ام را بفهمند و با من همکاری خوبی در زمین داشته باشند خیلی می‌توانم موفق شوم. هیچ وقت به توانایی‌های خودم شک نداشته‌ام و ندارم. می‌دانم یک گلزن خوبم و خوب بلدم در نقطه کور جاگیری کنم و برای خودم فضا بسازم و نقطه ضعف حریف را پیدا کنم.

جای جهانبخش نیستم

درباره رفتن علیرضا جهانبخش از هلند به انگلستان سوال های زیادی از من می شود. من جای علیرضا نیستم. تصمیمی گرفته که به‌نظرش کار درستی است و بقیه‌اش به‌خودش مربوط است. فقط می‌دانم حیف است برای علیرضا که بازی نکند. برای اینکه او الان در سنی است که باید زیاد بازی کند و امیدوارم شرایطش به‌زودی عوض شود.

درهای تیم ملی به روی من باز است

من با آقای ویلموتس صحبت کردم. آقای ویلموتس گفتند درهای تیم ملی همیشه به روی تو باز است. من هم از ایشان تشکر کردم. خیلی حرف‌های قشنگی بود که به من زدند ولی من الان ترجیح می‌دهم به فکر باشگاهم باشم.

از کی روش درباره بازی نکردنم بپرسید

می گفتند در تیم ملی و در تمرینات چون محکم بازی کردم دیگر کی‌روش به من بازی نداد اما من همیشه پرانگیزه تمرین می‌کنم. همیشه سعی می‌کنم صددرصد آنچه در ذهنم است را با تلاش زیاد در زمین انجام دهم. همیشه اینطوری بوده‌ام و همیشه این‌طوری خواهم بود.

این مسئله برای من یک چیز عادی است. بازیکنانی که با صددرصد نیروی خود تمرین یا بازی نمی‌کنند در واقع کارشان را جدی نمی‌گیرند. شما باید این سؤال را از آقای کی‌روش بپرسید که چرا به من بازی نداد. خود شما تمرینات تیم ملی در آن مقطع و بازی دوستانه مقابل ترکیه را دیدید. آماده بودم و خیلی هم انگیزه داشتم. مطمئنم می‌توانستم به تیم ملی کمک کنم.

شاید پسرم از من بازیکن بزرگ‌تری شد

بعد از آنکه در اولین بازی ام برای زووله چهار گل زدم پسرم را به داخل زمین بردم اما این به آن معنا نیست که بخواهم او حتما فوتبالیست شود. دوست دارم او هر کار و رشته‌ای که خودش علاقه دارد همان را انتخاب کند. اصلا نمی‌خواهم فرزندم را هل بدهم به سمتی یا فشار بیاورم که حتما فوتبالیست شود. اگر دوست داشت فوتبالیست شود، خودش می‌شود. در او می‌بینم که خیلی به توپ علاقه دارد.

در خانه هم زیاد با هم فوتبال بازی می‌کنیم. علاقه دارد. استعدادش را هم خدا را شکر دارد. البته هنوز بچه است فعلا دوست دارم دوران شیرین بچگی را سپری کند. بعد اگر خواست فوتبال را جدی و حرفه‌ای پیگیری کند، فوتبالیست می‌شود و اگر هم خواست رشته و کار دیگری را انجام می‌دهد. دست خودش است. زندگی خودش است ما فقط راهنمایی‌اش می‌کنیم.

فوتبال مال مردها نیست

درباره حضور زنان ایرانی در بازی تیم ملی برابر کامبوج باید بگویم خیلی با این اتفاق موافقم. فوتبال که فقط برای مردها یا برای بچه‌ها نیست. فوتبال برای همه است. اگر خانم‌ها هم فوتبال دوست دارند باید این حق را داشته باشند بیایند از تماشای مسابقه فوتبال لذت ببرند. بیایند از نزدیک و در ورزشگاه تیم مورد علاقه‌شان را حمایت کنند. آنها هم انسان هستند. ما مردها باید خیلی خودخواه باشیم که بگوییم فوتبال برای ما مردهاست. امیدوارم به‌زودی بتوانند هر بازی که دوست دارند (تیم مورد علاقه‌شان یا تیم ملی) را از نزدیک ببینند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسکه کی روش بزدل و ترسو بود جرعت بازی هجومی و زیبا نداشت. فقط هرچی دفاع و هافبک دفاعی بود بازی میداد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزدل کسی که قرارداد داره ولی فرار میکنه میره لیگ عربستان البته بزدل واقعی همون پاشاکیه بیسواده

      • بدون نام

        کاربر 13. اول برو جرات نوشتن یاد بگیربعد در مورد انسان های بزرگ نظر بده، آقای( جرعت)

        مجیدم دلبندم. ج. ر. ا. ت. جرات

    • عباس قلی

      اخه تو رو هیچ باشگاهی نمیخواد پیرمرد زر مفت نزن الان هم که تقریبا مجانی داری بازی میکنی تو که عددی نیستی

      پاسخ ها

      • Ario

        از اسمت مشخصه کجا بزرگ شدی

      • نرخر عباسقلی

        لایک

    • بدون نام

      کیروش و فردوسی پور به ایران خیانت کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر 15کیروش و فردوسی پور انسان های بزرگ هستن عادل فردوسی پور وکیروش همیشه در قلب مردم ایران جا گرفته اند کسی که استاد دانشگاه تهران هستند و یک مجری برنامه ساز مردم دوست،وبدان انسان های بزرگ یک عده دشمنان کوچک وحقیر دارند

      • بدون نام

        میشه بگی چطوری خیانت کردن،

    • بدون نام

      همین اقا بود به کره گل زد بعد چند سال رفتیم جام جهانی!
      واقعا گربه صفتین!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای قوچان نژاد مردم ایران بخاطر گل به کره جنوبی دوست دارند و آرزوی موفقیت و سلامتی داریم ولی ازشما بعید است درمورد مربی بزرگی چون کیروش که مربی شما بود حاشیه سازی وتخریب برعلیه ایشان کنی آمادگی بازیکنان تیم مربی تیم تشخیص می‌دهند و بهترین انتخاب می‌کنند، شاید شما هم مربی شدی ممکن هست بازیکنی انتخاب نکنید آیا دشمنی داشتی، کارنامه کیروش برای اولین بار دو دوره متوالی به جام جهانی فوتبال تیم برد بهترین نتایج تاریخ حضور ایران در جام جهانی گرفت بازیکن سالاری ازبین برد دغدغه هیچ بازیکنی درنبودنش درزمین بازی حس نمیشد دلهره تماشاگران ایرانی با تیم های عربی بحرین وقطر امارات متحده عربی عربستان سعودی عمان ازبین برد چهار زمین تمرینی برای تیم ملی فوتبال ایران وهمچنان ساختمان پک کامل کرد که در خاورمیانه نمونه است این ها با همه حاشیه سازی وتخریب وهوادارن باشگاهی برعلیه سرمربی فهیم و زحمت کش کردن انجام داده، آقای قوچان نژاد کیروش غیر از مربیگری انسان بزرگی هستند، اگه شما را بازی نداد شاید هدف ایشان به نفع شما بود که مردم ایران شما را یک بازیکن خوب یاد کنه،

      • بدون نام

        چون یک گل زد باید فیکس جام جهانی میشد با اینکه اماده نبود؟ همین که بردش جام جهانی با اینکه اماده نبود واسه دستمزد همون گلی بود که زد.

    • بدون نام

      دلیلش همون بود که هم تو تیم باشگاهیت بعد جام جهانی از بس بد بازی کردی عدم نیازتو اعلام کردند و در استرالیا هم همین بودی پس ببند دهنتو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج