جاباما
۹۱۷۶۴۳
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

فضانوردان با لباس‌های جدید به ماه می‌روند

ناسا قصد دارد لباس‌های فضانوردی جدیدی برای سفر انسان به ماه طراحی کند. لباس‌های جدید انعطاف پذیری بیشتری دارند و با توجه به اسکن ۳ بعدی بدن هر فضانورد طراحی و تولید می‌شوند.

خبرگزاری مهر: به نقل از سی نت، قرار است طی ماموریت آرتمیس در ۲۰۲۴ میلادی فضانوردان به ماه ارسال شوند. برای این منظور آنها نیازمند لباس های فضانوردی مخصوصی هستند. درهمین راستا قرار است لباس های فضانوردی جدیدی مجهز به فناوری های نوین طراحی شوند.

فضانوردان با لباس‌های جدید به ماه می‌روند

لباس های فضانوردی جدید به حرکت بهتر فضانوردان کمک می کنند. فضانوردان می توانند در این لباس ها بازوهای خود را بلند کنند و اشیا را بالای سرشان ببرند. همچنین لباس در بخش لگن و زانو ها انعطاف پذیری بیشتری خواهد داشت.

همچنین ناسا تصمیم دارد اسکن های سه بعدی از کل بدن هر یک از فضانوردان تهیه کند تا لباسی مخصوص او تهیه شود. برای این منظور از اسکن سه بعدی بدن فضانوردان برای تولید بخش های ماژولار لباس آنها استفاده می شود.

لباس های فضانوردی جدید xEMU نام دارند. نخستین نمونه های این لباس در سال ۲۰۲۳ میلادی در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش می شود. در مرحله بعد فضانوردانی که ۲۰۲۴ روی ماه فرود می آیند، این لباس مخصوص را به تن خواهند کرد.

نسل آتی لباس های فضانوردی ناسا تقریبا شبیه لباسی است که فضانوردان برای راهپیمایی در ایستگاه فضایی بین المللی به تن می کنند. البته ناسا قصد دارد نسخه اول این لباس را خود بسازد و در مرحله بعد تولید آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبداله رضوی

      اونا کجان ما کجاییم...!!!

    • عبداله رضوی

      ما مو رو میبینیم اونا پیچش مو رو...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج