۹۱۸۶۹۸
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

شکایت از ایران‌خودرو به خاطر گران‌فروشی و تقلب

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: از ایران خودرو به خاطر گران‌فروشی و تقلب و از سایپا نیز به خاطر عدم اجرای تعهدات، به تعزیرات شکایت شده است.

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: از ایران خودرو به خاطر گران‌فروشی و تقلب و از سایپا نیز به خاطر عدم اجرای تعهدات، به تعزیرات شکایت شده است.

محمدعلی اسفنانی با اشاره به تشکیل ۱۷ هزار پرونده خودرویی در تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار کرد: البته این پرونده‌ها به معنی مطرح شدن تمام مشکلات و معضلات حوزه خودرو در تعزیرات نیست.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی افزود: برخی شرکت‌های خودرویی حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو پیش فروش کرده بودند در حالی که نهایتاً ۵۰۰ دستگاه می‌توانستند پیش‌فروش کنند حتی برخی شرکت‌های خودرویی ۴ تا ۵ هزار خودرو پیش‌فروش کردند در حالی که چنین اجازه‌ای نداشتند مانند برخی شرکت‌هایی که امروز هم در تعزیرات و هم مراجع قضایی پرونده دارند.

اسفنانی اضافه کرد: از ۱۷ هزار پرونده تشکیل شده، ۱۰ هزار پرونده منتهی به صدور رای و تصمیم شده و از این ۱۰ هزار پرونده نیز، ۷ هزار پرونده تا مرحله اجرای حکم رفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در این پرونده‌های خودرویی سعی کردیم موضوع را به صورت غیرحکمی به توافق برسانیم و در همین راستا جلسه مشترکی بین شکات و شرکت مربوطه برگزار کردیم و بیشتر شرکت‌ها نیز پس از این جلسات به تعهدات خود عمل کردند.

اسفنانی ادامه داد: در بحث پرونده‌های مربوط به شرکت‌های خودرویی بیم این بود که مبادا با فشار تعزیرات، مشکلاتی در بحث تولید ایجاد شود و خوشبختانه تا الان هیچ شرکتی به واسطه پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات، دچار مشکل تولید یا تعدیل نیرو نشده است.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده‌های تشکیل شده برای سایپا و ایران خودرو نیز گفت: در ارتباط با شرکت سایپا چند پرونده به لحاظ عدم اجرای تعهدات تشکیل شده که در همین خصوص جلساتی را برگزار کردیم و تعداد پرونده‌های این شرکت به پنج تا ۱۰ پرونده می‌رسد.

وی افزود: در ارتباط با ایران خودرو نیز مشکل خاصی از نظر عدم اجرای تعهدات نداریم اما شکایات دیگری تحت عنوان گران‌فروشی و تقلب شده که در حال رسیدگی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • M.I

      آذیکو کجاست؟

    • بدون نام

      خودروسازان داخلی با سو استفاده از تعرفه بالای واردات خودرو مردم را بازیچه کرده اند

    • بدون نام

      خودرو سازها از تعرفه بالای واردات خودرو و بازار انحصاری سواستفاده میکنند

    • بدون نام

      برای حل معضل خودرو باید تعرفه واردات خودرو کمتر از ۵ درصد باشد و واردات خودرو کارکرده ازاد شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید دو شرکت ایران خودرو و سایپا تعطیل بشن.
        پول آنها حرام و بی برکته.

    • بدون نام

      وقتی خودروسازان نمیتوانند نیاز کشور را تامین کنند باید دولت با صفر کردن تعرفه واردات و ازاد کردن واردات خودرو کارکرده نیاز مردم را تامین کند

    • توحید گلستانی

      چرا برای خودرو آذربا
      یجان(اذویکو) کسی پیگیری نمیکند؟

    • بدون نام

      همه و همه تقصیر خود ما هستش اگر میدانیم گران و بسیار بیشتر از قیمت واقعی میفروشند بدون کیفیت هم هستن چرا میخریم ؟چند ماه کسی ازشون خودرو نخره مشکل کم کم حل میشه

    • بدون نام

      خود تعزیرات در نابسامانی این دو خودو ساز داخلی دست دارد،چرا اجازه می دهید وقتی تولید به اندازه کافی ندارندوبه تعهدات گذشته خود هم علرغم دریافت کامل پول از مردم خودرو را تحویل نمی دهندو مرتب هم دارند ثبت نام میکنند انهم با تعهد تحویل یک ماهه اما چند ماه از ان تعهد یک ماهه هم میگذرد و از خودرو خبری نیست سوال این است که چرا تعزیرات جلوی تخلف را قبل از وقوع نمی گیرد که تا منحر به شکایت،شکایت کشی نشود پس تعزیرات در تخلف این دو خودرو ساز شریک است به این دلیل که اجازه می دهد تا انها راحت مردم را فریب بدهند،مردم هم چاره ای ندارند خودرو خارجی وارد نمی شود،خودروهای دخلی هم که عرضه نمی شود.نمی دانندچکار کنند.

    • مهدی

      دولت مقصر اصلی است .
      ایران خودرو از خودرو تحویلی رینگ و ترمز دیسکی را حذف کرده و حدود 300هزار تومان احتمالا تخفیف داده.
      اما در بازار همان را با 5000000 تومان خریداری کنیم.
      باز پیام فرستاده که سریعا بایستی مابه‌تفاوت را در کارت طلائی واریز کنیم.
      کم فروشی کرده و قطعات را گران کرده و طلبکار هم.هست.

    • کهنه سرباز وطن

      نتیجه بستن مرز ها و گرفتن مالیات ۱۵۰درصدی برای خودرو های صفر خارجی همین است که رقیبی برای خودرو ساز های داخلی وجود ندارد و هر جور که دلشان می خواهد بلا سر مردم ایران میارند و با جان مردم بی گناه بازی میکنند

    • مجید

      ورادات ازاد کنید به خدا اگر دیگه پرونده تشکیل بشه

    • م

      منتظر ورود قوی قوه قضاییه به این شرکت هستیم، جناب رئیسی اینها بر اساس چه قانونی قیمت را با حاشیه دلال تنطیم کردن؟؟؟ چرا قیمت کارخونه پایین نمیاد؟؟؟مگه وزیر محترم صنعت نگفتن قیمتها پایین میاد تا متعادل شه، چیشد پس؟ دلار پایین امد ماشین چرا ارزان شد؟؟؟ دست دزدان رو قطع کنید ماشینهاشونم ک فقط شده خونواده یتیم کن، وخیلی از اون یتیم ها میشن دزد و معتاد و باعث نا امنی

    • بدون نام

      تعرفه های بالا و احمقانه واردات خودرو باعث بی کیفیتی خودروهای داخلی و به خطر افتادن جان مردم شده

    • بدون نام

      انشالله که اینبار رسیدگی شود

    • فرنوش دخانیات

      گارانتی ایران خودرو دروغی بیش نیست هر چی میبری میگن این جزو گارانتی نیست ای کاش خر میخریدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج