۹۲۲۸۹۸
۹۹ نظر
۵۰۱۴
۹۹ نظر
۵۰۱۴
پ

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران:

۲۰ سال آینده، ایران پیرترین کشور منطقه می‌شود

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: ایران در ۲۰ سال آینده سالمندترین کشور منطقه خواهد بود و در این راستا جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران با انجام تحقیقات و نیازسنجی به دنبال ارائه راهکار برای کاهش چالش‌های این جمعیت سالمند است.

خبرگزاری ایسنا: معاون پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: ایران در ۲۰ سال آینده سالمندترین کشور منطقه خواهد بود و در این راستا جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران با انجام تحقیقات و نیازسنجی به دنبال ارائه راهکار برای کاهش چالش‌های این جمعیت سالمند است.

۲۰ سال آینده، ایران پیرترین کشور منطقه می‌شود

دکتر محسن فاتح با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از مستقل شدن پژوهشکده زخم و ترمیم بافت یارا، واحد جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در حال حاضر در دو حیطه پژوهشی سبک زندگی و مدیریت سلامت در منزل و آلرژی و ایمونولوژی با رویکرد توسعه‌ای و آینده‌نگر فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حیطه مدیریت سلامت و سبک زندگی سالم فعالیت‌های پژوهشی با رویکردهای مختلفی انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر تاثیر سه عامل وضعیت جسمی، روحی و اقتصاد سلامت در سبک زندگی سالم از اهم فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه است و همچنین در زمینه ایمونولوژی و آلرژی عمده فعالیت‌ها بر ارائه راه‌حل مشکلات مرتبط با واکنش‌های آلرژی دارویی و غذایی است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: همراه با گروه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به منظور بهره‌برداری هر چه بیشتر از نتایج فعالیت‌ها و خدمات پژوهشی، مراکز خدمات تخصصی متناظری نیز در هرزمینه فعالیت می‌کنند. در این راستا مرکز خدمات درمان در منزل جهاد علوم پزشکی تهران با ارائه خدمات درمانی، تشخیصی و مراقبتی در منزل توانسته است در شناسایی نیازهای جمعیت مخاطب اطلاعات ارزشمندی را در طول عمر فعالیت خود جمع‌آوری کند.

فاتح افزود: نیازسنجی‌های انجام شده در مرکز خدمات درمان در منزل منجر به راه‌اندازی گروه پژوهشی سبک زندگی و مدیریت سلامت شده که دستاوردهای حاصل از پژوهش‌های آن بتواند با ارتقای کیفی این خدمات بخشی از نیازهای پایه مرکز خدمات درمان در منزل را مرتفع کند.

لزوم اختصاص بیمه به خدمات درمانی در منازل

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر فاز اولیه تحقیقات این معاونت در خصوص سبک زندگی سالم و مدیریت سلامت در حوزه‌های جسمانی، بازتوانی، روحی و نقش اقتصاد سلامت در آن آغاز شده است، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های پژوهشی که در خصوص اقتصاد سلامت انجام شده، سنجش مقایسه‌ای مقرون به صرفه بودن ارائه خدمات درمانی در منزل نسبت به ارائه خدمات ممکن در مراکز درمانی و تاثیر آن در کاهش هزینه‌های اقامت بیمارستانی است که در حال حاضر مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

وی ادامه داد: بر پایه اطلاعات این پژوهش اگر حمایت سازمان‌های بیمه‌گر بتواند بخشی از هزینه خدمات درمانی در منازل را تامین کند، این امر می‌تواند در کاهش هزینه‌های درمانی تاثیر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

فاتح همچنین با اشاره به تغییر الگوی جمعیتی در کشور اظهار کرد: آمارها حاکی از این است که در سال‌های آینده نسبت جمعیت سالمند به طرز شگفت‌انگیزی افزایش پیدا می‌کند و کشور ما تا سال ۱۴۲۰ رشد بالای جمعیت سالمند در دنیا را خواهد داشت.

وی تاکید کرد: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به خوبی این نیاز سال‌های آینده را شناسایی کرده و به دنبال راهکارهایی برای پیشگیری و مواجهه با چالش افزایش جمعیت سالمند در آینده از طریق انجام طرح‌های تحقیقاتی در زمینه تغییر در سبک زندگی افراد است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در حال حاضر بتوانیم زندگی افراد را به سمت سبک زندگی سالم پیش ببریم، در آینده جمعیت سالمند سلامت‌تری خواهیم داشت که بار بیماری و از کار افتادگی که در آینده تحمل می‌کنند، دستخوش تغییر خواهد شد.

فاتح در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت‌های پژوهشی جهاد علوم پزشکی تهران، گفت: با افزایش میزان آلاینده‌های زیست محیطی و آلودگی هوا در سال‌های اخیر و مواجهه افراد با ترکیبات حساسیت‌زا، آلرژی و حساسیت به مواد غذایی و آلرژن‌های استنشاقی شیوع پیدا کرده است. به همین منظور جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در این حوزه نیز فعالیت‌ها و خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌کند. البته در این زمینه چالش‌هایی وجود دارد که برای رفع این چالش‌ها لازم بود مجموعه تحقیقاتی مرتبط با آلرژی و ایمونولوژی راه‌اندازی شود.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: گروه تحقیقاتی آلرژی و ایمونولوژی عمدتا در دو حیطه حساسیت‌های غذایی و حساسیت‌های دارویی فعالیت می‌کند که نتایج این فعالیت‌ها خواهد توانست روند درمان افرادی را که به دلیل حساسیت‌های دارویی نمی‌توانند برخی داروها را استفاده کنند، تسهیل کند.

فاتح در خصوص راه‌اندازی گروه تحقیقاتی آلرژی و ایمونولوژی، گفت: ساختارهای تحقیقاتی در جهاد دانشگاهی تحت عنوان گروه‌های پژوهشی شکل می‌گیرد و پس از توسعه در طول زمان به مراکز تحقیقاتی یا پژوهشکده تبدیل خواهند شد. در حال حاضر نیازسنجی و امکان سنجی به منظور راه‌اندازی گروه تحقیقاتی ایمونولوژی و آلرژی انجام شده است.

وی با اشاره به رویکرد جامعه نگر طرح‌های پژوهشی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اظهار کرد: فلسفه تمام فعالیت‌های پژوهشی این نهاد با هدف ایجاد یک پروتکل درمانی، تولید محصول یا دستیابی به دانشی فنی در راستای حل یک مشکل بهداشتی، تشخیصی یا درمانی است و همه فعالیت‌ها برای رسیدن به این اهداف برنامه‌ریزی می شود.

فاتح با بیان اینکه مراکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی در راستای جامعه نگری هر چه بیشتر تحقیقات ایجاد شده‌اند، ادامه داد: مشکلات بهداشتی و درمانی جامعه در این مراکز، شناسایی و به مراکز پژوهشی ارجاع داده می‌شود. مراکز پژوهشی نیازها را بررسی و برای آن راهکار پیدا می‌کنند و در نهایت خدمات درمانی مورد نیاز را به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم ارائه خواهند داد.

حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در خصوص حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران جوان گفت: جهاد دانشگاهی در کنار دانشگاه رشد کرده و همواره ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه و مراکز دانشگاهی داشته است.

وی ادامه داد: بسیاری از طرح‌ها و پژوهش‌ها توسط اعضای هیئت علمی جهاد دانشگاهی با همکاری دانشجویان دانشگاه‌ها در قالب طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی اجرا می‌شود و ارتباط تحقیقاتی خوبی به خصوص در حیطه‌های عملی بین مراکز تحقیقاتی دانشگاه و جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران وجود دارد.

امکان ارائه اطلاعاتی درباره اقتصاد سلامت

فاتح با اشاره به رویکرد پژوهش محور جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، خاطرنشان کرد: مجموعه خدماتی درمان در منزل جهاد دانشگاهی با ۲۰ سال سابقه فعالیت و دارا بودن تجربیات فراوان می‌تواند اطلاعات مفیدی را در حوزه اقتصاد سلامت در اختیار برنامه‌ ریزان حوزه سلامت قرار دهد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اظهارکرد: این پتانسیل در پژوهشگران معاونت پژوهشی جهاد وجود دارد که بتوانند با انجام کارآزمایی‌های بالینی و تشخیصی مبتنی بر شواهد علمی در حیطه فعایت خود به محققان، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به محیط مناسبی برای ارزیابی صحیح و علمی تولیدات خود نیاز دارند، کمک کند.

بومی‌سازی خدمات درمانی برای مقابله با تحریم‌ها

فاتح در خصوص فشار تحریم‌ها با تاکید بر اینکه شرایط محدود موجب تلاش برای یافتن راهکار می‌شود، گفت: در این زمینه یکی از فعالیت‌های ما در حیطه بهداشت و درمان بومی‌سازی خدمات، پروتکل‌ها و روش‌هایی است که در حیطه‌های تشخیصی و درمانی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در بسیاری موارد مجموعه ما توانسته است محصولاتی را برای رفع نیازهای داخلی خود تولید کند و حتی این محصولات می‌تواند در دیگر مراکز نیز به کار گرفته شود. به طور مثال در حوزه مطالعات سلولی، تجهیزات تحقیقاتی مورد نیاز توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی ساخته شده است.

فاتح ادامه داد: در مرکز تحقیقات لیزر پزشکی که بر روی اثرات نور روی سلول و بافت فعالیت می‌کند، به دلیل محدودیت دسترسی به برخی منابع نوری و هزینه‌های بالای دستگاه‌های لیزر، با دعوت از مهندسین این حوزه تجهیزات متناسب با نیاز طراحی و ساخته شد و پس از آزمایش، در خصوص اثرات نور در سلول و بافت مورد استفاده قرار گرفت.

محدودیت بودجه‌های پژوهشی

فاتح با اشاره به مشکلات و چالش‌های مهم معاونت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اظهارکرد: پژوهش‌ها برای تبدیل به خدمت و صنعتی شدن، هزینه زیادی نیاز دارد و عمده چالش فعالیت‌های پژوهشی در این راستا محدود بودن بودجه‌های پژوهشی است که تحقیقات را به خصوص در فاز اولیه با چالش مواجه می‌کند.

وی بیان کرد: در طول سال‌های اخیر صحبت از این بوده است که بخشی از بودجه سازمان‌ها به پژوهش اختصاص یابد، ولی این موضوع در موارد زیادی در فاز اجرا با مشکل مواجه شد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر سهم پژوهش از بودجه سازمان‌ها بسیار کم و محدود است، ولی همین مبلغ کم نیز اگر به طور کامل اختصاص داده شود، به خصوص در مراکزی همچون جهاد دانشگاهی که پتانسیل زیادی برای فعالیت‌های پژوهشی دارد، سرعت حرکت را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از چالش‌های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در حوزه درمان محدودیت در جذب نیروی انسانی است، گفت، وزارت بهداشت همه نیروهای انسانی را که در حوزه بهداشت و درمان آموزش می‌بینند، در زیر مجموعه خود به کار می‌گیرد، به همین ما جهت در جذب نیروهای پژوهشی در حیطه‌های بهداشتی و درمانی با چالش مواجه هستیم.

راه‌اندازی یک مرکز تحقیقات دیگر چشم‌انداز ۱۴۰۴

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در راستای چشم‌انداز ۱۴۰۴، تصریح کرد: به دنبال افزایش فعالیت‌های پژوهشی برای ایجاد یک مرکز تحقیقات در حیطه سبک زندگی یا آلرژی و ایمونولوژی طی سال‌های آینده هستیم و این هدف ماورایی و غیرقابل دسترسی نیست و پتانسیل آن در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      اگه تا بیست سال آینده کسب توی ایران باشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به توصيه شبكه من و تو بچه دار نشيد بريد سگ بخريد!

      • ((((((( ﷼ ))))))))

        چه جالب ایران بدون سرباز چه حالی میده نه.

      • ‌‌@ ‌ بی نام و نشان @

        ای وای مگه مردم بعد از دولت روحانی میتوانند روی پای خود بایستند
        شما ۲۰ سال را از کجا اوردین.

      • خبر خوب

        خبرگزاری جمهوری اسلامی: رشد ۳۳ درصدی بارندگی‌ها نسبت به میانگین ۵۱ ساله

      • بدون نام

        اگه دو زنه بودن ایرانیان تصویب بشه نسل جوان تداوم می یابد

    • بدون نام

      پس تا می توانید تولیدمثل کنید تا بچه هاتان یا از گرسنگی بمیرند یا در جنگ و ناامنی! مثل مردم منطقه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا فكر خوبيه شماهايي كه به رزاقيت خدا شك داريد نسلتون ادامه پيدا نكنه و ان شالله نسل بي نماز ها و بي حجاب ها هرچه زودتر خشك بشه
        لعنت خدا بر بي نماز

      • بدون نام

        ناشناس ۲۳:۴۱ چرا توهین میکنی؟چه ربطی به نماز داشت؟خدا بهت اول عقل بده بعد دین

    • بدون نام

      کشوری که مسئولانش همگی سالمندند(بالای شصت سال) چرا اینقدر از سالمندی می ترسه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا الان میبین مردم دیگه زاد و ولد نمی کنن پنج تا پنج تا بچه بیارن میترسن خدایی نکرده ماها بالای چهل پنجاه شدیم مرفه و راحت باشیم

      • بدون نام

        زامبی بیابانی ها که بهتره اصلا زاد و ولدی نکنند.زیر کامنتهای من هم ریپلای ندن!!

      • بدون نام

        اوخ این جوونا که این همه اینجا نق میزنن اینا پیر شن چه شود

    • بدون نام

      طوری از سالمندی حرف می زنند انگار مرض بدخیمه.اگه هست چرا خودتون وا نمیدین و چسبدید به قدرت؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یادشون رفته تا همین چند سال پیش فرزند کمتر زندگی بهتر شعار میدادن واقعا توی مسولین کشور یه جامعه شناس و اقتصاد دان باسوادی وجود نداشت؟حالا که مردم توی خرج خودشون موندن شعار فرزند آوری میدن

      • بدون نام

        می ترسن دست زیاد بشه و پیرهای دیگه بخوان جاشون و بگیرن

      • بدون نام

        سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد پنجاه سن جوانی محسوب میشه تا هفتاد میانسالی تا هشتاد پیری و از هشتاد به بعد کهنسالی ضمنا به خاطر پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییر روند زندگی مدرن سن بیولوژیکی و تولید مثل متفاوت از دهه های پیش شده

    • بدون نام

      جمعیت سالمند با فرهنگ و مرفه بهتر از جمعیت جوان وحشی و فقیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خیابون بچه ها و نجوانان فقیر تا کمر تو سطل آشعال و در حال التماس برای پول غذا فراوانه اگه تونستین یه فکری براشون بکنین امید به زندگی و آینده رو در همین مقدار جوانی که داریم بیشتر کنین می رن به سمت تولید مثل

    • بدون نام

      وای بر مسئولین

    • بدون نام

      تنها دلیل را بیکفایتی مسئولین از بالاترین رده گرفته تا پایین ترین رده می دانم

    • بدون نام

      عربده کش های کجایند که ببینند چه بر سر ایران اوردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انقراض

    • بدون نام

      به زور جمعیت زیادنمییییییییییییشه .مشکلاتو اساسی برطرف کنید

    • بدون نام

      لعنت به غار نشین و واپسگرا پیرمون کردن الکی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به واپسگراها و زامبی بیابونیها

      • بدون نام

        همه ما می دانیم مشکل از کجاست حاضر نیستیم حقیقت
        بگیم در صورتی که مثل آفتاب طوی روز روشن معلومه (آن هم بی پولی)

    • س.ح.ج

      مشکل ازدواج ومسکن وبیکاری حل کنید جامعه جوان میشوذ

    • بدون نام

      از نوجوانی احساس پیری کردم وقتی فهمیدم ایران چه جای چرت داغونی هست

      پاسخ ها

      • رویا

        آخ خخخ گفتی

    • ترامپ سور

      دهه شصتی های بدبخت هستند که پیر میشن. بد موقع به دنیا اومدیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیچاره دهه پنجاهیا که الان 48 سالشونه شدن میانسال. ما که اصلا جوانی نکردیم

    • بدون نام

      سرطان بگیره خودشو خانواده اش هر کی نذاشت جوونی زندگی کنیم

    • بدون نام

      ایران به درد هیچی نمیخوره نه کودکی نه جوانی نه پیری نه زمان حال داری نه آینده مزخرف ترین کشور دنیاست فقط اختلاس پررویی و دروغ ریا کاری

    • علي

      توسعه اقتصادي تعامل جهاني مي طلب نه تقابل با كل جهان !
      توسعه اقصادي پذيرفتن نظم جهاني مي طلبد نه تلاش بيهوده براي ايجاد نظمي جديد!
      هرچند روابط با ابر اقتصاد دنيا (امريكا ) توسعه نمياورد ولي چالش با ان مانع بزرگ توسعه است ..!!
      اول بايد اقتصاد خود را ساخت تا بر جهان تاثير بگذاريم نه اين كه اول بر جهان تاثير بگذاريم !!
      براي توسعه بايد اصول توسعه را پذيرفت
      بايد تاريخ گذشته را براي ساختن اينده رها كرد ولي ما تاريخ را توجيهي براي كمبود هامون ميدونيم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالي

      • شاهرخ خان

        به بچه‌های تو و من وقتی یه روز بزرگ شدن
        فردا که میخوان بدونن کجا به دنیا اومدن
        بگو جوابمون چیه حرف حسابمون چیه
        تکلیف اون خونه‌ای که شده خرابمون چیه
        گناهه هر چی که گذشت به گردن ما بود و هست
        از ما اگر بتی شکست بتهای تازه جاش نشست
        هیچکس به غیر از خود ما از خود ما فریب نخورد
        هیچکس به غیر از خود ما ما رو به بیراهه نبرد

    • بدون نام

      عالیه
      حالا هی شرایط زندگی و کار و اقتصاد و ازدواجو سخت کنید.
      آخه اینا دوست نیستن که، اینا با معقوله ی دین مامور تخریب مملکت هستن، متاسفانه مردم هم به دعوتشوت لبیک میگن

    • بدون نام

      20 ساله ديگه با همين فرمون چيزي از ايران باقي نيست

    • بدون نام

      7 ميليون شايدم 10 ميليون از ايران رفتند ..!! اين شوخي نيست

    • بدون نام

      به جهنم . به درک . وقتی برای جوانها کار نیست . حقوق نیست. گرونی بیداد میکنه مگه ملت مغز خر خوردن ازدواج کنن
      شما مسائل اقتصادی رو درست کن بقیه چیزا خودش درست میشه
      نیازی هم به موشکافی اتمی شما نیست

    • بدون نام

      10سال دیگه

    • بدون نام

      به لطف استخدام زمان گذشته پیر ها یه حقوق بازنشستگی داشتن الان با این تورم بیکاری چند نسل پو ل و حقوق بیمه ندارن

    • بدون نام

      وقتی جوانترین کشور منطقه بودیم چکار کردیم که حالا نگران پیرترین هستید؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همینو بگو والا

    • بدون نام

      کلا گند بزنه مسئولین رو جوونی نکرده رفتیم تو پیری

    • بدون نام

      چشم شما دلباختگان غرب و زندگی غربی روشن. نتیجه سگ بازی و دوستی با جنس مخالف زاییده غرب نتیجه ای بهتر از این رو در پی نداره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی جوانی کار نداره و پول نداره. خونه نداره. چجور بره زن بگیره. کی بهش میدی.. حالا هم پیدا شد و بهش دادن.. تا سالهای سال این زوج بدبخت باید زجر و نداری بکشن. به زور شکم خودشون رو سیر کنن. با یکی دوتا بچه عذاب چه برسه بیشتر... اینقدر غرب غرب نکنید و سگ سگ نکنید لطفا.. تا هر چی میشه از چشم غرب می‌بینید..

    • بدون نام

      وقتی جوانها پول گرفتن خونه ازدواج ندارن همین میشه

    • بدون نام

      فعالیتهای پژوهشی وقتی جواب میده که واقعی باشه.چرا اصل موضوع را کنار گذاشتید؟ وقتی جمعیت کشوری پیر میشه که جوانانی که باید جایگزین آنها باشند وجود نداشته باشند.یعنی از یک طرف خروجی از دنیا داریم و از طرف دیگر ورودی . ورودی منظور به دنیا آمدن نوزادان بیشتر.وقتی شرایط تشکیل خانواده بسیار دشوار باشد عاقلها از نداشتن کار نگران می‌شوند.از داشتن کار با درآمد کم بیشتر انگیزه تشکیل خونواده دادن را از دست میدهند و یا به یک فرزند اکتفا می‌کنند.بس کنید حقایق را بگویید.بگید که چه وضع اقتصادی نا هماهنگی داریم.اقتصاد ایران مثل یک بمب ساعتی در انتظار انفجار است.

    • ■■■■

      از بس زندگی را با مردم تنگ کردید که جوانان تمایلی به ازدواج ندارند ویا تمایلی به بچه ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توقع دارن مشکلات و حل نکنن مردم بچه بیارن از جمعیت ۵۰۰ میلیونی میگن شما به ۱۰۰ نرسبده نمیتونید اداره کنید

    • بدون نام

      ماشالا هر روز ی افتخار کسب میکنید

    • مردجنوبی

      شما اگر دلتون واسه جمعیت جوان کشور می سوخت یک قدم مثبتی واسه ما جوانا بر می داشتید که بتونیم مثل آدم زندگی کنیم، اما وقتیکه هیچ اهمیتی به جوانان امروزی نمی دهید پس وای به حال جوانان فردا، باید به کیفیت زندگی جوانان اهمیت بدهید تا جرات کنند فرزند بیارند و ازدواج کنند وگرنه همون بهتر که جمعیت ایران پیر شود

      پاسخ ها

      • ‌‌@ ‌ بی نام و نشان @

        یشه بگی چی میگی

      • پیرپسر نباید ازدواج کنه

        تا جایی که یادمه تو پیرمردی ترشیده بودی. حالا شدی جوان؟

    • بدون نام

      الان که کشورمون جوونه اوضاش اینه. وای به روزی که ججمعیت پیر بشه

    • خجالت خجالت

      یعنی مردم بعد از دولت روحانی میتوانند بمانند؟
      خخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      تازه اون جوانها که ماندن هم معلوم نیست مهاجرت کنند یانه اینکه همش منتظر وعده وعید باشیم همینه دیگه اینکه با حقوق کارمند فقط بشه پوشک و شیر خشک خرید همینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخدا با حقوق كارگري نميشه اينها رو هم خريد

    • m

      ۲۰ دیگه هیچی ا ایران نمیمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سال

    • بدون نام

      طوری نیست حالا سران کشورمون پیرن بیست سال دیگه هما پیرن چون اینده ایی ندارن جوانها که رغبت بکنن بچه دار بشن

    • عبدالرحمن

      ده سال دیگه از ایران فقط نامی می مونه این اومده برای بیست سال اینده پیش بینی کرده تو سرتون بخوره این مرکز پژوهش!

    • بدون نام

      پیری به سن نیس... بعدشم جوونا الآن همشون پیر و افسردن... بیکاری مجردی فساد و هزاران مشکل دیگه... عوارض این 8 ساله ی آقای روحانی خودشو به مرور حداقل تو 50 سال آینده نشون میده... .

    • بدون نام

      اگه مسئولان ایرانی بزارند بماند

    • بدون نام

      گويا قراره ميلياردها تومن بودجه تحقيقات هاپولي كنيد !
      علتش و هر بي سوادي ميدونه
      اوضاع بد اقتصادي اجتماعي سياسي
      مهاجرت
      عدم ازدواج بخاطر رديف اول
      تك فرزندي بخاطر رديف اول

    • بدون نام

      تا الان ک جوونترین کشور بود چیکا کردین با این جوونا؟ همه بیکارو سرخورده.بذا پیرشیم بمیریم زودتر راحت شیم

    • بدون نام

      به این چیزانمیرسه این جوری پیش بره همه تا5سال دیگه همه ممیرن

    • بدون نام

      تنها دليلش اوضاع بد اقتصادي سياسي اجتماعي است و نتايج مخرب زيادي دارد اينم يكي از نتايج ان است

    • بدون نام

      همه ميخوان از اين خراب شده فرار كنند
      اونهايي هم كه موندن نميتونن و نميخوان ازدواج كنن
      اونهاي هم كه ازدواج كردن نميتونن بچه دار بشوند
      اونهايي هم كه 1 بچه دارن تو مخارج همونم موندن و توبه كردن كه ديگه بچه دار نشن
      حالا خودتون علت اينها رو پيدا كنيد

    • بدون نام

      بی لیافتها

    • بدون نام

      خداروشکر
      جوونای دهه شصت و هفتاد بیکارن بعد بیاید بگید بیشتر فرزند بیارید

    • بدون نام

      اين نتيجه مسئولين پير بر كشوري جوان است

    • بدون نام

      اينجا فقط به درد اختلاس ميخوره
      ميلياردها در بياري و 1 ريال ماليات ندي
      كارگران را با ماهي 1.600 به كار بگيري و از حقوقشون ماليات كم كني

    • بدون نام

      کجای دنیا دیدید که یک طلبکار ویک بدهکار زیر یک سقف بگذارند بگویند کنار هم زندگی کنید ازدواج در ایران فقط هم در ایران موقع عقد میلیاردها دختر از پسر طلبکار میشود جوان بدهکار نه قدرت تصمیم گیری ونه اعتماد بنفس هیچ نداره و زن جوان بعنوان طلبکار نه اجاره بچه دار شدن ونه تشکیل زندگی خانوادگی را به مرد جوان نمیده آخرش لشکری از پیر مردها خواهیم داشت.

    • بدون نام

      البته بعضیها در ۸۰سالگی هم احساس جوانی وجز تصمیم گیرندگانند ۳۰ساله هم داریم که ارزوی مرگ میکنه از بیکاری یا بیگاری

    • بدون نام

      علتش هم سوداگری در مسکن است که تبدیل به افتخار شده.

    • بدون نام

      وقتی کشور توسط پیرها اداره بشه انتظار بیشتر ازاین نباید داشت.

    • بدون نام

      حق این ملت ما شکر همینه.

    • بدون نام

      اوني كه سرش به تنش مي ارزيد از ايران رفت
      با اين سياست هاي اشتباه و پافشاري بر درست بودنش اوضاع تا ابد همينه

    • آزاد

      الان پیرترین مسئولین جهان را داریم بیست سال دیگه اگر خدای نکرده به همین منوال باشد جای تعجب ندارد چرا که فکر قدیمی کار نو نمی کند

    • پیرمردپرسپولیسی

      بدرک!!! مشکلات اشتغال ،اقتصادی ومعیشتی جوانان را حل کنید تا ازدواج کنند وتشکیل خانواده بدهند و فرزند آوری داشته باشند وکشور به سوی پیری نرود و تغییر نسل صورت بگیرد .

    • بدون نام

      بهتر که پیر میشه هر کی میتونه بره بزار ببان این مملکتو با خاک یکسان کنن. اینجا سرزمین زندگی نیست اینجا سرزمین دزدی غارتو دروغو فسادو جهل وخرافاته. این همه ی اون عزتی بود که قرار بود نصیب ما مردم این کشور بشه

    • بدون نام

      آغا با این وضع مملکت ازدواج دیگه مال لاکچریها شده بیچاره جوونا که دیگه نمی توانند تشکیل خانواده بدن همین جوری اس و پاس دارن ول میچرخن ولی یه عده روزی یکی میگیرن و فرداش بعد از حال وجود ولش میکنن بس که این مملکت پایین وبالا داره پناه بر خدا خود خودش این سرنوشت رو تغییر بده انشالله تعالی از دست ما که کاری بر نمیاد کاکو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منتظر باش تا بیاد برات تغییر بده

    • نادر

      اهمیتی نداره ، ۲۰ ساله دیگه چیزی داخل ایران نیست ، خاکشم دزدین بردن کانادا !!!

    • م

      دهه ۶۰ که مردم امید به زندگی داشتند خونه کمتر از ۷ نفر جمعیت نبود،زمان جنگم بود،نه اینقد اختلاس بود نه اینقد بیکاری وفقر، همون دهه ۶۰ شدیم اکثریت جامعه الان که دیگه وارد میانسالی شدیمو ۲۰ سال دیگه پیری، وای بر روزی که این تک فرزندها بشن جونهای مملکت ، نه ازدواج نه جمعیت جوان نه شادی و نشاط، البته خیلیهام ک اصلا مجرد میمونن ، بهتره سرها رو از زیر برف دراریم و فکر درست درمون کرد، جامعه امید میخواد نه از نوع نوشتاری

    • م

      دوز قرص های ضد بارداری رو کم کنید مشکل حله، یارانه ۴۵۵۰۰ هم ک نور علی نور

    • بدون نام

      جهل دهه 60 دیگه تکرار نمیشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه مثبت زدم

    • بدون نام

      مجلس راهشو پیداکرده تصویب کرده مردهای افغانی عراقی وغیره بچه هاشون تابعیت ایران بدن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار درستی کرده
        نسلتون منقرض بشه و همون افغانیا و عراقیا جاتونو بگیرن خیلی بهتره
        چون اونا یک ته مونده غیرت و شرف هنوز توی وجودشون هست
        شماها خیلی وقته که مرده اید فقط لاشه تون روی زمین مونده و کسی نیست خاکتون کنه

    • بدون نام

      تا بیست سال دیگه ایرانی ها از گرسنگی میمیرن. ......

    • اسد

      مردم ایران دنبال پوچ گرایی اند وکارهای بیهوده می کنند دنبال تولید ثروت نیستند

    • بدون نام

      وقتی با توهمات و بدون کارشناسی یک دفعه نرخ رشد جمعیت میره بالا و یک دفعه میاد پایین این میشه نتیجش
      بی کفایتی تو همه زمینه ها چشمگیره
      جایی مونده که اونجا رو آباد نکرده باشین

    • بدون نام

      سرتون رو بالا بگیرید
      ببینید چه کردید با این مردم
      امیدشون رو ازشون گرفتید

    • بدون نام

      به درک

    • فاطمه

      ما خودمونم اضافه ایم چه برسه به اینکه بچا بیاریم البته اصلا نمی تونیم ازدواج کنیم که بخوایم بچه بیاریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج