۹۲۳۲۰۰
۲۰ نظر
۵۰۰۸
۲۰ نظر
۵۰۰۸
پ

متوسط درآمد یک خانواده تهرانی چقدر است؟

در حالی که بررسی ها نشان می دهد متوسط درآمد خانوار شهری در ایران طی سال گذشته اندکی بیشتر از ۴۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است، درآمد خانوار شهری تهرانی رقمی بالاتر از این متوسط را تشکیل می‌دهد.

خبرآنلاین: در حالی که بررسی ها نشان می دهد متوسط درآمد خانوار شهری در ایران طی سال گذشته اندکی بیشتر از ۴۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است، درآمد خانوار شهری تهرانی رقمی بالاتر از این متوسط را تشکیل می‌دهد.

تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر ایران، مقصد بسیاری از مهاجران و جویندگان کار محسوب می‌شود.

هر چند بسیاری با هدف یافتن شغل راهی تهران می‌شوند اما بالا بودن هزینه زندگی در تهران، خود به موضوعی مشکل ساز برای این دسته از افراد تبدیل می شود.

گزارش های مرکز آمار ایران نشان می دهد متوسط درآمد خانوار شهری تهرانی بالاترین متوسط درآمد در ایران محسوب می شود. درآمد هر خانوار تهرانی در سال گذشته به طور متوسط به بیش از ۶۴ میلیون تومان رسیده است. این رقم ۲۰ میلیون و ۵۴ هزار تومان بالاتر از ارقامی است که برای خانوارهای کل کشور محاسبه شده است.

بر این اساس مرکز آمار ایران متوسط هزینه زندگی در تهران را برای هر خانوار تهرانی اندکی بالاتر از ۵۸ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان در سال گذشته اعلام کرده است. این رقم نیز ۱۹ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان بالاتر از متوسط هزینه خانوارها در کل کشور است. متوسط هزینه زندگی برای خانوار شهری در کل کشور ۳۹ میلیون ۳۲۰ هزار تومان از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است. بعد از تهران خانوارهای ساکن استان البرز پردرآمدترین خانوار در کل کشور محسوب می شوند . متوسط درامد خانوار البرزی برابر با ۵۰ میلیون تومان در سال محاسبه شده است . متوسط هزینه خانوارهای البرزی نیز برابر با ۴۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تهران پرشده از دهاتی و چوپانان نوکیسه که گله رو دادن شاسی بلند خریدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و عقده ایهایی مثل تو چوپانانی که سی سال پیش مهاجرت کردن دیگه ادعای تهرانی بودن میکنن خیلی به تهرانت نناز داره فرو میره اصلا ارزش خرید نداره انقدر غرق گناه و فساد و اختلاس و ظلمه که داره فرو میره ان شاءالله توام باهاش فرو بری

      • بدون نام

        پول شهرهای کوچک و روستاهای کوچک و نفت و گاز و صنایع بقیه شهرها میریزن تو تهرانی که تو ادعای مالکیت‌ رو میکنی.. و جوانان و به قول شما چوپانان روستایی آرزو های کوچک و بزرگشون رو به گور میبرن.

    • بدون نام

      اخه بی سوادها درامد رو حساب میکنید چون کالایی که پارسال میفروختیم ۱۵هزار تومن شده ۸۵هزار تومن

      خرج و دخل اصلا هم خونی نداره ...میگم چرا این مملکت عقب افتاده شده چون اینجور کارشناسهای بی سواد میان از خودشون یه مقاله چاپ میکنن

    • بدون نام

      ابن امار را از کجا در اوردید ؟

      حقوق من برای یک ماه 2200 هست و وقت کار کردن جای دبگر هم ندارم با سه نفر خانوار

      چرا امار غلط می دهید

    • نام

      چرا از این ارقام و اعداد و اطلاعات برای تعیین نرخ دستمزد کارگران استفاده نمی شود چنانچه مبنا را همین مبالغ در نظر بگیریم حقوق ماهیانه کارگر نزدیک به 1/3 ارقام اعلام شده است یعنی کارگر زیر خط فقر زندگی می کند یعنی بیش از نیمی از جمعیت ایران زیر خط فقر زندگی می کنند

    • بدون نام

      آمارها برای شهرستانیها نصف این عدد هم ‌نمیشه . مجبورید آمار دروغ بدید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی گفته نصف این عدد نمیشه فکرکردی فقط تهران کلانشهره
        خیر اصفهان، تبریز ، مشهد ، رشت و ....هم کلانشهرن

      • بدون نام

        توی شهرستان شاید اجاره بها خونه و کرایه ماشین کمتر باشه. اما خورد و خوراک که همونه. گوشت و مرغ و برنج. دوا و دکتر همش مث شهر های بزرگه.. حتی زندگی برا روستایی ها هم سخت شده با درآمد کم و خرج بالا.

    • حسین رادمرد

      سلام . 53 ساله مجردم ماهیانه بین
      600 تا 700 هزارتومان درآمد دارم .تا کی
      آمار و ارقام الکی میدید ؟

    • بدون نام

      ما دومیلیون درامد داریم چی بدبختیم

    • بدون نام

      حداقل هزینه خانوار چهارنفره ایرانی درسال هشتادمیلیون تومان است مابقی آمارها چرت و
      فقرمطلق است

    • بدون نام

      با مدرک فوق لیسانس با ۱۱ سال سابقه کار مهندسی ماهی ۳۱۰۰ حقوق میگیرم چجوری حساب کردی درآمد سال من اینقدر شده خودم خبر ندارم

    • بدون نام

      در دنیای متمدن سه چیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد اول جان انسان،دوم وقت،سوم آمار.مورد اول در کشور ما ارزش زیادی ندارد چونکه براحتی به دلیل عدم مدیریت و پاسخ گو نبودن مدیران محترم انسانهای زیادی در اثر سهل انگاری عوامل درمانی و راهنمایی و رانندگی در بیمارستان ها و جاده های غیر استاندارد کشور جان خود را از دست میدهند و در آخر دیه پرداخت میشود و قاتل آزاد میشود.ایا دفاع از یک بیگناه که از دستش به نا حق از دنیا کوتاه شده با به پول رسیدن بستگانش تمام میشود پس چه انگیزه‌ای برای ترسیدن فوق ثروتمندان برای نکشتن وجود دارد..دوم کدام یک از ما تا به حال به کدام موسسه،اداره دولتی مراجع کردیم که کارمان را سریع انجام دهند آیا همیشه گفته نمیشود برو فردا پس فردا هفته دیگه ماه دیگه بیا .ولی اگر آشنا داشته باشی نشدنی در همان لحظه شدنی میشود پس آنهایی که فقط به خود متکی هستند چه کنند بله چاره‌ای جز صبر کردن و از دست دادن وقت عزیز و گرانبها ندارند.و آخر آمار اگر آمار به درستی و بنا بر اصول صحیح علمی انجام نشده باشد نتیجه معکوس نمی‌دهد آیا آمارهای ایران تا حدی سیاسی و مصلحت امیز نیستند.متاسفانه اینها گوشه هایی از عواملی هستند که باعث شدند هر چیزی و هر کسی در جایگاه ویژه خود نباشد.چه بسا اگر از بین هزاران ایرانی لایق و شایسته که به کنار گذاشته شدند و یا بیکار هستند استفاده شود و موقعیتهای مساوی بر اساس استعدادهای فردی به کار گرفته شوند و نه با داشتن ارتباط و پارتی بازی آنوقت جهان از هوش سرشار ایرانیان عزیز شگفت زده خواهد شد.البته ظاهراً هنوز صلاح نیست اینطور باشد. اجرای مطلق قانون پاسخ به همه مشکلات مردم است.مسئولین عزیز قانون را بدون در نظر گرفتن این که چه کسی مقابل قانون قرار گرفته اجرا کنید لطفاً به فکر ملت غنی و ثروتمند ولی گرسنه ایران باشید.

    • بدون نام

      واقعا که حجالت نمیکشن کی ۶۴ میلیون در سال حقوقشه جز عده کمی

    • بدون نام

      هزینه و درامد رو اشتباه نوشتی فکر کنم .با این امار کل ملت میریزن تهران و

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نترس کسی نمیریزه تهران ز پارسال که از تهران مستاجرها دسته جمعی به پردیس و زیباشهر قزوین و شمال مهاجرت کردن باعث گران شدن اجاره خانه اونجاها شدن تهران با اون فرونشستش با این تنشهای بین ایران و آمریکا ارزش خرید نداره پولی که آدم میخواد بده تهران خونه بخره میره ترکیه یا عمان خونه میخره شر عقده ایهای خود برتر بین هم ازش دور میشه

    • جواد

      چجوری حساب کردین با حقوق ۱۵۰۰ میلیون تومان
      در کل سال میشه ۱۸ میلیون با عیدی و مخلفات دیگه بشه ۳۰ میلیون تازه تو حالت خوشبینانه
      چرا دروغ میگید درآمد سرانه اون که سالانه ۵۰۰ میلیون درآمد داره با اونی که ۲۰میلیون هم درامد نداره یکی هست

    • بدون نام

      به اندازه ۵ حبه خرما

    • بدون نام

      سلام. خدمت خوانندگان این خبر. من یک نظامی بازنشسته ام ماهی دومیلیون دویست حقوق میگیرم با سی سال خدمت لطفا آمار غلط ندهید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج