اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۲۴۵۷۲
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ایرانی‌ها زیاد نمک می‌خورند

مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، در همایش روز جهانی غذا، به تشریح وضعیت تغذیه ایرانی ها پرداخت.

مهر نوشت: مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، در همایش روز جهانی غذا، به تشریح وضعیت تغذیه ایرانی ها پرداخت.

حسین عزیزی، بعد از ظهر شنبه در همایش روز جهانی غذا، در سالن اجتماعات انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی، با اشاره به وضعیت مصرف نمک در کشور، گفت: سرانه مصرف نمک ایرانی ها روزانه به ۸ تا ۱۰ گرم است که هنوز با میانگین جهانی که حداکثر ۵ گرم است، فاصله دارد.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر مردم ۲ برابر میزان توصیه شده نمک مصرف می کنند، افزود: باید به مصرف غذاهای کم نمک عادت کنیم.

عزیزی با اشاره به اینکه بیشترین نمک مصرفی ایرانی ها سر سفره غذا است، ادامه داد: باید برای حذف نمکدان از سفره فرهنگ سازی شود.

وی به نمک مصرفی در نان ها و لبنیات اشاره کرد و گفت: در برخی از صنایع مانند نان های صنعتی میزان نمک بیش از ۵۰ درصد، در پنیر ۲۵ درصد و دوغ ۲۰ درصد کاهش یافته است.

عزیزی در ادامه به موضوع سلامت غذا اشاره کرد و افزود: بیماری های ناشی از آب و غذای آلوده هزینه زیادی بر مردم و دولت تحمیل می کند که معمولا گزارش نمی شود و مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی گفت: بهبود ایمنی غذا باید در کل زنجیره غذا، از تولید اولیه تا انبارداری، نقل و انتقال و فرآوری و مصرف در نظر گرفته شود. همچنین سیستم های پایش و اطلاع رسانی به جامعه در خصوص نحوه صحیح خرید و مصرف غذای سالم و ایمن باید تقویت شوند.

عزیزی افزود: با توجه به شعار «رفتار ما آینده ما را می سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی» برنامه های ما با عنوان ملی «اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت»، از طریق استانداردسازی و بهینه سازی فرمولاسیون طرح ریزی گردیده است.

وی گفت: توصیه ما به مردم، کاهش مصرف چربی ها، نمک و قندها و توجه به نشانگرهای تغذیه ای است که بر روی محصولات غذایی حک و درج شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شکر و روغن هم زیاد میخورن

    • بدون نام

      ایرانی آب زیاد مصرف میکند. بنزین زیاد مصرف میکند. غذا زیاد مصرف میکند نان زیاد مصرف میکند حالا نوبت به نمک رسید یک مرتبه بگین هیچی مصرف نکنیم فقط دولتمردان مصرف کنند

    • بدون نام

      شما که بلد هستید گران کنید. مردم نخورند

    • بدون نام

      اشتباه گفته ایران ها بیشتر غصه می خورند

    • بدون نام

      نمک نکنه میخواین گرون کنید این که دیگه بنزین نیست

      پاسخ ها

      • shanjani.............

        '''' چون نمک بسیار ارزان است '' نمک دو کیلویی دریاچه ارومیه ۵ هزار تومان قیمت دارد'یعنی کیلو ۲۵۰۰ تومان'' به خاطر همین مردم زیاد نمک میخورند' و نمکی '' میشوند'لطفا قیمت نمک را '''' ساماندهی ''' و یا اصلاح 'قیمت '' کنید!

      • دنیلا

        کاربر23:37: نمیدونم جیره خور کدوم سازمان هستی, چون خود من اهل ارومیه هستم و همیشه از نمک دریا استفاده میکنم, و جایی رو سراغ ندارم که نمک دریا کیلویی 2500 تومن باشه!! برعکس, نمک طبیعی دریاچه خیلی گرونتر از نمک یددار شیمیایی هست, بهت میگم مزدور, چون دقیقأ نمک طبیعی دریاچه ی ارومیه رو که حتی به اروپا صادر میشه و قیمت بسیار بالایی در اروپا داره, نشانه گرفتی, البته این تلاشهای شبانه روزی شما فایده ای نداره, چون ملتهای دنیا در حال بیداری و آگاه شدن هستن

    • عبدالرحمن

      مسئولانشون هم تا حدودی اینجوریند اما نامردا نمکدون رو هم می شکونن!

    • بدون نام

      این نمک رو بذارید بخوریم توروخدا این رو فقط تحریم نیستیم اینم شما ازما نگیرید

    • دنیلا

      نمک طبیعی رو نمیتونین از ایرانی ها بگیرید, برید ببینید قیمت نمک دریاچه ی ارومیه تو اروپا و آمریکا چقدره؟؟؟ مردم دیگه دارن آروم آروم بیدار میشن, خوب میدونید که نمک طبیعی درمان فشار خون بالا هست, با دادو فریاد فقط میخواید مردم رو از نمک بترسونید تا نونتون آجر نشه, بله نمک تصفیه شده ی یددار ترسناک هست, ولی نمک طبیعی و دستکاری نشده غذای واجب بدن هست

    • بدون نام

      خوش بحال نعمت زاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج