۹۲۵۴۷۳
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

آمریکا ۲ پایگاه نظامی در سوریه احداث می‌کند

منابع محلی سوری روز دوشنبه اعلام کردند که همزمان با اعلام خروج آمریکا از سوریه این کشور در روزهای گذشته، ساخت دو پایگاه نظامی جدید در استان دیرالزور در شرق سوریه را آغاز کرده است.

ایرنا: منابع محلی سوری روز دوشنبه اعلام کردند که همزمان با اعلام خروج آمریکا از سوریه این کشور در روزهای گذشته، ساخت دو پایگاه نظامی جدید در استان دیرالزور در شرق سوریه را آغاز کرده است.

منابع محلی سوری به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته‌اند که ایالات متحده نیروهای خود در مناطق نفت‌خیر دیرالزور را تقویت کرده و ارتش این کشور ساخت دو پایگاه نظامی در منطقه ای را آغاز کرده که تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) به عنوان متحد واشنگتن قرار دارد.

این منابع که خواستند، نامشان فاش نشود، به آناتولی اعلام کردند، پایگاه نخست در شهرک "الصور" در حومه شمالی استان دیرالزور و پایگاه دوم در مقر تیپ ۱۱۳ که پیش از آن متعلق به ارتش سوریه بود و در شمال شرق این استان قرار دارد، در حال ساخت است.

این منابع گزارش دادند، ارتش آمریکا پس از عملیات نظامی ترکیه موسوم به «چشمه صلح» که ۱۷ مهرماه آغاز شد، ۲۵۰ سرباز، تجهیزات نظامی، خودروهای زرهی و سکوهای پرتاب موشک را در دیر الزور مستقر کرده است.

این گزارش یک‌هفته پس از آن منتشر می‌شود که روزنامه "الوطن" چاپ سوریه نیز نوشته بود، آمریکایی‌ها در حال ساخت دو پایگاه نظامی در دیر الزور هستند.

البته الوطن اعلام کرد، پایگاه نخست قرار است در شهرک "الباغوز" در شرق دیرالزور و در مرز سوریه و عراق و در نزدیکی اردوگاهی که محل نگه‌داری گروهک تروریستی داعش بوده است و کنترل آن به عهده نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) قرار داد، ساخته شود.

این روزنامه سوری همچنین اعلام کرد، پایگاه دوم نیز قرار است در داخل تیپ ۱۱۳ ارتش سوریه در منطقه "الشهابات" دیرالزور احداث گردد.

خبر ساخت پایگاه نظامی در سوریه چند روز پس از آن روی می‌دهد که ترامپ ضمن اعلام ماندن بخشی از نیروهای آمریکایی در سوریه گفت: از نظامیان خود برای اطمینان از حفاظت از میادین نفتی در شمال سوریه استفاده می‌کنیم.

در حال حاضر آمریکا دارای ۱۹ پایگاه نظامی با درجه های مختلف در سراسر نوار مرزی شرق سوریه از اردن تا ترکیه است که مهم ترین آنها پایگاه "التنف" در مثلث مرزی بین سوریه، اردن و عراق است و بر اساس برخی آمارها حدود ۶ هزار نظامی آمریکایی با وجود اعلام سال گذشته ترامپ برای خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه همچنان در خاک این کشور حضور دارند.

مأموریت این پایگاه‌ها حمایت از تروریست ها و برخی نیروهای جدایی‌طلب و آموزش های نظامی و تسلیحاتی است تا بتوانند به اهداف مورد نظر واشنگتن در این مناطق کمک کنند.

یکی از درخواست های آمریکا در جریان اعزام هیات محرمانه به دمشق برای ملاقات با مقام های سوریه در سال گذشته واگذاری برخی امتیازهای نفتی و گازی در مناطق شرقی سوریه بود که با جواب رد قاطع و کوبنده دولت بشار اسد روبرو شده و همین درخواست، نیات واشنگتن را در این کشور نشان می دهد که اکنون در مناطق شرقی و نفت خیز سوریه از سال ۱۳۹۴ مستقر شده و همچنان به این حضور غیرقانونی و اشغالگرانه ادامه می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا خیرش هم بده

    • بدون نام

      امریکا ...خورد

    • بدون نام

      بعداز این همه جان فشانی بریز بپاش دست آخر سوریه هم شد پایگاه آمریکا .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج