۹۲۵۴۸۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چهره‌های ممتاز استقلال در جاده ۱۰۰۰

در مسیر رسیدن استقلال به ۱۰۰۰ امتیاز، چند چهره‌ نقش کلیدی ایفا کردند.

وبسایت نود: استقلال با پیروزی برابر تراکتور مجموع امتیازات خود در لیگ برتر را به ۱۰۰۱ رساند و تبدیل به اولین تیمی شد که از هزار امتیاز عبور کرده است. برای رسیدن به چنین آماری بازیکنان و مربیان نقش کلیدی داشتند. به بهانه رسیدن استقلال به این حدنصاب، چند چهره شاخص این باشگاه که آمار منحصربه‌فردی در لیگ برتر دارند مرور شده است.

رکورددار بیشترین مربیگری، امتیاز و قهرمانی

بدون تردید امیر قلعه نویی یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های تاریخ استقلال محسوب می‌شود. هر ۳ قهرمانی استقلال در لیگ برتر با مربیگری این مربی بوده است. ژنرال در ۳ مقطع هدایت آبی‌پوشان را بر عهده داشت و با ۲۱۴ بازی رکورددار بیشترین مربیگری در استقلال و ۴۰۲ امتیاز رکوردار بیشترین کسب امتیاز است. این بیشترین میزان امتیازی است که یک مربی در یک تیم در تاریخ لیگ برتر بدست آورده است.

چهره‌های ممتاز استقلال در جاده ۱۰۰۰

پرافتخارترین بازیکنان

تنها دو بازیکن در هر ۳ قهرمانی حضور داشته‌اند. مجتبی جباری و سیاوش اکبرپور بازیکنانی بودند که در لیگ‌های پنجم، هشتم و دوازدهم برای استقلال بازی کردند و پرافتخارترین چهره‌های تاریخ باشگاه محسوب می‌شوند.

چهره‌های ممتاز استقلال در جاده ۱۰۰۰

با سابقه‌ترین بازیکن

امیرحسین صادقی با ۱۱ فصل حضور در استقلال بیشترین تعداد فصل را برای استقلال بازی کرده است این بازیکن با ۲۵۸ بازی بیش از هر بازیکن دیگری برای آبی‌پوشان بازی کرده است.

چهره‌های ممتاز استقلال در جاده ۱۰۰۰

بهترین گلزن

آرش برهانی با به ثمر رساندن ۷۹ گل برای استقلال بهترین گلزن این تیم در تاریخ لیگ برتر است. او پس از مهدی رجب زاده در ذوب‌آهن رکورددار بیشترین گل زده با پیراهن یک تیم در تاریخ رقابتهاست.

چهره‌های ممتاز استقلال در جاده ۱۰۰۰

بیشترین آقای گلی و بیشترین هت‌تریک

در ۱۸ دوره قبلی لیگ برتر، در ۳ فصل آقای گل از استقلال بوده است. غلامرضا عنایتی در لیگ‌های چهارم و پنجم آقای گل شد و رکورددار بیشترین آقای گلی با پیراهن استقلال است. این بازیکن با پیراهن استقلال ۳ بار هت‌تریک کرد که بیشترین تعداد هت‌تریکی که یک بازیکن با پیراهن یک تیم در تاریخ لیگ برتر ثبت کرده است.

چهره‌های ممتاز استقلال در جاده ۱۰۰۰

بیشترین دروازه‌بانی و کلین‌شیت

مهدی رحمتی یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تاریخ استقلال است. این بازیکن در نزدیک به ۲۰۰ بازی برای استقلال ۹۴ بار دروازه تیمش را بسته نگه داشته است و بیشترین کلین‌شیتی که یک دروازه‌بان در یک تیم داشته به نام این دروازه‌بان ثبت است. رحمتی در لیگ دوازدهم ۲۱ کلین‌شیت داشت که رکورددار بیشترین کلین‌شیت در یک فصل است.

چهره‌های ممتاز استقلال در جاده ۱۰۰۰

طولانی‌ترین زمان بسته نگه داشتن دروازه

حسین حسینی در لیگ هفدهم رکورد خیره‌کننده‌ای از خود به جای گذاشت و به مدت ۸۷۲ دقیقه دروازه استقلال را بسته نگه داشت این رکورد تا هفته قبل لیگ رکورد تاریخ لیگ برتر به حساب می‌آمد که پیام نیازمند موفق به شکستن این رکورد شد ولی همچنان حسینی رکورددار تاریخ باشگاه استقلال است.

چهره‌های ممتاز استقلال در جاده ۱۰۰۰

بالاترین میانگین امتیاز در هر بازی

وینفرد شفر اوایل لیگ هفدهم به استقلال آمد و تا اواخر لیگ هجدهم سرمربی این تیم بود. این مربی در ۴۹ بازی که مربی استقلال بود ۹۶ امتیاز کسب کرد تا با میانگین ۱.۹۶ امتیاز بهترین میانگین امتیاز استقلال را به نام خود ثبت کند.

چهره‌های ممتاز استقلال در جاده ۱۰۰۰

چهره ویژه: فرهاد مجیدی

از فرهاد مجیدی می‌توان به عنوان محبوب‌ترین چهره باشگاه استقلال یاد کرد. این بازیکن بارهای بار گلهای حساسی در بازیهای مهم و بزرگ به ثمر رساند و از جایگاه ویژه‌ای بین هواداران این تیم برخورددار است.

چهره‌های ممتاز استقلال در جاده ۱۰۰۰

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج