۹۲۶۸۷۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

وقتی سیاست اشتباه فتحی کار دست استقلال داد

مدیرعامل آبی‌ها سال گذشته با سیاست اشتباه جذب بازیکنان خارجی، رقم بسیار گزافی از درآمد استقلال را هدر داد. فصل قبل این باشگاه ۵۵ میلیون از اسپانسر درآمد داشت. یک میلیون دلار از فروش اللهیار صیادمنش، ۶۰۰ هزار دلار از فروش مامه تیام و ۶۰۰ هزار یورو هم از فروش سیدمجید حسینی به استقلال رسید.

خبرآنلاین: آندره‌آ استراماچونی سرمربی استقلال آبی ها را تهدید کرده که در دو هفته آینده پولش را بدهند. بازیکنان این تیم هم شاکی هستند و می گویند چرا باشگاه اینقدر درآمد داشته، نباید دستمزد آنها پرداخت شود؟

این اتفاقات در حالی رخ داده که از سال گذشته و بعد از ورود فتحی به استقلال، این باشگاه رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است. بنابراین بازیکنان معترض هستند که پول ها کجا رفته و چرا نباید حتی دستمزد فصل قبل‌شان را تسویه کرده باشند؟

یک بررسی ساده نشان می‌دهد سیاست اشتباه امیرحسین فتحی عامل این اتفاقات بوده است. مدیرعامل آبی‌ها سال گذشته با سیاست اشتباه جذب بازیکنان خارجی، رقم بسیار گزافی از درآمد استقلال را هدر داد. فصل قبل این باشگاه ۵۵ میلیارد تومان(به گفته ملکی عضو سابق هیات مدیره استقلال) از اسپانسر درآمد داشت. یک میلیون دلار از فروش اللهیار صیادمنش، ۶۰۰ هزار دلار از فروش مامه تیام و ۶۰۰ هزار یورو هم از فروش سیدمجید حسینی به این باشگاه رسید. استقلال از سال گذشته تا امروز هم رقمی حدود ۴۰۰ هزار دلار از لیگ قهرمانان آسیا درآمد داشته است.

منتهی خرید بازیکنان بی‌کیفت و گران خارجی باعث شد بخش عمده‌ای از این پول ها به راحتی از کف برود. به اعتراف کامران منزوی عضو هیات مدیره استقلال سال گذشته این باشگاه ۴۰ میلیارد تومان هزینه قرارداد وینفرد شفر و ۵ بازیکن خارجی خود کرد. از رقم باقی مانده هم بخشی برای طلبکاران و هزینه های جاری باشگاه رفت. بخشی هم به عنوان دستمزد به بازیکنان پرداخت شد.

یعنی ۴۰ درصد از درآمد باشگاه که می توانست بخش عمده ای از مشکلات مالی را حل کند و حتی بخشی از هزینه های امسال را هم تامین کند، بیشتر صرف خرید بازیکنانی چون گرو، نیومایر، ایسما و منشا شد که هیج آورده ای برای آبی ها نداشتند و صدای اعتراض هواداران را هم بلند کردند.

اگر فتحی چنین اشتباهی در مدیریت هزینه های استقلال نمی کرد، این باشگاه حتی بخش قابل توجهی از درآمد فصل قبل خود را همین حالا در حساب داشت منتهی از آنجا که احتمالا او تصور می کرد عمر حضورش در آنجا کم باشد، هر چه پول بود را خرج کرد و حالا استقلال بدهی های زیادی هم دارد. نکته اینجاست که استقلال حتی پول شفر را هم نداده و او در فیفا از این باشگاه ۸۰۰ هزار دلار طلب کرده است.

حالا امیرحسین فتحی دست به دامن وزارت ورزش شده تا کمک کنند و بتواند طلب بازیکنان و مربیان خارجی این تیم را بپردازد. بدهی های فصل قبل هم که احتمالا میراثی برای مدیرعامل بعدی خواهد بود.....

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشان اگر مدیریت بلد بود در استقلال چگار میکرد هدف وزیر لنگی این بود که استقلال را نابود کنه که موفق هم بوده

      پاسخ ها

      • مسعود. الف

        بی نام کیسه کش، اینجوری که فکرمیکنی نیست! اتفاقا این وزیر 100درصد مثل خودتون کیسه کشه! وگرنه یک ریال به باشگاه کیسه کمک نمی‌کرد! منتها چون دربین جماعت کیسه کش آدم عاقل وجود نداره مجبورن پول بی زبون بیت المال رو بدن دست فتحی و افتخاری و بقیه کیسه کشای نخود مغز!!!

      • محمد

        کیسه کشا همیشه ناکامی هاشونو با توهم و انگ زدن های بیجا توجیه میکنن.۶۶۶۶۶۶

    • بدون نام

      ایشان اگر مدیریت بلد بود در استقلال چگار میکرد هدف وزیر لنگی این بود که استقلال را نابود کنه که موفق هم بوده

    • پرویز

      غصه نخور اقای فتحی اگر حساب و کتابی در کار بود قبل از تو می بایست رویائیان ، فتح الله زاده ، غمخوار , عرب ، افتخاری و بسیار دیگری از مدیران دولتی سرخابی بازخواست و محاکمه می شدند ولی چون این مدیران مثل شما خودی هستند جای هیچگونه نگرانی نیست بیت المال را حیف و میل کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعد از هر بازی استقلال چه برد چه باخت فتحی هو میشه اگه من جاش بودم از خجالت اب میشدم.خیلی آدم میخاد رو داشته باشه که خودشو با زور و پارتی وزیر به تیم تحمیل کنه

    • بدون نام

      افای فتحی زیاد اشتباه داشته, ایشان صادقانه بگوید,یامن بیش ازاین نمی توانم,کارکنم یابرای باشگاه تلاش کند,اقای فتحی بعدهابرایت مشکل ایجادمیشود,استفلال تیم کوچکی نیست,,بی توجهی باین تیم یعنی بی احترامی به حدافل بیست میلیون ادم,,,این جورموقعیت هاکم خیلی کم نصیب ادم میشود,,سعی کن بخوبی از این جایگاه استفاده کنی,,,این موقعیت هاتکرارشدنی نیستن,,کن حقربالای پنجاه سال دنبال فوتبال وبرخی ورزشهاهستم,,خیلی چیزهادیده ام,

      پاسخ ها

      • حمزه

        این بیست میلیون نفر رو به ریال گفتی دیگه

    • بدون نام

      قراردارد شفر رو مگه فتحی بسته؟
      تا دیدید استقلال راه افتاد
      شروع کردید به زدنش

    • خان

      بابابه پیربه پیغمبراین خبیث فقط وفقط ماموره ازطرف وزیروتوله اش،که به نمایندگی لُنگ ،تیم بااصالت تاجونابودکنه،تااین وزیرکرگدن یرکاره اینافقط هدفشون تخریب ونابودی تاج کببره.

    • بدون نام

      فتحی حیا کن استقلال رو رها کن تورا خدا برو پدر استقلال رو درآوردی نمیدونیم چرا وزیر عوض نمیکنه چون رفیقش هستش ولی لنگ حقیر هرکدام ضعیف کار کزدن عوض شدن تا کی تبعیض

    • عزت

      این مدیرارو از تو لپ لپ درمیارن

    • سعید

      فساد ک شاخ و دم نداره. فتحی یه کثافتی مثل بقیه از بالا تا پایین

    • تاج بزرگ آسیا چهارفینال آسیا دو قهرمانی آسیا . لنگ علی عبده هم پشمک حاج عبدالله

      استقلال خوبه پنج بازیکن فروخت و جمعا نزدیک ب سی ملیارد بازیکن فروخت. و هشتصد هزاردلار هم بابت لیگ آسیا و بازیکنان درجام جهانی گرفت . امسال یک ریال نگرفت. بعد چرا لنگ ک گرونترین قراردادهارو بست و هیچ بازیکنی رو نفروخت و سودآوری نداشت چرا بایداول فصل پانزده ملیارد بگیره چند روز پیش باز پانزده ملیارد قرض کرد جدیدا باز اخبار گفت طی چن روز آینده باز وزارت بهش پول میده؟ خداشناس و باوجدان باشید چرت نگید واقع بین باشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج