۹۲۹۲۸۱
۷۰ نظر
۵۸۱۴
۷۰ نظر
۵۸۱۴
پ

۲۰ رفتار در زندگی روزمره که ممکن است بی‌ادبانه باشد!

حتی اگر ما افراد آگاه و مبادی آدابی هم باشیم ممکن است کار‌هایی را انجام دهیم که آنقدر‌ها مودبانه نباشد. حتی به نظر بسیاری از ما این رفتار‌ها بی‌ادبی نیستند. بسیاری از ما حتی حواسمان نیست که ممکن است این کار‌های ساده که هر روز آن‌ها را انجام می‌دهیم، بی‌ادبی تلقی شود.

ایرنا زندگی: بسیاری از ما حتی حواسمان نیست که ممکن است کار‌های ساده که هر روز آن‌ها را انجام می‌دهیم، بی‌ادبی تلقی شود. شکستن این عادت‌ها کار سختی نیست، بنابراین بهتر است از همین حالا شروع کنیم.

حتی اگر ما افراد آگاه و مبادی آدابی هم باشیم ممکن است کار‌هایی را انجام دهیم که آنقدر‌ها مودبانه نباشد. حتی به نظر بسیاری از ما این رفتار‌ها بی‌ادبی نیستند. بسیاری از ما حتی حواسمان نیست که ممکن است این کار‌های ساده که هر روز آن‌ها را انجام می‌دهیم، بی‌ادبی تلقی شود.

۲۰ رفتار در زندگی روزمره که ممکن است بی‌ادبانه باشد!

۱. بدون اینکه از ما سوال شود، ابراز عقیده می‌کنیم

در هر زمان و هر مکان ابراز عقیده می‌کنیم. در حالی که در بسیاری از فضا‌های اجتماعی تا زمانی که از ما خواسته نشده است، نباید نظر بدهیم. مراقب خطر بی‌ادب خوانده شدن باشیم.

۲. پیامک حین راه رفتن

اگر وسط یک پیاده‌رو یا فروشگاه شلوغ مشغول نوشتن یک پیامک هستیم، نسبت به اطرافیانمان بی‌توجه و بی‌ادب بوده‌ایم. بهتر است سر راه دیگران نایستیم و جایی پیاممان را بنویسیم که موجب ایجاد ترافیک و مزاحمت برای دیگران نشود.

۳. تماس تلفنی در سرویس بهداشتی عمومی

متأسفانه این کار بی‌ادبانه‌ای است و باید منتظر بمانیم تا در مکان خصوصی به تلفن پاسخ دهیم. درست همان‌طور که نباید در تاکسی و مکان‌های عمومی با تلفن صحبت کنیم.

۴. هنگام خرید چیزی مشغول تلفن همراه خود باشید

درست است که ما مسئولان فروش را نمی‌شناسیم، اما کار مودبانه‌ای نیست که آن‌ها را در نظر نگیریم و حتی چند ثانیه به آن‌ها توجه نکنیم.

۲۰ رفتار در زندگی روزمره که ممکن است بی‌ادبانه باشد!

۵. استفاده نکردن از کلمه «لطفا» و «متشکرم» به افرادی که مشغول کار‌های خدماتی هستند

افرادی که در موقعیت‌های خدماتی هستند کار باارزشی ارائه می‌کنند که باید مانند دیگر انسان‌ها با آن‌ها به ادب و تواضع رفتار کنیم و قدردان آن‌ها باشیم. با نگاه از بالا به پایین و طرز صحبت کردن نادرست، تنها خودمان را بی‌ادب جلو می‌دهیم.

۶. به خاطر ندانستن چیزی احساس بدی را در دیگران ایجاد می‌کنیم

هر یک از افراد مهارت و تخصص‌هایی دارند. مثلا اگر ما طرز تهیه کیک شکلاتی را بلد نباشیم، بدون شک برای ما ضعف محسوب نمی‌شود. اما گاهی اوقات ما دیگران را برای چیزی که نمی‌دانند مسخره کرده و آن‌ها را شرمگین کرده‌ایم.

۷. ابرو در هم کشیدن و ترش‌رویی

گاهی بدون علت خاصی چهره در هم کشیده‌ایم و این تصور را ایجاد می‌کنیم که عصبانی یا نگران هستیم. این اتفاق می‌تواند ارتباط ما را مختل کند. در این مواقع باید لبخند بزنیم تا محیط را به حالت طبیعی بازگردانیم.

۸. استفاده از بلندگوی تلفن همراه در مکان عمومی

آداب استفاده از تلفن همراه به ما می‌گوید وقتی از بلندگوی تلفن خود در مکان عمومی استفاده می‌کنیم، موجب می‌شویم که دیگران همه حرف‌های ما را بشنوند و در نهایت کار بی‌ادبانه‌ای انجام داده‌ایم.

۲۰ رفتار در زندگی روزمره که ممکن است بی‌ادبانه باشد!

۹. به داستان‌های دیگران سریع پاسخ می‌دهیم

دوست شما ماجرایی را تعریف می‌کند. شما سریع به او پاسخ می‌دهید و از تجربه خودتان حرف می‌زنید. گاهی اوقات این مهربانی جنبه بی‌ادبی به خود می‌گیرد و گویی شما تنها در حال پاسخ دادن هستید.

۱۰. به قدردانی افراد نزدیکمان توجه نمی‌کنیم

گاهی اوقات به علت فروتنی و خجالت به ابراز قدردانی دیگران توجه نمی‌کنیم. در حالی که گاهی اوقات این اتفاق جنبه بی‌رحمانه‌ای به خود می‌گیرد و بی‌ادبی محسوب می‌شود.

۲۰ رفتار در زندگی روزمره که ممکن است بی‌ادبانه باشد!

۱۱. در رانندگی به دیگران راه نمی‌دهید

رانندگان احتمالاً از خواندن این بخش لبخندی زده باشند. ما در رانندگی مجبوریم وارد خطوط دیگر شویم تا به اتوبان، خیابان و یا دسترسی محلی نزدیک‌تر شویم و از پیچیدن‌های ناگهانی جلوگیری کنیم. به دیگران اجازه عبور بدهیم و بدانیم این یکی از کار‌های بی‌ادبانه روزمره ماست.

۱۲. مصرف غذا با بوی تند در محل کار

محل کار هر فرد متشکل از افرادی است که ممکن است به بوی تند ماهی و امثال آن حساس باشند. بهتر است در این زمینه توجه لازم را داشته باشیم که این کار می‌تواند به معنای در نظر نگرفتن دیگران باشد و بی‌ادبی تلقی شود.

۱۳. درخواست دیدن خانه دیگران

اگر دوست یا فامیل شما خانه خود را عوض کرده است و علاقه دارید خانه جدید او را ببینید، تا زمانی که خودش چنین پیشنهادی به شما نداده، بر کنجکاوی خود مسلط شوید و درخواست دیدن منزل را مطرح نکنید.

۱۴. دیگران را به هم معرفی نمی‌کنید

وقتی شما دو نفر را می‌شناسید که یکدیگر را از قبل نمی‌شناسند، کار مودبانه‌ای نیست که آن‌ها را به یکدیگر معرفی نکنید. گاهی اوقات ممکن است فراموش کنیم، اما این کار اهمیت زیادی دارد و موجب ایجاد احساس راحتی بین آن‌ها و فضای صمیمانه جلسه می‌شود.

۱۵. می‌پرسیم که آیا افراد فرزند دارند

ما در جریان زندگی دیگران نیستیم و نمی‌دانیم چه کسی در این اواخر سقط جنین داشته و یا تلاش کرده است که بچه داشته باشد. این سوال بی‌ادبانه‌ای است که بسیاری از افراد بدون آگاهی از حواشی آن را از دیگران می‌پرسند.

۲۰ رفتار در زندگی روزمره که ممکن است بی‌ادبانه باشد!

۱۶. قرار می‌گذارید و توقع دارید دیگری هزینه صورت‌حساب را بدهد

چقدر برای شما اتفاق افتاده است که برنامه‌ای را بریزید، اما پول کافی برای پرداخت نداشته باشید؟ متأسفانه این کار نشان می‌دهد شما به اندازه جیب خودتان حرکت نمی‌کنید و از دیگران توقع نادرستی دارید و در نتیجه باید این رفتار خودتان را تغییر دهید.

۱۷. کنسل کردن برنامه

اگر برنامه خودتان را به راحتی لغو می‌کنید، به دوستان و آشنایانتان این پیام را می‌رسانید که خیلی برای شما اهمیت ندارند. برای لغو کردن قرار قبلی خودتان، دلیل خوبی ارائه کنید و برای تنظیم قرار بعدی اقدام کنید تا احساس بهتری را به دیگران منتقل کنید.

۱۸. به دیگران می‌گویید لبخند بزنند

شما ممکن است روز خیلی خوبی را گذرانده باشید و احساس خیلی خوبی داشته باشید، اما دلیل نمی‌شود به دیگران بگویید که لبخند بزنند. بعضی اوقات افراد نیاز به نشان دادن احساسات واقعی خودشان دارند و در هر حالتی لبخند زدن توصیه خوبی نیست.

۱۹. بازو‌های خود را در هم می‌کشید

بعضی از حرکت‌ها به اصطلاح زبان بدن نام دارند. شما باید توجه داشته باشید که وقتی بازو در هم می‌کشید، ممکن است دیگران از حرکت شما احساس بی‌احترامی و بی‌توجهی کنند.

۲۰. نام دوستانتان را فراموش می‌کنید

بعضی اوقات این اتفاق برای شما پیش می‌آید. متأسفانه اینکه نام دوست خودمان را فراموش کنیم بسیار بی‌ادبانه است و حس بدی را برای او ایجاد می‌کند. تلاش کنید از اینگونه اتفاقات جلوگیری کنید.

منبع: BESTLIFE

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالب بود ممنون.
      اما بعضیهاش واقعا بزرگ و مهم بود و بعضی دیگه نسبت به اون بقیه دیگه سوسول بازیه تا وقتی هنوز اندر خم یک کوچه ایم...
      مثل مورد 4 و 9

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مورد 9 خداییش خیلی رو اعصابه. یعنی مثلا دخترخاله من کافیه یه جمله از یه داستانی براش تعریف کنی یا یه خاطره سریع چندتا مثلشو برات میاره. بابا بذار حداقل حرف من تموم بشه

      • بدون نام

        برترینهای عزیز
        این جور مقالات فرهنگ ساز خیلی مفیدند
        و همینطور که می بینید کاربران از بحث کردن در زیر مطلب هم استقبال می کنند و خواندن بحث های زیرش، هم اندازه خود مقاله شیرینه
        لطفا از این مقاله ها بیشتر بگذارید چون نظام آموزشی و تلویزیون و رسانه ها سرشون شلوغه و به مطالب سخیف و پولساز مشغولند
        سعی کنید مدت زیادتری این جور مطالب رو در صفحه اصلی نگهدارید
        ممنون

    • حامد

      از این که با خوندن و رعایت این موارد به زندگی و فرهنگ خود و جامعه ام کمک میکنم ، حس خوشحالی و خوبی دارم ، تشکر از نویسنده و برترین ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهر من مورد ۶رو داره کافیه یجا یه لغت انگلیسی یکم تلفظش رو جای اَ بگی اِ یعنی پدر دراومد بعد مثل چال میدونیها مسخره میکنه بعد نکته خیلی جالبش اینه خیلی از مواقع خودش اشتباه میکنه یا از تلفظ بریتش لغت خبر نداره یا تو لغات پزشکی تخصص نداره و اسم داروها رو اشتباه تلفظ میکنه کسی جرات نمیکنه بهش بگه ....تا مقطع دکتری هم تو رشته زیر گروه فنی مهندسی تحصیل کرده اما این رذالت اخلاقیش نمیدونم چیه

    • بدون نام

      مردم ایران همه رو دارن . وقتی هم میگی نه ناراحتم میشن ک مثلا چی میشد ....ب ادم انگ بی ادبی هم میزنن

    • حشمت عزیزی ملک آبادی

      دقیقا این رفتارها در خانم من هست. فکر کنم باید از بچگی تربیت میشده که نشده.خیلی زشتن واقعا. مخصوصا غذاهای بودار همیصه خانمم تو غذاها سیر میزنه و اصلا به من توجه نمیکنه مه سیر دوست ندارم.

      پاسخ ها

      • z*bts

        ی بی ادبی بدتر اینه ک مشکل ینفرو مخصوصا اگه بهتون نزدیک باشه پیش همه مطرح کنید! اگه با اون شخص مشکل دارید بهتره ب خودش در جای خلوت و خصوصی بگید بجای اینکه سعی کنید جلوی بقیه ضایش کنید!

      • بدون نام

        هرچند وقت یه بار یه نفر با یه اسم مشترک همه جا کامنت میذاره این بار تویی؟؟؟؟

      • ع

        احمق

      • بدون نام

        حشمت جان
        شما زیر هر مطلبی یه ایرادی از همسر بی نوات میگیری که هیچکدام هم از وظایفش نیست
        سوال اینه آیا کارت دعوت برات فرستاده بودن یا زور و احباری در کار بود یا شما با چشم بسته انتخاب کردی؟
        بهتره بری سراغ مشاور که تا هر دوتون تباه نشدید و دوتا بچه وسط این مملکت نیاوردید جدا بشید اگه لازمه

      • بدون نام

        برو خودت غذا درست کن. کلفت ک گیر نیاوردی

      • بدون نام

        مثلا خانمته ها!؟؟؟؟

      • بدون نام

        حشمت از اسمت خجالت بکش عین بچه ها اومدی کامنت گذاشتی سیر دوست ندارم،سیر دوست نداری چیز دیگه ک دوست داری،اونو بخور

      • بدون نام

        با خانمت صحبت کن. یا به مادرش بگو باهاش صحبت کنه یا به مادر خودت بگو باهاش صحبت کنه. و البته بدیهاش را کم کم و با آرومی گوشزد کن. خیلی از رفتارها هم هیچ وقت درست نمی شوند یا باید باهاش کنار بیای یا خانمت را کنار بذاری. موفق باشی

      • بدون نام

        نه توی یه کامنت یه جا دیگه گفته 9 تا بچه داره!!!

      • بدون نام

        اگه تربيت شده بود كه به تو نمي دادنش:)))

      • بدون نام

        حسم میگه حشمت همون دکتر علی چلویی از مشهده مه تغییر هویت داده

    • بدون نام

      بزرگترین بی ادبی که بسیار رایج است همین تلفن همراه و رفتارهای مرتبط است
      اغلب افراد همیشه سرشون تو گوشی است و حتی اگر باهاشون حرف بزنی به شما نگاه نمی کنند
      به محض اینکه گوشی کسی زنگ بخورد برای تماس یا پیام دیگه به افراد و محیط بی توجه می شود انگار پیامک از طرف رییس جمهور آمده.
      دیگه بی شعوری ها را جای خود، طرف آمده سوال می کنه که بهش کمک کنم بعد که میخوام جواب بدم گوشی را برمی داره سرش را می کنه تو گوشی

      پاسخ ها

      • مریم

        یه بی ادبی هم که بهش اشاره نشده اینه که به یک نفر با تلفن ثابت زنگ بزنی و تورو به خاطر فردی که پشت خطه چند دقیقه منتظر نگهداره وبا اون صحبت کنه در صورتی که تو اول زنگ زده بودی .بنظرم خیلی بی ادبانست .

      • بدون نام

        اتفاقا ما یکیو تو آشناها داریم
        حتی موقع بازی گوشیو نمیذاره زمین، هر بار نوبت اون میشد بقیه نفرات هی بهش میگفتن نوبت توعه، بعد تازه از جریان بازی میپرسه، بازیشو که کرد دوباره میره تو گوشی تا باز نوبتش بشه، درواقع بازیو زهرمار بقیه هم میکنه
        یه بارم با همین فرد رفته بودم بیرون، دو نفری، متاسفانه گوشی بازم از دستش نمیوفتاد، هر چی صحبت میکردم فقط کوتاه در حد آره و نه جواب میداد، منم فقط رانندگی میکردم ... خیلی رفتار بد و توهین آمیزیه این قضیه

    • بدون نام

      حشمت تواصلا زن نداری! فقط تو نظرات زِر میزنی! جنسیتتم مشخص نیست!

    • بدون نام

      یکی از بی ادبی ها هم این هست که کسی صداتون بزنه بعد از توی دستشویی جوابش رو بدین مخصوصا که طرف غریبه باشه. خیلی ظاهر زشتی داره این کار. متاسفم اما اگر اون شخص خیلی شما رو صدا زد تا موقعی که از دستشویی خارج نشدین جواب ندین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه دنبالت گشت و در دستشويي رو باز كرد چي؟

    • بدون نام

      فراموش کردن نام که خوبشه یه خانم قبلا همکارم بود بهم میگفت خانمه چییززز...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه گفتن فامیلی هم رفتار جالبی نیست، منتها بعضیا ناراحت میشن بعضیا بیخیالن

    • همراه

      فراموش کردن نام دوستان که دست خود آدم نیست ، اینروزها با این همه استرس و دغدغه یادمون میره کجا میخواستیم بریم ، از کجا اومدیم ، اسم دوست قدیمی که دیگه کار بدی نیست

    • شادی

      اینم بگید که بعضی ها انگار کلا بیماری حساس بودن دارن و هرجوری باهاشون صحبت کنی بالاخره بهشون برمیخوره و آخرش با ژست طلبکارانه بهت عذاب وجدان میدن اینا خودشون از همه بدترن و همیشه بهت حس ی ادبی میدن درحالیکه خودشون مشکل دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها مرض گناهکار جلوه دادن بقیه را دارند و از این کار لذت می برند و انرژی می گیرند فقط باید بهشون کم محلی کنی

      • شادی

        بخدا انقدر زمان مدرسه همکلاسیهام اینجوری بودن لکنت زبون میگرفتم

      • بی نام

        اره بخدا دقیقا خواهر اشغال من همینجوره زندگی منو کرده جهنم

    • بدون نام

      مورد پانزده واقعا مسخره بود. چه استدلال بیخودی داشتید . اینکه بپرسیم یه نفر بچه داره یا نه ممکنه ناراحتش کنه چون یوقتی سقط جنین و اینا داشته؟!!!لابد اگر بپرسیم شغلت چیه کف و خون بالا میاره!!!!اگه بپرسیم چند سالته سکته میکنه دیگه

      پاسخ ها

      • رها

        اره اوج بی ادبی و فوضولیه.دخالت تو حریم شخصیه.خیلیا دوس ندارن این سوالا ازشون پرسیده بشه.اگه اینا فوضولی نباشه پس چی فوضولیه؟

      • بدون نام

        آره من پرسیده ام. چون طرف بچه دار نمی شد و نمی خواست بقیه بفهمند بهش برخورد و بد جواب داد در صورتی که من اصلا خبر نداشتم.

      • بدون نام

        معلومه مشکل داره مثلا خواهرم فرزندی نداره و وقتی ازش میپرسن چی بگه باید پیش همه جار بزنه شوهرم بچه دار نمیشه!! حالا این استدلال راضیتون کرد یا نه بازم طلبکارین که مردم باید ریز به ریز زندگیشونو بهتون بگن؟؟

      • بدون نام

        البته اینو درست میگی شما، ولی در کل سوال در مورد اینچیزا کلا قشنگ نیست
        شغلت چیه؟
        کجا زندگی میکنی؟
        مستاجری؟
        و ...
        حالا خدا کنه فقط به سوال ختم شه، بعضیا بعد سوال از سرزنش و دادن راهکار و ... بیخیال نمیشن، اونش بده

      • بدون نام

        حالا شاید پرسیدن بچه و شغل در همین حد موجه باشه
        ولی این شعور را داشته باشیم به محض مشاهده علائم ناخوشایندی کنجکاوی نکنیم
        مثلا طرف شغلش رو بهر دلیل کلی جواب میده میگه آزاد، این میخواد با ۵۰ تا سوال بفهمه ته قضیه چیه
        ته قضیه اینه طرف مدتیه بیکار شده، راحت شدی؟
        به بعضی ها یا باید گفت ربطش به تو چیه؟ یا باید دروغ تحویل داد

      • بدون نام

        معلومه خيلي فضولي! به تو چه عوضي؟ مي ميري جواب اين سوالا رو ندوني؟

      • میسیز

        مگه چیه حتما مکالمه یه جوریه که میطلبه طرف رو بشناسیم همیشه که پرسیدنش بد نیست . سن نپرسیم از کار نپرسیم از شغل و پدرو مادر نپرسیم پس چی بگبم حال همسایشونو بپرسیم؟؟..

    • بدون نام

      همه باهم : حشمت عزیزی ،gooooooooooooooo

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیکارش داری؟ زنش که درکش نمی کنه بذار اینجا خودش را خالی کنه. ولی چرا اسم و فامیل و اسم محله شون را میذاره؟!

      • بدون نام

        این همون علیرضا ناصریه که با این اسم میاد مطلب میذاره

    • بدون نام

      سوالی که هست اینه که آیا نفخ کردن انسان خواب در یک سفر خلاف ادبه یا نه؟
      مثلا من در سفری شبانه بودم که با غرغرهای یک زن و شوهر میانسال بیدار شدم که: آقای راننده تذکر بدید کسانی که لازم دارند برند دستشویی و مشخص بود خطابش به من و بغل دستی بود که یه آقای غریبه خواب بود، منم نمیدونستم مقصر کیه!
      این افراد واقعا نمی دونند یک انسان زنده در طول شبانه روز n بار (اینترنت قطعه نمی دونم!) نفخ میکنه که تعداد فلان مرتبه اش در خوابه و فکر نمی کنم بی ادبی باشه

    • حشمت

      حشمت نو فقط اومدی اسم حشمت ها رو خراب کنی بخدا که تو حشمت نیستی
      از طرف یک حشمت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      حشمت روباهه

    • بدون نام

      هرکاری دلم میخواد میکنم! هر کی هم هر جور دوس داره دربارم فک کنه!
      اصا میخوام وسط چهارراه دست کنم تو دماغم
      مشکلیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل که چه عرض کنم

      • الی

        آنکس که نداند، و نخواهد که بداند.....

      • setareh

        :))))

    • بدون نام

      یکی دیگه هم اینکه از کسی توقع و انتظار بیجا ندارین. اگر از کسی درخواستی کردین و طرف براش مقدور نبود یه جوری قیافه نگیرین که طرف تو رودربایستی مجبور شه کاری رو که دوست نداره انجام بده.

    • بدون نام

      جاي خالي آموزش آداب اجتماعي توي خانواده و مدارس احساس ميشه
      به نظرم يه ساعتي از مدرسه رو بايد به اين اختصاص بدن،چون خيلي از خانواده ها درآموزش آداب به فرزندان،كوتاهي ميكنن

      پاسخ ها

      • غریبه

        اگه اشتباه نکنم یه درسی داشتیم به نام مطالعات اجتماعی ، فقط نمیدونم به چه دردمون میخورد. واقعا یه موضوع مهمه تو جامعه که به بچه ها ارتباط اجتماعی یا آداب اجتماعی یا روابط عمومی رو بصورت صحیح آموزش بدن

      • بدون نام

        من یه کتابی دیدم مال نظام قدیم( خیلی قدیم) سیستم آموزشی بود و بسیاری از آداب اجتماعی و مهمانی رفتن و اداری را آموزش داده بود واقعا نیاز جامعه کنونی ماست البته بسیاری از رفتارهای امروزه جامعه ایرانی مال از بین رفتن تعامل و سعه صدر است و خودخواهی گسترده ای دامن ایرانی ها را گرفته که علت اصلی از بین رفتن طبقه متوسط بافرهنگ است طبقه مرفه و فرودست معمولا نیازی به رعایت آداب اجتماعی نمی بینند

      • بدون نام

        عالی گفتین

      • بدون نام

        دقیقا به جای دروس بسیار بدرد نخوری مثل اجتماعی یا مدنی یا مطالعات یا پرورشی کاش این چیزارو یاد میدادن فقط بلد بودن ذهنیتمونو درمورد دوستی با جنس مخالف بد کنن

    • شهره

      یکی دیگه از بی ادبی های مرسوم پرسیدن مقدار حقوق ماهیانه افراد هست.

    • بدون نام

      بي ادب! داري به كل مردم ايران مي گي بي ادب؟

    • بدون نام

      12:19

      گل گفتی ،حرف حساب زدی ،از بین رفتن طبقه ی متوسط و با فرهنگ .

      یاد فیلم و سریالهای قدیم افتادم ،که صحنه به صحنه آموزش آداب اجتماعی بود !

    • بدون نام

      بلند کردن صدای نوحه تو روزهای عزاداری رو از قلم انداختی

      پاسخ ها

      • الی

        والبته وصد البته بلند کردن صدای موزیک ماشین و ساز ودهل سه نصفه شب بابت عروسی!!!!!
        ظاهرا واسه ما جماعت دین گریز غرب زده، فقط منطق خودمون منطِـقه! منطق اونا مهم نیست!
        التماس کمی انصاف وانسانیت!

    • لیلا

      یکی از رفتارای زشت دیگه هم حرفای رکیکه که خیلیا میزنن

    • لیلا

      یکی از رفتارای زشت دیگه هم حرفای رکیکه که خیلیا میزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر که را نیست ادب ، لایق صحبت نبُوَد

    • مهدی

      والا اگه بخوایم اینارو رعایت کنیم اصلا نباید حرف بزنیم که..

    • بدون نام

      با دهن پر حرف زدن،اروغ ،ملچ مولوچ سر غذا

    • بدون نام

      بعضی‌هاش خیلی مهمه ولی متاسفانه بعضی‌ها...

    • بدون نام

      یکی دیگه هم که خیلی زشته و متاسفانه خیلی هم عادی شده پریدن وسط حرف دیگرانه، جالبه طرف انتخابگرانه این کارو میکنه جایی که مدیران و بالادستیهاش هستن و ممکنه برداشت کنن چه آدم بی ادبیه عمرا این کارو نمیکنه ولی به محض اینکه اونها نباشن داری حرف میزنی باهاش انگار داری گل لقد میکنی وسط حرف تو خاطره تعریف میکنه

    • بدون نام

      و زشتر ازهمه اینکه بعضی ازافراد وقتی جواب یک سوالشون میدی به خودشون اجازه میدن تا میتونن ازت سوال کنن باورکنید یک همکاردارم عصر که میره خونه تا شب توذهنش سوال طرح میکنه تا فردا اول وقت همه رو ازت بپرسه بعد میگه ببخشیدا می خواستم بدونم مثلا توهم اینجوری هستی یا اینجوری فکر می کنی

    • بی نام

      بی ادبی کوچک تربه بزرگتر فراموش کردید
      خواهرم هرروز بدون اینکه چیزی بشه فقط فحش وبی ادبی بارمن میکنه
      هرروز دعوامیکنه وحرفای ناسزا بهم میگه
      ازهزچی دختر وهرچی خواهر کوچک تر روزمین متنفرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج