۹۲۹۴۶۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

درباره سینما و رسانه‌های افشاگر

محدودیت و فشار علیه افشاگری

اسنودن به خبرنگاران هشدار داد تا زمانی که این اطلاعات منتشر نشده است، جان آن‌ها در خطر خواهند بود چراکه آن‌ها تنها افراد مطلع هستند و نیرو‌های امنیتی آمریکا به‌راحتی آن‌ها را خواهند کشت.

«فرهیختگان آنلاین»: افشای اطلاعات هر سازمان و سیستمی هزینه‌های زیادی را متوجه فرد افشاگر خواهد کرد به‌خصوص که مدیران از افشای اطلاعات و قرار گرفتن داده‌های سازمانی‌شان درمعرض دیده‌گان مردم پرهیز دارند. به‌رغم اینکه درباره اثربخشی افشاگری‌ها و منتج شدن آن به رفع خلاف صورت گرفته، تردید وجود دارد، ولی مهم‌ترین ابزار گزارش تخلفات، رصد و گزارش‌دهی از سوی افراد معمولی است که درون آن سیستم قرار دارند. با وجود اینکه برخی از کشورها به افرادی که افشاگری می‌کنند جایزه نقدی هم می‌دهند، ولی بسیار دیده شده که محدودیت‌های تحمیلی بر افشاگران، آنها را از کاری که کردند پشیمان می‌کند. در این گزارش سه نمونه از زندگی و محدودیت افشاگرانی را خواهید خواند که سینما و دنیای مستند، سراغ آنها رفته است.

محدودیت و فشار علیه افشاگری

ادوارد جوزف اسنودن در ایالت کارولینای شمالی آمریکا متولد شده و دانشجوی رشته کامپیوتر در کالج آروندل مریلند بود که موفق به اتمام دوره تحصیلش نشد. در سال 2007 وارد ارتش آمریکا شد و شرکت در جنگ عراق یکی از آرزوهای او بود، اما در تمرینات نظامی از ناحیه هر دو پا دچار شکستگی شد و پس از آن به‌عنوان نگهبان یکی از ساختمان‌های محرمانه متعلق به سازمان امنیت ملی در دانشگاه مریلند، وارد سیستم اطلاعاتی-امنیتی ایالات متحده شد.اندکی بعد اسنودن به بخش امنیت IT سازمان سیا منتقل شد. اسنودن پس از آن با پوشش دیپلماتیک به ژنو رفت و مسئولیت نگهداری و حفظ شبکه‌های رایانه‌ای سازمان سیا در این کشور را بر عهده گرفت. وی در سال 2009 سیا را ترک کرد و به یکی از مجموعه‌های متعلق به سازمان امنیت ملی آمریکا در پایگاه‌ نظامی این کشور در ژاپن منتقل شد.

وی به‌مدت سه ماه نیز مدیر سیستم‌های رایانه‌ای در پایگاه سازمان امنیت ملی در هاوایی مشغول به کار بود و پس از آن به هنگ‌کنگ رفت و به افشاگری علیه سیستم اطلاعاتی آمریکا پرداخت.

اسنودن به خبرنگاران هشدار داد تا زمانی که این اطلاعات منتشر نشده است، جان آنها در خطر خواهند بود چراکه آنها تنها افراد مطلع هستند و نیروهای امنیتی آمریکا به‌راحتی آنها را خواهند کشت.

او در گفت‌وگو با گاردین می‌گوید زندگی خوب و راحت خود را قربانی این کرده‌ است تا مردم جهان آگاه شوند و نمی‌توانسته به دولت آمریکا این اجازه را بدهد آزادی‌های اساسی انسان‌ها در سراسر جهان را با دستگاه‌های عظیم جاسوسی که ساخته شده یا در حال ساخته شدن است، از بین ببرد

ماجرای واترگیت در روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 1972 و آغاز انتخاب ریچارد نیکسون برای دوره دوم ریاست‌جمهوری انجام شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج