۹۳۰۳۱۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تابش: رهبری کلیات طرح بنزینی را تائید کردند

محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: تصمیم سران قوا درباره افزایش قیمت بنزین از یک سال و نیم گذشته با رهبری در میان گذاشته شد؛ ایشان کلیات این تصمیم را تایید کردند و قرار شد درباره نوع اجرای آن جلساتی برگزار شود.

اعتمادآنلاین: محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره اعمال بی‌سلیقگی در اجرای افزایش قیمت بنزین گفت: در جلسه صبح یکشنبه پیام رهبری درباره مصوبه سران سه قوه خوانده شد که باید تمهیدات لازم برای اجرای آن فراهم شود.

نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس ادامه داد: نمایندگان درباره موضوع فوق نظراتی داشتند، اما ابلاغ پیام رهبری به مجلس در این باره و طرح بیانات‌شان در درس خارج فقه که در مجلس خوانده شد، تکلیف همه چیز را روشن کرد.

تابش در مورد ۲ طرح این فراکسیون درباره قیمت بنزین توضیح داد: فراکسیون امید ۲ طرح کارشناسی‌شده دوفوریتی و سه‌فوریتی درباره توقف افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین داده بود تا اگر قرار است افزایش قیمتی هم داشته باشد، در قالب بودجه‌های سنواتی باشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح تعدیلی خوبی هم وجود داشت که هم مصوبه سران سه قوه اعمال می‌شد و هم می‌توانستیم نارضایتی مردم را کاهش دهیم. سه ماده در این طرح پیش‌بینی کرده بودیم؛ اول اینکه قیمت بنزین ۱۵۰۰ تومان آزاد شود و کوپنی و سهمیه‌ای نباشد.

وی افزود:‌ دومین وجه اینکه صرف توسعه زیرساخت‌های ناوگان عمومی و سلامت شود و سومین نکته اینکه مستند قانون برنامه به دولت اجازه بدهیم حداکثر تا ۳۰ درصد قیمت حامل‌های انرژی را در سال‌های بعد در بودجه سنواتی بگنجاند و افزایش دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این طرح می‌توانست هم اعتراضات را فروکش کند، هم رضایت مردم را جلب کند و هم بخشی از مصوبات سران را اجرایی کند، اما بعد از پیام رهبری این موضوع منتفی شد.

تابش در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: با توجه به مجموعه فعل و انفعالاتی که در کشور اتفاق افتاده است، شدت گرفتن تحریم‌ها، تحت فشار قرار گرفتن دولت برای تامین منابع، ایفای مسئولیت‌ها و جلوگیری از هدررفت زیاد انرژی و آلودگی محیط‌زیستی تبعات منفی دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ این پرسش که پیشنهاددهنده اولیه این طرح چه کسی بوده است گفت: از یک سال و نیم گذشته این موضوعات خدمت رهبری مطرح شده بود و ایشان هم گفتند اجرای این کار خوب است، بنابراین کلیات به تایید رهبری رسیده است.

نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: قرار بود برای اجرایی شدن این موضوع طرح بیاورند. این روند یک سال و نیم طول کشید و حالا به مرحله اجرا رسیده است و سران قوا در این باره چند جلسه برگزار کرده‌اند. در جلسات نهایی اجرای آن تصویب شد و رهبری هم این مصوبه را تایید کردند. قرار بوده مکانیسم‌هایی طراحی شود که به نحو موثری اجرایی شود، اما در امر اطلاع‌رسانی غفلت شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج