جاباما
۹۳۰۳۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نگاهی به درخشش مجدد ترکیه در فوتبال اروپا

ترکیه در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ درخشش مجددی داشت و با کسب ۴ امتیاز مقابل فرانسه و دریافت تنها ۳ گل در ۱۰ بازی راهی مرحله نهایی شد.

خبرگزاری فارس: ترکیه در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ در گروه H با فرانسه، ایسلند، آلبانی، مولداوی و آندورا همگروه بود و در نهایت بعد از ۱۰ دیدار نفس‌گیر و در حالی که مقابل فرانسه قهرمان جهان یک برد و یک تساوی ارزشمند را به دست آورد در جدال نزدیک با ایسلند برای صعود به عنوان تیم دوم توانست بر مردان یخی غلبه کند و به عنوان دومین تیم راهی مرحله نهایی یورو شود.

دفاع مستحکم تیمی

شاگردان گونش یک دست آورد دیگر نیز داشتند و با ۳ گل خورده در ۱۰ بازی به عنوان یکی پر قدرت‌ترین تیمهای دفاعی راهی مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ شوند.در عمق خط دفاع ترک‌ها مریح دمیرال مدافه باشگاه یوونتوس و سویونجو مدافع میانی لستر سیتی حضور دارند که بازیکنان کلیدی هم در باشگاه و هم در تیم ملی به حساب می‌آیند.

اعتماد گونش به جوانان و احترام به بازیکنان با تجربه آماده

نکته جالب اینکه بازیکنانی که برای ترکیه گلزنی کرده‌اند اولین گل ملی خود را به ثمر رسانده‌اند. انیس اونال، احمد کوتوجو، اوزان کباک، اگورجان چاکر، مرت چتین، ناظم سانگار در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ در جهت صعود به مرحله نهایی اولین گلی ملی خود را به ثمر رساندند و این نشان از اعتماد گونش به ستارهای جوان ترک و نگاه کامل وی به تمام بازیکنان آماده ترک در لیگ و تیم های اروپایی دارد.

فروغ مجدد ترک‌ها

ترکیه بد از درخشش در یورو ۲۰۰۸ دیگر فروغ چندانی نداشت اما دوباره با حضور گونش و دعوت از نیروهای بلقوه و جوان این تیم با درخشش قابل توجه راهی مرحله نهایی شد.گونش در هر مرحله از بازهای ملی از بازیکنانی به اردوی تیم ملی دعوت می‌کرد که در باشگاه خود در اوج قرار داشتند و یا در طول ماه جاری توانسته بودند خودی نشان دهند.

البته تعویض های به موقع و استفاده از بازیکنان با تجربه در کنار ستارهای جوان از نقاط قوت ترک ها بود.گونش حتی در ۳ بازی اخیر از امره بلوز اوغلو ۳۹ ساله به تیم ملی دعوت کرد واز فاکتور تجریه و وزنه روحی وی برای بازیکنان جوان‌تر به خوبی سود برد.البته وی در ۳۹ سالگی آماده به نظر می‌رسد و حتی موفق به گلزنی هم شد.

چیدمان مطابق با کارایی بازیکنان

گونش در بازی آخر مقابل آندورا وقتی نیاز به برد و ۳ امتیاز داشت از چیدمان ۲-۵-۳، در بازی مقابل ایسلند از سیستم ۱-۳-۲-۴ و حتی ۳-۳-۴ استفاده کرد که در بیشتر بازیهای با مقداری خوش اقبالی بازدهی داشت.

ترک‌ها در دو دیداری که مقابل فرانسه به برد و تساوی دست یافتند در فرانسه در عین ناباوری در حالی که دشان با چیدمان ۱-۳-۲-۴ تیم را راهی میدان کرد ترکیه با سیستم ۳-۳-۴ پا به میدان گذاشت ودر نهایت آن بازی با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.در بازی رفت هم در استانبول با ترکیبی دفاعی‌تر وارد میدان شد.

میانگین سنی

نتیجه یک بررسی نشان می‌دهد ترکیه با میانگین سنی ۲۳.۶ سال جوان‌ترین تیم مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ بوده است و این نشان از تغییر نسل و رویکرد جدید مربی کهنه کار ترکیه‌ای در دعوت از بازیکنان به تیم ملی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج