۹۳۲۵۶۲
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

عنایتی: جای تاج بودم ویلموتس را اخراج می‌کردم

بعد از اینکه فدراسیون فوتبال امارات نام لیگ‌شان را از اتصالات به یک نام جعلی تغییر داد دیگر هیچ فوتبالیست ایرانی حتی با قیمت‌های نجومی هم حاضر به بازی در تیم‌های این کشور نشد.

ایران ورزشی: بعد از اینکه فدراسیون فوتبال امارات نام لیگ‌شان را از اتصالات به یک نام جعلی تغییر داد دیگر هیچ فوتبالیست ایرانی حتی با قیمت‌های نجومی هم حاضر به بازی در تیم‌های این کشور نشد. آخرین بازیکن محمدرضا خلعتبری بود که با تیم عجمان امارات قرارداد داشت که بلافاصله بعد از تغییر نام لیگ آنها قراردادش را فسخ کرد. حالا خبر رسیده که رضا عنایتی یکی از بهترین مهاجمان فوتبال کشورمان که سابقه بازی در لیگ امارات را دارد با پیشنهادهایی برای مربیگری روبه‌رو شده است.

پیشنهاد باشگاه النصر امارات چه زمانی به دست شما رسید؟

فقط النصر نیست و تیم الامارات هم پیشنهاد داده اما هنوز خیلی جدی نشده و باید یکسری مسائل را بررسی کنم.

احتمالاً مهم‌ترین آن نام جعلی لیگ‌شان است.

بله، به هر حال یکسری مسائل برای ما اهمیت بسیاری دارد و با هیچ چیز عوضش نمی‌کنیم.

تیم ملی دو بازی حساس با بحرین و عراق را واگذار کرده و حالا کار سختی برای صعود دارد.

متأسفانه شرایط تیم ملی خوب نیست. صاحب‌نظران قبل از رفتن کی‌روش پیش‌بینی کرده بودند که این اتفاق شوک وحشتناکی برای فوتبال ما خواهد بود. به نظر من کی‌روش را باید حفظ می‌کردند اینطور نشد و بعد از آن کسی را آوردند که با سبک و سیاق فوتبال ما آشنا نبود. ما مقابل بحرین و عراق روند مثبتی را ندیدیم. ما روح جنگندگی و تاکتیک‌پذیری زمان کی‌روش را به هیج وجه در تیم ملی فعلی نمی‌بینیم. متأسفانه سیستم بازی ما و حتی بعضی از نفراتی که دعوت می‌شوند هم جای سؤال دارد. فوتبال ما سالیان سال روی خیلی‌ها سرمایه‌گذاری کرده که حالا با این انتخاب‌ها سرمایه‌سوزی می‌شود.

به نظر شما به جام جهانی صعود می‌کنیم؟

در حال حاضر شرایط به شکلی شده که برای صعود نیاز به معجزه داریم. البته در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و ما می‌توانیم با حمایت صد هزار هوادار با شکست بحرین و عراق به هدف‌مان برسیم. این خیلی بد است که تیم ملی ما در مرحله گروهی‌اش حذف شود.

این روزها بحث برکناری ویلموتس هم مطرح است.

اگر تصمیم به تغییرات دارند باید هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد. البته من اگر جای رئیس فدراسیون بودم قبل از بازی با عراق ویلموتس را اخراج می‌کردم.

چرا؟

به اعتقاد من مربیگری عشق است. وقتی آقای ویلموتس احساسات ۸۰ میلیون ایرانی که عاشقانه تیم ملی کشورشان را دوست دارند به خاطر پولش نادیده می‌گیرد نباید با او ادامه می‌دادند. تمام مربیان و بازیکنان خارجی که به ایران می‌آیند از مشکلات فوتبال ما کاملاً باخبر هستند و بدون پیش زمینه نمی‌آیند.

یعنی شما با برکناری ویلموتس موافقید.

من می‌گویم کسانی باید در این باره تصمیم بگیرند که خودشان را بالاتر از تیم ملی نبینند و بدون غرض‌ورزی نتیجه‌گیری کنند.

دیروز با آقای حشمت مهاجرانی در این باره صحبت کردیم و ایشان گفتند که ویلموتس حتماً برای پروازی بودنش مجوز دارد.

حشمت‌ خان کاملاً درست گفته‌اند. چون خارجی‌ها به تنها چیزی که خوب عمل می‌کنند بند‌های قراردادشان است. شما شک نکنید که همینطور است و غیر از این نمی‌توانند عمل کنند. من یک مثال از خودم بزنم.

بفرمایید.

زمانی که در امارات بازی می‌کردم در قرارداد ما آمده بود که در طول یک فصل فقط چهار مرتبه می‌توانیم به مرخصی برویم؛ دو مرتبه در مواقع اضطراری و دو مرتبه هم در پیش فصل و نیم فصل، ضمن اینکه گذرنامه ما هم در تمام مدت قراردادمان در اختیار باشگاه بود و بعد از اینکه از مرخصی برمی گشتیم باید گذرنامه‌مان را به باشگاه تحویل می‌دادیم. اما به نظر می‌رسد در فوتبال ما ضعف‌هایی در خصوص قرارداد بستن وجود دارد.

یکی از گزینه‌های جانشینی ویلموتس که خیلی‌ها به آن اشاره داشته‌اند برانکو ایوانکوویچ است.

برانکو سال‌های سال در ایران کار کرده و بخشی از بهترین افتخارات ما مربوط به زمان ایشان است. به نظرم اگر این اتفاق افتاد نباید رنگی به آن نگاه کرد چون می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

با شما نمی‌توان از استقلال صحبت نکرد آن هم این تیم که روز به روز شرایطش بهتر می‌شود.

استراماچونی برخلاف خیلی‌ها از روزی که آمد نه تنها بهانه نگرفت و نگفت که تیم را او نبسته و چرا تعداد زیادی از این تیم جدا شده‌اند بلکه روحیه جنگندگی را به تیم تزریق کرد و ما هر روز روند رو به رشدشان را دیدیم. استقلال هفته به هفته شاداب‌تر می‌شود و حالا باشگاه باید به طور کامل شرایطی را فراهم کند تا او این روند را حفظ کند اما...

اما چه؟

اما متأسفم که باید بگویم هیچ مربی ایرانی کنار او نمی‌گذارند و این نقطه ضعف بزرگی است. زمان کی‌روش هم اینطور بود و او مربیان ایرانی تیم ملی را کنار گذاشت. ما هزینه‌های بسیار هنگفتی می‌کنیم اما خروجی نداریم. همین استراماچونی هم بالاخره یک روز می‌رود اما چه چیز عاید استقلال می‌شود؟ بعد از رفتن کی‌روش چه چیز به فوتبال ما اضافه شد همین الان طوری شده که خیلی‌ها می‌گویند کی‌روش می‌ماند بهتر بود. متأسفانه این اتفاق در تیم بوده و به باشگاه‌ها هم سرایت کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      کل اگر طبیب بودی سر خویش دوا نمودی.لطفا بفرمائید سواد و تجربه مدیریتی شما چیست.

    • استقلال کبیر ⭐⭐. چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      کی روش باید تمدید میشد خودشم اون اواخر دوس داشت تمدید کنه چون چند بار گله کرد که فدراسیون پیشنهاد جدید بهم نداده. درآخر هم لنگیا ب ریاست دلال برانکوه و پولهای هدایتی و رسانه ها حمله کردن ب تیم ملی و فدراسیون و وزیر هم این جریان رو همراهی کردن و کی روش رو تمدید نکردن. خیانتکاران مسبب این وضعیت هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج