جاباما
۹۳۶۹۳۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دیوان عالی آمریکا به داد ترامپ رسید

دیوان عالی آمریکا به‌ درخواست وکلای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور، اجرای حکم ارائه اسناد مالی وی را به تعویق انداخت.

ایرنا: دیوان عالی آمریکا به‌ درخواست وکلای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور، اجرای حکم ارائه اسناد مالی وی را به تعویق انداخت.

نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا به طور معمول اظهارنامه مالیاتی خود را در طول مبارزات انتخاباتی منتشر می‌کنند اما ترامپ از دوران کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تاکنون به بهانه‌های مختلف، از ارائه این اسناد و دیگر مدارک مالی خود به مجلس نمایندگان خودداری کرده است.

دیوان عالی آمریکا به داد ترامپ رسید

به گزارش روز شنبه تارنمای خبری دویچه‌وله آلمان، ‌دادگاهی در آمریکا چندی پیش از « دویچه بانک » خواسته بود اسناد مالی ترامپ را ارائه دهد، اما اجرای این حکم به بعد موکول شد.

براساس حکم دادگاه، قرار بود این بانک آلمانی اسناد مالی ترامپ را تحویل دهد، اما وکلای او برای سومین بار موفق شدند با مراجعه به دیوان عالی آمریکا، ‌اجرای آن را متوقف کنند.

هدف وکلای ترامپ، ‌جلوگیری از ارائه اسناد مالی او از سوی دویچه بانک و بانک « کپتال وان » در ارتباط با شرکت‌های رئیس جمهوری آمریکا و بستگان او به کنگره است.

ترامپ از مدت‌ها پیش در برابر درخواست انتشار اسناد مالیاتی خود مقاومت کرده است. منتقدانش بر این باورند که او چیزی برای پنهان کردن دارد.

دو کمیسیون‌ خدمات مالی و اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن دراختیار دموکرات‌هاست، ‌با تهدید به مجازات، ارائه این اسناد را خواستار شده‌ است.

با این حال، دیوان عالی آمریکا ضمن موافقت با درخواست وکلای ترامپ، به او یک هفته فرصت داده است.

قرار است وکلای ترامپ تا چهارشنبه آینده دادخواست مفصل‌تری را به دیوان‌عالی ارائه دهند و احتمال دارد این دیوان، اجرای حکم دادگاه را تا زمان اتخاذ تصمیم در این زمینه به تعویق اندازد.

استدلال وکلای ترامپ برای متوقف کردن روند انتشار اسناد مالیاتی او این است که کمیسیون‌های مجلس نمایندگان از اختیارات خود فراتر رفته‌اند. وکلای ترامپ موفق نشده‌اند با این استدلال در دادگاه فدرال و تجدیدنظر پیروز شوند.

رئیس جمهوری آمریکا در دیوان عالی پرونده دیگری نیز دارد. او علیه انتشار سوابق مالیاتی از سوی حسابدارش اعتراض کرده است. حسابدار ترامپ پس از تهدید به مجازات از سوی کمیسیون حسابرسی مجلس نمایندگان، ‌با این مجلس همکاری کرد. اما دیوان عالی آمریکا هفته گذشته حکم داد، تا زمانی که قضات این دادگاه تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده‌اند، ترامپ موظف نیست اسناد مالیاتی خود را منتشر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج