اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۳۷۷۵۵
۶ نظر
۵۰۱۵
۶ نظر
۵۰۱۵
پ

زمزمه پیامکی تاخیر در ضرب‌الاجل رمز پویا

با وجود تعیین ضرب‌الاجل بانک مرکزی برای اجرای طرح رمز دوم پویا از ابتدای دی‌ماه سال جاری، برخی از بانک‌ها استفاده از این رمز را از نیمه دی‌ماه اجباری اعلام کرده‌اند.

دنیای اقتصاد: با وجود اینکه بانک مرکزی آخرین فرصت برای اجرای اجباری طرح رمز دوم پویا را ابتدای دی‌ماه اعلام کرده، برخی بانک‌ها زمان‌های دیگری از جمله ۱۵ دی‌ماه را برای راه‌اندازی این سرویس به مشتریان خود اعلام می‌کنند.

بنابراین گزارش طرح رمز دوم پویا از حدود یک سال پیش مطرح شد و قرار بود که از ابتدای خردادماه امسال اجرایی شود، اما برخی مشکلات پیش‌آمده و ضرورت اجرای این طرح بر هر دو بستر اپلیکیشن و پیامک، سبب شد تا اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا به تعویق بیفتد.

بر این اساس بانک مرکزی و بانک‌ها با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم این طرح، تلاش کردند تا رمز دوم پویا را به‌صورت اجباری از ابتدای دی‌ماه سال جاری مورد استفاده قرار دهند. البته برخی بانک‌ها این طرح را پیش از زمان اعلام شده توسط بانک مرکزی اجرایی کردند که بانک مرکزی نیز در این باره تاکید کرد زمان اعلام شده آخرین فرصت اجرای این طرح است و هر بانکی که پیش از آن این طرح را اجرایی سازد نه تنها بانک مرکزی با آن مشکلی ندارد بلکه از آن استقبال هم می‌کند. تاکنون بانک مرکزی در چند اطلاعیه‌ بر اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا از ابتدای دی‌ماه سال‌جاری تاکید کرده است.

گفته می‌شود بانک مرکزی در پی ارسال پیامک برخی بانک‌ها به مشتریان خود که اجباری شدن این طرح را از نیمه دی‌ماه اعلام کرده‌اند به آنها تذکر داده است. البته گفته می‌شود که همکاری‌های لازم از سوی بانک مرکزی با این بانک‌ها انجام می‌شود تا بتوانند طرح رمز دوم پویا را در حداقل زمان ممکن اجرایی کنند، اما این احتمال وجود دارد که اجباری شدن استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف در برخی بانک‌ها با کمی تاخیر انجام شود؛ هرچند بانک مرکزی به دنبال این است که بتواند این طرح را در تمامی بانک‌ها از ابتدای دی‌ماه اجرا کند. بنابراین به نظر می‌رسد که اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا نه تنها در یک بازه زمانی انجام گیرد که حتی ممکن است برخی بانک‌ها پس از ضرب‌الاجل تعیین شده این کار را انجام دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنده گوشیم غیر هوشمنده و بانک سینا هنوز برای گوشیهای غیرهوشمند فکری نکرده در ضمن این طرح باید بصورت اختیاری باشد نه اجباری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر من هم فعلا این کار باید اختیاری باشد.
        نکته دیگر این است که ۶۰ ثانیه اعتبار هر رمز به نظر کوتاه است و استفادهاز آن سرعت عمل زیادی میخواهد که ممکن است در توان خیلی از افراد نباشد و مجبور شوند از استفاده منصرف شوند.

    • بدون نام

      جان مادرتون اینقدر مردم را اذیت نکنید . یک روز کارت سوخت ، یک روز تعویض کارت ملی ، یک روز شناسنامه ، یک روز ثبت نام مسخره اینترنتی سر کاری خرید خودرو یکروز ثبت نام گاز سوز کردن خودرو و یک روز ثبت طرح معیشت سرکاری و یک روز شناسایی اموال مردم و هزار مدل کلک و غیره .... کل وقت مردم شده این جور چیزها خستمون کردید . یک میلیون کارمند دولت فقط این جور خدمات ماقبل تاریخی رو به مردم می دهند .

    • متذکر

      رمز دوم پویا باید اختیاری و عمومیت داشته و مشکلات و محدویتهائی را برای دارندگان کارت، بانکها و کسب و کارها و خریدهای ملزم به رمز پویا ایجادو خریدها را بشدت کاهش می دهد! این طرح عمومیت نداشته و مشکلاتی از قیبل فعال و غیر فعال شدن اپلیکیشن و سایت یا سامانه خرید و تأخیر دردریافت رمز، از دست رفتن عملیات خرید، عدم خرید دربستر USSD و متضرر شدن اپراتورهای همراه ودیگر بسترهای نیازمند رمز دوم، آنتن ندادن، ناواردی، خرابی، خاموشی عدم شارژ گوشی بوجود می آید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هترین روش برای رمز پویا ایجاد گزینه درافت رمز پویا در سایت یا سامانه خود بانکهاست که ایمنی دارد و دریافت رمز پویا از طریق پیامک، ایمیل و تلفنی(گویا) بصورت انتخابی و یا همزمان از همه آنهاست.

    • بدون نام

      خیلی طرح دردسر درست کنیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج