اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۳۹۳۳۴
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

پوکر شوالیه با عقب‌نشینی وزیر

علی فتح‌الله‌زاده خویی برای اینکه برای چهارمین بار به صندلی ریاست استقلال برسد، طی یک هفته دو بار به دیدار وزیر ورزش رفته و در این خصوص با وی رایزنی و مذاکره کرده است.

فرهیختگان: علی فتح‌الله‌زاده خویی برای اینکه برای چهارمین بار به صندلی ریاست استقلال برسد، طی یک هفته دو بار به دیدار وزیر ورزش رفته و در این خصوص با وی رایزنی و مذاکره کرده است. دیروز برخی رسانه‌ها دوباره از قطعی شدن حضور فتح‌الله‌زاده در استقلال خبر دادند، اما منابع مستند خبری، قطعیت این موضوع را اعلام نمی‌کنند. با این حال هرچه که باشد، اگر فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال شود، این اتفاق همان‌طور که گفته شد، برای چهارمین بار صورت خواهد گرفت و از سوی دیگر مدیری انتخاب خواهد شد که در این سال‌ها منتقد اصلی مدیران باشگاه بوده است.

فتح‌الله‌زاده مدیر شد؟

همان‌طور که گفتیم، دیروز اعلام شد که با موافقت وزیر ورزش، فتح‌الله‌زاده مدیرعامل شده و گفته می‌شود امضای خلیل‌زاده به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره باشگاه تنها موردی است که فعلا از انتشار رسمی خبر جلوگیری کرده است. همه اینها در حالی است که مازیار ناظمی روز گذشته در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار «فرهیختگان» این خبر را تایید نکرد و اظهار داشت: «این موضوع صحت ندارد، چون هنوز درباره مدیریت جدید باشگاه استقلال تصمیمی گرفته نشده است.»

همه بد هستند، جز من!

بعد از اینکه فتح‌الله‌زاده در پایان فصل سیزدهم جای خود را به افشارزاده داد، هرگز مدیر محبوب آبی‌ها ساکت ننشست و انتقادات زیادی به مدیران بعد از خود داشت، طوری که خیلی‌ها این باور را داشتند که او به قدری از مدیران انتقاد می‌کند تا بالاخره روزی خودش به عرصه مدیریت برگردد. در ادامه به برخی از نمونه‌ها اشاره می‌کنیم:

حمله به افشارزاده

فتح‌الله‌زاده از اولین مدیر بعد از خود یعنی افشارزاده آغاز کرد و در خرداد ۹۵ در یادداشتی به صراحت از سیاست‌های مدیریتی وی در فصل نقل و انتقالات انتقاد کرد. او در بخشی از این یادداشت تند نوشت: «تیم بزرگ، بازیکن بزرگ می‌خواهد. هوادار بزرگ تیم بزرگ می‌خواهد. دوست عزیز جناب آقای افشارزاده شما نباید در برابر هر تلنگری عقب‌نشینی کنید. دود آتش استقلال ضعیف بعد از هواداران به چشم شما خواهد رفت و می‌شود کارنامه برای شما در استقلال؛ آن روزی که هواداران آمدند جلوی درب وزارت شما به آنها گفتید که همین الان با وحید امیری قرارداد می‌بندیم و بی‌سروصدا کارمان را انجام می‌دهیم. پس چه شد؟ چرا وحید به تیم رقیب رفت؟

فتح‌الله‌زاده در شهریور ۹۴ نیز در گفت‌وگوی دیگری خطاب به افشارزاده، که از بدهی‌های مدیر قبلی گله کرده بود، گفت: «بدهی‌های فخرالدینی و شهباززاده هم برای زمان من بوده است؟ ‌ای‌کاش یک مقدار واقع‌بینانه عمل کنیم و این کارها را انجام ندهیم، کما اینکه من چنین کارهایی نکردم. بنده هم در زمان مدیریتم بدهی هفت، هشت بازیکن خارجی را که شکایت کرده بودند، دادم و هیچ موقع نگفتم این پول برای غربی‌ها بود، چون مدیران عامل قبلی هم برای خودشان قرارداد نبسته بودند و قراردادها را برای استقلال می‌بستند، اما چون پول نداشتند، من مجبور شدم آن را پرداخت کنم. الان هم شما باید این پول‌ها را پرداخت کنید، چون برای باشگاه است.»

انتقادهای تند از افتخاری

بعد از خداحافظی افشارزاده نوبت به افتخاری رسید تا روی صندلی مدیریت استقلال بنشیند، اما مدیر سابق اداره کل ورزش استان تهران هم از تیغ تیز انتقادات فتح‌الله در امان نماند. وی در شهریور ۹۶ با حمله به افتخاری گفت: «محبوبیت من این بنده خدا را آزار می‌دهد. افتخاری ناراحت پرچمی بود که من روی دستانم گرفته بودم.

من ۲۲ میلیارد بدهی انباشته گذاشتم که مربوط به قبل هم بوده، ولی دو جام حذفی، سه قهرمانی لیگ، نایب‌قهرمانی آسیا، صدوپنجاه‌وپنجم جهان و از همه مهم‌تر احداث کمپ مرحوم حجازی را در کارنامه‌ام دارم. مردم خودشان قضاوت کنند. افتخاری اول یک قهرمانی بیاورد، بعد صحبت کند. اتفاقا برای او آرزو می‌کنم از این مرحله عبور کند، چون او مشت زیاد خورده و به خاطر این مشت‌ها چشم‌بسته به سمت من مشت پرتاب کرد. اشکالی هم ندارد.»

ماجرای فتحی و آواربرداری تاریخی!

دی‌ماه گذشته امیرحسین فتحی در مصاحبه‌ای و در پاسخ به این سوال که عنوان می‌شود شما مثل مدیران قبلی ازجمله فتح‌الله‌زاده نمی‌توانید بمب بترکانید و به همین دلیل می‌گویید اهل بمب ترکاندن نیستید، گفته بود: «بعد از اینکه گفتم اهل بمب و ترقه نیستم، دیدم برخی دوستان در رسانه‌هایشان انتقاد کرده بودند که بمب ترکاندن کار هر کسی نیست، این درحالی است که جذب بازیکن چند ۱۰میلیاردی هم راحت است، اما به‌دنبال آن هستیم که اگر بازیکنی می‌آوریم، به سرنوشت بازیکنانی مانند مگویان، پروپچیچ، یازالده گومز، بویان یا جباروف که هنوز مشکل دارد، دچار نشود. یا اگر بازیکن داخلی می‌گیریم، به سرنوشت نفراتی مانند عمران‌زاده، برهانی، صادقی و نکونام دچار نشود که هنوز بعد از چند سال در حال پرداخت مطالبات آنها هستیم. در غیر این صورت آوردن بازیکن خیلی ساده است که بازیکن را بیاورید و ترقه و بمب منفجر کنید و بعد پول آنها را مدیران بعدی پرداخت کنند. قبلا برای نفراتی مثل تیموریان، عمران‌زاده، جباری و نکونام بمب منفجر کردند و ما حالا در حال پرداخت مطالبات‌شان هستیم. دنبال بازیکنانی هستیم که لایق استقلال هستند و برای جذب چنین بازیکنانی یک لحظه هم کوتاهی نمی‌کنیم، اما درخصوص بمب و ترقه باید بگویم هنوز هم در حال آواربرداری بمب‌های گذشته هستیم.»

همین آواربرداری باز هم حملات تند فتح‌الله‌زاده را به همراه داشت. وی در واکنش به اظهارات فتحی گفت: «ایشان باید در حد قواره خودش حرف بزند. آقای فتحی! به جای حرف زدن تیم را بساز. آقایان عرضه ندارند و فرافکنی می‌کنند. بهتر است آقای فتحی اول یک جام بیاورد و بعدا انتقاد کند. متاسفانه سقف و سطح مدیریت در استقلال پایین آمده است. چطور آقایان بدهی‌های پنج سال قبل را می‌بینند، ولی پرونده امثال گومز، هلمکه، نیومایر، پروپییچ و... را نمی‌بینند؟ چرا داستان بویان و جباروف را نمی‌بینند؟ از طرف دیگر چه کسی می‌تواند نکونام، جباری و تیموریان را با امثال نیومایر و الحاجی گرو مقایسه کند؟ اصلا مگر می‌شود. آقایان اول بروند اندازه من جام بیاورند بعدا انتقاد کنند. بعضی‌ها در باشگاه استقلال جام قهرمانی را با جام آیینه اشتباه گرفته‌اند. آقای فتحی! به داد استقلال برس که هواداران خون‌به دل نشوند. بعضی‌ها هر وقت به بن‌بست می‌خورند، یاد بدهی‌های فتح‌الله‌زاده می‌افتند و با فرافکنی می‌خواهند نتایج بد خودشان را توجیه کنند. به خاطر بی‌عرضگی خودشان می‌خواهند تقصیر را گردن دیگران بیندازند.»

انتشار لیست بدهی‌ها

این اظهارنظر باعث جنجال زیادی در رسانه‌ها شد. رسانه‌های تیم رقیب از میزان پرداختی وزارت ورزش به استقلال شوکه شده بودند و حسابی به آن تاختند، اما در عرض کمتر از یک روز، فتحی، سرپرست استقلال لیست بدهی‌های زمان مدیریت فتح‌الله‌زاده را رسانه‌ای کرد؛ لیستی که نشان داد استقلال در زمان مدیریت حاج فتح‌الله، ۳۰ میلیارد تومان به علاوه ۹۲۰ هزار دلار بدهی بالا آورده، لیستی که مشخصا به خاطر اظهارات فتح‌الله‌زاده که گفته بود من با ۲۰ میلیارد تومان دو جام آورده بودم و تنها دو میلیارد تومان بدهی باقی گذاشته‌ام، منتشر شد.

مبلغ بدهی باورنکردنی استقلال در زمان مدیریت فتح‌الله‌زاده در حالی منتشر شد که تا پیش از این گمان می‌رفت افتخاری بیشتر از هر مدیر دیگری خرج روی دست استقلال گذاشته بود. بعد از رفتن افتخاری، اسناد مالی باشگاه استقلال نشان داد که استقلال رقمی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بدهی دارد که با دلار ۱۱۰۰۰ تومان در آن موقع رقمی نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان برآورد شد؛ ارقامی که مشخص نیست دقیقا از کجا تامین شده‌اند و چه کسی باید پاسخگویشان باشد، ارقامی که تنها هنگام دعواهای مدیران سابق و فعلی استقلال برای تحت فشار قرار دادن طرف مقابل رونمایی می‌شوند.

درگیری فتح‌الله‌زاده با معاونان

فتح‌الله‌زاده در این مدت حتی با معاونان باشگاه استقلال ازجمله توفیقی و خطیر نیز سرشاخ شده و حتی کارش به جایی رسید که از خطیر نیز شکایت کرده بود. جالب اینکه او در یک اظهارنظر مدعی شد تا زمانی که مازیار ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش باشد، او به استقلال برنمی‌گردد، چون نمی‌گذارند او برگردد، اما حالا می‌گوید مخالفانش از وزارت ورزش رفته‌اند، هرچند کماکان ناظمی در وزارت ورزش حضور دارد.

فتحی رفت، فتح‌الله‌زاده آمد

شب گذشته ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش رسما اعلام کرد که نام امیرحسین فتحی از جمع اعضای هیات‌مدیره باشگاه خارج شده و نام علی فتح‌الله‌زاده اضافه شده و قرار است فرد دیگری هم به این مجموعه اضافه شود تا هیات‌مدیره جدید درخصوص مدیرعامل جدید تصمیم‌گیری کند. این یعنی از حالا باید منتظر باشیم تا فتح‌الله‌زاده برای چهارمین بار مدیرعامل استقلال شود، آن هم درحالی که در سال‌های اخیر گزینه مورد اعتماد مدیران وزارت ورزش و جوانان نبود، با این حال به نظر می‌رسد وزارتی‌ها که تحت‌فشار زیادی هستند چاره دیگری جز عقب‌نشینی ندارند!

فتح‌الله‌زاده: مشکل استرا به‌زودی حل می‌شود

برخی منابع می‌گویند، فتح‌الله‌زاده به وزیر تضمین داده که استراماچونی می‌آید و فصل بعد هم می‌ماند. با این حال فعلا خبری از مربی ایتالیایی نشده است. او درباره جلسه دیروز با وزیر به ایرنا گفت: «جلسه خوبی را با مدیران وزارت ورزش برگزار کردم و پیرامون مسائل مختلف به بحث و تبادل‌نظر پرداختیم. مهم موفقیت و سرافرازی استقلال است و همه ما دوست داریم این تیم به موفقیت برسد و بهترین روزها را پیش‌رو داشته باشد.

ظرف روزهای آینده تکلیف مدیرعاملی باشگاه استقلال مشخص خواهد شد. اسماعیل خلیل‌زاده در ترکیه تلاش زیادی برای مذاکره با استراماچونی انجام داد و مذاکرات خوبی صورت گرفت و همان‌طور که او اعلام کرده است، به‌زودی موانع پیش‌پای این مربی ایتالیایی برای حضور در ایران از مقابلش برداشته می‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من تاجیم تا چشت در آد

      نویسنده لنگی توجه داشته باش حاج فتل محبوب همه ابیاست و خار چشم همه لنگیا پس کم اراجیف بباف

    • ارش

      از در انداخنتش،بیرون ۴ بار از پنجره اومد تو چه رویی چقدرهم خجالتی این حاج فتل

    • amir

      شوالیه آمد شوالیه خرسوار با خرش آمد ، آمد بترکاند همه چیزو فوتبال رو لیگ رو و...

    • بدون نام

      فتل بنگی مافیای خطرناکیه، خیلی خطرناک

    • H

      با آمدن دکتر قلابی و دلال معروف وضع استقلال حسابی بهم می ریزه بنفع پرسپولیس و سپاهان هست

    • بدون نام

      نویسنده عزیز که معلومه رنگی حرف میزنی،کدوم یک از حرفای حاجی دروغ بود؟؟مدیران بعد حاجی چکاری واسه استقلال کردن؟؟کدوم بازیکن بزرگ و اوردن استقلال کدوم جام و اوردن؟؟گرو و بقیه خارجیها با تیموریان و جباری و نکونام قابل مقایسه ان؟؟اقای نویسنده بدهی شفر چقدره؟؟بویان و جانواریو و پادوانی چقدره؟؟؟پول ان همه بازیکن داخلی که اومدن رفتن چقدره؟؟چرا اینا رو نمیگید؟؟هوادار استقلال حاجی رو مبخواد چون حاجی با جون و دل واسه استقلال کار میکنه حاجی ماشبن خودشو داد به بازیکن،مگه نمیگی ۳۰ ملیارد بدهی مال حاجیه؟که ۲۰ ملیارده،باز هم میگیم حرف شما درست اما کمپ حجازی رو الان چقدر میخرن؟؟بالای ۱۰۰ ملیارد پول کمپ حجازیه،حالا خودت حساب کن با ۳۰ ملیارد بدهی سه قهرمانی و کمپ حجازی رو حاجی واسه استقلال اورده،اما این مدیران مورد علاقه شما که هر سال حدود ۸۰ ملیارد پول گرفتن چه گلی بسر استقلال زدن؟؟
      فرق حاجی با بقیه تو همین هاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج