۹۴۰۷۴۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

فرار عمر البشیر از زندان ناکام ماند

تلاش برای فراری دادن عمر البشیر رییس جمهوری مخلوع سودان ناکام ماند.

ایرنا: به گزارش رسانه‌های عربی، تلاش برای فراری دادن عمرالبشیر رییس جمهوری مخلوع سودان از زندان کوبر که قرار بود با مسموم کردن برخی افسران زندان انجام شود، به شکست انجامید.

یک منبع پارلمانی به العربیه گفت: مقام‌های سودانی نورالهدی محمد الشفیع همسرعبدالله برادر عمرالبشیر را بر اساس ماده ۱۳۰ مربوط به شروع به قتل، دستگیر کردند.

فرار عمر البشیر از زندان ناکام ماند

این منبع خاطرنشان کرد که زن برادر البشیر در صدد بود شماری از افسران زندان را با هدف فراری دادن عمرالبشیر مسموم کند.

منبع یاد شده افزود: تحقیقات از نور الهدی که در ارتش به عنوان پزشک مشغول کار است تا زمان مشخص شدن وضعیت پزشکی افسران مزبور ادامه دارد.

رسانه‌های محلی روز یکشنبه گزارش داده بودند که تلاش زن عبدالله البشیر (محبوس در زندان کوبر) برای ارسال غذا به زندان کوبر باعث ایجاد رعب و وحشت در این زندان شد.

دادگاه عالی سودان اخیرا با صدور حکمی "عمر البشیر" رئیس جمهوری مخلوع این کشور را به جرم فساد مالی به ۲ سال زندان محکوم کرد.

ماه آوریل (فروردین) گذشته سرلشکر "عبدالفتاح البرهان" از کشف ۱۱۳ میلیون دلار (آمریکا) در منزل البشیر خبر داد و حتی اعلام کرد که یک تیم از اطلاعات نظامی و دستگاه اطلاعاتی و پلیس و دادستانی این کشور موفق شدند بعد از تجسس در اقامتگاه رییس جمهوری مخلوع مبالغی پول ملی و ارز خارجی از جمله ۷ میلیون یورو، ۳۵۰ هزار دلار و ۵ میلیارد پوند سودانی (حدود ۱۰۵ میلیون دلار) کشف کنند.

البشیر در آوریل گذشته (اواخر فروردین ماه ۱۳۹۸) پس از تظاهراتی که چند ماه طول کشید و چندین کشته نیز در پی داشت و در اعتراض به بیکاری و فساد برگزار می‌شد از قدرت کنار زده شد تا به پایان مسیر ۳۰ ساله در قدرت در سودان برسد.

او از سال ۱۹۸۹ (۱۳۷۸) حاکم این کشور بود که در ۱۹ دسامبر سال گذشته (۲۰۱۸) با برپایی تظاهرات‌هایی در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های این کشور در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی کشور در ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ مجبور شد از قدرت کنار زده شود و در نتیجه یک دولت دولت انتقالی مورد حمایت عربستان سعودی و امارات متحده عربی قدرت را در این کشور در دست گرفت که ریاست دولت موقت آن را "عبدالله حمدوک" به عهده دارد.سودان از زندان ناکام ماند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج