۹۴۱۶۹۷
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

یاوری: استراماچونی از ضعف فوتبال ما استفاده کرد

محمود یاوری را می‌توان استخوان خوردکرده فوتبال کشورمان دانست.

ایران ورزشی: محمود یاوری را می‌توان استخوان خوردکرده فوتبال کشورمان دانست. او سال‌های زیادی را در فوتبالی که اکنون به این وضعیت گرفتار شده سپری کرده است. یاوری به‌خوبی اوضاع و احوال فوتبال کشورمان را می‌شناسد و حرف‌هایش را می‌توان به واقعیت‌های فوتبال کشورمان نزدیک دید. او اکنون فرصت خوبی برای آنالیز این شرایط دارد و گفته‌هایش حاصل کوله‌باری از تجربه گذشته و تجزیه و تحلیل شرایط کنونی است. این پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره نیمکت تیم ملی، عملکرد فدارسیون فوتبال، حواشی استقلال و... حرف‌هایی دارد. یاوری بدون تعارف به موضوعاتی می‌پردازد که در هیاهوی فوتبال خیلی به آنها توجه نمی‌شود.

مهدی تاج رئیس فدراسیون طی مصاحبه‌ای درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی مدعی شده که دیر نشده و عجله‌ای ندارند. آیا واقعاً اینطور است؟

نه‌تنها دیر نشده بلکه هیچ مشکلی هم نیست. البته بعضی وقت‌ها خیلی زود دیر می‌شود. من مطمئنم آقای تاج خواسته مقابله منفی کند یعنی اینکه بشدت پیگیر انتخاب سرمربی جدید است اما در ظاهر اینگونه می‌گویند. حالا که اسم آقای تاج آمد چون شنیده‌ام که جلسه‌ای با آرسن ونگر داشتند و از ایشان خواسته‌اند جهت برگزاری کلاس مربیگری به تهران بیایند باید بگویم برای این اتفاق خوب روزشماری می‌کنم تا یکی از صندلی‌های ردیف اول کلاس‌شان را به خود اختصاص دهم. من اعتقاد دارم هرچه ببیشتر بدانیم بهتر می‌دانیم. یک سؤال ویژه هم از ونگر دارم.

چه سؤالی؟

از ایشان می‌خواهم بپرسم که چطور با سه چهار قهرمانی در لیگ برتر انگلستان و بدون قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بیش از دو دهه در تیم بزرگی مثل آرسنال کار کردند. البته که خودشان هم مربی بسیار بزرگی هستند.

موضوع مارک ویلموتس هم که حل نشده است.

متأسفانه ما در انتخاب مربی خوب عمل نکردیم. شخصی را آوردیم که هیچ شناخت قبلی از او نداشتیم و این اصلاً خوب نیست. من فکر می‌کردم فقط کارلوس کی‌روش ما را اذیت می‌کرد اما الان به این نتیجه رسیده‌ام که ویلموتس استاد کی‌روش است. رفتن او هزینه بسیار زیادی روی دوش فوتبال ما گذاشت و باز هم می‌گویم متأسفانه این هزینه‌ها را برای غریبه‌هایی انجام می‌دهیم که کارآیی ندارند در حالی که در کشور خودمان سرمایه‌سوزی می‌کنیم.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

من به‌عنوان یک ایرانی علاقه‌مند به فوتبال و کشورم اعتقاد دارم در شرایط فعلی وحید هاشمیان و یک مربی باتجربه بهترین انتخاب برای تیم ملی خواهند بود. وحید کار مربیگری‌اش را از تیم‌های رده چهارم و پنجم آلمان شروع کرده و شاگرد مربیان بزرگی بوده و کلاس‌های زیادی را هم گذرانده است. ما چرا به‌راحتی از سرمایه‌های‌مان عبور می‌کنیم. مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی، علی کریمی و کریم باقری‌ها امروز مثل میوه‌ای هستند که زمان چیدن‌شان رسیده است. نباید به‌خاطر اختلاف سلیقه‌ها آنها را به‌راحتی کنار بگذاریم.

من اگر در فوتبال تصمیم‌گیرنده بودم حتماً از این بازیکنان شاخص استفاده می‌کردم. اینها اگر مورد توجه قرار بگیرند آینده مربیگری فوتبال ما خواهند بود. همین علی نیکبخت شاید در دوران بازیگری‌اش اشتباهاتی داشته اما او را هم نباید فراموش کرد. ما باید برای اینها کلاس‌های پیشرفته حداقل در تهران برگزار کنیم. من برای شما یک مثال می‌زنم؛ آقای دتمار کرامر که از مدرسان بزرگ فوتبال دنیا بودند و به ایران آمدند آنقدر تأثیرگذار بودند که ما همین امروز هم اثرات حضور آنها را می‌بینیم.

من خلاصه بگویم جایگزین یک مربی باید یک مربی باشد نه یک دستگاه، شاید بتوان با عصا راه رفت اما نمی‌شود فقط به عصا تکیه کرد.

استراماچونی هم یکی از دیگر از مربیان خارجی است که حالا چالش بزرگی را برای باشگاه استقلال به‌وجود آورده است.

قبل از اینکه به موضوع استراماچونی اشاره کنم باید بگویم من به‌عنوان کارشناس بازی سپاهان و شاهین بوشهر به شبکه تلویزیونی اصفهان دعوت شدم و اگر نگویم شاهین تنها تیمی است که اخلاق حرفه‌ای را به معنای واقعی رعایت می‌کند، باید بگویم جزو معدود تیم‌ها است. آنها ۵ گل از سپاهان می‌خورند و بدون هیچ مشکلی از زمین می‌روند و من مطمئن هستم که با تلاش بیشتر و کارآیی بهتر برمی‌گردند. به‌نظر من آقای استراماچونی اگر برگردد دیگر آن استراماچونی ابتدای فصل نیست چون ظاهراً پول برایش در اولویت است.

آقای برانکو با اینکه سال‌ها در فوتبال ما بود و مشکلات فوتبالی ما را می‌دانست اما ماند و در پایان فصل از پرسپولیس جدا شد. استراماچونی هم باید حداقل نیم‌فصل را تمام می‌کرد و بعد به دلایلی که داشت، از تیم جدا می‌شد. خیلی صادقانه بگویم که او از نقطه ضعف ما نهایت استفاده را کرد و آنچه از او در ذهنم ساخته بودم اشتباه شد. استراماچونی از کشوری آمده که ما از آنجا مالدینی‌ها را می‌شناسیم و فوتبالی کاملاً حرفه‌ای دارند اما به ایشان از نظر رفتاری نه فنی نمره قبولی نمی‌دهم ضمن اینکه از این به بعد باید حواس‌مان باشد چیزی نگویم که قهر کند و برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاجى باغىرت

      به تو چه پىر خرفت

    • سپیداب

      آقای یاوری از نظر شما شاید کار استراماچونی سوء استفاده باشه ولی از نظر خود اروپائیان به این کار میگن اجرای قانون ...افتاد

    • بدون نام

      اقای یاوری عزیز اقای برانکو اینقدر از اقای حسین هدایتی دزد پول وسکه گرفته بود که دیگه نیازی به پول خودش احساس نمیکرد کمی منطقی باشید

    • بدون نام

      شما هم که فقط طعنه زدن را رایادگرفتین یکم منطقی باشید اگه کریمی وهاشمیان مربی بودن که همینجا موفق بودن

    • بدون نام

      شما هم که فقط طعنه زدن را رایادگرفتین یکم منطقی باشید اگه کریمی وهاشمیان مربی بودن که همینجا موفق بودن

    • بدون نام

      استفاده رو شما بردین استاد که با توانایی فنی صفر تمام تیمهای حاضر در ایران رو رهبری کردی ازلیگ برتر تا لیگ محلات پس لطف کن نظر ندین شما

    • بدون نام

      نه آقای یاوری اشتباه گفتی اینجا ازت معلومه که هیچ از فوتبال نمیدونی بازیکنانی مثل جبارف تیام امیدابراهیمی پاتوسی نوافکن جانواریو مدافع اینا بخاطر پول رفتن البته حقشون بود چون مدیریت و وزارت به فکر تیم سوگلی خودشون بودن پول به استقلال نمیدادن تا بازیکنانش فراری بشن استرا ماچونی هم حق داشت همین آقای کندرون اگر زود زودپولشو نمیدادن دمشومیذاشت رو کولش ومیرفت اما گفتم که این تیم سوگلیه برو یاور جان حرفات فقط براخودت خوبه.

      پاسخ ها

      • نامی

        همه هیچی نمیفهمن فقط شما میفهمی! چهارتا بازی تو استادیوم دیدین فکر میکنید همه چیز فوتبالو میفهمید طرف سرمربی تیم ملی بوده و با فوتبال نفس کشیده نمیفهمه!

      • نامی

        تو اونجا بودی! آخه از سر حسادت به دیگری و ضعف خودتون تهمت زدن که کار هر دلقکیه

      • عادل ایرانی.chichonin1090@gmail.com

        توچقدکم ظرفیت وعقده ای هستی.کلمه به کلمه نظرت نشان ازکمبودت داره تیم سوگلی مشخصه کدومه تیمه که وکیل ووزاروسفراوکل ایرانوسرکارگذاشت وبادبه دراوردن پولی که بایدبایت دوفصل ازکیسه میگرفت وتبدیل به یک فصل کردونیم کیلوابروی باقیمانده باشگاه کیسه کشاروصفرکرد.ضمنااگه بعد5فصل تیمت سه هفته بصورت موقت رفت صدرودوباره برگشت سرجای اولش که البته فعلانم دوپله ش موقتیه ونهایتافصلوباپنجم اششم بودن تموم میکنه حالتوبدکرده.امانبایدناراحت باشی ظزفیت تیمت بین 16تیم نهایتارده ششمه.پس به سوزشت برس تابیشترنشده لطفا.

      • بدون نام

        شما ده سال زیر استقلال بودین حالا که وزیرتون اوردتون بالا وگرنه باید مثل اون ده سال هر روز تو ورزشگاه گریه میکردین انگار اینا یادتون رفت، باز هم شاهنامه آخرش خوشه لنگی جان

    • بدون نام

      یه چیزی بگم آقای یاوری بنظرمن آسترا بهترین کاروکرد چون میدونست بعدرفتنش میشه مثل بقیه مربیای خارجی که بره ب فیفا شکایت کنه تاپولشوبدن

    • پرویز

      نمی دانم چرا طرفداران استقلال تاب انتقاد را ندارند بابا چونی اشتباه کرد و البته دانسته اشتباه کرد و حرفه ای عمل نکرد در اینجا پای هوایتی و .... وسط کشیدن فقط پاک کردن صورت مسئله است ضمن اینکه توهین به پیشکسوت ها کار بسیار زشتی است هرچند استقلالی ها به این کار بد عادت دارند

    • بدون نام

      ازضعف دولت ووزیرش

    • بدون نام

      سو استفاده از اخلاق ما هواداران کرد

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی⭐⭐

      خفه شو مردک شما و همه رسانه ها ب دستور وزیر و این تشکیلات پشت پرده کثیف فوتبال مامور شدین ک تومخ مردم چرند بکنید و افکار استقلالیا رو آمادع کنید واس رفتن استرا. این فوتبال و مسئولان و مدیران استقلال ک دست نشانده وزیرن واس نابودیه استقلال جز دروغ و پیچوندن و اذیت استرا مگ کار خوبی هم کردن؟ پشت پروه ردش کردن رفت. برانگوع موند اون سه سال اول چرا حرف ازپول نزد؟ چون هدایتی ساپورتشون میکرد مشگل پولی نداشت. یادتونه ک هدایتی ک رفت زندان برانکوه سال اخر دقیقا بخاطرپول ول کرد رفت الانم شکایت کرده. مردم خرنیستن برانکوه از همه جهت حمایت میشد . چاپ کن مرد باش ک هستی

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی⭐⭐

      تیم حکومتی تیمیه ک وزیر و سفیر و عراقچی و ظریف و رییس جمهور مملکت اداره مملکت رو ول کرد بخاطر جعل و دزدیتون رفتن ترکیه مذاکره کردن. تیم حکومتیه تیمیع ک سفیر و وزیر رفتن کرواسی واس برگردوندن برانکوه.اما برانکو میدونست هدایتی زندانه و دیگ کسی نیس ساپورتش کنع و رفت. شما شک نکنید پشت پرده کارشکنی میکنن محاله این باند وزارتی چند ساله لنگی بزارن استرا بیاد. لنگیا راحت باشید

    • عشق است استرا

      یاوری خرفت الاغ به تو چه...مردان زن نما

    • عشق است استرا

      آفرین آسترا جان ..تو باعث سربلندی استقلال شدی تو باعث شدی مرد رو از نامرد بشناسیم تو باعث شدی فتح الله زاده بی شرف رو بشناسیم تو باعث شدی مشخص بشه وزیر یک لنگی هست..آفرین آسترا دوستت داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج