جاباما
۹۴۲۷۸۳
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

دوراهی که تبریزی ساخت: جدایی یا جبران؟

مهاجم تیم استقلال تهران در شش ماه پایانی قراردادش مورد هجمه هواداران این تیم قرار دارد و از جایگاه مناسبی در لیست این تیم بهره نمی‌برد.

ایلنا: مرداد ماه سال گذشته هواداران تیم استقلال تهران با معرفی مهاجم جوان و چارچوب‌شناس ذوب آهن به عنوان بازیکن جدید این تیم ابراز خوشحالی کردند اما امروز با گذشت نزدیک به ۱۷ ماه از قرارداد او چهره دوست داشتنی نزد سکوهای آبی نیست و هواداران خواستار جدایی هرچه سریعتر او هستند.

تبریزی فصل گذشته را با گلزنی در دیدار مقابل تراکتورسازی با پیراهن استقلال آغاز کرد. این مهاجم ۲۹ ساله که به واسطه درخشش در ذوب آهن به عنوان یکی از گزینه‌های جدی برای تقویت خط حمله آبی‌ها شناخته می‌شد برای ۱۳ بازی بعد از رویارویی با تراکتور هواداران این تیم را منتظر نگه داشت تا دومین گلش را به ثمر برساند؛ او طی این مدت دو بازی روی نیمکت بود و یک مسابقه هم در لیست حضور نداشت.

او بعد از تراکتور و پیکان برابر تیم‌های نساجی، استقلال خوزستان و سپیدرود هم در لیگ برتر موفق به گلزنی شد تا در کنار یک گل در لیگ قهرمانان آسیا برابر العین، فصل گذشته را با ۱۷۱۰ دقیقه بازی با پیراهن استقلال در مجموع ۲۷ بازی رسمی در تمامی رقابت با تنها ۶ گل به پایان برساند. این آمار برای بازیکنی که با ۲۰ گل زده ذوب آهن را ترک کرده بود در استقلال اگرچه قابل قبول نبود اما با واکنش تندی رو به رو نشد و به عنوان یک مهاجم معمولی در ترکیب باقی ماند.

در کنار شیخ دیاباته، مهدی قائدی، سجاد آقایی و محسن کریمی به نظر می‌رسید مرتضی تبریزی در لیگ نوزدهم زوج خوبی برای یک مهاجم بلندقامت دیگر در خط حمله استقلال باشد اما او هرچه فرصت یافت به خوبی از آن استفاده نکرد تا اینکه دیاباته، قائدی رابه عنوان یک مکمل در خط حمله ببیند.

مهرماه امسال وقتی تبریزی بعد از چهارمین حضور برای استقلال در لیگ نوزدهم مقابل ذوب آهن تعویض شد، او با عصبانیت به کلمن کنار زمین لگد زد تا به نوعی حالا این هفته‌ها متوجه شود که با ورود به کانون توجه‌ها چه لگدی به بخت خودش زده است.

استراماچونی که نشان داده برای هربازیکنی که تلاش کند جایی در ترکیب وجود دارد دوباره به تبریزی میدان داد و این اتفاق در تیم به خوبی مدیریت شد اما عملکرد تبریزی در ترکیب به نوعی نبوده که هواداران و سکوهای ورزشگاه آزادی لگد به کلمن را به راحتی از یاد ببرند.

مهاجم میلیاردی استقلال در ۶ بازی بعد از این مسابقه که به میدان رفته بود شاید فرصت عالی برای گلزنی نداشت تا اینکه مسابقه مقابل ماشین سازی به یک فرصت عالی رسید؛ در یکقدمی دروازه درحالیکه هواداران انتظار داشتند نوار بردهای متوالی قطع نشود تبریزی به عنوان یک مهاجم گرانقیمت فرصتی بی نظیر را برای گل تساوی استقلال از دست داد که اگر در مسیر توپ قرار نمی‌گرفت، شدتی که توپ داشت به مراتب بیشتر از او روی دروازه ماشین سازی خطرساز می‌شد.

چند ماه بعد از شکاف شکل گرفته بین هواداران و تبریزی، او فرصت استثنایی برای به فراموشی سپردن بازی مقابل تیم سابقش را از دست داد تا حالا در یک دوراهی قرار بگیرد که به دست خودش ساخته شد. در قدم اول تبریزی باید با ارائه عملکرد خوب در تمرینات بتواند جایگاه ثابت در ترکیب استقلال به دست بیاورد و به عنوان بازیکن فیکس دقایق بیشتری در زمین حضور پیدا کند تا شانس بیشتری برای گلزنی و اثبات خودش داشته باشد و در راه دوم او در شش ماه مانده به پایان قرارداد دوساله‌اش می‌تواند گزینه خروج را انتخاب کند؛ حالا که شایعات معاوضه او با ارسلان مطهری از ذوب آهن شنیده می‌شود شاید جدایی او از استقلال هم یک فرصت خوب برای باشگاه و خودش باشد؛ مگر اینکه تصمیم دیگری داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تبربزی جاش تو استقلال نیست

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.ایکاش آقای تبریزی به پرسپولیس بیاید.استقلال قدرش را نمی داند

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام جناب تبریزی.ایکاش به پرسپولیس بیایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج