جاباما
۹۴۲۸۴۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ناز سرمربی آرژانتینی پرسپولیس خریدار دارد؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با مدیریت این باشگاه وارد چالش شده است و شاید این مسئله به پایان همکاری این مربی با این باشگاه منجر شود.

خبرگزاری تسنیم: برد‌های پیاپی پرسپولیس و قرار گرفتن این تیم در یکقدمی صدر جدول کافی بود تا گابریل کالدرون هم قدم در مسیری بگذارد که آندره‌آ استراماچونی در پیش گرفت. البته کالدرون خودش مدعی است که اگر به مانند استراماچونی چند هفته قبل قهر نکرد و به کارش ادامه داد به خاطر معرفت و نوع تربیتش بود، اما واقعیت امر این است که کالدرون قبل از بازی تیمش با صنعت نفت آبادان در جام حذفی (۵ آذر ماه) تا آستانه برکناری هم پیش رفت.

در حقیقت اگر کالدرون در آن مقطع می‌خواست به خاطر عقب افتادن مطالباتش قهر کند با کارنامه‌ای بسیار بد از پرسپولیس جدا می‌شد، آنهم در صورتی که تقریباً بعد از دو سال بیکاری در این باشگاه مشغول به کار شده بود. با این شرایط کالدرون موقعیت و آینده شغلی‌اش را هم بررسی کرده و تصمیمی عاقلانه مبنی بر ماندن در تیمش گرفت.

کالدرون فرصت را غنیمت شمرد

در شرایط موجود که پرسپولیس با یک برد دیگر و تساوی احتمالی سپاهان مقابل صنعت نفت در آبادان می‌تواند قهرمان نیم‌فصل شود، کالدرون فرصت را غنیمت شمرده و شرط و شروطی را برای ادامه کارش در پرسپولیس در نظر گرفته است. البته که خواسته‌‌ای مرد آرژانتینی به هیچ عنوان غیرمنطقی نیست و به دنبال این است که بازیکنان و کادرش با بهترین امکانات و بدون دغدغه مالی به کارشان ادامه دهند.

شرایط سخت باشگاه پرسپولیس

در این میان ایرادی که به کالدرون وارد بوده، درک نکردن شرایط باشگاه پرسپولیس است. باشگاهی که به خاطر مدیریت پراشتباه گذشته‌اش هنوز دستمزد مربیان قبلی خود را که رقمی سنگین است، پرداخت نکرده و بازیکنان خارجی آنهم طلب زیادی از فصل قبل دارند. از طرفی این باشگاه بدهی سنگینی هم به شرکتی خصوص بابت واگذاری بلیت‌فروشی دارد و پرداختی به بازیکنان که رقم قراردادهای آنها به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کرده است به تازگی به ۳۰ درصد رسیده است. در کنار همه‌ی اینها بدهی‌های سال‌های قبل باشگاه پرسپولیس باعث شده این باشگاه از نقل‌وانتقالات محروم شود.

خواسته‌های کالدرون

در چنین شرایطی کالدرون ضمن اینکه خواستار دریافت دستمزد و پاداش‌های خود و دستیارانش براساس آنچه در قرارداد آمده است، شده توقع دارد تیمش در یک کمپ ایده‌آل در قطر اردو زده و حداقل دو بازیکن گرانقیمت در نیم‌فصل جذب شوند. خواسته دیگر کالدرون پرداخت تمام مطالبات بازیکنان تیمش در نیم‌فصل است که رقم بسیار سنگینی می‌شود.

انصاری‌فرد در آخرین مصاحبه خود تأکید کرده بود که با یک چالش بزرگ در باشگاه پرسپولیس مواجه شده است. این اتفاق را از همان موقعی که او جانشین ایرج عرب شد، خیلی راحت می‌شد پیش‌بینی کرد.

آیا ناز کالدرون خریدار دارد؟

کالدرون قصد دارد بعد از بازی تیمش با نساجی ایران را ترک کند و تهدید کرده چنانچه خواسته‌هایش برآورده نشود به کشورمان باز نخواهد گشت. او امروز هم در صفحه شخصی‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه «از رفتار باشگاه پرسپولیس خیلی ناراحت هستم» به نوعی سعی کرده هواداران تیمش را مقابل مدیریت باشگاه قرار دهد، دقیقاً به مانند مسیری که استراماچونی رفت.

در این میان باید دید در صورتی که کالدرون قصد بازگشت به ایران را نداشته باشد آیا هواداران تیمش به مانند هواداران استقلال عمل کرده و پشت او می‌ایستند یا نازش چندان خریدار نخواهد داشت. البته که بازیکنان پرسپولیس چندان رابطه خوبی با مرد آرژانتینی ندارند و آنها در صورت قهر این مربی به مانند بازیکنان استقلال عمل نخواهند کرد.

نگاهی به نتایج پرسپولیس با کالدرون

پرسپولیس با کالدرون موفق به شکست دادن تیم‌‌هایی چون استقلال، صنعت نفت ‌آبادان، فولاد، ذوب‌آهن، پارس جنوبی، پیکان، گل‌گهر و شاهین بوشهر شد، اما مقابل تراکتور، سپاهان، شهر خودرو و نفت مسجدسلیمان شکست خورد. ضمن اینکه در تهران هم نتوانست ماشین‌سازی را شکست دهد. این در حالی است که هواداران پرسپولیس هنوز از نحوه بازی تیم‌شان رضایت ندارند و برخی کارشناسان نیز معتقدند اکثر برد‌های پرسپولیس روی خلاقیت‌های بازیکنان این تیم از جمله مهدی ترابی به دست آمده است. پرسپولیس در جام حذفی هم با شکست صنعت نفت در تهران و شهرداری ماهشهر در آبادان توانسته به جمع چهار تیم نهایی این مسابقات راه یابد.

اختلاف با بازیکنان و بدترین خرید برای باشگاه

موضوع قابل اشاره دیگر در مورد عملکرد کالدرون در نیم‌فصل اول، اختلاف‌های او با بازیکنانی چون، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، علی علیپور، بشار رسن، علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه بود که چنانچه پادرمیانی انصاری‌فرد نبود شاید الان حداقل نیمی از آنها پرسپولیس را ترک کرده بودند. فراموش نکنیم تنها بازیکنی هم که با نظر کالدرون به پرسپولیس آمد جونیور براندائو بود که بعد از پنج بازی به طور کل از سوی این مربی از جمع سرخپوشان کنار گذاشته شده و در نهایت قراردادش را با دریافت ۲۵۰ هزار دلار فسخ و راهی کشورش شد.

دریافتی کالدرون و خواسته باشگاه از او

کالدرون که با رقم ۸۵۰ هزار دلار قرارداد خالص (بدون پاداش‌های در نظر گرفته شده) جانشین برانکو ایوانکوویچ با دستمرد ۷۰۰ هزار دلار شد تا اینجای کار نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار دریافتی داشته و قرار است ۱۰۰ هزار دلار هم روز جمعه به وی پرداخت شود. کالدرون خواستار این است که ۳۰۰ هزار دلار هم در تعطیلات نیم‌فصل دریافتی داشته باشد، اما انصاری‌فرد از وی خواسته برای دریافت این مبلغ به باشگاه زمان دهد، از این جهت که باید برای جذب دو بازیکن خارجی هزینه کنند که این مسئله با دلخوری سرمربی آرژانتینی مواجه شده است.

با توجه به این مسئله کالدرون با باشگاهش وارد یک چالش جدید شده است. ضمن اینکه او بابت بردهای‌های تیمش نیز جداگانه پاداش می‌خواهد و مدعی شده در این زمینه با ایرج عرب به توافق رسیده است، موردی که ظاهراً در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به تصویب نرسیده است و انصاری‌فرد هم زیر بار آن نمی‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.بهتراست آقای کالدرون صبر کند و در این موقع حساس هواداران را نرنجاند و به آقای انصاری فرد مهلت دهد تا مشکلات مالی را حل کند

    • بدون نام

      تحریم‌ها تأثیری ندارد!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج