۹۴۴۵۵۲
۴ نظر
۵۵۳۲
۴ نظر
۵۵۳۲
پ

در‌هایی کوچک به سوی فضا‌های خیالی در قفسه‌های کتاب

ممکن است این روز‌ها هشتگ یا عکس و ویدیو‌های ویرال شده «book nook» را در شبکه‌های اجتماعی زیاد دیده باشید. ایده‌ای که خیلی ساده از یک هنرمند ژاپنی شروع شد، ولی اکنون به یکی از بزرگ‌ترین ترند‌های سال بدل شده و در سراسر جهان طرفدارانی دارد.

وب‌سایت یک‌پزشک: ممکن است این روز‌ها هشتگ یا عکس و ویدیو‌های ویرال شده «book nook» را در شبکه‌های اجتماعی زیاد دیده باشید. ایده‌ای که خیلی ساده از یک هنرمند ژاپنی شروع شد، ولی اکنون به یکی از بزرگ‌ترین ترند‌های سال بدل شده و در سراسر جهان طرفدارانی دارد.

book nook به دنیا‌های کوچک و مینیاتوری ساخته شده در لابه‌لای کتاب‌ها و قفسه‌های کتاب گفته می‌شود. عموما بوک نوک‌ها شبیه به درب‌ها یا راهرو‌هایی هستند که می‌خواهند شما را به دنیای خیالی پشت قفسه‌های کتاب‌ها ببرند.

در‌هایی کوچک به سوی فضا‌های خیالی در قفسه‌های کتاب

بوک نوک‌ها شبیه به یک کتاب قطور هستند که تو خالی شده و شامل دیوار‌ها و کوچه‌هایی نورانی برای خیال‌پردازی می‌شوند. می‌توانید بوک نوک‌ها را در قفسه کتاب‌های خود قرار دهید و شروع به خیال‌پردازی کنید که انتهای این خیابان به کجا می‌رسد.

این مفهوم و طراحی چنان محبوبیتی پیدا کرده است که طی دور روز، زیرشاخه r/booknooks در سایت رددیت نزدیک به ۸۰۰هزار عضو پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۸، هنرمند ژاپنی به نام «موندا» (Monde) برای اولین بار یک بوک نوک ساخت. توییت او با عنوان «back alley bookshelf» بیش از ۱۷۹هزار بار لایک شده است و منبع الهام‌بخشی دیگران شد.

در‌هایی کوچک به سوی فضا‌های خیالی در قفسه‌های کتاب

هنرمندان زیادی با دیدن بوک نوک ماندا، ایده‌های خلاقانه و ابتکاری به سرشان زده و علاقه‌مند شدند بوک نوک خود را بسازند. برخی از این طرح‌ها روی سایت رددیت از ۳۷۰۰ تا ۶۳۷۰۰ رای در یک روز به دست آوردند.

رسیدن به رویا‌ها در ابعاد کوچک

ساختن یک فضای کوچک و مینیاتوری، ولی دنج و گرم و صمیمی هنر می‌خواهد و هرکسی نمی‌تواند وارد این حوزه شود. مهم‌تر اینکه باید چیزی بسازی که نزدیک به خیال تو باشد و دیگران هم با خیال تو همراه شوند.

در‌هایی کوچک به سوی فضا‌های خیالی در قفسه‌های کتاب

اکنون، سایت رددیت چندین زیرشاخه با عناوین بوک نوک دارد. حتی زیرشاخه‌هایی برای راهنمایی و کمک به ساخت آن‌ها مشابه r/guidebooknook ساخته شده و بسیار پرطرفدار هستند. پای توسعه‌دهنده‌ها و برنامه‌نویس‌ها هم به این وادی باز شده و یک برنامه‌نویس با استفاده از مدل‌های سه‌بعدی و بعد چاپگر‌های سه‌بعدی بوک نوک خود را ساخته است.

در‌هایی کوچک به سوی فضا‌های خیالی در قفسه‌های کتاب

غالب طرح‌های بوک نوک از کتاب‌های هری پاتر و ساختمان‌های قرون وسطایی الهام گرفتند. اینکه چرا مردم از میان این همه کتاب فانتزی و خیال‌پردازگونه سراغ هری پاتر برای ساخت بوک نوک می‌روند؛ کمی عجیب، ولی جالب است.

در‌هایی کوچک به سوی فضا‌های خیالی در قفسه‌های کتاب

بوک نوک‌ها فقط به کتاب و قفسه‌های کتاب محدود نشده و طرح‌های خلاقانه زیادی برای جای جای خانه زده شده است. پریز برقی که باز می‌شود و شما را وارد یک دنیای کوچک خیالی می‌کند یا درب‌های کوچکی که کنار تخت‌خواب تعبیه شده و یک زندگی شاد را نشان می‌دهد.

بوک نوک‌ها برای ایده‌پردازی هیچ محدودیتی ندارند و شما می‌توانید به رویا‌های خود در ابعادی بسیار کوچک برسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه جذاااااااب

    • Yousef

      چقد زییا هستن

    • ترجیحا بینام

      زیبااااست
      عاشق کتاب و کتابخونه هستم

    • طراوت

      عالی بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج