۹۴۴۷۷۷
۲۹ نظر
۵۰۱۱
۲۹ نظر
۵۰۱۱
پ

پیشنهاد جدید مجلس درباره قیمت بنزین

یک نماینده مجلس گفت: افرادی که نمی‌خواهند افزایش قیمت بنزین به نفع مردم اصلاح شود مدام تکرار می‌کنند که رهبری مخالف است در صورتیکه نظر ایشان کاملا مشخص بود.

ایلنا نوشت: یک نماینده مجلس گفت: افرادی که نمی‌خواهند افزایش قیمت بنزین به نفع مردم اصلاح شود مدام تکرار می‌کنند که رهبری مخالف است در صورتیکه نظر ایشان کاملا مشخص بود.

بهرام پارسایی، درباره پیگیری طرح دو فوریتی تک نرخی شدن قیمت بنزین، گفت: باتوجه به شرایط کشور و محقق نشدن برخی از وعده‌هایی که به واسطه افزایش قیمت بنزین داده شده بود؛ طرح دو فوریتی تک نرخی شدن قیمت بنزین را چهارم آذر ماه به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کردیم و بعد از آن بیش از ٦٠ امضا برای در اولویت قرار گرفتن طرح، جمع‌آوری شد که تا این لحظه اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چاره‌ای که برای اعلام وصول شدن این طرح دیدیم این بود که آن را در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق مجلس ارائه دهیم که هفته گذشته این کار صورت گرفت و امیدواریم با توجه ادله‌ قوی و قانع‌کننده که وجود دارد این کمیسیون همکاری کند تا این پیشنهاد تصویب و به صحن مجلس بیاید.

وی درباره این‌که برخی از نمایندگان در پی این بود که طرح‌هایی را ارائه دهند تا مثلا بنزین به صورت تک‌نرخی ۲ هزار تومان باشد و یا این که به صورت دیگری در اختیار مردم قرار گیرد اما از سوی برخی از افراد با این پاسخ روبه‌رو شدند به دلیل آن‌که رهبری در خصوص افزایش قیمت بنزین دستورهایی داده‌اند، باید از این طرح تمکین شود، گفت: اولاً این را بگویم که بنزین بالای هزار و ۵۰۰ تومان مجدداً نارضایتی و اعتراض‌های دیگری در کشور ایجاد خواهد کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دوماً اینکه در حال حاضر تاکسی‌ها، آژانس‌ها، وانت‌بارها و تاکسی‌های اینترنتی و قایق‌های صیادی از این قبیل سهیمه هزار و ۵۰۰ تومانی استفاده می‌کنند و اگر ما بیایم یک شوک دیگر وارد کنیم قیمت را از این بالاتر ببریم قطعا تبعات اجتماعی دیگری به وجود خواهد آمد.

وی با بیان این‌که دستور رهبری هم در قضیه افزایش قیمت بنزین کاملا مشخص بود، ایشان فرمودند من کارشناس موضوع نیستم اما باتوجه به نظر کارشناسی از این طرح حمایت می‌کنم، خاطرنشان کرد: امروز به نظر کارشناسی در خصوص افزایش قیمت بنزین نقد وارد است، مشاهده می‌کنید هیچ کدام از سران قوا مسئولیت این کار را مستقیماً بر عهده نمی‌گیرند و توپ را در زمین دیگران می‌اندازند.

پارسایی ادامه داد: رهبری برای حمایت از این طرح مواردی را مانند این‌که طرح مذکور باعث ایجاد تورم و نارضایتی مردم نشود و در مقابل آن‌چه که به دست می‌آید به مستمندان برسد، در نظر داشتند که هیچ کدام محقق نشد.

وی با بیان اینکه هر جا صحبت از دونرخی شدن به میان آید چه ارز باشد و چه بنزین قطعا فساد صورت خواهد گرفت، گفت: در نظر داشته باشید کنترل اقتصاد و تورم یک علم است و دستوری نیست، اما بعضی‌ها فکر می‌کردند با بخشنامه و دستور می‌تواندن مانع از تورم ناشی از گرانی بنزین شوند که عملا نشد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از گرانی بنزین ما شاهد تورم شدید و نارضایتی مردم هستیم، حالا به این فشار اقتصادی که به وجود می‌آید را اضافه کنید؛ بر اساس همین بود که طرح دوفوریتی ۴ آبان ماه تقدیم هیأت رئیسه شد.

وی تاکید کرد: افرادی که نمی‌خواهند این افزایش قیمت به نفع مردم اصلاح شود، مدام تکرار می‌کنند که رهبری مخالف است در صورتی که نظر ایشان کاملا مشخص بود.

پارسایی ادامه داد: پیشنهاد تک نرخی کردن بنزین را با تعداد امضا بالا به هیات رئیسه دادیم تا در اولویت قرار گیرد که محقق نشد و همین موضوع را در بودجه ٩٩ پیشنهاد دادیم و در کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۴ مطرح خواهد شد که ظاهرا به این تبصره هنوز نرسیده‌اند، هر زمانی که از ما دعوت کنند آن‌جا توضیحات لازم را خواهیم داد هرچند که خود اعضای کمیسیون به حقایق آگاه هستند و می‌دانند مردم تحت فشارند.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شد گرانی بنزین به خاطر مردم است، گفت: امروز مردم می‌گویند بسته‌های معیشتی را نمی‌خواهیم و بنزین را گران نکنید، پیشنهاد ما این است که بنزین هزار و ۵۰۰ تومان شود بسته‌های معیشتی به جای آن که به ۶۰ میلیون نفر داده شود به ۱۰ میلیون نیازمند واقعی داده شود.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی بسته‌های معیشتی راهکار قانونی ندارد و مشخص نیست که چگونه در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد و امروز بسیاری از مردم می‌گویند که آن را دریافت نکرده‌اند!

وی ادامه داد: برای رفع ابهامات و شبهات موجود، جلوگیری از تورم افسار گسیخته که اگر بدون شک اصلاح نشود تا پایان سال سیر صعودی پیدا خواهد و همچنین شفاف شدن درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین بهتر است سیاست تک نرخی صورت گیرد تا دردهای مردم التیام پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس گلدوست

      افزایش مجدد بنزین اعلان جنگ به مستضعفان ایران است.

    • بدون نام

      وای چقدر به فکر التیام درد مردمین اخخخخخ اخخخخخ

    • علی

      همیشه ملت ایران چوب مومن نماها و افراطی ها رو خوردن بذارید کارشناس تصمیم بگیره که اقتصاد میدونه نه فردی که پست و مقامش بالاتره ولی اقتصاد نمیدونه و کارشناس نیست

    • موَّحد

      افزایش قیمت بدون تورم یعنی سخن مضحک

    • بدون نام

      سلام اگه کارشناسی شده است چرادوباره میخواهین اصلاح کننین چراباراول این کارروانجام ندادید

    • بدون نام

      سلام اگه کارشناسی شده است چرادوباره میخواهین اصلاح کننین چراباراول این کارروانجام ندادید

    • مردم

      آقای نماینده خودت خسته نکن همکارهای تو اکثرا غلام حلقه بگوشند.از خودشان اراده ندارند .گوش به فرمان ایستاده اند .

    • بدون نام

      آقای نماینده وقتی که می فرمایید هیچ اقدامی بابت طرح دو فوریتی شما با 60 امضا نمایندگان صورت نگرفته یعنی خفه شو! شما نمایندگان هیچ پخی نیستید زر نزنید رای بی رای کثافت ها

    • بدون نام

      اگر این مجلس همین یک طرح را به تصویب و اجرا برساند تنها عملکرد مثبتی است که داشته

    • رضا

      دم شماگرم معلومه وجدان داری ولی تومجلس بی وجدان زیاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا ادمای شریف توتومجلس هستن دارن ازدرون میسوزن مثل این نماینده محترم وشریف دمشگرم. کاری بشه یا نشه مردانگیتو ثابت کردی

    • بدون نام

      چه عجب یکی به نفع این مردم حرف زد!!!!

    • بدون نام

      چه عجب یکی به نفع این مردم حرف زد!!!!

      پاسخ ها

      • محمد

        چه مردمی اینا همه شوی تبلیغاتی است برای حضور پرشور مردم همیشه در صف.

    • شریعت

      اگرتک نرخی ۱۵۰۰تومان باشدبهتراست

    • فرزند شهيد

      با اين اخبار كه جنبه اميدوار كننده داره و شعار هست فقط ميخوان مردم بيان پاي صندوق هاي راي كه من راي نمي دم ابتدا قيمت بنزين اصلاح شود بعد ...

    • بدون نام

      یعنی تو 300 تا مفتخور مجلس فقط چهارتاشون نماینده واقعی ملت هستن: صادقی، پارسایی، سلحشوری و آقای عثمانی که استعفا دادن متاسفانه.

    • بدون نام

      هرکسی با تک نرخی شدن بنزین مخالفت کند، فتنه گر است.

    • رضازاده

      سلام اگر باشه خوبه

    • @@@ا

      اقا ۵هزار بکنید خیال همه راحت بشه این قد بنزین .بنزین نکنید

    • بدون نام

      اقا مجلس که تا بحال در حاشیه بوده و گره مشکلات اساسی را باز نکرده ول کنید این چند ماه تمام بشه بعدی ها بیایند سر مردم گل بزنند

    • م

      خدا نگذره از مسئولینی که مردم رو له کردند.

    • بدون نام

      چه پیشنهادی مکر قبلااز کرون کرد ن بنزین این اقایان مجلس نبودن

    • بدون نام

      کدوم مجلس؟؟؟
      مجلسی که استقلال ندارد و تابع نظرات و خواسته ها باشد همان بهتر که نباشد

    • بدبختی ملت

      طرح یاتصمیمی که باری از دوش ملت بیچاره وگرسنه بر دارد با مخالفت عده ای مفت خور به تصویب نخواهد شد واین وعده های انتخاباتیه که به مردم می دهند.
      شما کارتان را بکنید این ملت هرچه به سرشان بیاد دم نمی زنند خیالتان راحت باشه. چند صباحی مانده به انتخابات چنان صف برای رای دادن طولانی خواهد شد که شماها کیف کنید. بروید خودتان را اذیت نکنید.

    • محمد

      آیا با تک نرخی شدن بنزین تورم ناشی از افزایش بنزین به قبل از افزایش برمیگرده؟ قطعا که اینجوری نمیشه.

    • بدون نام

      بیچاره مردم ایران که دلسوز ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی واقعا اگربی عرۻه تر ازروحانی دیدیدبگید دنیا درحال فناست.

    • رضا

      آقا خواهشا به کسی رای بدین که خیلی تبلیغ نکرده.چون اگه دقت کنید اونای که دزد و شالانان هستن به در و دیوار میزنم تا به قدرت برسن.اونی که کار درسته هم بلد نیست هم نمی تونه پول کثیف برای تبلیغ جور کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج