۹۴۴۹۵۷
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

نجات زن جوان از میانِ آتش و دود

افسر آماده منطقه ۶ عملیات آتش نشانی تهران گفت: آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله نظام آباد با حضور به موقع آتش نشانان خاموش شد و یک زن جوان از ساکنان نیز از میان دود و آتش نجات یافت.

خبرگزاری مهر: شب گذشته در پی تماس شهروندان مبنی بر مشاهده شعله و دود از طبقه دوم یک ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله و بصورت همزمان ساعت ۱۹:۰۹ دقیقه شب گذشته آتش نشانان ایستگاه‌های ۹۳، ۳۱ و گروه امداد و نجات ۱۲ به همراه تشک نجات و خودروی نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری را به خیابان دماوند، خیابان شهید فتحنایی (کهن سابق) اعزام کرد.

عیسی عبدالپور افسر آماده منطقه ۶ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد این آتش سوزی و نحوه عملیات آتش نشانان گفت: آتش سوزی از قسمت آشپزخانه در طبقه دوم یک ساختمان چهار طبقه مسکونی شروع شد و به سرعت در حال سرایت به دیگر قسمت‌های ساختمان بود و همچنین دود و حرارت بسیار زیادی این واحد مسکونی و طبقات فوقانی را فراگرفت.

وی افزود: زمانی که نیروهای آتش نشانی به محل حادثه رسیدند دود و شعله زیادی از نمای ساختمان به بیرون زبانه می‌کشید که آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان و انجام ایمن سازی های اولیه و مجهز شدن به دستگاه‌های تنفسی به سرعت به دو گروه تقسیم و مشغول عملیات شدند.

عبدالپورادامه داد: گروه اول از آتش نشانان به وسیله یک رشته لوله آبدهی آتش نشانی به سرعت خود را به کانون این آتش سوزی رساندند و موفق شدند شعله‌های آتش را قبل از سرایت به دیگر قسمت‌های واحد مسکونی، خاموش کنند و گروه دوم نیز به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند و توانستند یک زن ۲۵ ساله را که در میان دود گرفتار شده بود به سلامت از ساختمان خارج کرده و به محیطی امن انتقال دهند.

این افسر آماده آتش نشانی در پایان گفت: گروهی از آتش نشانان بعد از مهار آتش با استفاده از فن‌های فشار قوی آتش نشانی، دودهای حاصل از این آتش سوزی که در راهروها و طبقات این ساختمان متراکم شده بود را به بیرون تخلیه کردند.

گفتنی است علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان علت یابی آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس گلدوست

      دمتان گرم ، همیشه از ادمهای فداکار کشور سپاسگزاریم . خدا اجرتان دهد قهرمانان.

    • بدون نام

      زمانی که آتش نشانی میرسه همه چی نابود شده همه هم کشته شدن مفت خورا یه لوله آب به درد نخور میارن تا آتیش خاموش کنن

      پاسخ ها

      • علی

        چرت و پرت نگو،مگه همین اتش نشانان فداکار نبودند که واسه مهار اتیش به پلاسکو رفتند و زیر اوار موندن،نششتی جای گرم و نرم بجای تشکر و قدردانی اراجیف تحویل میدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج