جاباما
۹۴۵۱۴۶
۵ نظر
۵۱۱۶
۵ نظر
۵۱۱۶
پ

راز‌های سرقت بزرگ اتومبیل

۷ حقیقت جالب درباره مجموعه بازی GTA

برای سال‌هاست که مجموعه Grand Theft Auto (جی‌تی‌ای) اگر محبوب‌ترین نباشد، قطعاً یکی از پرطرفدارترین بازی‌هایی است که همچنان مراحل ساخت آن دنبال می‌شود و نسخه‌های جدیدی را پیش روی مخاطب‌ها قرار می‌دهد. با وجود این نکته بد نیست نگاهی داشته باشیم به ۱۰ حقیقتی که درباره سری جی‌تی‌ای نمی‌دانیم.

روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: برای سال‌هاست که مجموعه Grand Theft Auto (جی‌تی‌ای) اگر محبوب‌ترین نباشد، قطعاً یکی از پرطرفدارترین بازی‌هایی است که همچنان مراحل ساخت آن دنبال می‌شود و نسخه‌های جدیدی را پیش روی مخاطب‌ها قرار می‌دهد.

استودیو راکستار با وجود در اختیا رداشتن امتیاز تعداد زیادی بازی موفق، اما همچنان به‌واسطه گردش مالی فوق‌العاده، تمرکز اصلی خود را روی جی‌تی‌ای قرار داده و احتمالاً در میانه‌های نسل آینده می‌توانیم قسمت جدید این مجموعه را تجربه کنیم. با وجود این نکته بد نیست نگاهی داشته باشیم به ۱۰ حقیقتی که درباره سری جی‌تی‌ای نمی‌دانیم.

پول برای نقد منفی

در زمان ساخت اولین نسخه جی‌تی‌ای استودیو راکستار که آن زمان با نام دی‌ام‌ای دیزاین فعالیت خود را شروع کرده بود، برای جلب توجه بیشتر به شکلی نامتعارف از رسانه‌ها استفاده کرد. در آن زمان مکس کلیفورد به‌عنوان روابط عمومی این استودیو شناخته می‌شد و مبالغی را به برخی رسانه‌ها پرداخت کرد تا مطالبی را با رویکرد منفی نسبت به جی‌تی‌ای منتشر کنند. مطالبی که در نهایت کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و جی‌تی‌ای را در کانون توجه گیمر‌ها و البته کسانی قرار داده‌اند که شاید تا پیش از این به سراغ بازی‌های ویدئویی نمی‌رفتند.

۷ حقیقت جالب درباره مجموعه بازی GTA

فروش ۲۸۰ میلیون نسخه‌ای مجموعه

جدیدترین آمار منتشر شده از فروش مجموعه بازی جی‌تی‌ای نشان می‌دهد که تاکنون ۲۸۰ میلیون نسخه از این سری به فروش رسیده. آماری که این مجموعه را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ قرار می‌دهد. در حال حاضر تنها بازی‌های ساخته شده در مجموعه‌های سوپر ماریو، پوکمون و تتریس موفق به فروش بیشتری از ساخته راکستار گیمز شده‌اند. چیزی در حدود ۱۱۵ میلیون از این آمار به جی‌تی‌ای ۴ اختصاص دارد که کارشناس‌ها اعتقاد دارند، در آمدی ۶ میلیارد دلاری را برای سازندگان مجموعه به همراه داشته.

۷ حقیقت جالب درباره مجموعه بازی GTA

تمام کردن Vice City در ۵۷ دقیقه

ساختار نسخه‌های مختلف جی‌تی‌ای شرایطی را ایجاد می‌کند که عملاً تمام کردن آن‌ها در زمانی کوتاه شاید غیرممکن باشد، اما نباید فراموش کنیم که چیزی به نام غیرممکن برای گیمر‌ها تعریف نشده. بهترین تلاش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد جی‌تی‌ای ۴ و جی‌تی‌ای ۵ در ۵ ساعت و ۳۷ دقیقه و ۷ ساعت و ۲۵ دقیقه به پایان می‌رسند.

این در حالی است که نسخه‌های پیشین شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. بهترین رکورد برای به اتمام رساندن جی‌تی‌ای ۳ در حدود ۷۱ دقیقه است. گیمری که این رکورد را ثبت کرده، در ادامه به سراغ وایس سیتی رفته و این بازی به نظر طولانی را در ۵۷ دقیقه و ۲۹ ثانیه به اتمام رسانده. البته این کار به‌واسطه استفاده از گلیچ انجام شده که برای ثبت رکورد‌های این چنینی، مشکلی ندارد.

۷ حقیقت جالب درباره مجموعه بازی GTA

تاخیر؛ اصل همیشگی راکستار

معرفی هر کدام از نسخه‌های جی‌تی‌ای همواره با واکنش مثبت طرفداران این سری روبرو شده، اما از سویی شروعی است برای دورانی پر اضطراب برای همین دسته از گیمر‌ها که باید تاخیر‌های طولانی را تحمل کنند. تمامی نسخه‌های مجموعه از زمان جی‌تی‌ای ۳ تاکنون با تاخیر‌های چند هفته‌ای یا چند ماه روانه بازار شده‌اند. قسمت سوم مجموعه برای تغییراتی به‌واسطه اتفاقات یازده سپتامبر برای سه هفته تاخیر خورد، وایس سیتی یک هفته برای تکمیل کردن موجودی فروشندگان و سن آندریاس یک هفته به دلیل نامشخصی دیرتر از تاریخ اعلام شده منتشر شد.

شرایط برای قسمت چهارم و پنجم حتی بدتر است جی‌تی‌ای ۴ از اکتبر ۲۰۰۷ تا آپریل ۲۰۰۸ تاخیر خورد. قسمت پنجم سری نیز در ابتدا قرار بود طی دو ماه ابتدایی سال ۲۰۱۳ روانه بازار شود، اما نهایتا در ماه سپتامبر همان سال به دست مخاطب‌ها رسید.

تسخیر درایور

زمانی که بازی‌های جهان باز تازه به دنیای سه بعدی راه پیدا کرده بودند، "درایور" توانست با معرفی قابلیت‌های جدیدی تبدیل به یکی از نوآورترین بازی‌های زمان خود شود. با این حال بعد از انتشار جی‌تی‌ای ۳، سازندگان درایور همواره سعی در تقلید از ساخته راکستار داشته‌اند و در این مسیر ناموفق بودند. استودیو راکستار نیز در مقابل بیکار نبود و در عناوین مختلف خود با قرار دادن کنایه‌های جالبی، شخصیت اصلی و بازی درایور را مسخره کرد.

۷ حقیقت جالب درباره مجموعه بازی GTA
پخش تلفن‌های واقعی در رادیو

تابستان قبل از انتشار جی‌تی‌ای ۴، راکستار وبسایتی غیرواقعی را برای شبکه رادیو WKTT در این بازی راه‌اندازی کرد. وبسایتی که مخاطب‌ها می‌توانستند با شماره تلفن آن تماس گرفته و مشکلات خود در رابطه با شرایط اجتماعی و مسائل دیگر موجود در شهر لیبرتی را مطرح کنند. در نهایت، اما راکستار تعدادی از پیام‌های ثبت شده از سوی کاربر‌ها را در بازی قرار داد و آن‌ها را از طریق شبکه رادیو WKTT پخش کرد. جالب است که مجری این رادیو که با نام ریچارد بسشن شناخته می‌شود توسط بازیگر مطرح سینمای هالیوود یعنی جیسون سودیکیس صداگذاری شده.

۷ حقیقت جالب درباره مجموعه بازی GTA

رقابت با دزد‌های دریایی

با بررسی تمام آثار ساخته شده در صنعت سرگرمی متوجه می‌شویم که این دو قسمت انتهایی مجموعه فیلم‌های دزد‌های دریایی کارائیب هستند که هزینه تولید بیشتری را از بازی جی‌تی‌ای ۵ در اختیار داشته‌اند. هر چند سازندگان بازی‌های ویدئویی آمار دقیقی از بودجه خود را اعلام نمی‌کنند، اما کارشناس‌ها اعتقاد دارند که ۲۶۸ میلیون دلار برای توسعه جی‌تی‌ای ۵ هزینه شده.

۷ حقیقت جالب درباره مجموعه بازی GTA

بودجه‌ای که این اثر را در سال ۲۰۱۳ تبدیل به پرهزینه‌ترین بازی تاریخ کرد. در مقابل، اما دو قسمت انتهایی مجموعه فیلم‌های دزد‌های دریایی کارائیب با بودجه ۳۰۰ و ۳۷۸.۵ میلیون دلار تولید شده‌اند که بالاتر از جی‌تی‌ای ۵ قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من با راکستار بزرگ شدم

    • بدون نام

      تموم آثار راکستار شاهکاره باید واسه تک تکشون مقاله ها نوشت

    • بدون نام

      میشه درمورد جی تی ای و رموزش بیشتر مطلب بذارید؟جی تی ای آنلاین منظورمه اخه خیلی بازی گسترده ایه و همه ویدئوها به انگلیسی هستن متوجه نمیشم چی میگن

    • بدون نام

      دنیای گیم رو با تمام وجود در مکس پین حس کردم قبلش با مدال افتخار لذت میبردم ولی با ورود مکس پین بخصوص قسمت دوم و ترانه late goodbay از گروه فنلاندی poets of the fall پرواز من حقیر آغاز شد، راک استار بازی ارائه نمیده در واقع یک هدیه به رسم یادبود تقدیم میکنه، اکتیویژن با call of dutyهم همینطور,سپاس

      پاسخ ها

      • shahin

        ای ول کاملا موافقم گل گفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج