۹۴۵۲۹۸
۲ نظر
۵۰۱۸
۲ نظر
۵۰۱۸
پ

رانندگان اتوبوس باید دوره شبیه‌ساز را بگذرانند

رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: شرکت اتوبوسرانی رانندگان خود را موظف به گذراندن دوره آموزشی با شبیه ساز رانندگی دانشگاه خواجه نصیر کرده است که هم اکنون مقرر شده ۱۶۰ نفر از آن‌ها آموزش ببینند.

ایرنا: رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: شرکت اتوبوسرانی رانندگان خود را موظف به گذراندن دوره آموزشی با شبیه ساز رانندگی دانشگاه خواجه نصیر کرده است که هم اکنون مقرر شده ۱۶۰ نفر از آن‌ها آموزش ببینند.

سردار تیمور حسینی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از شبیه ساز رانندگی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، اظهار داشت: اقداماتی که می‌تواند در راستای ارتقای ایمنی ترافیک کمک کند، ایجاد بستر قوی برای جبران خطاهای انسانی است.

وی با بیان اینکه این خطاهای انسانی می‌تواند با ایجاد بسترهایی در راستای مدیریت، پایش و ساز و کارهایی کاهش پیدا کند، گفت: کنترل و هدایت وسایل نقلیه در مقیاس بزرگ از جمله بخش های مهمی است که باید میزان خطاهای انسانی در آن کاهش یابد.

رانندگان اتوبوس باید دوره شبیه‌ساز را بگذرانند

سردار حسینی با اشاره به دستگاه شبیه ساز رانندگی گفت: این دستگاه می تواند تاثیر بسزایی در کاهش خطاها هنگام رانندگی داشته باشد.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در حال حاضر رانندگان شرکت اتوبوسرانی تهران الزاما موظفند قبل از رانندگی در سطح معابر دوره های آموزش را با شبیه ساز رانندگی بگذرانند.

وی تاکید کرد: استفاده از شبیه ساز رانندگی می تواند الگویی برای سایر بخش ها باشد که از آن در راستای آموزش به رانندگان بهره ببرند.

سردار حسینی گفت: از نظر پلیس الزامی به استفاده از شبیه ساز وجود ندارد اما در حال حاضر شرکت اتوبوسرانی از شبیه ساز رانندگی به صورت الزامی استفاده می کند.

وی تصریح کرد: بدان معنا که افراد باید دوره های آموزشی را با شبیه ساز بگذرانند و سپس در شرکت اتوبوسرانی فعالیت کنند.

لازم به ذکر است، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حمل و نقل پیشرفته و سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راه ناجا از مرکز شبیه ساز رانندگی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، مجری آموزش جامع و صلاحیت سنجی رانندگان اتوبوسرانی تهران و حومه بازدید کردند.

مرکز شبیه ساز رانندگی دانشگاه خواجه نصیر به عنوان پیشتاز در طراحی و ساخت انواع بومی دستگاه‌های شبیه ساز وسایل نقلیه فعالیت می کند. این شبیه سازهای رانندگی در راستای کاهش حوادث رانندگی طراحی و ساخته شده اند.

دستگاه شبیه ساز رانندگی امکان آموزش و فراگیری مهارت های متنوعی را از سطح ساده تا پیشرفته برای کاربر فراهم می کند.

این مرکز تاکنون ساخت انواع دستگاه‌های شبیه ساز رانندگی و خودروهای سبک و سنگین، دستگاه شبیه ساز و سکوی متحرک و سیستم فرمان با پسخورد نیرویی، دستگاه شبیه ساز رانندگی مخصوص پارک های ترافیک و ... را در کارنامه خود دارد.

دستگاههای شبیه ساز رانندگی در واقع میزان توانایی فرد را در کنترل وسایل نقلیه می سنجند و برای افراد، گواهینامه صلاحیت رانندگی حرفه ای صادر می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتوبوسهای گرون قیمت و قدیمی و قطعات یدکی سر به فلک گذاشته و هزاران مشکل دیگه .

    • فرهاد نورزاد

      برای خواب رفتن رانندگان هم یه فکر بکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج