۹۴۵۵۹۳
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

مرگ مهاجر فرانسویِ بازداشتی در امریکا

سیاست سختگیرانه آمریکا در برخورد با مهاجران غیرقانونی - که از آن به عنوان اقدامی در چارچوب مواضع نژادپرستانه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا نیز یاد می‌شود و پیامدهای ناگواری به دنبال داشته است - این بار منجر به مرگ یک شهروند فرانسوی آنگولایی تبار شد.

ایرنا: خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: یک شهروند فرانسوی بومی آنگولا که در بازداشت ماموران مهاجرت آمریکا به سر می بُرد، جان خود را از دست داده است. این تازه ترین پیامد سیاست سرکوب آمریکا علیه مهاجران غیرقانونی است.

طبق بیانیه اداره مهاجرت و گمرک امریکا، فرد جان باخته، ۴۰ ساله بومی آنگولا و شهروند کشور فرانسه است. به گفته آنها، این فرد روز یکشنبه در بیمارستانی در «آلبوکرک» در نیو مکزیکو واقع در جنوب غرب امریکا درگذشته است.

به دنبال آغاز طرح بازداشت و اخراج مهاجران غیرقانونی در ۱۰ شهر بزرگ آمریکا اعم از لس‌آنجلس، نیویوک، شیکاگو و هیوستون در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۹/ ۲۳ تیر ۹۸، مقررات جدید تقاضای پناهندگی دولت آمریکا برای مهاجرینی که از مرزهای جنوبی وارد این کشور می شوند دو روز پس از آن رسما" اجرایی شد. این مقررات مهاجران را موظف به دریافت پناهندگی در کشورهای دیگر می‌کند.

همچنین دولت آمریکا در ماه اوت ۲۰۱۹ میلادی، مقررات جدیدی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن مهاجران و خانواده‌های آنها که به شکل غیرقانونی وارد این کشور شوند، برای مدتی نامحدود بازداشت نگه داشته خواهند شد تا وضعیت پناهندگی‌شان روشن شود و پاسخ قطعی بگیرند.

به نوشته دویچه وله، این قوانین در حقیقت نقض قوانینی است که از سال ۱۹۹۷ در آمریکا جاری‌ است و بر اساس آنها مهاجران زیر سن قانونی را حداکثر می‌توان ۲۰ روز در بازداشت نگهداشت، زیرا پس از این مدت ممکن است به وضع روحی و جسمی آنها صدمه وارد شود.

بر اساس آمارها، ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها طبق رای دادگاه باید کشور را ترک می‌کردند، اما از این اقدام اجتناب کرده‌اند.

بنا به اعلام اداره مهاجرت و گمرک امریکا، علت مرگ به دنبال کالبدشکافی مشخص خواهد شد.

یک سخنگوی سفارت فرانسه گفته است که او قادر به ارائه توضیح در این مرحله از پرونده نیست.

این حادثه به دنبال مرگ یک مهاجر کامرونی ۳۷ ساله به نام «نبانه ابینوی» که در ماه اکتبر ۲۰۱۹ بر اثر خونریزی مغزی در سن دیه‌گو جان خود را از دست داد روی داده است.

در ماه گذشته (دسامبر ۲۰۱۹) هم «رویلان هرناندز دیاز» کوبایی ۵۳ ساله در اثر اقدام به خودکشی هنگام بازداشت در «لوییزیانا» جان باخت. همچنین بین ماه دسامبر ۲۰۱۸ تا می ۲۰۱۹ پنج کودک گواتمالایی پس از دستگیری از سوی ماموران مرزی آمریکا در بازداشت جان خود را از دست دادند.

سیاست‌های دولت آمریکا و «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور در مورد مهاجران غیر قانونی جنجال برانگیز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج