۹۴۵۶
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

مردان و زنان چگونه دچار ریزش مو می شوند؟

حمله کچلی مردانه به سر زنان!

يکي از شايع​ترين نوع ريزش مو ريزش موی تيپ مردانه است. در اين نوع ريزش مو در آقايان موها ابتدا در ناحيه شقيقه​ها شروع به پس​رويي مي​کنند و سپس در ناحيه فرق سر موها کم​پشت و نازک مي​گردند.

حمله کچلی مردانه به سر زنان!
حمله کچلی مردانه به سر زنان!


مردان چگونه کچل می‌شوند

يکي از شايع​ترين نوع ريزش مو ريزش موی تيپ مردانه است. در اين نوع ريزش مو در آقايان موها ابتدا در ناحيه شقيقه​ها شروع به پس​رويي مي​کنند و سپس در ناحيه فرق سر موها کم​پشت و نازک مي​گردند. در مراحل شديدتر موهاي جلوي سر کاملا مي​ريزند و فقط موهاي پشت سر و کنار سر باقي مي​مانند.


افزایش کچلی مردانه در خانم‌ها

اين نوع ريزش مو در خانم​ها منجر به پس​رويي خط رويش مو نمي​شود، بلکه تراکم موها در ناحيه جلوي سر و فرق سر کاهش يافته و قطر موها نازک مي​گردد. هر چند به طور کلي ريزش موي تيپ مردانه در آقايان شايع​تر از خانم​ها است و به درجاتي حتي گريبان حدود ۹۰درصد آقايان را مي​گيرد اما امروزه به طور واضح شاهد آن هستيم که ريزش موي تيپ مردانه در خانم​ها نيز شيوع قابل توجهي يافته است.


شایع ترین دلیل ریزش مو در زنان

يکي از علل شايع ريزش مو در خانم​ها افزايش شيوع تخمدان پلي​کيستيک است. از علل بروز اين بيماري مي​توان به چاقي و استرس اشاره کرد. هر چند امروزه ريزش موي تيپ مردانه در خانم​ها و دختران شيوع يافته است اما وجود هورمون​هاي زنانه به​خصوص استروژن همواره مانع بروز اين نوع ريزش مو مي​شود، حتي در کساني که زمينه ارثي اين نوع ريزش مو را دارند. البته همچنان زنان به دلايل ساختاري نسبت به مردان کمتر دچار ريزش مو مي شوند و شما به ندرت در نزديکان خود بانويي مي بينيد که دچار ريزش شديد مو باشد. البته همانطور که گفته شد درحال حاضر خانمها به مرور دچار نشانه هاي نگران کننده اي در اين باره شده اند.


پرهيز از داروهاي آنابوليک

يکي از علل شايع آکنه و ريزش موي مردانه زودرس استفاده از هورمون​هاي آنابوليک در باشگاه​هاي ورزشي و بدنسازي است. متأسفانه اين داروها به صورت غيرقانوني مصرف مي​شود و عوارض متعددي به جاي مي​گذارد. به آقايان توصيه مي​شود در صورت تمايل به مصرف هرگونه از اين داروها با پزشک متخصص مشورت کنيد.


دلایل ثانویه ریزش مو

در خانم​ها يکي از علل مهم و شايع ريزش مو فقر آهن است. اگر سطح ذخيره آهن بدن از ميزان مشخصي کمتر شود مو دچار ريزش مي​شود. همچنين بيماري​هاي داخلي مثل مشکلات تیروئيدي نيز در تعيين علت ريزش مو اهميت بسياري دارند.

دارويي که فرد مصرف مي​کند و شايد اهميت زيادي به آنها ندهد در مورد فردي که ريزش مو دارد از اهميت شاياني برخوردار است. به طور مثال فردي که به دنبال جراحي دريچه قلب، قرص​هاي ضدانعقاد خون مصرف مي​کند مي​تواند دچار ريزش مو شود يا دختران جوان و مضطربي که به منظور کنترل تپش قلب خود به طور مکرر از داروي پروپرانولول استفاده مي​کنند.


رژیم ناگهاني کچل می کند

رژيم​هاي غذايي نادرستي که بانوان مي​گيرند يکي ديگر از علل شايع ريزش مو است. رژيمهاي ناگهاني حتما فرد را دچار آسيبهايي مثل ريزش مو وسياهي دور چشمها مي کنند . ديگر لازم نيست که تذکر بدهيم براي کم کردن وزن امروزه بهترين کار مراجعه به متخصص تغذيه و انجام فعاليت​هاي ورزشي است. اين مسئله را جدي بگيريد چون اين ريزش مو بازگشت ندارد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

حمله کچلی مردانه به سر زنان!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zahra

      سلام خیلی ممنون مطالب جالب و خوبی و کاربردی خسته نباشید.

    • نینا

      آیا در حمله کچلی نوع مردانه ب زنانه درمان هم داره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج