۹۴۶۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

حیرت چینی‌ها از ترور سردار سلیمانی

رادیو بین المللی چین در گزارشی تحلیلی با اشاره به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» در بغداد به بررسی واکنش برخی از کاربران شبکه خبری فینیکس پرداخته و نوشته است مردم چین از خبر ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا حیرت زده شده اند.

خبرگزاری ایرنا: رادیو بین المللی چین در گزارشی تحلیلی با اشاره به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» در بغداد به بررسی واکنش برخی از کاربران شبکه خبری فینیکس پرداخته و نوشته است مردم چین از خبر ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا حیرت زده شده اند.

در این گزارش که جمعه شب منتشر شد آمده است در سایت خبری فینیکس، کاربران چینی در بخش اظهار نظر اخبار یکی پس از دیگری اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کرده اند.

«یک کشور بزرگ نظامی دست به ترور می زند، واقعا این عمل شرارت آمیز است!»، «آمریکا جعبه پاندورا را در خاورمیانه گشوده است.»، «آمریکا به چه دلیل به یک نماینده ارشد نیروی مسلح حمله می کند؟ ضمن این که او در یک کشور خارجی بود و هویت دیپلماتیک داشت آیا هنگامی که وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا در کشوری دیگر باشند، ایران هم می تواند به همین شیوه آنان را ترور کند؟ در نهایت اگر وضعیت دنیا به آشفتگی برسد، دلیلش به طور حتم آمریکا است» این موارد بخشی از اظهارات خوانندگان فینیکس به ترور شهید سلیمانی بود.

گزارش آورده است بامداد روز جمعه به وقت محلی، سردار قاسم سلیمانی شناخته شده ترین فرمانده ایران بر اثر حمله هوایی بالگردهای آمریکایی شهید شد ایران گفته است انتقام سختی خواهد گرفت به همین دلیل پیش بینی می شود بشکه باروت خاورمیانه احتمالا به همین سبب منفجر خواهد شد زمان کلیدی آزمون تصمیم گیرندگان دو کشور فرا رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است سردار قاسم سلیمانی بیش از ۲۰ سال فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران را برعهده داشت وی یکی از شخصیت های نزدیک به رهبری بود تاثیرات او در عرصه سیاسی و در میان مردم بسیار بالاست حتی برخی رسانه ها وی را دومین فرد قدرتمند ایران نامیده اند.

رادیو بین المللی چین نوشته است آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در کشور تاکید کردند انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است تقریبا شش ماه پیش نیز رهبر ایران از انتقام سخن گفته بودند و آن هشداری به انگلستان به خاطر توقف نفتکش ایران بود گرچه انگلستان آن هشدار را جدی دانست، با این وجود، ایران تنها پس از چهار روز، یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرد.

گزارش می افزاید بدیهی است جدیت ترور سردار سلیمانی نسبت به بحران توقیف نفتکش بسیار بالاتر است اگر با این رویداد محتاطانه برخورد نشود، احتمالا نتایج فاجعه باری به دنبال خواهد داشت.

چین به روند پیشرفت این حادثه توجه زیادی دارد گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه گفت چین همواره با توسل به زور در روابط بین المللی مخالف است، استقلال و تمامیت ارضی عراق باید مورد احترام قرار گیرد، صلح و ثبات خاورمیانه و خلیج فارس باید مورد حفاظت قرار گیرد ما مصرا از طرف های مربوط، به ویژه آمریکا می خواهیم خونسردی و خویشتنداری خود را حفظ و از تنش زایی جلوگیری کنند.

گزارش می افزاید پنتاگون اعلام کرد رییس جمهوری آمریکا فرمان حمله هوایی را صادر کرد، هدف این اقدام برای دفاع از امنیت آمریکایی ها در خارج است برخی مقامات آمریکا مانند مایک پمپئو وزیر خارجه، سناتور تام کاتن و سناتور روبیو این اقدام تروریستی را ستودند اما برخی از سیاستمداران آمریکا این عملکرد را زیر سوال بردند کریس مورفی، سناتور آمریکا به شدت توجیه ارایه شده توسط پنتاگون برای ترور سردار قاسم سلیمانی را به باد انتقاد گرفت وی در توییتر نوشته است سردار سلیمانی دشمن ایالات متحده بود، در این شکی نیست اما سوال این جا است آیا کاخ سفید بدون مجوز کنگره، دومین فرد قدرتمند در ایران را ترور و آگاهانه یک جنگ منطقه‌ای بالقوه را آغاز کرده است؟

از سوی دیگر سایت خبری «سی ان بی سی» آمریکا گزارش داد، شهادت دو فرمانده بلند پایه ایران و عراق نقطه عطف درگیری خاورمیانه خواهد بود، ارتش آمریکا باید خود را برای مقابله با انتقام خونبار ایران و هم پیمانانش از آمریکا و اسراییل آماده کند.

گرچه اکنون مشخص نیست که انتقام ایران چه خواهد بود اما سردار نقدی سخنگوی سپاه پاسداران ایران مستقیما بیان کرده است کاخ سفید یا همین امروز شروع به برچیدن پایگاه‌های خود کند و یا برای سربازانش سفارش تابوت دهد.

گزارش می افزاید در پی تشدید شرایط امنیتی در منطقه، به دلیل شهادت سردار سلیمانی به دست آمریکا، بورس های عمده اوراق بهادار جهان که قبلا رشد خوبی داشت، سقوط کرد و احساس گریز از خطرات پیش رو افزایش یافته است، بر اثر نگرانی از امنیت تامین نفت خام، در بازار انرژی قیمت نفت با بیش از ۴.۵ درصد افزایش، نسبت به دیروز به ۶۹.۲۵ دلار رسید، قیمت طلا نیز به سرعت بالا رفت.

رادیو بین المللی ین تصریح کرده است آمریکا در خاک عراق بدون اعلام قبلی، یک فرمانده بلندپایه ایرانی را ترور کرد در عین حال افسران عراق را نیز در کنارش کشت این اقدام نه تنها تنش ها بین آمریکا و ایران را بی وقفه شدت می بخشد، بلکه شکاف میان عراق و آمریکا را نیز بزرگ خواهد کرد همه می دانند که علت اصلی تشدید بحران کنونی، حمله ارتش آمریکا به الحشد الشعبی عراق است که ۲۵ کشته برجای گذاشته است هادی العامری از فرماندهان بلندپایه الحشد الشعبی خواستار اتحاد تمامی گروه های عراقی برای اخراج نیروهای خارجی از عراق شد.

آمریکا تنها خواستار امنیت مطلق خود است، حتی به این منظور به اقدامات پیشگیرانه دست می زند، اما این اقدام قمار بزرگی محسوب می شود و نه تنها امنیت منطقه و صلح جهان را بر هم زده، بلکه امنیت آمریکایی ها در خاورمیانه و حتی جهان را نیز با خطر رو به رو کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین کرد شبستری

      خداحافظی با امنیت آمریکا

    • ۳۱۳

      امریکا اسرائیل به زودی نابود خواهند شد اقتدار یعنی این اون نخود مغزهایی که میگن زمان شاه اقتدار داشتیم کجا قایم شدن ایران تنها یه سیلی زده دنیا هرج و مرج شده ایران یه سردارش شهید شده ۷ میلیون ادم فقط تو تهران اومدن شهرهای دیگه بماند بفهمید که ایران علم ظهور برافراشته و علاوه بر قدرت مادی قدرت الهی دارد بفهمیییید بفهمید نمیتونید در بیوفتید با ایران من افتخار میکنم به کشورم و به رهبرم و به سردار شهیدمان که قطعا رجعت خواهد کرد یا علی....یا مهدی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج