جاباما
۹۴۶۳۴۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رقص مرگ، اشتباه استراتژیک ترامپ

حمله موشکی مشکوک به پایگاه نظامی "کی وان" شهر کرکوک عراق و کشته شدن پیمانکار آمریکایی و متعاقب آن حمله هوایی آمریکا به مراکز تجمع نیروهای مدافع مرزهای عراق و به شهادت رساندن جمعی از رزمندگان و مدافعین مرزهای عراق، نه یک اتفاق، بلکه سناریویی از پیش طراحی شده برای دستیابی به اهداف انتخاباتی از سوی ترامپ است.

خبرگزاری ايسنا: سعید محمدی، کارشناس مسائل سیاسی در مطلبی با این مقدمه نوشت: در تحلیل رفتار آمریکا، خطا های محاسباتی و اقدامات ناشیانه به چشم می خورد و به نظر می رسد که دونالد ترامپ برای پشت سر گذاشتنِ فضاحت استیضاح و ایجاد روزنه ای برای پیروزی در دور دوم انتخابات، سال نو میلادی را همراه با اشتباهات استراتژیک غیر قابل بازگشت، آغاز نموده است.

گویا ترامپ در خیال پیروزی در انتخابات در تدارک جنگی است که نتیجه آن جلب حمایت برای برد در انتخابات باشد؛ جنگی که جان هزاران آمریکایی و مردمان منطقه را با مخاطره مواجه خواهد ساخت. علائم چنین اراده ای در روند تحولات و رخداد های به هم پیوسته ی مشکوک در عراق کاملا مشهود است؛ خصوصا در آخرین واقعه و زمانی که ترامپ در تفرجگاه خود فرمان ترور سردار قاسم سلیمانی را که به عنوان میهمان دولت عراق به مقصد بغداد عزیمت نموده بود، صادر کرده و در نتیجه آن کاروان میهمانان بغداد در مسیر خروج از فرودگاه، توسط ارتش آمریکا مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفته است. امری که عمق طراحی و برنامه ریزی اشتباه ترامپ و همکارانش در مسیر بروز وقایع و تحولات عراق را کاملا هویدا نمود.

به نظر می رسد مکر آنها به خودشان بازگردد، دونالد ترامپ بطور ناشیانه فرمان ترور فرماندهی را صادر نموده که ملت های منطقه به ویژه سوریه، عراق و حتی ملت آمریکا و اروپا مدیون خدمات او برای مقابله و ایستادگی قهرمانانه در مقابل تروریست هایی جنایتکار چون القاعده، النصره و داعش هستند. تروریست هایی که دستشان تا مرفق در خون بیگناهان و زنان و مردان وکودکان آلوده است.

گروه هایی که دولت مردان آمریکا و سازمان های اطلاعاتی آن کشور با هدف به آشوب کشاندن خاورمیانه و جهان در تاسیس آنها نقش اساسی داشته اند. جالب توجه اینکه دونالد ترامپ که از هیلاری کلینتون بابت خلق داعش انتقاد می‌کرد، اینک خود در حمایت از تروریسم، سردار قاسم سلیمانی را ترور کرد تا در رقابت های انتخاباتی، موفق شود. او با این اقدام می خواهد بعنوان قهرمان شناخته شده و با فریب مردم، پیروز میدان رقابت گردد.

در این شرایط، خوب است که مردم آمریکا بدانند که موج اتهام زنی دولت مردان آمریکا علیه نیروهای رزمنده مردمی عراق و «سردار سلیمانی» قهرمان مبارزه با تروریسم، در شرایطی انجام می پذیرد که پس از آزادسازی بخش های عمده عراق و سوریه از سیطره ی تروریست ها و اعلام پیروزی بر آنها، حمایتهای پنهانی سازمانهای اطلاعاتی و دولت آمریکا از تروریستها ادامه دارد و آنها به حملات پراکنده ی تروریستی ادامه می دهند. چه بسا حمله به پایگاه کی وان با هدایت خود آمریکا، توسط همین نیروها صورت گرفته باشد.

مردم آمریکا بدانند که اقدامات نظامی متکی بر دستور دونالد ترامپ در عراق با همکاری تروریست های نشان دار و بر اساس سناریوی از پیش سازماندهی شده با هدف مقدمه چینی برای اقدام نظامی علیه نیروهای مسلح مردمی عراقی است. سناریوی چند وجهی که با هدف تهدید و تخریب ساختارهای ملی، مذهبی و سیاسی - نظامی طراحی و در نهایت برای فروپاشاندن کامل حاکمیت عراق برنامه ریزی شده است.

سناریویی که مرحله نخست آن با همکاری و مشارکت بی دریغ مادی عناصر ذینفع در خارج از عراق برای تحریک نارضایتی های اقتصادی مردم و سمت دادن آن علیه مجموعه دولت و ارگان های انتخابی این کشور آغاز و فروپاشاندن کامل همه اجزاء دولت عراق را در دستور عملیات قرار داد.

در مرحله دوم سناریو، اقدام علیه حشد الشعبی قرار دارد، با تضعیف این نیرو و تحلیل بردن استعداد نظامی آن، می خواهند دولت بر آمده از هرج و مرج و کودتا را در عراق جایگزین کنند. در این مسیر خطرناک برخی از مقامات ارشد کشورهای منطقه، صهیونیست ها و افراد تبهکاری چون نتانیاهو با دونالد ترامپ و وزیر خارجه آمریکا، همدست می باشند.

با شروع سال جدید میلادی، تراژدی بس خطرناک در حال وقوع است. دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات خطای محاسباتی و اشتباه استراتژیک «رقص مرگ» و مسیر پر هزینه و نفرت آوری را انتخاب کرده که ثبات منطقه و جهان را با مخاطره مواجه ساخته است.

امروز هوشیاری سیاست مداران و همه دولت های منطقه در جهت محکوم نمودن این اقدامات و به خصوص رای منفی ملت آمریکا به ترامپ و جنگ سالاران، می تواند برای ایجاد آینده ای روشن به منظور برقراری صلح و ثبات در جهان موثر واقع گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج