۹۴۶۴۷۱
۸ نظر
۵۰۲۷
۸ نظر
۵۰۲۷
پ

بربادرفته‌های استقلال؛ فراتر از استرا

رابسون جانواریو، سیدمجید حسینی، پژمان منتظری، امید ابراهیمی، آیاندا پاتوسی، سرور جباروف، کاوه رضایی، مامه تیام، اللهیار صیادمنش، ... نه! اشتباه نکنید؛ این ترکیب یک تیم فوتبال نیست؛ لیست بازیکنانی است که در ۴ سال گذشته سلسله‌ای از سوءمدیریت‌ها آنها را از استقلال گرفته‌اند.

فرهیختگان: رابسون جانواریو، سیدمجید حسینی، پژمان منتظری، امید ابراهیمی، آیاندا پاتوسی، سرور جباروف، کاوه رضایی، مامه تیام، اللهیار صیادمنش، ... نه! اشتباه نکنید؛ این ترکیب یک تیم فوتبال نیست؛ لیست بازیکنانی است که در ۴ سال گذشته سلسله‌ای از سوءمدیریت‌ها آنها را از استقلال گرفته‌اند. اگر تمامی افراد این لیست تا امروز در باشگاه حفظ می‌شدند، بدون نیاز به جذب شیخ دیاباته و هروویه میلیچ آبی‌پوشان تهران یک مدعی بدقواره بودند برای قهرمانی آسیا. تیم مخوف جداشده‌های استقلال به یک سرمربی نیاز داشت؛ که سران باشگاه آن را هم مشخص کردند: آندره‌آ استراماچونی.

حالا دیگر شاهکار مدیریتی بی‌سابقه استقلال تکمیل است اما داستان «گتسبی» استقلالی‌ها هنوز به سرانجام نرسیده‌. آبی‌ها در دوران پسا استرا تلخی‌های زیادی را نیز تحمل خواهند کرد. نه به این علت که ابرقهرمانشان پرکشیده و هیچکس نمی‌تواند جایش را پرکند. بلکه به این دلیل که مدیران باشگاه انتخاب کردند جدایی مرد ایتالیایی به‌نحوی رخ ندهد که آسیب وارده به باشگاه به حداقل برسد؛ بلکه به گونه‌ای رقم بخورد که دستانشان خالی از هر گونه گناه و رویشان پاک از هرگونه سیاهی جلوه کند؛ حتی شده به دروغ.

5 امتیاز و 24 روز

پس از غلبه بر شهرخودرو، استراماچونی در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در ایران گفت: «باید در تیم ذهنیت بردن را بیشتر تقویت کنیم. گاهی پس از پیش‌افتادن از حریف ترس‌های غیرقابل کنترل به بازیکنان وارد می‌شود.» جدایی مرد ایتالیایی موجب شد در این فاکتور، آبی‌پوشان به‌جای جلو، رو به عقب گام بردارند. مقابل پیکان و ماشین‌سازی، استقلال پس از زدن گل نخست از هم گسیخت؛ ضعف‌های دفاعی‌اش نمایان شد؛ گل تساوی را دریافت کرد و سپس به حریف پنالتی داد. در رقابت نزدیک فتح لیگ نوزدهم، حتی یکی از این ۵ امتیازی که در این ۳ دیدار از دست رفت، می‌تواند برای سلب رویای قهرمانی پسران آبی کافی باشد.

این سراسیمگی از نتایج نبود اعضای کادر فنی هم به شمار می‌رفت؛ اتفاقی که حاصل آن ۲۴ روز تمرین نصفه‌ونیمه و یا تمرین نکردن بود؛ برای استقلالی که در ۴۰ روز آتی بازی با فولاد، نفت مسجدسلیمان، پرسپولیس، الکویت و شاید الریان را در پیش دارد. جلوی این آسیب می‌توانست به‌راحتی گرفته شود؛ تنها کافی بود در قرارداد با استراماچونی، وی ملزم به استفاده از حداقل یک دستیار تمرین‌دهنده داخلی باشد.

3 منهای 3 استعفا

مسئولان مدیریتی باشگاه ثابت کردند که با فرهنگ عذرخواهی آشنا نیستند. در این دوران فاجعه‌بار، امیرحسین فتحی از مدیریت عامل استعفا داد اما در سکوت مطلق به‌عنوان عضو هیأت‌مدیره کماکان حضور داشت. میرشاد ماجدی و علی فتح‌الله‌زاده نیز هر یک استعفایی تقدیم هیأت مدیره کردند که دیگران آن را رد کردند. در نهایت، هیچ‌کس حتی یک عذرخواهی خشک و ساده بابت اهمالی که منجر به عدول از قرارداد استرا شد، انجام نداد. در عوض، باشگاه با برچسب‌های «رفتار غیرحرفه‌ای، بی‌احترامی و بی‌اخلاقی» روی سرمربی سابق استقلال آتش گشود.

7 زیر 8

گویا سردمداران و متولیان استقلال تنها جهت رفع تکلیف سرمربی جدید تیم را برگزیدند. به‌نظر کسی خطور نکرد که تکلیف فلسفه‌ای که مبتنی بر چینش 2-5-3 در تیم جا افتاده و در فاصله 21 روز منتهی به نیم‌فصل دوم به‌سادگی تغییر نمی‌یابد، چه می‌شود. فرهاد مجیدی هرچند دوره دیده و آینده‌دار باشد، در بدترین زمان ممکن روی نیمکت سرمربیگری باشگاه نشست. وی لقب «7 مقدس» خود را به قمار گذاشت و از حرف‌های 5 روز پیش خود که اظهارداشت بدون امضای معنوی هواداران استقلال سرمربی این تیم نمی‌شود، چشم پوشید. پشت به سکوها، رو به نیمکتی که به «10 افسانه‌ای» هم رحم نکرد.

۳۰ میلیون غریبه

حاصل انبار پر وعده‌ها و مژده‌های پوچ و توخالی مدیران استقلال، همان همیشگی بود. اعتماد میان هوادار و مدیر، بزرگ‌ترین داشته‌ای بود که استقلال در این مدت آن را به‌طور کامل از دست داد. شرایط آبی‌های پایتخت کاملاً ناامیدکننده است؛ نه به‌خاطر آنهایی که باید باشند و رفتند؛ بلکه به‌خاطر آنان که باید بروند و هنوز هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استقلال مظلوم

      همشون باید مجازات بشن تا هر نخاله ای جرات نکنه بیاد تو هیات مدیره تیم معروف بشه و هر غلطی بکنه تیم رو زمین بزنه و بره پی کارش لعنت به کسی که اینها رو میاره تو این تیم

      پاسخ ها

      • یا رب مباد که لنگی مدیر شود

        مجلسی که ادعا میکرد نمی دونست قیمت بنزین قرغره گرون بشه بی بخارتر از اونیه که بخواد این وزیر منحوس برکنار کنه ، خدا لعنتتون کنه که مرگ کمترین مجازاتتونه

    • بدون نام

      خدا لعنتشان کند باعث بانی تمام اتفاقات اخیر استقلال لعنت بر تمام هیئت مدیره علل خصوص فتحی خائن

    • V. R

      حیف از تیم استقلال که به دست یه عده آدم نا لایق افتاده کسانی که هوا دارای استقلال هیچ ارزشی براشون ندارن خدا ازشون نگذره

    • بدون نام

      یک تحلیل بسیار عالی و متاسفانه درست از موقعیتی که شامل حال خیلی قسمتهای دیگر غیر از ورزش هم هست . وضعیتی که گریبانگیر کل کشور است.

    • بن

      اینا سیاست وزیر ،وگرنه دبیاسی که بهتر بود ،،کجای دنیا وزیر نظر میده و سرمربی تیم و انتخاب میکنن،،،مادکه فوتبال زده شدیم

      پاسخ ها

      • اس اس

        ننگ وشرم باد بالاترین مقام ورزش کشورونوچه های وی مثل فتحی ،خلیل زاده که هیچ توجهی به احساسات میلیون ها هوادار نکردند وتنها چیزی که برایشان مهم بود منعفت شخصی و معروفیتشان بود پس تف بر شرف وغیرت نداشته شان باد

    • بدون نام

      بایدم برا استراشون ناراحت باشن و جانشینی براش پیدا نشه
      آخه سه سال قهرمان شده و 7 جام براشون آورده.
      چیه بابا فقط چندتا برد داشته.
      اگه مث برانکو بود چیکار مبکردین .شورش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج