۹۴۷۱۳۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

خاتمی: تصویب خروج آمریکا از عراق، از آثار خون شهید سلیمانی است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ۲۴ ساله بود که به جبهه وارد شد و حدود ۴۰ سال آرام نگرفت و وجودش سرتاپا خدمت بود و خون این شهید نیز همین نقش را آفرید و مایه افتخار است که هنوز پیکر شهدای مقاومت دفن نشده که مجلس عراق اخراج نظامیان امریکایی را از عراق تصویب کرد که این از آثار خون پاک این شهدا است.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله"سیداحمد خاتمی" شامگاه دوشنبه در مراسم وداع با پیکر شهیدسپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردارشهید پورجعفری در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان اظهار کرد: بعد از ارتحال امام خمینی(ره) این رستاخیزی که در کشور (در مراسم تشییع سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش) دیدیم، دیده نشده است و مردم اهواز، مشهد و جمعیت ۷ میلیونی تهران را دیدیم و لحظاتی قبل پیکر شهیدسپهبد سلیمانی و همراهانش به جمکران رسید.

وی با اشاره به اینکه شما مردم کرمان افتخارات فراوانی داشتید که افتخاری دیگر بر افتخارات شما افزوده شد، افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی بازوی ولایت و مالک اشتر ولایت در عصر ما بود.

خاتمی تصریح کرد: کرمان استان کریمان است و با این شهادت کرامتی ویژه پیدا کرد و انشاءالله حضور پرشکوه مردم کرمان فردا در مراسم تشییع بار دیگر چشم جهانیان را خیره خواهد کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان بیان کرد: بزرگیِ سردار سلیمانی قابل توجه است که حتی در آخرین لحظات عمرش به یاد هموطنانش بوده و اوج اخلاص را بار دیگر نشان داده و وصیت کرده که "مرا در کنار همرزمانم دفن کنید و روی قبر من اسم های عنوان دار ننویسید".

وی افزود: اسلام و تشیّع به تربیت یافته این چنینی افتخار می کند و کرمان به خود می بالد که فرزندی اینچنین در مکتب امام پروریده و به جامعه تحویل داده است.

خاتمی در ادامه اظهار کرد: تشییع شهیدان مقاومت در این دو روز کاملا هدفمند و معنادار بود و امروز در تشییع جنازه تهران هرکس می رسید می گفت انتقام، انتقام و معنایش این است آمده ایم تا بگوییم راه سپهبد سلیمانی ادامه دارد و ما خواهان شدیدترین انتقام هستیم و انشاءالله مسوولان وعده داده اند به وقت، انتقام خواهند گرفت اما به تعبیر زیبای رهبر مجاهد حزب‌الله "ارزش سر ترامپ کمتر از کفش سردارسلیمانی است".

وی تصریح کرد: تشییع شهداء فردا در کرمان و در روزهای اخیر، مانور بیعت با نظام اسلامی است؛ به خاطر اینکه شهید سلیمانی عزیز تمام هستی اش را برای نظام اسلامی گذاشت و در حقیقت هشداری به دشمنان است که بدانند به این نظام اسلامی چپ نگاه کنند، محکم ضربه خواهند خورد.

امام جمعه موقت تهران گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری"زمان بزن در رو تمام شده است" و به فضل الهی نه تنها ایران بلکه حزب الله جهان اسلام مصمم هستند انتقام این خون های پاک را بگیرند و دشمنان بدانند انتقام خون حاج قاسم را خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی فرمانده مقاومت بود، عنوان کرد: امریکا در پی خاورمیانه بزرگ بود که لبنان، عراق و سوریه را به دست بگیرد اما به فضل الهی با همت حاج قاسم و حاج قاسم ها خاورمیانه جدید با محوریت دو شعار "مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل" در حال شکل گیری است.

خاتمی تصریح کرد: خاورمیانه جدید با این محور مدیون حاج قاسم سلیمانی است؛ بزرگی که کابوسی برای امریکا و رژیم صهیونیستی بود و خاورمیانه جدید را با محوریت نفرت از امریکا و اسرائیل سامان داد.

وی بیان کرد: کدام جبهه است که در طول هشت سال دفاع مقدس حاج قاسم را نشناسد؟ بعد از جنگ، مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در استان کرمان به این شهید فداکار سپرده شد و امنیت ایجاد کرد؛ هم مهر به خرج داد هم قاطعیت و کرمان استان امن شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با فرماندهی در سپاه قدس، کابوسی برای امریکا شد، اظهار کرد: سردارسلیمانی به معنای دقیق کلمه ولایتمدار بود و عاشق بی قرار ولایت بود و خوب امام و مقام معظم رهبری را فهمیده بود؛ ایشان خوب درک می کرد حاکمیت اسلام امروز و امنیت امروز مدیون ولایت است و جبهه مقاومت در منطقه مدیون راهنمایی های ولایت است.

وی افزود: بند بند وجود حاج قاسم سلیمانی نفرت از امریکا بود و ایشان استکبارستیز بود و مذاکره منفورترین کلمه ای بود که به گوش حاج قاسم سلیمانی می خورد.

خاتمی با بیان اینکه استکبارستیزی این را آموخت که عزت ایران اسلامی در سایه صبر و استقامت است، اظهار کرد: دنیا فهمید در قصه برجام اوج مذاکره البته با اجازه ولایت صورت گرفت اما ناجوانمردی امریکا را همه دیدند که قرارداد بین المللی را با کمال وقاحت پاره کرد و نشان داد مذاکره با گرگ ها معنا ندارد و جواب نمی دهد و فقط مقاومت در مذاکره با گرگ ها جواب می دهد و شعار مرگ بر امریکا.

وی افزود:

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: حضور مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی در نقاط مختلف کار خدایی است و نتیجه اخلاص ایشان است.

وی بیان کرد: ۴۰ سال از عمر شهید ۶۳ ساله در جبهه بود و در این ۴۰ سال انگیزه اخلاص و کار برای خدا لحظه ای از او دور نمی شد.

خاتمی با اشاره به اینکه این روزها در مصاحبه هایی که با مردم صورت گرفت، دیدیم که مردم از خدمات سردارحاج قاسم سلیمانی در عرصه ایجاد امنیت یاد می کردند، افزود: جنایتکاران امریکا و صهیونیست داعش را ساختند تا در جهان اسلام نا امنی به وجود بیاورند و آن بزرگی که گفت کمتر از سه ماه دیگر پایان داعش را اعلام می کنیم، شهید سلیمانی بود و به قولش وفا کرد.

وی تصریح کرد: داعش تا ۶۰ کیلومتری بغداد رسیده بود و اگر بغداد را گرفته بود، کل ایران نا امن می شد و باید با داعش در خیابانهای استان هایمان مبارزه می کردیم و این را مردم با تمام وجود لمس می کنند؛ آن بزرگی که بزرگ ترین خدمت را کرد و کلک داعش را کند سردار سلیمانی بود.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: ۷ میلیون نفر در تهران، چندین میلیون در مشهد، اهواز و قم آمدند تا بگویند خدمتگزارانمان را دوست داریم و آنها را از یاد نمی بریم.

وی در پایان افزود: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ۲۴ ساله بود که به جبهه وارد شد و حدود ۴۰ سال آرام نگرفت و وجودش سرتاپا خدمت بود و خون این شهید نیز همین نقش را آفرید و مایه افتخار است که هنوز پیکر شهدای مقاومت دفن نشده که مجلس عراق اخراج نظامیان امریکایی را از عراق تصویب کرد که این از آثار خون پاک این شهدا است.ش

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج