۹۴۹۳۳۵
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

آقای ترامپ، این فقط آغاز کار است!

ترور(شهادت) مهمترین ژنرال ایران قاسم سلیمانی، با دستور مستقیم ترامپ ، منجر به افزایش تنش ها میان ایران و امریکا گردید. سوال اینجاست، انگیزه ی دولت از این اقدام چه بود و ایا دولت از دولتمردان جدا شده است؟

خبرآنلاین: اسکات پترسون در نشریه کریستین ساینس مانیتور درباره تبعات و اقدام خطرناک ترامپ در به شهادت رساندن شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی نوشت:

قدرتمند ترین، محبوب و در عین حال ترسناک ترین فرمانده نظامی ایران که همیشه خود را ارزومند شهادت در راه مقاومت معرفی می کرده است، در سحرگاه جمعه توسط یک هواپیمای بدون سرنشین، به آرزوی دیرین خود می رسد.

مقامات آمریکا، هدف از ترور (شهادت) فرمانده ی نیروی قدس ایران و رهبر گروه های مردمی شیعه کتائب حزب الله را، یک اقدام " پیشگیرانه " عنوان کردند. وزیر امور خارجه مایک پمپئو دراینباره گفت: آنها در حال طراحی و اجرای عملیات قریب الوقوع وخطرناکی بودند که ممکن بود جان ده ها و شاید صدها آمریکایی را به خطر می انداخت".

با این وجود ، به جای اینکه این عملیات به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند ، تنش ها را به مراتب افزایش داده است طوری که در ایران به عنوان اعلان جنگ تلقی شده و این اقدام را نیازمند پاسخ نظامی می داند .

این مورد اخر سنگ تمام رویدادهای تنش زا میان این دو کشور در عراق بود ، اتفاقاتی که از کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در پایگاه عراقی آغاز شد، با عملیات تلافی جویانه آمریکا که حداقل ده ها عضو کتائب حزب الله تحت حمایت ایران را به قتل (شهادت) رساند، دنبال شد . همه ی این وقایع با هم ، تنش میان آمریکا و ایران را به سطح جدیدی از خشونت رسانده است و می تواند در گیری های جدی تر و کشنده تری در پی داشته باشد.

این ترور روابط عراق با امریکا را نیز به خطر انداخته است. عراق خواستار اخراج بیش از ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی گردید. نخست وزیر عادل عبدالمهدی این ترور را را "تشدید خطرناک در گیری ها " نامید و گفت:" این اقدام موجبات جنگی ویرانگر در عراق ، خاورمیانه و جهان" را فراهم کرد.

یک مقام عراقی در بغداد که نخواست نامش فاش شود، گفت: " این فقط آغاز کار است ،" . "تاکنون فقط چند بطری شیشه شکسته [ منظور در سفارت ایالات متحده در بغداد است]و چند دیوار رنگ شده با اسپری دارید. قرار است اتفاقات بزرگتری بیفتد... .

وی در ادامه گفت:" ایالات متحده این امکان را دارد که به مخاطبین خود در خانه بگوید: که ما فردی را به قتل (شهادت) رساندیم که قصد کشتن ما را داشت ،ما پیش دستی کردیم و حقش را کف دستش گذاشتیم! ولی من به شخصه معتقدم که ایالات متحده در ارزیابی شرایط دچار اشتباه شد."

مقامات آمریکا می دانند که سربازان آمریکا در عراق،مقابل حمله ایران و متحدان شبه نظامی (گروه های مردمی) شیعه مانند" میوه ای که به شاخه های قابل دسترس آویزان است". بسیار آسیب پذیر هستند . در واقع ، فرماندهان ایرانی برای چندین دهه هشدار داده اند که به هرگونه حمله آمریکایی ها، با هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی از خلیج فارس گرفته تا افغانستان ، پاسخ خواهند داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جنگ ۷۲ ملت همه را عذر بنه. چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

    • ناشناس

      بسه دیگه اینقدر دروغ نگید شماها تو انتقام سخت هیچ کاری نکردید و الانم نمیکنید. فقط با دروغ هاتون با احساسات مردم بازی میکنید

    • بدون نام

      اره دیدم چه انتقامی تموم شد رفت

    • بدون نام

      بله انقد خودمونو میکشیم که دهنتون سرویس شه

    • بدون نام

      بله انقد خودمونو میکشیم که دهنتون سرویس شه

    • جمعی از رزمندگان

      ترامپ هنوز حاج قاسم زنده است. هنوز سردار حاجی زاده سرفراز اماده است. درود بر سردار حاجی زاده . مرگ بر ترامپ

    • بدون نام

      این فقط آغازه کاره اگه کاره دیگه ای انجام بدی. دوباره یک هواپیما ی دیگه رو میزنیم

    • محمد

      وای دد یعنی میخواین چیکار کنین تو رو به ابلفضل با تفنگ بازی نکنین جیززززززه

    • بدون نام

      تیتر را عوض کنید :
      ملت عزیز این تازه اول کار است

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا ترامپ احمق دیوانه

    • بدون نام

      هر چی مسئولان ایران میگن این برعکسش میکنه زردک بوگندو.چند تاتون سقط شدید حالا؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج