۹۵۱۶۱۳
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

صیادمنش: استیلی هرگز کم‌کاری نکرد

اگر قبل از آغاز بازی‌های مقدماتی المپیک در قطر، قرار بود سه بازیکن کلیدی ایران را معرفی کنیم، بی‌شک یکی از آنها اللهیار صیادمنش بود.

ایران ورزشی: اگر قبل از آغاز بازی‌های مقدماتی المپیک در قطر، قرار بود سه بازیکن کلیدی ایران را معرفی کنیم، بی‌شک یکی از آنها اللهیار صیادمنش بود. مهاجمی که در استقلال درخشید و بعد از گلزنی برای این تیم در لیگ برتر به ترکیه رفت تا در ۱۸ سالگی پیراهن فنرباغچه را بر تن کند. او در فنرباغچه تجربیات گرانبهایی به‌ دست آورد که یکی از آنها تقابل با بایرن‌مونیخ بود.

اللهیار اما بعد از اینکه در زمان مربیگری مارک ویلموتس نخستین بازی ملی خود را انجام داد، یکی از امیدهای حمید استیلی برای درخشش در مقدماتی و صعود به المپیک توکیو بود. اللهیار صیادمنش اما در سه بازی ایران گلی به ثمر نرساند تا تیم امید موفق نشود از گروه خود به مرحله حذفی صعود کند. مهاجم ایرانی تیم استانبول‌اسپور ترکیه درباره حذف ایران از رقابت‌های مقدماتی المپیک می‌گوید: «متأسفانه نتوانستیم صعود کنیم. این اتفاق با تفاضل گل کمتر رخ داد و ما را تحت تأثیر قرار داد. مشخصاً همه ما تلاش‌مان را کردیم و دوست داشتیم صعود کنیم اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. نمی‌دانم چه حرفی باید بزنم اما باور کنید شانس با ما یار نبود که اگر بود می‌توانستیم چین را با تفاضل گل بالا ببریم و همراه با کره‌جنوبی به مرحله بعد برویم.»

اللهیار از جمله بازیکنانی بود که دیرتر از سایر بازیکنان به اردو اضافه شد. او باید در تمرینات و بازی‌های استانبول‌اسپور شرکت می‌کرد و به همین دلیل نتوانست پا به پای باقی بازیکنان در اردوها شرکت کند. او در این باره هم صحبت می‌کند: «همینطور بود اما بقیه بچه‌ها هم شرایط خیلی متفاوتی با من نداشتند. همه تیم‌ها یک سال تا دو سال کنار هم بودند و بازی‌های تدارکاتی زیادی برگزار کردند اما خود من در هیچ مسابقه‌ای همراه تیم نبودم. فقط آخرین اردو اضافه شدم و بعد هم به مسابقات نهایی رفتم.

بقیه هم یک ماه یا کمتر و بیشتر در اردو بودند و در کل این موضوع در عدم نتیجه‌گیری بسیار مؤثر بود. تیمی که بازی‌های تدارکاتی کمتری انجام بدهد از لحاظ هماهنگی به مشکل می‌خورد و این قانون فوتبال است.»

یکی از مشکلاتی که تیم امید را آزار داد، جابه‌جایی متعدد مربیان این تیم بود. ابتدا زلاتکو کرانچار هدایت تیم امید را در دست داشت، سپس به مدت چند ماه نوبت به فرهاد مجیدی رسید و بعدها هم حمید استیلی به عنوان سرمربی انتخاب شد. اللهیار صیادمنش، مهاجم تیم امید درباره اینکه این تیم طی یک سال سه سرمربی عوض کرد، صحبت خاصی انجام نمی‌دهد: «من در اردوها نبودم و بهتر است در این خصوص از بچه‌هایی که حضور داشتند بپرسید. پاسخ به این سؤال برای من که کمتر از بقیه در اردو بودم کمی سخت است.»

بعد از حذف تیم امید و عدم صعود این تیم به مرحله بعد انتقادهایی متوجه حمید استیلی شده. انتقادهایی با این مضمون که او در حد و اندازه هدایت این تیم نبوده و شاید اگر مربی دیگری بود می‌توانست به موفقیت برسد. اللهیار اما در این برهه زمانی از حمید استیلی حمایت می‌کند: «چیزی که من دیدم این است که استیلی هرچه در توان داشت گذاشت و هرگز کم‌کاری نکرد. ایشان هر تلاشی انجام داد تا موفق شویم اما به هر حال این اتفاق رخ نداد. البته همیشه انتقادهایی وجود دارد اما من معتقدم استیلی تمام انرژی خود را گذاشت تا تیم امید به موفقیت برسد. در فوتبال برد و باخت وجود دارد اما اگر بدشانس نبودیم و توپ‌های‌مان درون دروازه می‌رفت الان باید در مرحله حذفی بازی می‌کردیم و برای صعود تلاش‌مان را انجام می‌دادیم.»

اللهیار صیادمنش با اینکه به ترکیه رفته و عضو استانبول‌اسپور است اما همیشه شایعه‌هایی درباره بازگشت او به استقلال شنیده می‌شود. او در این باره می‌گوید: «من فعلاً کارم را در ترکیه ادامه می‌دهم. تا پایان فصل در استانبول‌اسپور هستم و بعد دوباره به فنرباغچه برمی‌گردم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استیلی اصلا کاری نکرد که بخواد کم کاری کرده باشه.

    • کیسه ۱۳۰۰

      کم کاری از جانب شما و دوستان بود ..

    • بدون نام

      چاپلوسی نکن بچه بد بخت استیلی از قبلی ها که تیم را حاضر میکردند برای خودش سو استفاده کرد و تا کنون هم هر جا رفته باعث بد بختی ان تیم نیشه،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج