۹۵۲۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

بازتاب های داغ رونمایی یک آلبوم

عجایب موسیقی درهفته ای که گذشت

سخنان محمدرضا شجریان در مراسم رونمایی آلبوم موسیقی شوقنامه، حضور شاگرد پاوروتی بر روی صحنه تالار وحدت، بازگشت فرهاد فخرالدینی به روی صحنه، رونمایی سمفونی حلبچه در خانه هنرمندان و.... از مهمترین اخبار موسیقایی هفته گذشته بود.

اخبار موسیقایی در هفته گذشته نسبت به هفته های قبل متنوع تر بود و با توجه به ایام و فصلی که در انتهای آن هستیم، طبیعتا فعالیت های موسیقایی اوج می گیرد؛ با این وصف این تنوع تا حدی قابل پیش بینی بود اما داغترین خبر هفته گذشته به صحبت های محمدرضا شجریان استاد بی بدیل آواز ایرانی اختصاص داشت که در باره فرزندش همایون در مراسم رونمایی آلبوم شوقنامه ایراد کرد.

- استاد در فیلمی که در این برنامه به نمایش درآمد دو بار به موضوع کیفیت آواز فرزندش همایون اشاره کرد که انگشت به دهن مانده است که او چگونه این آواز را خوانده است؛ شجریان به این تعریف هم اکتفا نکرد و در ادامه گفت خودش هم از پس این اجرا بر نمی اید و در یکصدو پنجاه سال گذشته هم چنین استعدادی در آواز ندیده و در بین معاصرین هم کسی را سراغ ندارد که آواز شوقنامه را اجرا کند.

- بعد از تعریف شداد و غلاظ استاد از همنوازان حصارو برخی نوازندگان آن این دومین تعریف پر رنگ استاد از یک هنرمند است که در میان اهل فن بازتاب هایی هم داشته است.

-در مراسم بزرگداشت استاد پورتراب که به مناسبت هشتادوهشتمین سال تولدش هفته گذشته در خانه هنرمندان برگزار شد ماریو تقدسی که یکی از اپرا خوانان جهانی و از شاگردان پاوروتی به شمار می رود به اجرای چند قطعه آواز پرداخت که با استقبال خوب مخاطبان و حاضران مواجه شد حضور موقتی او در ایران موجب شد تا متولیان جشن خانه موسیقی از او بخواهند تا در شب موسیقی محمد نوری به روی صحنه برود و بر این اساس او در روز ۱۷ مهرماه به اجرای قطعاتی از ساخته های محمد سریر می پردازد.

- چند روز پیش اعلام شد که آخرین اثر سمفونیک هوشنگ کامکار که در ارتباط با حماسه خرمشهر و شهر حلبچه است روز سه شنبه هفته آینده در خانه هنرمندان رونمایی می شود.این اثر قرار است با حمایت یکی از بانک های خصوصی منتشر شود.در این برنامه چند نفر از استادان موسیقی در باره این اثر صحبت خواهند کرد.

- سخنان محمدرضا درویشی هم در مراسم شوقنامه قابل تامل بود ؛ اودر این برنامه با قاطعیت گفت که اهالی موسیقی هم عبدالقادر را نمی شناسند و خطاب به حاضران گفت که اگر قبول ندارند سری به گروه موسیقی دانشگاه تهران بزنند و از آنها بپرسند از سوره بپرسند از هنرستان بپرسند و ببینند کسی مراغی را می شناسد؟ او ضمنا بارها از عوامل تولید اثر که همگی از عوامل رسمی تولید بودند و بابت کارشان دستمزد گرفته بودند تشکر کرد اما از بسیاری از افرادی که در راه تولید این آلبوم بدون هیچ چشمداشتی همکاری کرده بودند تشکری نکرد.

- هفته گذشته نشست خبری جشنواره موسیقی مقاومت برگزار شد و در این نشست معلوم شد که برخی از وعده های قبلی مربوط به این جشنواره محقق نمی شود از جمله اینکه در تهران بجز افتتاحیه خبری ازدیگر اجراها نیست و دیگر اینکه بخش بین المللی این جشنواره فقط به حضور لبنان ختم می شود.

- و دست آخر اینکه بالاخره فرهاد فخرالدینی بعد از بیش از دو سال کناره گیری از فعالیتهای صحنه ای قرار است به زودی با ارکستر مهرنوازان به خوانندگی سالار عقیلی با صحنه آشتی کند؛شنیده شده او حتی حاضر نیست برای تمرین این ارکستر پایش را به تالار رودکی بگذارد.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

عجایب موسیقی درهفته ای که گذشت


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج