۹۵۴۹۲۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

از سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر چه خبر؟

۴ روز تا آغاز برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر باقی است و در این فرصت باقی مانده تکاپوی دست‌اندرکاران این رویداد سینمایی برای برگزاری میهمانی شکوهمند و در‌خور توجه برای اهالی سینما دیدنی به نظر می‌رسد.

روزنامه اعتماد: ۴ روز تا آغاز برگزاري سي و هشتمين جشنواره فيلم فجر باقي است و در اين فرصت باقي مانده تكاپوي دست‌اندركاران اين رويداد سينمايي براي برگزاري ميهماني شكوهمند و در‌خور توجه براي اهالي سينما ديدني به نظر مي‌رسد. از آن‌ طرف فيلمسازاني هم كه قرار است فيلم‌شان دراين تورنمنت نفس‌گير شركت كند اين روزها آرام و قرار ندارند و تمام تلاش‌شان را مي‌كنند تا نسخه با كيفيت فيلم‌شان به دست مخاطبان برسد. استوديوها و لابراتورها هم روزهاي پرازدحامي را پشت سر مي‌گذارند.

پوستر بعضي فيلم ها آماده نيست

جالب اينجاست كه با تمام تقلايي هم كه بعضي فيلمسازان براي آمادگي نسخه نهايي فيلم‌شان مي‌كنند روند آماده‌سازي بعضي فيلم‌ها تكميل نشده يعني هنوز پوستر و اعلان شماري از فيلم‌هاي مهم امسال نظير «خورشيد» مجيد مجيدي يا «روز صفر» سعيد ملكان، «خروج» حاتمي كيا يا «خون شد» مسعود كيميايي در رسانه‌ها منتشر نشده ضمن اينكه ما اهالي رسانه و سينماگران هم نمي‌دانيم پوستر سي و هشتمين جشنواره فيلم فجر چه تركيب‌بندي دارد، از اين حيث به نظر مي‌رسد تكاپوي فيلمسازان براي رساندن فيلم‌شان به جشنواره با دست‌اندركاران اين رويداد سينمايي در يك سطح قرار بگيرد و ترافيك عجيب و غريبي در برپايي جشنواره شاهد هستيم.

خلاصه اينكه در يك هيجان و جنب و جوشي پيشا‌جشنواره‌اي از شنبه آينده سينماي ايران دوباره با فيلم‌هاي جديد و نو مزين و نگارين مي‌شود و با شكل و شمايل جديد به حيات خود ادامه مي‌دهد. اهالي سينمادوباره دور هم جمع مي‌شوند؛ بحث پيرامون سينما بالا مي‌گيرد و منتقدان راجع به كيفيت فيلم‌ها با حرارت زيادتر از قبل اظهارنظر مي‌كنند. در اين گزارش تلاش مي‌كنيم به مهم‌ترين اتفاقات حول جشنواره فجر تا روزهاي برگزاري بپردازيم.

حل مشكلات پرديس سينمايي ملت

روز گذشته در آستانه برگزاري اين مهم‌ترين رويداد سينمايي مراسم افتتاح ۱۲ سالن جديد پرديس سينمايي ملت با هدف افزايش ظرفيت صندلي‌ها و حل مشكل پاركينگ اين مجموعه با حضور پيروز حناچي شهردار، محسن هاشمي رييس شوراي شهر تهران و حسين انتظامي رييس سازمان سينمايي با حضور هنرمندان در پرديس ملت برگزار شد.

حمايت از جشنواره فقط مالي نيست

شهردار تهران دراين مراسم با اشاره به چهارمين دهه پيروزي انقلاب گفت كه در جشنواره فجر به همين مناسبت اقدامات ويژه‌اي صورت گرفته است. به اعتقاد او اگر خواستار ارتقاي عرصه هنر هستيم بايد عرصه رقابت را توسعه دهيم تا فعالان سينمايي با همديگر رقابت داشته باشند و هنر و فرهنگ كشور را توسعه دهند. حناچي به حواشي پيرامون حمايت‌هاي شهرداري از جشنواره پرداخت و گفت: «حمايت ما از جشنواره صرفا مالي نيست و گاهي مواقع بستر‌سازي مناسب براي بهتر برگزار شدن يك جشنواره هم حمايت تلقي مي‌شود.»

54 سالن كشور ميزبان فستيوال فجر

در جشنواره امسال ۵۴ سالن سينما در مراكز استان‌ها ميزبان جشنواره فيلم فجر خواهند بود و از زمان آغاز بليت فروشي اينترنتي كه از سوي برگزاركنندگان محلي اعلام خواهد شد مخاطبان مي‌توانند سينماي دلخواه خود را جهت تماشاي فيلم‌هاي مورد علاقه خود انتخاب كنند.

معرفي فيلم‌هاي فجر

در برنامه «تا جشنواره ۳۸»

در چند روز اخير برنامه «تا جشنواره ۳۸» به منظور معرفي آثار راه ‌يافته به سي و هشتمين دوره از جشنواره فيلم فجر در سالن رودكي مركز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود كه با استقبال خوبي از جانب فيلمسازان حاضر در جشنواره و مخاطبان رو به رو شد. ويژه برنامه «تا جشنواره ۳۸» با همراهي روابط عمومي و ستاد خبري سي و هشتمين جشنواره فيلم فجر و همكاري معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران به منظور معرفي آثار راه‌ يافته به اين دوره از جشنواره و رونمايي از اقلام تبليغاتي فيلم‌ها از شنبه ۵ بهمن ماه كارش را آغاز كرده تا امروز سه‌شنبه ۸ بهمن ماه ساعت ۱۴ تا ۲۰:۳۰ در سالن رودكي مركز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود.در اين برنامه كه با حضور ۴ نفر از عوامل هر فيلم از جمله كارگردان، تهيه‌كننده، ‌بازيگران يا هر يك از عوامل فني مثل فيلمنامه‌نويس، فيلمبردار، صدابردار، آهنگساز و... برگزار شده و براي هر يك از آثار راه يافته به جشنواره امكان نمايش عكس، تيزر، آنونس و بخش‌هايي از فيلم همراه با گپ و گفت با مجري برنامه فراهم خواهد شد و عوامل هر فيلم طبق جدول زمانبندي شده كه اطلاع‌رساني مي‌شود، مي‌توانند در مدت ۳۰ دقيقه فيلم خود را معرفي كنند. امروز روز پاياني معرفي فيلم‌ها خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج