۹۵۴۹۸۲
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

واکنش مطهری به اظهارات اخیر کدخدایی

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره علل ردصلاحیت‌هایی که اخیراً توسط سخنگوی شورای نگهبان مطرح‌شده می‌گوید: شورای نگهبان در نامه اولیه به مواد قانونی استناد می‌کند و مصادیق را ذکر نمی‌کند.

خبرگزاری ایرنا: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره علل ردصلاحیت‌هایی که اخیراً توسط سخنگوی شورای نگهبان مطرح‌شده می‌گوید: شورای نگهبان در نامه اولیه به مواد قانونی استناد می‌کند و مصادیق را ذکر نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره اظهارات اخیر دبیر شورای نگهبان می‌گوید: این روش که پیش‌گرفته‌اند و سخنگوی شورای نگهبان مستمراً تأکید می‌کند ردصلاحیت‌ها بیشتر به دلیل تخلفات مالی و اخلاقی بوده، بازی با آبروی افراد است. در هیچ دوره‌ای هم این‌گونه رفتار نمی‌شده است. به نظر می‌رسد در این دوره اراده‌ای برای سلب آبروی نمایندگان فعلی وجود دارد.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره علل ردصلاحیت‌هایی که اخیراً توسط سخنگوی شورای نگهبان مطرح‌شده می‌گوید: شورای نگهبان در نامه اولیه به مواد قانونی استناد می‌کند و مصادیق را ذکر نمی‌کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در بین نمایندگان فردی هست که شورای نگهبان علت ردصلاحیت وی را تخلفات مالی به او اعلام کرده باشد یا نه، توضیح می‌دهد: بله، به کسانی که با اعضای شورا ملاقات کرده‌اند مصادیق ادعایی را اعلام کرده‌اند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که اعتراض وی به ردصلاحیتش بررسی‌شده یا نه، می‌گوید: درباره من به بند ۱ ماده ۲۸ یعنی التزام عملی به نظام استناد کرده‌اند. بنده اعلام کردم اعتراض می‌کنم، اما التماس نه. شورا از من دعوت کرد و در جلسه‌ای که جمعه گذشته با آنها داشتم، سه مورد را برای ردصلاحیت بنده اعلام کردند که همگی مربوط به اظهارنظرهای من می‌شد. هیچ‌یک از آنها نیز مصداق عدم التزام عملی به نظام نبود و در برابر استدلال من پاسخی نداشتند. به طور کلی اظهارنظر و بیان باید آزاد باشد، ولی اینها می‌گویند باید حرف ما را بگویید.

نماینده تهران درباره اینکه برخی این شکل از ردصلاحیت ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس را به بردن آبروی افراد و نمایندگان تعبیر کرده‌اند، تأکید می‌کند: استناد به فساد مالی یا اخلاقی باید براساس حکم دادگاه صالح باشد. اینکه افراد را به‌صرف گزارش‌ها ردصلاحیت کنند، قابل‌قبول نیست. آقای کدخدایی گفته است نیازی به ‌حکم دادگاه نیست. این حرف صحیح نیست، چراکه افراد باید از خود دفاع کنند. ممکن است آن اتهامات در دادگاه مطرح و افراد تبرئه شوند.

مطهری می‌افزاید: این روش که پیش‌گرفته‌اند و سخنگوی شورای نگهبان مستمراً تأکید می‌کند ردصلاحیت‌ها بیشتر به دلیل تخلفات مالی و اخلاقی بوده است، بازی با آبروی افراد است. در هیچ دوره‌ای هم این‌گونه رفتار نمی‌شده است. به نظر می‌رسد در این دوره اراده‌ای برای سلب آبروی نمایندگان فعلی وجود دارد.

اشاره مطهری به اتهامات جدید کدخدایی به برخی نمایندگان ردصلاحیت شده، بدون نام بردن آنها و متهم کردن آنها به مواردی چون گرفتن امتیاز تأسیس کارخانه آب معدنی با اعمال نفوذ، واردات گوشت با ارز دولتی و عرضه با قیمت آزاد و قاچاق سیگار است؛ روشی که به جای افشای افراد احتمالا متخلف، وجهه مجموعه نمایندگان ردشده را مخدوش می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدعباسی

      از جناب مطهری میخواستم بپرسم چطوری تعدادی نماینده برنامه استیضاح یه وزیر ویا رئیس جمهور رو دنبال میکنن اما بعد از یه مدت یه دفعه اکثر همون نماینده ها استیضاح خودشون رو پس میگیرن ، خب معلومه که بحث بده بستون درکار بوده ،این یه نمونه کوچیک تخلفات مالی

    • ی.ر

      نماینده واقعی ملت یعنی ایشون.

      پاسخ ها

      • علی

        کاشکی دویست نماینده مثل این بود براش راست وچپ مهم نیس فقط واقعیت وتمام وکمال جرآت وشهامت

    • بدون نام

      برترنها چرا کنتور مثبت کار نمی کند؟!

    • بدون نام

      رد صلاحیت اقای مطهری بمن نوعی که شصت سال سن ودر تمام انتخابات کشور شرکت کرده بودم ثابت کرد که ازلدی بیان در این مملکت بهیچ وجه وجود ندارد وتک صدایی است که باید همان گفته شود که می خواهند دیگر در انتخابات شر کت تخواهم کرد درود بر اقای مطهری شجاع

    • مهدی

      ابرو ما رو پیش زن وبچه بردید
      خدا ابروتان را هم در این دنیا هم در ان دنیا بریزد

    • بدون نام

      کاش بیست نماینده مثل مطهری صادقی و پارسایی داشتیم

    • حاج غلام

      این مطهری اصلا شایسته نماینده بودن ونداره

    • بدون نام

      مجلس باید فارغ از وکیل الدوله ها باشد(در هر دولتی).خدا لعنت کند وکیل الدوله ها را.

    • بدون نام

      درود بر آقای مطهری ما مردم که شما را قبول داریم چون همیشه حرف حق می زنید و آدم ترسی نیستی و دزد هم نبودی و شجاع و مومن هستی

    • بیخبر

      عدم التزام ؟ یهو چی میشه التزام افراد کم و زیاد میشه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بستگی به آلودگی هوا داره
        شاید هم بستگی به زیاده خواهی بعضی افراد داره
        والا آزادی خوب است حتی در حد مختصر بیان و هر طور که شما بفرمایید اطاعت امر میشود

    • غلام

      آقای مطهری شرایط تجربی فعلی شما نه بدرد ملت نه اصلاح طلبان نه اصول گرا یان نمی خورد اگر در مقطعی برای شما دست می‌زدند برای استفاده ابزاری بوده است دستبکش

    • نخودی

      حنایت دیگر رنگی ندارد پسر نوح !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج