۹۶۲۷۷۴
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

آرای خاکستری چه نقشی در انتخابات دارند؟

تفکیک آراء و رفتار رأی‌دهندگان در انتخابات‌های کشورمان نشان می‌دهد، بخش قابل توجهی از این افراد همان کسانی هستند که اصطلاح طیف خاکستری به آنها اطلاق می‌شود و یکی از مهم‌ترین خصایص آنها، نداشتن پیش‌داوری درباره جناح‌های سیاسی متعارف کشور است.

روزنامه اعتماد نوشت: تفکیک آراء و رفتار رأی‌دهندگان در انتخابات‌های کشورمان نشان می‌دهد، بخش قابل توجهی از این افراد همان کسانی هستند که اصطلاح طیف خاکستری به آنها اطلاق می‌شود و یکی از مهم‌ترین خصایص آنها، نداشتن پیش‌داوری درباره جناح‌های سیاسی متعارف کشور است.

همان ‌طور که این طیف بیشترین درصد رای‌دهندگان را به خود اختصاص می‌دهند، تحلیل جامعه‌شناسی و امنیتی چنین قشری حاکی از آن است که بر خلاف مدافعان دو جناح مشهور به اصولگرا و اصلاح‌طلب-که انگیزه‌های مختلفی برای شرکت در انتخابات دارند- این درصد اصلی از چنین تبلیغات و محکوم کردن مجلس به‌ طور کلی و بی‌قاعده، تصمیم بر بی‌تفاوتی و حاضر نشدن پای صندوق‌های رای می‌گیرند.

به همین خاطر، فارغ از توجه به اینکه گوینده چنین تحلیل‌ها و تخریب‌هایی، چپ، راست، طیف سوم یا پرچمداران بر هم زدن مجلس هستند اگر پیامد ورودشان به تبلیغات انتخاباتی، سرکوب انگیزه‌های محلی، اجتماعی یا سیاسی در هر منطقه و استانی باشد قطعا به بهبود هیچ روندی حتی اقتصادی در کشور-که شاید در نگاه اول کم‌ارتباط به نظر برسد- کمک نکرده است.

لذا به نظر می‌رسد، هر آن‌کس یا گروهی که قلبا به دنبال تقویت مهم‌ترین «مولفه‌های امنیت‌ساز» در انتخابات مجلس است باید به سراغ افزایش اعتماد، رجوع و در نتیجه مشارکت مردم در تعیین نمایندگان خود برود و بدین‌سان به چسبندگی مردم با یک نهاد مهم در حاکمیت یاری رساند.

کمترین تاثیر این چسبندگی و مشارکت بالا قطعا تشکیل مجلسی مقتدر خواهد بود که علاوه بر اقتدار، «کارآمدی اقتدار» را نیز خوب می‌فهمد. همان فرد یا گروهی که با فرض جمع‌آوری رأی‌های سیاه و نه خاکستری به دنبال در هم کوبیدن اقدامات و رفتارهای همه نمایندگان سابق و فعلی هستند، یادشان نرود در حقیقت نهادی را از دسترس مردم خارج می‌کنند که توانایی برگرداندن این اعتماد را حتی با رأی آوردن خودشان نخواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در ماجرای گرانی بنزین مردم با چشم خود دیدن که نمایندگان مردم راهیچ حساب کردن و با وجود مخالفت انها بنزین گران شد، پس نمایندگان به چه دردی میخورن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا نماینده ها باید وزیر نفت روحانی لاریجانی استیضاح میکردند

    • بدون نام

      مردم یه نگاهی به قیمت دلار و سکه و طلا و پراید و ................. در این چند روز گذشته بکنند و به اصلاحطلبان فریبکار رأی ندهند که بعدأ پشیمان شوند&&&&﷼﷼﷼﷼﷼&&&&&﷼﷼﷼

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج